معرفی بلاک چین اتریوم(Ethereum) و نحوه کارکرد آن

نوشته شده در : 1402/07/28
بلاک چین اتریوم(Ethereum)؛ پرکاربردترین و مشهورترین شبکه در بازار ارزهای دیجیتال! بلاک چین اتریوم چیست؟ شبکه اتریوم چجوری فعالیت می کنه؟ مشخصات بلاک چین اتریوم چیست؟ چجوی می تونیم روی شبکه اتریوم تراکنش انجام بدیم؟ شبکه اتریوم از چه کیف پول هایی پشتیبانی می کنه؟ چرا شبکه اتریوم به وجود اومد؟ بلاک چین اتریوم چه کاربردهایی داره؟
اتریوم هم که نوعی بلاک چین هست، به عنوان دومین شبکه معروف و پرکاربرد در بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه. شما می تونین با این شبکه تراکنش های خودتون رو انجام بدین و اپلیکیشن های غیرمتمرکز زیادی رو در این شبکه پیاده سازی کنین برای انجام این کار لازم است با بلاک چین و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم تا در این مطلب، توضیحاتی در مورد بلاک چین اتریوم یا Ethereum واستون ارائه بدیم، به بررسی مشخصات شبکه اتریوم بپردازیم و فعالیت بلاک چین اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم.

بلاک چین اتریوم چیست؟

بلاک چین اتریوم
بلاک چین اتریوم(Ethereum) یکی از بهترین شبکه های بلاک چینی در بازار ارزهای دیجیتال هست که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کنه و میزبان اپلیکیشن های غیرمتمرکز(Dapps) زیادی هست. به همین دلیل توسعه دهنده های برنامه های غیرمتمرکز می تونن از این شبکه بلاک چینی استفاده کنند. بلاک چین اتریوم قبلا بر اساس مکانیسم اثبات کار فعالیت می کرد، ولی امروزه به اثبات سهام(POS) مهاجرت کرده و ماینینگ اون متوقف شده. همچنین شبکه اتریوم هم دارای اکوسیستم غیرمتمرکز هست!
رمز ارز اتر(ETH) کوین بومی شبکه اتریوم هست که کاربرد زیادی داره. شما می تونین کارمزدهای خودتون رو در بلاک چین اتریوم، با استفاده از کوین اتر پرداخت کنین. بلاک چین اتریوم امروزه بیشتر از هر شبکه بلاک چینی دیگه ای مورد استفاده کاربران فعال بازار رمز ارزها قرار می گیره. از جمله از کاربردهای مهم شبکه اتریوم می تونیم به از بین بردن واسطه ها یا اشخاص ثالث و ایجاد اعتماد بین کاربران اشاره کنیم.

شبکه اتریوم چه مشخصاتی دارد؟

بلاک چین اتریوم
بلاک چین اتریوم(Ethereum) هم دقیقا مثل شبکه بیت کوین، قابلیت های زیادی رو واسه کاربران ارائه میده که همین مسئله باعث میشه به شبکه پرکاربردی تبدیل بشه. در ادامه برخی از مشخصات بلاک چین اتریوم رو بررسی می کنیم تا بدونین چه این شبکه از محبوبیت زیادی برخوردار هست:
• بلاک چین اتریوم نوعی شبکه اوپن سورس، متن باز و غیرمتمرکز هست که توسط هیچ نهاد یا موسسه ای کنترل نمیشه.
• یکی دیگه از ویژگی های شبکه اتریوم این هست که همانند هر شبکه بلاک چینی دارای رمز ارز بومی هست. اتر(ETH) کوین بومی این بلاک چین هست.
• بلاک چین Ethereum مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام(PoS) هست که شما می تونین از طریق سپرده گذاری یا قفل کردن اتر در پلتفرم ها و کیف پول های مختلف، سود به دست بیارین.
• شبکه بلاک چینی اتریوم، بستری واسه ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و پیاده سازی برنامه های غیرمتمرکز هست.

عملکرد شبکه اتریوم چگونه است؟

واسه اینکه بتونین در شبکه اتریوم تراکنشی انجام بدین یا برنامه غیرمتمرکزی رو در بستر این شبکه راه اندازی کنین، به مقداری رمز ارز اتر(ETH) نیاز دارین. هرچقدر تراکنش های شما بزرگ تر باشه، شما به اتر زیادی نیاز دارین. همچنین امنیت شبکه اتریوم از ماهیت غیرمتمرکزی تکنولوژی بلاک چین تامین میشه. از اونجایی که این شبکه هم مثل شبکه بیت کوین به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه، از امنیت بالایی برخوردار هست. بلاک چین اتریوم واسه اینکه بتونه عملکرد صحیحی داشته باشه، از اسمارت کانترکت ها، اپلیکیشن های غیرمتمرکز، الگوریتم اثبات سهام، اثبات کار، اتریوم 2.0 و... استفاده می کنه.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بلاک چین اتریوم یا Ethereum واستون ارائه بدیم، به بررسی مشخصات شبکه اتریوم بپردازیم و فعالیت بلاک چین اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اتریوم یکی از بهترین شبکه های بلاک چینی در دنیای کریپتو هست که شما می تونین تراکنش های خودتون رو در این شبکه انجام بدین. واسه اینکه تراکنش ها در شبکه اتریوم انجام بشه، شما باید مقدار مشخصی کوین اتر در اختیار داشته باشین. اتر رمز ارز بومی بلاک چین اتریوم هست که کاربردهای زیادی داره.

نظرات کاربران در مورد معرفی بلاک چین اتریوم(Ethereum) و نحوه کارکرد آن
سوال امنیتی :2+37 = ?