معرفی بلاک چین ترون(Tron) و عملکرد آن

نوشته شده در : 1402/07/28
شبکه ای غیرمتمرکز، معاملات کم هزینه، حذف واسطه ها، تراکنش های سریع، برخورداری از تیم توسعه دهنده قوی و.... اینها همشون ویژگی های شبکه بلاک چین ترون هستن! آیا دوست دارین اطلاعاتی در مورد این شبکه به دست بیارین؟ آیا می دونین بلاک چین ترون چیست؟ ترون چجوری کار می کنه؟ اصلا می دونین شبکه ترون چه کاربردهایی داره؟ شبکه ترون با چه هدفی راه اندازی شد؟
امروزه اگه بخواهین تراکنشی در بازار ارزهای دیجیتال انجام بدین و یا اطلاعات و داده های شخصی خودتون رو در جای امنی ذخیره و نگهداری کنین، به سیستم های غیرمتمرکزی به اسم بلاک چین نیاز دارین و لازم است که با بلاک چین و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. بلاک چین های مختلفی در بازار رمز ارزها وجود دارن که از جمله از بهترین اون ها می تونیم به بلاک چین ترون اشاره کنیم. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، شما رو با بلاک چین ترون یا Tron آشنا کنیم، به بررسی خصوصیات بلاک چین ترون بپردازیم و نحوه کار شبکه ترون رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با بلاک چین ترون

بلاک چین ترون
ترون(TRON) که به شبکه بلاک چینی محبوب و غیرمتمرکز مشهور هست، یکی از بلاک چین های کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال هست که تونسته از زمان راه اندازی تا الان به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنه. بلاک چین ترون با این هدف راه اندازی شده تا سرگرمی به وجود بیاره و امکان به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات رو آسون تر کنه. TRX هم کوین بومی شبکه اتریوم هست که می تونه واسه پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه ترون مورد استفاده قرار بگیره. شما می تونین این رمز ارز رو از صرافی های مختلفی خرید و فروش کنین.
جالب اینجاست که بدونین شبکه ترون یکی از بلاک چین های محبوب هست که در سال 2017 توسط شخصی به اسم جاستین سان ایجاد شد. شما می تونین قراردادهای هوشمند خودتون رو در این شبکه پیاده سازی کنین. همچنین برنامه نویس ها می تونن اپلیکیشن های غیرمتمرکز(Dapps) خودشون رو به راحتی در این شبکه ایجاد کنند. شبکه ترون می تونه در هر ثانیه بیشتر از 2000 تراکنش رو پردازش و تایید کنه. علاوه بر این، بلاک چین ترون دارای دو استاندارد TRC-20 و TRC-10 هست.

خصوصیات بلاک چین ترون

بلاک چین ترون
بلاک چین ترون(Tron) یکی از شبکه های غیرمتمرکز در بازار رمز ارزهاست که کاربردهای زیادی داره و می تونه آینده درخشانی داشته باشه. از اونجایی که بلاک چین ترون ویژگی های زیادی داره، محبوبیت زیادی به دست آورده. برخی از ویژگی های بلاک چین ترون عبارت هستن از:

• کارمزدهای پایین

یکی از ویژگی های بلاک چین ترون، کارمزدهای پایین این شبکه هست. شما وقتی می خواهین در شبکه ترون، رمز ارزهای خودتون رو ارسال و دریافت کنین، باید کارمزدی رو پرداخت کنین. این کارمزد در شبکه ترون پایین و مقرون به صرفه هست. به عبارت دیگه، هزینه های انجام تراکنش در بلاک چین ترون تقریبا صفر هست و شما در واقع هیچ هزینه ای بابت کارمزد پرداخت نمی کنین.

• سرعت بالای تراکنش

تراکنش های سریع هم یکی دیگه از خصوصیات بلاک چین ترون هست. تراکنش ها در شبکه ترون با سرعت بالایی انجام میشن و شما می تونین بدون اتلاف وقت، تراکنش ها و مبادلات ارز دیجیتال خودتون رو انجام بدین. توجه داشته باشین که شبکه ترون می تونه در هر ثانیه بیش از 2000 تراکنش رو پردازش کنه. در حالی که شبکه های بیت کوین و اتریوم سرعت تراکنش پایینی دارن.

• تیم توسعه دهنده قدرتمند

شبکه بلاک چینی ترون دارای تیم توسعه دهنده قوی هست. این شبکه توسط کارآفرینی به اسم جاستین سان به وجود اومد. همچنین برنامه نویس ها و افراد ماهر زیادی در پشت پرده این شبکه فعالیت می کنند که هر کدوم از اون ها سابقه کاری خوبی دارن. برخی از این افراد قبلا در شرکت های بزرگی مثل آمازون فعالیت می کردن.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بلاک چین ترون یا Tron واستون ارائه بدیم، به بررسی خصوصیات شبکه ترون بپردازیم و نحوه کار ترون رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بلاک چین ترون یکی از شبکه های غیرمتمرکزی هست که امکان اجرا قراردادهای هوشمند رو به کاربران میده. این شبکه ویژگی های زیادی داره که از جمله از اون ها میشه به غیرمتمرکز بودن، سریع بودن تراکنش ها، کارمزدهای پایین و.... اشاره کرد.

نظرات کاربران در مورد معرفی بلاک چین ترون(Tron) و عملکرد آن
سوال امنیتی :6+43 = ?