آیا اتریوم دوباره قدرت میگیرد؟

نوشته شده در : 1403/05/23

جستجو

شرکت‌ های بزرگ در بخش مالی خرید اتریوم، مانند BlackRock و Fidelity Investments، مشترک Ethereum ETF شده‌ اند. با این حال، تصمیم نهایی SEC نامشخص است. بیت کوین و اتریوم، دو مورد از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان، از نظر رشد قیمت با یکدیگر رقابت می کنند. در حال حاضر بیت کوین (BTC)، بزرگترین و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده جهان، روند قیمتی بالاتری نسبت به اتریوم دارد. کریپتوکارنسی زنجیره برنده قوی خود را گسترش داد و به بالاترین سطح قیمت خود از اواسط سپتامبر در حدود 22687 رسید. دومین دارایی دیجیتال بزرگ جهان، اتریوم (ETH) نیز شاهد درآمد قابل توجهی بود. قیمت این ارز دیجیتال حدود 7 درصد افزایش یافت و به 1656 دلار رسید که بالاترین سطح آن در چهار ماه گذشته است.

دلایل افزایش قیمت اتریوم

افزایش ارز اتریوم را می توان در نتیجه جو روانی که در بازار ارزهای دیجیتال ریسک ایجاد می کند، دانست. این به معامله گران این تصور را داد که همه ارزهای دیجیتال از جمله BTC و ETH پشتیبانی می شوند. علیرغم اعلام ورشکستگی جنسیس گلوبال هولدکو LLC، مالک وام دهنده ارز دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال برای سه ماهه یازدهم، بازار ارزهای دیجیتال علیرغم اخبار منفی مرتبط با آن به بهبود خود ادامه داد. لازم به ذکر است که جنسیس تحت تأثیر شکست صرافی ارزهای دیجیتال FTX و اخیراً صندوق رمزنگاری Hedge Fund Three Arrows Capital قرار گرفت که هر دو در پایان ژوئن رخ دادند.

حال و هوای بازار ارزهای دیجیتال جهانی

بازار جهانی ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را گسترش داد و دوباره سد تریلیون دلاری را شکست. با این حال، افزایش اخیر را می توان به سرمایه گذاران نهادی نسبت داد که مدت هاست بزرگترین دارندگان دارایی های دیجیتال بوده اند. ناگفته نماند که افزایش تقاضا برای بیت کوین باعث افزایش قیمت این ارز در بازارهای جهانی نیز شده است. عامل دیگری که از بازار ارزهای دیجیتال حمایت می کند این است که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) احتمالاً در نشست فوریه خود نرخ ها را تنها 25 واحد پایه (0.25 واحد درصد) افزایش می دهد. این مقدار با اولین افزایش 50 واحدی در ماه دسامبر کاهش می یابد. به گفته کارشناسان، تصمیم FOMC یکی از عوامل مهم برای تقویت احساسات بازار ارزهای دیجیتال و کمک به افزایش قیمت بیت کوین در نظر گرفته می شود. یکی از سوالات در مورد اتریوم همیشه این بوده که لایه دوم اتریوم چیست؟

با افزایش قیمت بیت کوین، حاشیه سود ماینرها افزایش می یابد

فعالیت های استخراج بیت کوین به دلیل افزایش مستمر قیمت بیت کوین به افزایش حاشیه سود استخراج کنندگان این ارز دیجیتال کمک زیادی کرده است. علاوه بر این، به قیمت بیت کوین کمک کرد تا به بالاترین حد یک سال گذشته یعنی 22687 دلار برسد. لازم به ذکر است که تراز خالص استخراج کنندگان بیت کوین تا پایان سال 2022 مثبت خواهد بود.

تایید ETF اتریوم جدی تر از همیشه

بر اساس گزارش اخیر تحلیلگران ارشد صندوق سرمایه گذاری بلومبرگ، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از متقاضیان می خواهد که روند بررسی و تایید 19b-4 را تسریع کنند. این موضوع به طور قابل توجهی احتمال پذیرش ETF اتریوم در آمریکا را افزایش داد و این احتمال را از 25٪ به 75٪ افزایش داد. در این راستا، شاهد افزایش قابل توجه ضریب اعتماد پذیرش ETF اتریوم در پلتفرم شرط‌بندی غیرمتمرکز پلی مارکت بوده‌ایم، بنابراین این رقم از 11 درصد به 54 درصد افزایش یافته است. قیمت خرید اتریوم در حال حاضر 3680 دلار است که نشان دهنده افزایش 20 درصدی قیمت آن در روز گذشته است.

کلام آخر:
عوامل متعددی بر نرسیدن بیت کوین به سقف قیمت تاثیر گذاشته و تحلیلگران آینده روشنی را برای این ارز دیجیتال نمی بینند. حالا به نظر می رسد که ورق برگشته و این ارز دیجیتال در حال بازگشت به سطح قیمت قبلی خود است. در این میان، سوال مهم این است که آیا قیمت بیت کوین نزدیک به اتریوم به بالاترین حد خود بازخواهد گشت یا خیر؟ نشانه های زیادی وجود دارد که پاسخ این سوال مثبت است. از تصمیم بازار آزاد فدرال گرفته تا تغییر نظر سرمایه گذاران در مورد اخبار منفی بازار، اینها برخی از نشانه هایی هستند که باعث افزایش قیمت دو ارز دیجیتال محبوب در جهان شدند.

منبع مقاله: coindesk

نظرات کاربران در مورد آیا اتریوم دوباره قدرت میگیرد؟
سوال امنیتی :3+49 = ?