چرا قیمت اتریوم در نقطه بحرانی قرار دارد؟

نوشته شده در : 1403/05/13

جستجو

روند نزولی بازار کریپتو امروز از هیچ ارز دیجیتالی در بازار در امان نبوده است، زیرا هر نمودار کریپتو با الگوهای قرمز رنگ آمیزی شده است و سقوط قیمت اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. امکان مشاهده اتریوم در حدود 3 هزار دلار در حال حاضر چندان مهم به نظر نمی رسد زیرا کریپتو در یک هفته 18 درصد کاهش یافته است؛ بنابراین، با قیمت اتریوم چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا پس از گذشتن از 4 هزار دلار در همین چند روز پیش، به 3 هزار دلار بازمی گردد؟ قیمت اتریوم در چند هفته گذشته با وجود شروع ماه ژوئن بالای 3800 دلار، با فشار شدید فروش مواجه شده است. ماه می یک ماه صعودی برای خرید اتریوم بود که به لطف اشاره کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای شناسایی ETF های اتریوم، تقریباً به 4000 دلار رسید. کاهش به 3300 دلار در دو هفته گذشته را می توان به محیط کلان بزرگتر نسبت داد. سرمایه گذاران در بازار کریپتو از موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره چندان خوشحال نشده اند. با این حال، در یک گزارش تورم دریافتی در ایالات متحده، شاخص قیمت PCE می‌تواند سطحی از آرامش را برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند. کارشناسان همچنین به دنبال این هستند که انتخابات ایالات متحده احتمالاً در اواخر سال برای کریپتو صعودی باشد.

با کاهش قیمت اتریوم به 3000 دلار چه باید کرد؟

شاخص‌ های کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) روند نزولی را تأیید می‌کند که در ناحیه خنثی سقوط می‌کند و به منطقه بیش‌فروش نزدیک‌تر می‌شود. به نظر می رسد نشانه قراردادهای هوشمند بر اساس موقعیت آن در زیر دو میانگین متحرک نمایی (EMA) تا حد زیادی ضعیف است. یک الگوی متقابل مرگ بالقوه ارز اتریوم را بی‌ثبات‌تر می‌کند. وقوع آن در نمودار روزانه ممکن است معامله گران را به فکر کوتاه کردن اتریوم بیندازد و در نتیجه باد مخالف بیشتری برای توکن ایجاد کند. منطقه با بیشترین پتانسیل برای پشتیبانی حدود 3000 دلار است که توسط متحرک نمایی 200 روزه مشخص شده است. شیرجه به این سطح ممکن است منجر به دو عمل شود. اولین مورد بازگشت فوری به 4000 دلار با جمع آوری نقدینگی یا ادامه سقوط به زیر 3000 دلار است.

مهمترین دلایل کاهش قیمت اتریوم

بازار کلی کریپتو روند نزولی را دنبال می کند و حتی بیت کوین نیز نتوانست از سقوط جان سالم به در ببرد. از 73 هزار دلار به 62 هزار دلار کاهش یافته است. دو دلیل اصلی بر بازار کلی ارزهای دیجیتال از جمله قیمت اتریوم تأثیر می گذارد. 

نشست فدرال رزرو

جلسات فدرال رزرو تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال دارد زیرا در مورد نرخ بهره و سیاست های جدید برای اقتصاد ایالات متحده بحث می شود. قبل از هر جلسه ای، افت قیمت قابل توجهی در صنعت کریپتو اتفاق می افتد. هر سال هشت جلسه از این قبیل برنامه ریزی می شود که یکی از آنها امروز آغاز شده است و فردا در دو جلسه بر اساس استانداردهای زمان شرقی برگزار می شود.

عدم موفقیت در تأیید ETF نقطه ای

SEC هنوز هیچ پاسخ روشنی در مورد تایید Ethereum Spot ETF ارائه نکرده است. طبق پیش‌بینی پلی‌مارکت، شانس تأیید ETF تا ماه می تنها به 28 درصد محدود شده است، که برای برآورده کردن انتظارات بیشتر بسیار کم است. این داده ها از 75 درصد شانس تأیید در ژانویه به 28 درصد در ماه مارس تغییر یافته است و سرمایه گذاران را ناراحت کرده است. در اینجا لازم به ذکر است که ساخت کیف پول اتریوم یکی از اولین قدم ها برای انجام معاملات اتریوم است.

کلام آخر:
قیمت اتریوم در چند روز اخیر یک دقیقه کاهش داشته است و به مرز 3 هزار دلار نزدیکتر از 4 هزار دلار رسیده است. درک این نکته به اندازه کافی ساده است که احتمال سقوط ETH نسبتاً آسان تر از بلند کردن است. جدای از این، نمودار اتریوم وجود احساسات نزولی قدرتمند را نشان می دهد که احتمال سقوط قیمت را نشان می دهد. اتریوم یکی از بزرگترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال است. این سقوط ها بیشتر یک سقوط موقتی است که فضایی برای بهبود و امکان تغییر میزهای اطراف دارد.

منبع مقاله: cryptoadventure

 

نظرات کاربران در مورد چرا قیمت اتریوم در نقطه بحرانی قرار دارد؟
سوال امنیتی :5+93 = ?