چرا بریتانیا نگران راه اندازی پوند دیجیتال یا CBDC است؟

نوشته شده در : 1403/05/28

جستجو

نگرانی بریتانیا از راه اندازی پوند دیجیتال یا CBDC؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ اصلا می دانید ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست؟ ایجاد ارز ملی چه خطراتی می تواند برای ثبات مالی بریتانیا ایجاد کند؟ چرا بانک مرکزی انگلستان و آمریکا به نیاز شدید به پوند دیجیتال اشاره کردند؟ به نظر شما ارز دیجیتال ملی بریتانیا راه اندازی می شود؟ این خبر چه تاثیری می تواند روی بازار کریپتو بگذارد؟
بازار کریپتو شامل اصطلاحات و مفاهیم زیادی است که یکی از این اصلاحات، ارز دیجیتال بانک مرکزی است که امروزه قصد داریم پیرامون آن با شما صحبت کنیم. ارز دیجیتال بانک مرکزی نوعی دارایی رمزنگاری شده است که هر کشور ارز ملی رسمی خودش را دارد. شما می توانید ارز دیجیتال بانک مرکزی را از طریق صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید و در ولت خود نگه دارید. به نظر می رسد بریتانیا از راه اندازی پوند دیجیتال نگران است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC برای شما ارائه کنیم و به بررسی نگرانی های بریتانیا از راه اندازی پوند دیجیتال بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

ارز دیجیتال بانک مرکزی

ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC نوعی دارایی رمزنگاری شده هستند که سعی دارند نوع جدیدی از رمز ارزها را ایجاد کنند تا به این ترتیب بتوانند از فناوری های نوظهور بهره ببرند و تحولی در سیستم پرداخت ایجاد کنند. رمز ارزهای ملی در اصل ارزش پول فیات کشور مربوط را در خود دارند و یک سازمان، دولت یا نهاد نظارتی کار بررسی رمز ارزهای بانک مرکزی را بر عهده دارد. بنابراین، دسترسی به حساب مشتریان نیز در این سیستم وجود دارد. ونزوئلا اولین کشوری است که CBDC خودش را راه اندازی و عرضه بازار کرد.
برخی از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) از شبکه های مخصوص رمز ارزهای معمولی استفاده می کنند، در حالی که برخی از CBDCها شبکه های بلاک چین مخصوص خودشان را دارند. بلاک چین استفاده شده در CBDCها از نوع مجاز است، یعنی نهادهای مالی مجزا که توسط بانک مرکزی انتخاب می شوند، به دفتر کل توزیع شده و به عبارتی به سوابق معاملاتی و دارایی افراد دسترسی دارند. شما برای فعالیت بهتر در بازار، باید سهم ارزهای دیجیتال در تبادلات مالی جهانی را زیر نظر بگیرید. 

نگرانی های بریتانیا از راه اندازی پوند دیجیتال

ارز دیجیتال بانک مرکزی

توجه داشته باشید، بریتانیا نگرانی هایی درباره راه اندازی پوند دیجیتال یا ارز دیجیتال بانک مرکزی خودش دارد. این کشور تصور می کند راه اندازی CBDC ثبات مالی کشور را با مشکلاتی روبرو می کند. به همین دلیل قانونگذاران از بانک انگلستان و خزانه داری آمریکا درخواست کردند تا مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و ثبات مالی را به طور کامل در نظر بگیرند و سپس راه اندازی CBDC را تایید کنند. پوند دیجیتال بیشتر مواقع برای انجام تراکنش های در موسسه های بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد و تراکنش های آن خیلی سریع و با هزینه های پایین انجام می شوند.
با توجه به گفته قانونگذاران، پول نقد برای بسیاری از مردم بریتانیا یک منبع مالی حیاتی است و جایگزینی آن باعث تشدید محرومیت مالی می شود. کمیته نگرانی هایی را در مورد هزینه قابل توجه توسعه و معرفی CBDC مطرح کرد. این بانک از بانک انگلستان و وزارت خزانه داری خواست تا از طریق گزارش سالانه شفافیت را درباره این هزینه ها حفظ کنند. کمیته خزانه داری گفن که از تلاش های مستمر بانک انگلستان برای طراحی CBDC خرده فروشی بالقوه حمایت می کند. با این حال، این موسسه تاکید کرد که این پروژه نباید از اهداف اولیه موسسه یعنی کنترل تورم و حفظ ثبات مالی کم کند. یکی از مسائل مهم مورد بررسی در مورد ارزهای دیجیتال و نظام مالی بررسی تاثیر بلاک چین بر زیرساخت تبادلات مالی جهان است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC برای شما ارائه کنیم و به بررسی نگرانی های بریتانیا از راه اندازی پوند دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال بانک مرکزی نوعی دارایی رمزنگاری شده هستند که سعی دارند نوع جدیدی از رمز ارزها را ایجاد کنند تا به این ترتیب بتوانند از فناوری های نوظهور بهره ببرند و تحولی در سیستم پرداخت ایجاد کنند. بریتانیا اکنون نگرانی هایی درباره راه اندازی پوند دیجیتال یا CBDC دارد.

 

نظرات کاربران در مورد چرا بریتانیا نگران راه اندازی پوند دیجیتال یا CBDC است؟
سوال امنیتی :9+69 = ?