آیا KyberSwap می تواند ضررهای کاربران ناشی از هک اخیر را جبران کند؟

نوشته شده در : 1403/06/03

جستجو

صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ(KyberSwap) اخیرا هک شده است و ادعا کرده می تواند ضررهای کاربران را جبران کند. آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ در هک اخیر صرافی کایبر سواپ چه مقدار از دارایی ها و وجوه کاربران به سرقت رفته است؟ به نظر شما کایبر سواپ می تواند وجوه دزدیده شده کاربران را بازگرداند؟ KyberSwap درباره هک اخیر صورت گرفته چه توضیحاتی ارائه داده است؟
با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، هکرها نیز می توانند با ترفندها و روش های مختلفی صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی را هک کرده و دارایی ها و وجوه کاربران را به سرقت ببرند. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، ابتدا امنیت پلتفرم های معاملاتی را بررسی کنید. اخیرا هکرها توانستند صرافی کایبر سواپ را هک کرده و بیش از 48 میلیون دلار ارزهای دیجیتال کاربران را بدزدن. این صرافی اکنون مدعی است که می تواند وجوه دزدیده شده کاربران را بازگرداند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ(KyberSwap) برای شما ارائه کنیم و به بررسی هک اخیر صرافی کایبر سواپ که یک صرافی ارز دیجیتال محبوب است، بپردازیم.

آشنایی با صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ

هک صرافی کایبر سواپ

کایبر سواپ(KyberSwap) یکی از بهترین و محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار رمز ارزها است که شما می توانید با استفاده از آن معاملات خودتان را انجام دهید. این صرافی در سال 2018 بر پایه شبکه اتریوم ایجاد شد. صرافی کایبر سواپ به کاربران کمک می کند تا اتریوم و بیشتر از 70 توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 را خرید و فروش کنند. علاوه بر این، صرافی کایبر سواپ برای تریدرها و معامله گران متوسط، پیشرفته و متمرکز بر آلت کوین ها بهترین است و می توانید از آن کمک بگیرید.
صرافی KyberSwap یک پلتفرم غیرمتمرکز است و در این پلتفرم ها امکان مسدود شدن یا فریز شدن رمز ارزها یا دارایی ها وجود ندارد. با این وجود، صرافی کایبر سواپ در بخش قوانین و مققرات خود هیچ اشاره ای به این مسئله نداشته که کاربران ایرانی حق استفاده از خدمات این صرافی را ندارند و یا رمز ارزهای این کاربران را مسدود می کند. این صرافی ابتدا روی شبکه اتریوم فعالیت می کرد، ولی در حال حاضر چندین بلاک چین دیگر نیز در حال فعالیت و ارائه خدمات به کاربران خود هستند. یکی از راه های در امان ماندن از حملات هکری شناخت مشهورترین حملات هکری به صرافی ها است.

هک اخیر صرافی KyberSwap و سرقت دارایی های کاربران

هک صرافی کایبر سواپ

توجه داشته باشید، صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ(KyberSwap) اخیرا هک شده است و دارایی ها و وجوه کاربران به سرقت رفته است. این صرافی ادعا کرده است که می تواند ضرر و زیان های وارد شده به کاربران را پوشش دهد. صرافی کایبر سواپ ابتدا در 22 نوامبر هک شد. پروژه در همان روز با تایید این حادثه و درخواست از کاربران برای برداشت وجوه خود پاسخ داد.
هکر کمی بعد از حمله ابراز تمایل کرد که با صرافی کایبر سواپ مذاکره کند و دارایی های کاربران را برگرداند. علاوه بر این، صرافی KyberSwap قصد دارد در هفته های آینده جزئیات بیشتری درباره حمله هکری اخیر خود به کاربران ارائه کند تا کاربران از این حمله آگاه باشند. همچنین کایبر سواپ اعلام کرد که از تیم های مجری قانون و امنیت سایبری برای شناسایی مجرمان و هکرها استفاده می کند. این پلتفرم وضعیت خودش را به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز و بدون مجوز ذکر کرده است حفظ می کند.
اگر مقاله انواع حملات هکری به صرافی ها را مطالعه کنید، بهتر متوجه عملکرد صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ(KyberSwap) در مقابل حمله هکری صورت گرفته می شوید. این صرافی سعی دارد تا با استفاده از بهترین روش ها، ضرر و زیان های کاربران را جبران کرده و آنها را پوشش دهد. در این حمله هکری، بیش از 48 میلیون دلار دارایی های کاربران صرافی کایبر سواپ به سرقت برده شده است. در اینجا لازم به ذکر است که حمله هکری Mt. Gox یکی از مهمترین حملات هکری کریپتویی است و بررسی آن خالی از لطف نیست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صرافی غیرمتمرکز کایبر سواپ(KyberSwap) برای شما ارائه کنیم و به بررسی هک اخیر صرافی کایبر سواپ بپردازیم. همانطور که گفته شد، صرافی کایبر سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز است و در این پلتفرم ها امکان مسدود شدن یا فریز شدن رمز ارزها یا دارایی ها وجود ندارد. این صرافی اخیرا مورد حمله هکری قرار گرفته است و بیش از 48 میلیون دلار از دارایی های کاربران به سرقت برده شده. کایبر سواپ با همکاری با تیم های مجری قانون و امنیت سایبری قصد دارد مجرمان را شناسایی و دارایی های کاربران را برگرداند.

 

نظرات کاربران در مورد آیا KyberSwap می تواند ضررهای کاربران ناشی از هک اخیر را جبران کند؟
سوال امنیتی :9+97 = ?