چرا چین اعطای وام سهام به سرمایه گذاران خرد را متوقف می کند؟

1402/11/11

با توجه به خبرهای منتشر شده، کشور چین اعطای وام سهام به سرمایه گذاران خرد را متوقف می کند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ سرمایه گذاران خرد چگونه می توانند در بازار سهام چین وام بگیرند؟ چرا کشور چین به معامله گران کوتاه مدت وام داد؟
چین یکی از کشورهای بزرگ و فعال در بازار ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال است که مردمان این کشور می توانند به صورت قانونی نسبت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنند. این کشور اخیرا مقررات و قوانین جدیدی برای معامله گران بازار کریتو تدوین کرد که طبق این قوانین، سرمایه گذاران خرد نمی توانند در بازار سهام این کشور وام بگیرند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور چین برای شما ارائه کنیم و به بررسی متوقف شدن اعطای وام سهام به سرمایه گذاران خرد در کشور چین بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور چین چگونه است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور چین چگونه است و یا اینکه تاثیر ارزهای دیجیتال در سیستم های مالی جهانی چقدر است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال، حمایت خود از سمت دولت چین را به شدت از دست داده است. چین با توجه به ایدئولوژی هایی که دارد، خیلی روی خوشی به بازار کریپتو نشان نمی دهد، ولی در مورد آن با احتیاط عمل می کند و از سمت دیگر به شدت به بلاک چین و فناوری های غیرمتمرکز علاقه دارد. مهم ترین نهاد تعیین مقررات در بازار رمز ارزها در چین، بانک مرکزی این کشور یعنی بانک خلق چین(PBOC) است. کارشناسان بازار کریپتو در کشور چین، نسبت به آینده بیت کوین امیدوار هستند.
جالب است بدانید، این نهاد و سایر موسسه های قانون گذاری در کشور چین، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتو را قانونی اعلام کردند. به این ترتیب، مردمان این کشور می توانند به صورت قانونی نسبت به خرید و فروش رمز ارزها اقدام کنند. همچنین استخراج ارزهای دیجیتال به ویژه ماینینگ بیت کوین نیز در کشور چین قانونی است. البته باید مجوزهای لازم برای شروع استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور گرفته شود. در واقع، ماینرها بدون مجوزهای لازم نمی توانند در صنعت ماینینگ رمز ارزها فعالیت کنند.

متوقف شدن اعطای وام سهام به سرمایه گذاران خرد در کشور چین

توجه داشته باشید که کشور چین در بحبوحه آشفتگی بازار، اعطای وام محدود به سهام را متوقف کرد. همچنین کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین یا همان موسسه CSRC در تلاش برای جلوگیری از فروش کوتاه مدت، وام دادن به سهام محدود شده را به حالت تعلیق در می آورد.
رگولاتور اوراق بهادار چین از اقدامات دیگری برای محدود کردن فعالیت های فروش کوتاه مدت در میان تلاطم و وضعیت نابسامان بازار سهام خبر داده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در حساب وی چت خود اعلام کرد که وام دادن به سهام محدود را از 20 ژانویه به حالت تعلیق در می آورد. سهام محدود شامل محدودیت های فروش و نقل و انتقال خاصی هستند. به این ترتیب، سرمایه گذاران خرد نمی توانند به راحتی سهام خودشان را به افراد دیگری انتقال دهند.
فروش کوتاه مدت یک استراتژی مالی است که در آن سرمایه گذار سهام یک سهام را قرض می کند و آنها را در بازار می فروشد، به این امید که قیمت سهام کاهش یابد. این استراتژی توسط سرمایه گذارانی استفاده می شود که باور دارند ارزش سهام بیش از حد ارزش گذاری یا قیمت گذاری شده است و یا در موعد نزول است. طی سال گذشته، بازار سهام چین با چالش های مهمی روبرو بوده است. بررسی ارزهای دیجیتال و نظام بانکی جهانی یکی از مسائل مهم در حوزه ارزهای دیجیتال است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور چین برای شما ارائه کنیم و به بررسی متوقف شدن اعطای وام سهام به سرمایه گذاران خرد در کشور چین بپردازیم. همانطور که گفته شد، کشور چین خرید و فروش ارزهای دیجیتال را قانونی کرده است. این کشور اخیرا قانونی وضع کرده است که طبق آن سرمایه گذاران خرد نمی توانند بخشی از سهام خودشان را به شخص دیگری منتقل کنند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا چین اعطای وام سهام به سرمایه گذاران خرد را متوقف می کند؟
سوال امنیتی :1+59 = ?