چرا مقدار هش بیت کوین در 12 ژوئن کاهش یافت؟

نوشته شده در : 1403/03/27

جستجو

هش بیت کوین روند صعودی 18 ماهه خودش را شکست! عوامل متعددی بر استخراج ارز دیجیتال بیت کوین تاثیر می گذارند که از جمله از این عوامل می توان به نرخ هش شبکه اشاره کرد. طبق بررسی های انجام شده، مقدار هش بیت کوین کاهش یافته است. می توان با خرید بیت کوین سود زیادی به دست آورد.
بازار رمز ارزها با سرعت بیشتری در حال تغییر و تحول است و همراه با این تغییرات، نرخ هش نیز به عنوان یکی از عوامل موثر و مهم در بازار کریپتو بیشتر از گذشته به اهمیت رسیده است. نرخ هش به معنای ساده میزان قدرت نسبی یک شبکه ارز دیجیتال را نشان می دهد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد هش ریت ارائه شده و به بررسی شکست روند صعودی 18 ماهه هش بیت کوین پرداخته شده است.

آشنایی با مفهوم هش ریت

هش ریت به مقدار سرعتی گفته می شود که ماینر بیت کوین در آن بازه زمانی موفق به حل مسئله ریاضی شده و پاداش دریافت می کند. در شبکه Bitcoin، هش ریت سرعت اتمام عملیات محاسباتی در کد بیت کوین را نشان می دهد. هرچقدر نرخ هش شما بالاتر باشد، به این معنی است که در بلاک چین سریع تر می توانید به سراغ بلاک های بعدی بروید و در نتیجه شانستان برای دریافت جایزه بیشتر می شود. به عبارت دیگر، هش ریت سرعت عملکرد دستگاه استخراج یا ماینر را نشان می دهد.
ماین کردن رمز ارزها شامل پیدا کردن بلاک ها از طریق حل محاسبات پیچیده ریاضی است که هر کدام از این بلاک ها شبیه یک پازل ریاضی است و دستگاه های ماینر در هر ثانیه میلیون ها بار حدس مختلف می زنند تا جواب درست را برای هر بلاک پیدا کنند. به طور کلی، نرخ هش میزان قدرت محاسباتی یک شبکه ارز دیجیتال را نشان می دهد و در نمایش امنیت شبکه نقش مهمی ایفا می کند. امنیت در تراکنش های بیت کوین را زیر نظر بگیرید.

شکست روند صعودی 18 ماهه هش بیت کوین

نکته قابل توجه این است که با وجود کاهش هش ریت، فروش ماینر بیت کوین با کاهش قیمت بیت کوین از71100 دلار به 66 هزار دلار مرتبط نیست. هش بیت کوین از یک روند صعودی 18 ماهه کاهش یافته است که نشان دهنده شروع یک تسلیم بالقوه ماینر بیت کوین است.
بعد از یک روند صعودی 18 ماهه، هش ریت واقعی بیت کوین به حدود 600 اگزاهش در ثانیه کاهش یافت. هش ریت برای اندازه گیری میزان سختی بیت کوین برای ماینرها استفاده می شود. به گفته کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل CryptoQuant شکست از روند صعودی می تواند نشان دهنده این باشد که بعضی از شرکت های استخراج بیت کوین در حال فروش بیت کوین خود هستند. علیرغم کاهش نرخ هش بیت کوین، شرکت های استخراج مقدار زیادی بیت کوین را نفروخته اند.
بر اساس گزارش کریپتو کوانت، جریان استخراج بیت کوین به صرافی های ارز دیجیتال از اوج ماهانه 15470 بیت کوین در 21 می به تنها 7239 بیت کوین در 13 ژوئن کاهش یافت. با این حال، به نظر نمی رسد که ریزش قیمت بیت کوین ناشی از تسلیم ماینرها باشد. قیمت بیت کوین از بیش از 71100 دلار در 5 ژوئن به 66800 دلار فعلی کاهش یافت، در حالی که جریان روزانه ماینرها به صرافی ها به طور پیوسته کاهش یافت. کاهش هش ریت واقعی بیت کوین را می توان به این دلیل که شرکت های ماینر از دستگاه های قدیمی استفاده می کنند، نسبت داد.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد هش ریت ارائه شده و به بررسی شکست روند صعودی 18 ماهه هش بیت کوین پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، هش ریت نشان دهنده قدرت محاسباتی یک شبکه ارز دیجیتال می باشد. همچنین مقدار هش ریت قدرت یک دستگاه ماینر بیت کوین را نشان می دهد. هش ریت بیت کوین روند صعودی 18 ماهه خودش را شکسته است که این می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک مقاله: https://unchainedcrypto.com/what-is-the-bitcoin-hashrate/

 

نظرات کاربران در مورد چرا مقدار هش بیت کوین در 12 ژوئن کاهش یافت؟
سوال امنیتی :5+74 = ?