آشنایی با اصول امنیت در تراکنش های بیت کوین

نوشته شده در : 1403/05/10

جستجو

آشنایی با اصول امنیت در تراکنش های بیت کوین امری ضروری است. تامین امنیت بیت کوین دشوار است زیرا بیت کوین مرجع ارزشی مانند موجودی حساب بانکی نیست. بیت کوین شباهت زیادی به ارز دیجیتال یا طلا دارد. خرید بیت کوین این روزا سروصدای زیادی به پا کرده است. شاید این جمله را شنیده باشید که «ثروت نه دهم قانون است». خب، در بیت کوین، استخراج یک دهم قانون است. گرفتن کلید باز کردن قفل بیت کوین مانند نگه داشتن یک کیف پول یا یک فلز گرانبها است. با این حال، بیت کوین دارای ویژگی هایی است که مانند پول نقد، طلا یا حساب های بانکی نیست. کیف پول بیت کوین روی کلیدهای شما را می توان مانند هر فایل دیگری پشتیبان گیری کرد.  شما می توانید آن را گم کنید، آن را به اشتباه بیاندازید، به سرقت ببرید یا به طور تصادفی آن را به شخص دیگری بدهید. در ادامه همراه ما باشید تا اصول امنیت در تراکنش های بیت کوین را در اختیارتان بگذاریم.

آشنایی با اصول امنیت در تراکنش های بیت کوین

آینده بیت کوین نامعلوم است. در مقایسه، سیستم های غیرمتمرکز مانند بیت کوین مسئولیت و کنترل را به کاربران اختصاص می دهند. از آنجا که امنیت شبکه به جای کنترل دسترسی مبتنی بر اثبات کار است، شبکه برای عموم باز است و تراکنش های بیت کوین نیازی به رمزگذاری ندارند.

کامپیوتر خود را ایمن نگه دارید

برای تجارت ارزهای دیجیتال، او فقط از رایانه شخصی و آنتی ویروس با یک سایت جدید استفاده کرد. فکر نکنید که امنیت رایانه شما کامل است. تنها مورد آسیب پذیری ایمنی در دزدی رایانه شماست.

از کیف پول کریپتو استفاده کنید

نگهداری بیشتر ارزهای رمزنگاری شده در یک صندوق امانات محافظتی در برابر سرقت است. کیف پول رمزنگاری یک محصول کامپیوتری یا دستگاه فیزیکی است که کلیدهای کیف پول رمزنگاری شما را نگه می دارد. کیف پول های کریپتوکارنسی به شما این امکان را می دهد که پول بین ارزهای دیجیتال مختلف منتقل کنید و در عین حال از سرمایه گذاری خود محافظت کنید. انواع مختلفی از کیف پول های رمزنگاری وجود دارد؛ بنابراین باید تحقیق کنید که کدام یک برای شما و بودجه شما بهترین است.

بررسی حساب های رمزنگاری

نظارت بر حساب ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا تراکنش های مشکوک را شناسایی کنید، از جمله ربات هایی که موقعیت حساب شما را کنترل می کنند و به شما در مورد تراکنش ها هشدار می دهند. به روز نگه داشتن اخبار ارزهای دیجیتال به این معنی است که در صورت نقض، شما می توانید هر گونه ضرری که ممکن است متحمل شده اید را گزارش دهید. برای افزایش امنیت و حفاظت خود، توصیه می کنیم اعتبار ورود خود را به صورت دوره ای تغییر دهید.

مراقب ایمیل های مشکوک باشید

استخراج بیت کوین را نیز در این مسیر یاد بگیرید. هکرها اغلب از فناوری اجتماعی برای ارتکاب کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. این ممکن است شامل استفاده از ایمیل های فیشینگ برای دسترسی به حساب ارز دیجیتال کاربر باشد. هنگام دریافت ایمیل، مراقب آدرس های نادرست، اشتباهات املایی و دستور زبان و لینک ها باشید.

استفاده از از رمزهای عبور قوی 

هر چه رمز عبور شما طولانی تر باشد، شکستن آن سخت تر می شود. اگر رمز عبور شما حاوی حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص باشد، شکستن آن دشوارتر است. از یک رمز عبور در چندین پلتفرم استفاده نکنید و فراموش نکنید که رمز عبور خود را مرتباً تغییر دهید. 

خودداری از وای فای عمومی

اگر نیاز به اتصال به اینترنت در خارج از خانه دارید، وای فای عمومی رایگان در رستوران یا کافه گزینه خوبی است. با این حال، توصیه می شود هنگام انجام تراکنش های حساس مانند معاملات ارزهای دیجیتال از وای فای عمومی خودداری کنید. یکی از مشکلات Wi-Fi عمومی این است که افراد نزدیک می توانند ترافیک اینترنت شما را رهگیری کنند. آنها ممکن است از اطلاعاتی که دریافت می کنند برای تعیین اینکه آیا شما از یک سایت ارز دیجیتال بازدید می کنید استفاده کنند. 

استفاده از اینترنت امن برای تجارت رمزنگاری 

استفاده از اینترنت امن برای ورود به حساب ارز دیجیتال شما چیزی بیش از اجتناب از شبکه های Wi-Fi عمومی و اجتناب از سایت های مشکوک است. اگر بیشتر معاملات ارزهای دیجیتال خود را از خانه انجام می دهید، باید یک زیرساخت امنیتی اولیه را راه اندازی کنید. این بدان معنی است که با آزمایش فایروال خود از نظر آسیب پذیری و اطمینان از به روز بودن نرم افزار ضد بدافزار، اینترنت خود را ایمن نگه دارید. همچنین به معنای ایجاد رمز عبور قوی برای روتر بی سیم شما است. در بیشتر موارد، یک رمز عبور پیش فرض ارائه می شود. رمزگذاری شبکه را فعال، نام شبکه پخش را غیرفعال کنید و نرم افزار روتر خود را به روز نگه دارید.

استفاده از کیف پول سخت افزاری 

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از ارز دیجیتال، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری است. این ابزار می‌تواند کیف پول اصلی شما را ذخیره کند. این کیف پول طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ رمز عبوری نمی تواند دستگاه را رمزگذاری نشده باقی بگذارد. هر بار که با استفاده از کیف پول سخت افزاری تراکنش انجام می دهید، باید آن را از طریق USB یا بلوتوث به رایانه شخصی یا تلفن همراه خود متصل کنید. امضاها در کیف پول ایجاد می‌شوند و به هر دستگاه متصل به اینترنت ارسال می‌شوند و به شما امکان می‌دهند بدون ارسال کلید خود به دستگاه ‌های آلوده به بدافزار، تراکنش انجام دهید. 

چرا مقدار هش بیت کوین در 12 ژوئن کاهش یافت؟

نکته قابل توجه این است که با وجود کاهش هش ریت، فروش ماینر بیت کوین با کاهش قیمت بیت کوین از71100 دلار به 66 هزار دلار مرتبط نیست. هش بیت کوین از یک روند صعودی 18 ماهه کاهش یافته است که نشان دهنده شروع یک تسلیم بالقوه ماینر بیت کوین است.
بعد از یک روند صعودی 18 ماهه، هش ریت واقعی بیت کوین به حدود 600 اگزاهش در ثانیه کاهش یافت. هش ریت برای اندازه گیری میزان سختی بیت کوین برای ماینرها استفاده می شود. به گفته کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل CryptoQuant شکست از روند صعودی می تواند نشان دهنده این باشد که بعضی از شرکت های استخراج بیت کوین در حال فروش بیت کوین خود هستند. علیرغم کاهش نرخ هش بیت کوین، شرکت های استخراج مقدار زیادی بیت کوین را نفروخته اند.
بر اساس گزارش کریپتو کوانت، جریان استخراج بیت کوین به صرافی های ارز دیجیتال از اوج ماهانه 15470 بیت کوین در 21 می به تنها 7239 بیت کوین در 13 ژوئن کاهش یافت. با این حال، به نظر نمی رسد که ریزش قیمت بیت کوین ناشی از تسلیم ماینرها باشد. قیمت بیت کوین از بیش از 71100 دلار در 5 ژوئن به 66800 دلار فعلی کاهش یافت، در حالی که جریان روزانه ماینرها به صرافی ها به طور پیوسته کاهش یافت. کاهش هش ریت واقعی بیت کوین را می توان به این دلیل که شرکت های ماینر از دستگاه های قدیمی استفاده می کنند، نسبت داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاهش مقدار هش ریت بیت کوین میتوانید مقاله چرا مقدار هش بیت کوین در 12 ژوئن کاهش یافت را مطالعه کنید.

کلام آخر:
در این مقاله به آشنایی با اصول امنیت در تراکنش های بیت کوین پرداختیم. در پایان می توان نتیجه گرفت که امنیت بیت کوین در دست کاربران آن است. برای کاربرانی که می خواهند از بیت کوین برای تراکنش های امن لذت ببرند، بهتر است قوانین امنیتی را در نظر داشته باشند. کیف پول های بیت کوین در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند؛ بنابراین ممکن است بخواهید از کیف پول خود در برابر همه چشمان کنجکاو محافظت کنید. با نکات موجود در این مقاله، می توانید از بیت کوین های خود در برابر احتمال تقلب یا سرقت در وب محافظت کنید.

منبع مقاله: kaspersky

 

نظرات کاربران در مورد آشنایی با اصول امنیت در تراکنش های بیت کوین
سوال امنیتی :7+63 = ?