چرا قیمت بیت کوین بعد از اعلام کاهش تورم در آمریکا افزایش یافت؟

نوشته شده در : 1403/03/25

جستجو

قیمت بیت کوین(BTC) بعد از اعلام کاهش تورم در آمریکا افزایش یافت! در سال های گذشته کشور آمریکا با تورم بالایی روبرو بود که این مسئله باعث می شد تا مقامات این کشور خواستار افزایش نرخ بهره شوند که این امر قیمت ارزهای دیجیتال را کاهش می داد. می توان با خرید ارز دیجیتال و فروش آن در نقاط مناسب، سود زیادی از افزایش و کاهش قیمت رمز ارزها به دست آورد.
تورم به نرخی گفته می شود که توسط آن قیمت کالا و محصولات افزایش می یابد و معمولا در یک بازه زمانی تورم تشکیل می شود، ولی تورم در بازار رمز ارزها به دو شکل وجود دارد. ارز تورمی یا ضد تورمی. اگر تورم در کشور آمریکا افزایش یابد، قیمت رمز ارزها کاهش می یابد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر تورم بر ارزهای دیجیتال ارائه شده و به بررسی افزایش قیمت بیت کوین با اعلام کاهش تورم در آمریکا پرداخته شده است.

تورم چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال می گذارد؟

نرخ تورم یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی است که قیمت ارزهای دیجیتال را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا میان تورم و قیمت کالاها ارتباط مستقیمی وجود دارد. به طوری که با بالا رفتن تورم، شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم. تورم قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می دهد و افت ارزش سرمایه ما را به همراه دارد. افزایش نرخ بهره یکی از استراتژی های دولت ها برای مقابله با تورم است.
با وجود پیچیدگی بازار ارز دیجیتال از دارایی هایی مانند بیت کوین به عنوان سپری در مقابل تورم یاد می شود. در سال 2022 بازار ارزهای دیجیتال از شرایط حاکم بر اقتصاد دنیا تاثیر پذیرفت و با افزایش تورم در ایالات متحده، قیمت بیت کوین نیز به پایین ترین سطح خود در یک سال گذشته رسید. اگر تورم در کشور آمریکا افزایش یابد، دولت نرخ بهره را افزایش می دهد و قیمت رمز ارزها به ویژه بیت کوین کاهش می یابد. شناخت انواع روش های خرید ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

افزایش قیمت بیت کوین با اعلام کاهش تورم در آمریکا

ارز دیجیتال بیت کوین بعد از اعلام داده های کلان ایالات متحده که چند روز کاهش قیمت بیت کوین را معکوس کرد، دوباره شارژ می شود. به عبارت دیگر، بیت کوین بعد از اینکه داده های تورم ایالات متحده یک افت غافلگیر کننده را به همراه داشت، در افتتاحیه وال استریت در 12 ژوئن افزایش یافت. داده های کوین تلگراف افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین را به 69600 دلار نشان دادند.
نکته قابل توجه این است که ارز دیجیتال بیت کوین در عرض چند ثانیه 1500 دلار افزایش یافت. CPI ماه به ماه بدون تغییر نسبت به ماه گذشته بود، در حالی که آمار سال به سال 3.3 درصد بود که هر دو 0.1 درصد کمتر از پیش بینی بود. شاخص کل اقلام برای 12 ماه منتهی به ماه مه 3.3 درصد افزایش یافت که رشد کمتری نسبت به رشد 3.4 درصدی برای 12 ماه منتهی به آوریل داشت. در بیانیه مطبوعاتی رسمی اداره آمار کار ایالات متحده تایید شد که شاخص همه اقلام کمتر غذا و انرژی طی 12 ماه گذشته 3.4 درصد افزایش یافته است.
در حال حاضر بازارها برای نشست ژوئن کمیته بازار باز فدرال رزرو یا FOMC آماده می شوند که در اواخر روز برگزار می شود. در اینجا تصمیم در مورد تغییرات نرخ بهره و همچنین تفسیر اقتصاد توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از اهمیت کلیدی برای احساسات برخوردار است. سوالی که در اینجا در مورد ارز کاردانو مطرح است این است که آیا یک رالی صعودی برای کاردانو(ADA) در راه است؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر تورم بر ارزهای دیجیتال ارائه شده و به بررسی افزایش قیمت بیت کوین با اعلام کاهش تورم در آمریکا پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، تورم یکی از شاخص های مهم اقتصادی است که قیمت ارزهای دیجیتال را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت بیت کوین با اعلام کاهش تورم کشور آمریکا افزایش یافت و توانست به سطح 69600 دلار برسد.

لینک مقاله: https://www.fidelity.ca/en/insights/articles/digital-assets/rising-inflation-bitcoin/

 

نظرات کاربران در مورد چرا قیمت بیت کوین بعد از اعلام کاهش تورم در آمریکا افزایش یافت؟
سوال امنیتی :7+30 = ?