چرا استخراج بیت کوین 10 درصد افزایش یافته است؟

نوشته شده در : 1403/03/25

جستجو

میزان استخراج بیت کوین بعد از حمایت ترامپ از ماینرهای آمریکایی، 10 درصد افزایش یافته است! در زمان خرید ارز دیجیتال باید به نکات مهمی توجه شود. همچنین تریدرها باید قبل از هر اقدامی، اخبار مهم بازار را مطالعه کنند تا از هرگونه نوسان احتمالی سود به دست بیاورند.
استخراج بیت کوین(BTC) در سال های گذشته به یکی از حوزه های پررقابت تبدیل شده است. روزانه افراد زیادی مشغول خرید و فروش بیت کوین هستند، ولی این تنها راه دریافت بیت کوین نیست. استخراج بیت کوین پروسه ای است که می توان از طریق آن بیت کوین های جدیدی به دست آورد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد صنعت استخراج بیت کوین ارائه شده و به بررسی حمایت ترامپ از ماینرهای آمریکایی و افزایش 10 درصدی استخراج بیت کوین پرداخته شده است.

آشنایی با صنعت استخراج بیت کوین

صنعت ماینینگ بیت کوین یکی از حوزه هایی است که طرفداران زیادی دارد. استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می شود که در آن امنیت شبکه بیت کوین تامین شده و به ماینراهایی که این کار را انجام می دهند، ارز بیت کوین پاداش داده می شود. ماینینگ بیت کوین عملیاتی تخصصی است و نیروی محاسباتی زیادی برای انجام آن لازم است. هرکسی می تواند بیت کوین استخراج کند، البته به شرطی که دستگاه های و ابزارهای لازم برای استخراج بیت کوین را فراهم کند.
در پروسه ماینینگ بیت کوین(Bitcoin) ماینرها برای حل کردن مسائل پیچیده ریاضی با یکدیگر به رقابت می پردازند تا بتوانند یک بلاک جدید را به شبکه اضافی کنند و بابت آن پاداش بگیرند. ماینرها برای رسیدن به جواب مسئله باید تعداد زیادی جواب را حدس بزنند و نزدیک ترین هش را پیدا کنند. عوامل مختلفی روی فعالیت ماینرها تاثیر می گذارد که یکی از این عوامل، هاوینگ بیت کوین است. یکی از نکات مهم در زمان خرید ارز دیجیتال، زیر نظر گرفتن اخبار مهم بازار و بررسی وضعیت فاندامنتالی رمز ارزهاست.

حمایت ترامپ از ماینرهای آمریکایی و افزایش 10 درصد استخراج بیت کوین

نکته قابل توجه این است که سهام استخراج بیت کوین در روز چهارشنبه یک روز بعد از وعده دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده برای تقویت فرایند استخراج در این کشور دو رقمی شد. ترامپ گفت که می خواهد بیشتر بیت کوین های باقی مانده در ایالات متحده استخراج شوند.
در پستی در 12 ژوئن که مدت کوتاهی بعد از جلسه ای که ترامپ با برخی از مدیران ارشد صنعت ماینینگ بیت کوین میزبانی کرد، مسلط بر انرژی می شود. ترامپ همچنین به مدیران صنعت ماینینگ کریپتو گفته است که قول داده در صورتی که در ماه نوامبر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، از این بخش حمایت خواهد کرد. تریدرها سهام استخراج بیت کوین ظاهرا از وعده های ترامپ خوششان آمده است.
ماینر بیت کوین CAN مستقر در چین تنها ماینر بیت کوین در بین 20 ماینر برتر از نظر ارزش بازار بود که در 12 ژوئن سقوط قیمت سهام را ثبت کرد. بر اساس گزارش Companies Market Cap این روز قوی ارزش بازار صنعت ماینینگ بیت کوین را به 24.4 میلیارد دلار افزایش داد. افزایش قیمت سهام ماینینگ در روزی اتفاق افتاد که بیت کوین تنها توانست 1.4 درصد رشد کند و در 24 ساعت گذشته به 68300 دلار برسد. تمام ماینرهای بیت کوین موفق به ادامه رشد قیمت سهام در سال جاری نشده اند. ماراتون دیجیتال نسبت به سال گذشته 11.43 درصد کاهش داشته است، در حالی که پلتفرم های Riot در سال 2024 نزدیک به 31 درصد ریزش کرده است.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد صنعت استخراج بیت کوین ارائه شده و به بررسی حمایت ترامپ از ماینرهای آمریکایی و افزایش 10 درصدی استخراج بیت کوین پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، ترامپ از ماینرهای آمریکایی حمایت کرد و این امر باعث شد تا استخراج بیت کوین 10 درصد افزایش یابد. البته تمام ماینرهای بیت کوین موفق نشدند تا در سال جاری رشد کنند.

لینک مقاله: https://www.investopedia.com/terms/b/bitcoin-mining.asp

 

نظرات کاربران در مورد چرا استخراج بیت کوین 10 درصد افزایش یافته است؟
سوال امنیتی :5+75 = ?