چرا موسس BTC-e به توطئه 9 میلیارد دلار پولشویی ارز دیجیتال اعتراف کرد؟

نوشته شده در : 1403/02/17

موسس BTC-e به توطئه 9 میلیارد دلار پولشویی ارز دیجیتال اعتراف کرد! تمامی تراکنش های ارز دیجیتال در بلاک چین انجام می شود و این تراکنش ها به صورت ناشناس صورت می گیرد. این مسئله باعث شده تا افراد با استفاده از ارزهای دیجیتال، مرتکب جرایمی مانند پولشویی شوند.
امروزه افراد زیادی در دنیا وجود دارند که نسبت به خرید و فروش رمز ارزها اقدام می کنند تا سود به دست بیاورند. شما نیز می توانید با مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال، معاملات متعددی انجام داده و کسب درآمد کنید. اخیرا پولشویی های مرتبط با ارزهای دیجیتال افزایش یافته و این مسئله باعث نگرانی کاربران بازار کریپتو شده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پولشویی با ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اعتراف موسس BTC-e به پولشویی 9 میلیارد دلاری بپردازیم.

پولشویی با ارزهای دیجیتال

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پولشویی با ارزهای دیجیتال چگونه اتفاق می افتد و یا اینکه آینده ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که پولشویی در ارز دیجیتال یکی از چالش ها و مشکلات اصلی این حوزه است و تعداد زیادی از قانونگذاران این مسئله را از دلایل اصلی مخالفت خود با بازار کریپتو می دانند. پولشویی در رمز ارزها به معنی مخفی کردن مبدا درآمد غیرقانونی و تبدیل آن به ارز دیجیتال قابل معامله است. این روش یکی از رایج ترین راهکارهای ارتکاب جرم در دنیای کریپتو است که باعث شده تا بسیاری از موسسه ها و دولت ها نگرانی زیادی در این زمینه داشته باشند.
همانطور که تعداد زیادی از افراد از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای پرداخت استفاده می کنند، بسیاری دیگر از آنها به عنوان یک ابزار برای پولشویی استفاده می کنند. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال غیر مرکزی هستند و تحت نظارت هیچ کسی نیستند، پولشویی به راحتی می تواند صورت بگیرد. حتی برخی از بزرگان بازار مانند موسس صرافی ارز دیجیتال BTC-e نیز با استفاده از ارزهای دیجیتال پولشویی انجام داده است. شما باید آینده ارزهای دیجیتال را بررسی کنید تا بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری بگیرید.

اعتراف موسس BTC-e به پولشویی 9 میلیارد دلاری

توجه داشته باشید که موسس پلتفرم BTC-e به پولشویی 9 میلیارد دلاری خود اعتراف کرد. پلتفرم BTC-e برای شستشوی وجوه به دست آمده از فعالیت های مجرمانه مانند هک رایانه، حملات باج افزار و قاچاق مواد مخدر مورد استفاده قرار می گرفت. الکساندر وینیک، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال BTC-e به توطئه پولشویی اعتراف کرده است. این به دنبال تحقیقات گسترده تری است که فعالیت های غیرقانونی گسترده ای را در صرافی از سال 2011 تا 2017 نشان می دهد. در یک بیانیه مطبوعاتی در 3 مه، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که در دوران رهبری، Vinnik بیش از 9 میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرد و پایگاه کاربر آن بیش از یک میلیون در سراسر دنیا بود و کاربران زیادی در ایالات متحده داشتند.
وزارت دادگستری تاکید کرد که پلتفرم BTC-e برای شستشوی پول های به دست آمده از کارهای غیرقانونی استفاده شده است. کمبودها باعث محبوبیت BTC-e در بین افرادی شد که به دنبال مخفی کردن تراکنش های پولی از مجریان قانون بودند. همچنین وینیک کشف شد که شرکت های پوسته و حساب های مالی مختلفی را در سطح جهانی ایجاد کرده است که امکان انتقال غیرقانونی وجوه از طریق BTC-e را فراهم می کند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پولشویی با ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اعتراف موسس BTC-e به پولشویی 9 میلیارد دلاری بپردازیم. همانطور که گفته شد، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال BTC-e اخیرا به پولشویی 9 میلیارد دلاری خود اعتراف کرده است. وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که پلتفرم BTC-e برای شستشوی پول های به دست آمده از کارهای غیرقانونی مانند هک کامپیوتر و.... مورد استفاده قرار می گرفت. دستگیری این شخص سروصدای زیادی در دنیای کریپتو به پا کرد.

لینک مقاله: https://cointelegraph.com/news/btc-e-founder-pleads-guilty-in-9-billion-laundering-conspiracy

 


نظرات کاربران در مورد چرا موسس BTC-e به توطئه 9 میلیارد دلار پولشویی ارز دیجیتال اعتراف کرد؟
سوال امنیتی :4+72 = ?