چرا تسلا با فروش بیت کوین، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد؟

1402/11/08

شرکت خودروسازی تسلا بخشی از بیت کوین های خودش را فروخت و سود 300 میلیون دلاری را از دست داد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ چرا تسلا قسمتی از بیت کوین(BTC)های خودش را به فروش رساند؟ به نظر شما فروش بیت کوین های تسلا می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد؟
بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که به بازار معرفی شده. اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت این ارز را از نظر تکنیکال و فاندامنتال تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش بیت کوین را تشخیص دهید. همچنین شما باید اخبار پیرامون این ارز را مطالعه کنید تا از نوسانات ایجاد شده شگفت زده نشوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کرده و به بررسی فروش بیت کوین توسط تسلا و از دست دادن سود 300 میلیون دلاری بپردازیم.

تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین(BTC)

ارز بیت کوین(BTC) اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 42400 دلار خرید و فروش می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته بیش از 1.70 درصد رشد کرده است. این رمز ارز مقاومت های مهمی پیش روی خود دارد که احتمال می رود بتواند این مقاومت ها را به سمت بالا بشکند. اگر بیت کوین بتواند مقاومت فعلی خودش را با قدرت به سمت بالا بشکند، می تواند تا سطوح بالاتری رشد کند.
جالب است بدانید، بیت کوین اکنون در ناحیه حساسی قرار دارد. این رمز ارز بین یک حمایت قوی و یک مقاومت قوی قرار گرفته است که بین این دو ناحیه رنج می زند. با توجه به خبرهای مثبتی که این روزها درباره ETF بیت کوین منتشر می شود، انتظار می رود بیت کوین بتواند یک رشد قابل توجهی را تجربه کند و به سطوح بالاتری برسد. با این حال برخی از تریدرها و معامله گران هنوز منتظر سقوط قیمت بیت کوین هستند. بیت کوین این روزها چند بار با ناحیه حمایتی خود برخورد کرده است و با برخورد به این ناحیه عکس العمل نشان می دهد. اگر بیت کوین بتواند این ناحیه حمایتی خودش را حفظ کند، می تواند به سطوح بالاتری برسد. در غیر این صورت باید شاهد ریزش قیمت بیت کوین باشیم.

تسلا از زمان فروش بیت کوین های خود، 300 میلیون دلار سود را از دست داد!

توجه داشته باشید که تسلا بعد از فروش بیت کوین های خود، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد. بهتر است بدانید، شرکت خودروسازی ایلان ماسک تا به امروز 70 درصد از سبد بیت کوین خودش را منحل کرده است، ولی در کنار گذاشتن دارایی های باقی مانده احتیاط نشان می دهد.
با این وجود، در یک چرخش شگفت انگیز شرکت تسلا تقریبا 10 درصد از دارایی های خود یعنی بیت کوین های خودش را در مارس 2021 فروخت. سپس در سه ماهه دوم سال 2022 این شرکت تقریبا 75 درصد از ذخایر بیت کوین خودش را به فروش رساند. همانطور که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا اشاره کرد، این فروش ها قصد داشتند نقدینگی بیت کوین را نشان دهند و ترازنامه تسلا را در دوره های مالی نامشخص تقویت کنند. اگر تسلا تمام سرمایه گذاری بیت کوین خودش را حفظ می کرد، با در نظر گرفتن ارزش فعلی بیت کوین تقریبا 41500 دلار این شرکت می توانست سود فرضی بیش از 300 میلیون دلار داشته باشد. یکی از سوالات اصلی در ارزهای دیجیتال این است که عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین کدامند؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کرده و به بررسی فروش بیت کوین توسط تسلا و از دست دادن سود 300 میلیون دلاری بپردازیم. همانطور که گفته شد، شرکت خودروسازی تسلا در سه ماهه دوم سال 2022 بخشی از بیت کوین های خودش را فروخت و از آن زمان تاکنون بیش از 300 میلیون دلار از سود خودش را از دست داد. اگر تسلا بیت کوین های خودش را نمی فروخت، الان سود زیادی به دست آورده بود.

 


نظرات کاربران در مورد چرا تسلا با فروش بیت کوین، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد؟
سوال امنیتی :4+45 = ?