چرا نیجریه خواستار نظارت بر ارزهای دیجیتال شده است؟

1402/11/23

اخیرا دولت نیجریه خواستار نظارت بر ارزهای دیجیتال شده است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید وضعیت رمز رزها در دولت نیجریه چگونه است؟ آیا خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور نیجریه قانونی است؟ چرا دولت نیجریه قصد دارد بر ارزهای دیجیتال نظارت کند؟ این کشور چگونه می تواند از جرایم مالی جلوگیری کند؟
امروزه کشورها و دولت های زیادی از ارزهای دیجیتال استقبال کرده اند. به عبارت دیگر، در برخی از کشورها خرید ارز دیجیتال و فروش آن قانونی است و شما می توانید در این کشورها به صورت قانونی در بازار رمز ارزها فعالیت کنید. نیجریه یکی از دولت هایی است که فعالیت در بازار کریپتو را قانونی کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه برای شما ارائه کنیم و به بررسی نظارت دولت نیجریه بر ارزهای دیجیتال برای مقابله با جرایم مالی بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در نیجریه چگونه است؟

نیجریه یکی از دولت های پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال است که بازار رمز ارزها را قانون گذاری کرده است و تریدرها و معامله گران باید قوانین و مقررات لازم را رعایت کنند. بانک مرکزی نیجریه در آخرین بخشنامه خود با اشاره به اینکه رویکرد جهانی حاکی از نیاز به قانون مند کردن این فعالیت های مالی است، از لغو ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور خبر داد. این نهاد در فوریه 2021 خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا تسهیل تراکنش های این بازار را برای بانک ها و موسسه های مالی نیجریه علت آن را خطر پولشویی و تامین مالی گروه های تروریستی اعلام کرده بود.
برای اینکه بیشتر متوجه این مسئله شوید، باید تاثیر ارزهای دیجیتال در سیستم های مالی جهانی را زیر نظر بگیرید. بیت کوین در دولت نیجریه از محبوبیت زیادی برخوردار است. مردم این کشور از بین افرادی که کلمه بیت کوین را در گوگل سرچ کرده اند، رتبه دوم را دارند. در ژانویه 2017، بانک مرکزی نیجریه ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد. قبل از آن نیز معاون رئیس بانک مرکزی گفت که بانک مرکزی نمی تواند بیت کوین را قانون گذاری و یا کنترل کند. درست همانطور که کسی نمی تواند اینترنت را کنترل و قانون گذاری کند.

نظارت دولت نیجریه بر رمز ارزها برای مقابله با جرایم مالی

توجه داشته باشید که مدیر عامل یک ارائه دهنده خدمات اطلاعاتی بلاک چین می گوید که دولت نیجریه باید فعالیت های ارزهای دیجیتال را برای جلوگیری از جرایم مالی به ویژه پولشویی تنظیم کند. Owonibi در 9 فوریه در یک دوره آموزشی برای متخصصان انطباق با ارزهای دیجیتال توسط یک شرکت بلاک چین و دیجیتال Forensic به این موضوع اشاره کرد. همچنین او خاطرنشان کرد که فقدان مقررات در فضای ارزهای دیجیتال نیجریه اجازه می دهد تا اعمال مختلف بدون نظارت و بررسی باقی بماند.
علاوه بر لغو اخیر ممنوعیت تراکنش های ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی نیجریه(CBN) که به بانک ها این امکان را می دهند تا حساب هایی را برای ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال اجرا کنند، اوونیبی توضیح داد که هدف از آموزش تخصصی انطباق، اطمینان از پایبندی بانک ها به قوانین مربوطه است. همچنین اوونیبی در مصاحبه ای بر لزوم استفاده موسسه های مالی نیجریه از خدمات متخصصان رعایت مقررات تاکید کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام پول هایی که از طریق مبادله آنها عبور می کند وجوهی برای فعالیت های مجرمانه نیست. قوانین انطباق به منظور جلوگیری از بازیگران بد است، چون آنها به عنوان چک عمل می کنند تا مطمئن شوند که موسسه های مالی مانند بانک ها به عنوان دروازه هایی برای پولشویی و انجام سایر فعالیت های مجرمانه استفاده نمی شوند. یکی از موارد مهم در مورد ارزهای دیجیتال این است که بدانیم ارزهای دیجیتال و نظام بانکی جهانی چه رابطه ای با یکدیگر دارند؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در دولت نیجریه برای شما ارائه کنیم و به بررسی نظارت نیجریه بر ارزهای دیجیتال برای جلوگیری از جرایم مالی بپردازیم. همانطور که گفته شد، دولت نیجریه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را قانونی کرده است. این دولت اخیرا برای جلوگیری از جرایم مالی، بر بازار ارزهای دیجیتال نظارت بیشتری کرده است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا نیجریه خواستار نظارت بر ارزهای دیجیتال شده است؟
سوال امنیتی :1+88 = ?