چرا کمیسیون SEC از صرافی کراکن شکایت کرده است؟

نوشته شده در : 1402/09/02

جستجو

شکایت کمیسیون SEC از صرافی کراکن؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی ارز دیجیتال کراکن شکایت کرده است؟ کمیسیون SEC چه نظری درباره صرافی کراکن دارد؟ صرافی کراکن چه جرمی را مرتکب شده است؟ به نظر شما صرافی کراکن می تواند در دادگاه از خودش دفاع کند؟ هدف سازمان SEC از شکایت بر علیه صرافی کراکن چیست؟
امروزه افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال مشغول خرید و فروش رمز ارزها هستند. به این ترتیب، صرافی های ارز دیجیتال زیادی ایجاد شدند که هر کدام از این صرافی ها قابلیت ها و خدمات خاصی را به کاربران و مشتریان خود ارائه می دهند. صرافی کراکن نیز یکی از برترین و معروف ترین پلتفرم های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال است که اخیرا سازمان SEC بر علیه این صرافی شکایت کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صرافی کراکن(Kraken) برای شما ارائه کنیم و به بررسی شکایت کمیسیون SEC از صرافی کراکن بپردازیم.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال کراکن(Kraken)

صرافی ارز دیجیتال کراکن

کراکن(Kraken) یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و مستقر در آمریکا است که خرید و فروش انواع رمز ارزها را برای کاربران و مشتریان آسان می کند. این صرافی از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کند. از جمله از این رمز ارزها می توان به بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، سولانا، کاردانو و..... اشاره کرد. صرافی کراکن امکان انجام معاملات فیوچرز را برای کاربران فراهم می کند. بنابراین، شما می توانید در این صرافی معاملات اهرمی نیز انجام دهید و سود زیادی از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کسب کنید. صرافی کراکن یک صرافی غیرمتمرمز نیست!
جالب است بدانید، صرافی ارز دیجیتال کراکن در سال 2011 راه اندازی شد و به اکثر کشورها به غیر از ایران خدمات ارائه می دهد. البته کاربران ایرانی نیز می توانند با تغییر IP اینترنت خود از خدمات و قابلیت های این صرافی استفاده کنند. از آنجایی که صرافی کراکن به صورت متمرکز برخلاف صرافی غیر متمرکز فعالیت می کند، احراز هویت در آن اجباری است. صرافی کراکن به کاربرانی که احراز هویت کرده اند این اجازه را می دهد تا با استفاده از ارزهای فیات، اقدام به خرید رمز ارزها کنند. کاربران می توانند رمز ارزهای خودشان را داخل این صرافی نگه دارند. ولی به دلایل امنیتی، توصیه می کنیم تا ارزهای دیجیتال خودتان را به کیف پول های شخصی خود انتقال دهید.

شکایت کمیسیون SEC از صرافی کراکن

صرافی ارز دیجیتال کراکن

توجه داشته باشید که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به دلیل مدیریت اوراق بهادار ثبت نشده توسط صرافی کراکن، از این صرافی شکایت کرد. کمیسیون SEC از این صرافی درخواست پرداخت جریمه کرده است و به نظر می رسد فعالیت های این صرافی محدود شوند. به عبارت دیگر، صرافی ارز دیجیتال کراکن(Kraken) که با صرافی های بزرگی مثل صرافی بایننس دکس در رقابت است یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده را اداره می کند و این یک جرم محسوب می شود که باید به آن رسیدگی شود.
علاوه بر این، کمیسیون SEC ادعا می کند که صرافی ارز دیجیتال کراکن از سال 2018 با تسهیل غیرقانونی خرید و فروش اوراق بهادار بدون ثبت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بر اساس قانون صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده است که باید بخشی از این درآمد را به عنوان جریمه به سازمان SEC پرداخت کند. همچنین کمیسیون SEC در این شکایت توضیح داد که این صرافی دارایی های مشتریان را با دارایی های شرکت خود ادغام می کند و این مسئله می تواند در آینده مشکل ساز باشد و دارایی های کاربران از بین رود. توصیه می شود تا زمان حل شدن این شکایت، ارزهای دیجیتال خودتان را در این صرافی نگه ندارید و در صورت امکان معاملات خودتان را در این صرافی انجام ندهید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره صرافی کراکن(Kraken) برای شما ارائه کنیم و به بررسی شکایت کمیسیون SEC از صرافی کراکن بپردازیم. همانطور که گفته شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) بر علیه صرافی ارز دیجیتال کراکن شکایت کرده است و در این شکایت آمده است که صرافی کراکن یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده را مدیریت می کند. کمیسیون SEC قصد دارد به دنبال این شکایت، هزینه ای بابت جریمه از صرافی ارز دیجیتال کراکن دریافت کند.

 

نظرات کاربران در مورد چرا کمیسیون SEC از صرافی کراکن شکایت کرده است؟
سوال امنیتی :6+85 = ?