چرا قانون توقیف ارز دیجیتال بدون متهم کردن در بریتانیا تصویب شد؟

نوشته شده در : 1403/02/27

جستجو

قانون توقیف ارزهای دیجیتال بدون مجرم کردن مظنون در کشور بریتانیا تصویب شد! این خبر می تواند نگرانی هایی در بین کاربران بازار رمز ارزها به وجود بیاورد. اگر قصد خرید ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری روی رمز ارزها را دارید، باید اخبار مهم بازار کریپتو را دنبال کنید.
در سال های اخیر مسائل مختلفی در ارتباط با گسترش معاملات رمز ارزها مطرح شده است. قانون گذاران در سراسر دنیا چاره ای جز گنجاندن پول مجازی در قوانین موجود ندارند. به نظر می رسد، تنها مقررات سفت و سخت می تواند ریسک های امنیتی را کاهش داده و از مشتریان در برابر ضررهای غیرقابل پیش بینی و جرایم مالی محافظت کند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون گذاری رمز ارزها در بریتانیا برای شما ارائه کنیم و به بررسی قانون توقیف ارزهای دیجیتال در بریتانیا بپردازیم.

قانون گذاری رمز ارزها در بریتانیا

در کشور بریتانیا قوانین و مقررات خاصی برای دارایی های رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و... وجود ندارد. این کشور ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی در نظر می گیرد. همچنین پلتفرم های معاملاتی باید در سازمان راهبرد امور مالی بریتانیا ثبت نام کنند. معامله مشتقات کریپتو در بریتانیا ممنوع است. در مقررات رمز ارزهای بریتانیا، الزامات گزارش دهی ویژه ارزهای دیجیتال که شامل شناخت استانداردهای مشتری، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم وجود دارد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بریتانیا قانونی است.
جالب است بدانید، بریتانیا پیشرفت قابل توجه در پذیرش رمز ارزها داشته است. بنابراین، می تواند به قدم های بزرگی که در جهت پذیرش ارز دیجیتال برداشته است، افتخار کند. چون رکورد بیشترین تراکنش های ارز دیجیتال در اروپا متعلق به انگلستان است. همچنین این کشور در سال 2022 موفق به صعود به چهار پله بالاتر شده است که جایگاه 17 را در شاخص پذیرش ارز دیجیتال کسب کند. اگر می خواهید در بازار رمز ارزها فعالیت کنید، باید تکنیک های مدیریت زمان و هزینه را یاد بگیرید.

قانون توقیف ارزهای دیجیتال در بریتانیا بدون متهم کردن مظنون

توجه داشته باشید که تغییر ماه آوریل در قانون بریتانیا به مقامات این امکان را می دهد تا با ارز دیجیتال مانند سایر دارایی ها با توقیف آن بدون متهم کردن مظنونین به تخلف رفتار کنند. بسیاری از ما آن را ظالمانه می دانیم که یک دولت دارایی های شخصی را بدون دستگیری یا حتی متهم کردن آنها به جرم مصادره می کند. ولی به لطف قانونی کردن در آوریل اجرایی شد. این واقعیت جدیدی است که صاحبان ارزهای دیجیتال در بریتانیا با آن روبرو هستند.
این تغییر که از 26 آوریل به اجرا درآمد، نتیجه اصلاحات قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی 2023 است که رژیم های مصادره را در قانون عواید جرم 2002 اصلاح کرد. پلیس بریتانیا و آژانس جرایم ملی اکنون ممکن است دارایی های ارز دیجیتال را از مظنونان بدون دستگیری آنها توقیف کنند. به عبارت ساده، این تغییر به این معنی است که مقامات می توانند ارز دیجیتال را از افرادی که مظنون به فعالیت مجرمانه هستند، مصادره کنند. مقامات همچنین این اختیار را خواهند داشت که اقلام فیزیکی مربوط به تحقیقات ارز دیجیتال مانند درایوهای فلش و رمزهای عبور نوشته شده را ضبط کنند و در صورتی که برگرداندن آن به گردش برای منفعت عمومی تلقی نشود، یک ارز دیجیتال را تخریب کنند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون گذاری رمز ارزها در بریتانیا برای شما ارائه کنیم و به بررسی قانون توقیف ارزهای دیجیتال در بریتانیا بپردازیم. همانطور که گفته شد، بریتانیا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت کریپتو است که اخیرا قانون گذاری های جدیدی را انجام داده است. یکی از این تغییرات مربوط به قانون توقیف ارزهای دیجیتال در بریتانیا بدون متهم کردن مظنون است.

لینک مقاله: https://www.fca.org.uk/news/speeches/regulation-digital-assets-uk

 

نظرات کاربران در مورد چرا قانون توقیف ارز دیجیتال بدون متهم کردن در بریتانیا تصویب شد؟
سوال امنیتی :4+33 = ?