آموزش ساخت کیف پول اتریوم | چگونه کیف پول اتریوم بسازیم؟

1402/06/11
آموزش ساخت کیف پول اتریوم | چگونه کیف پول اتریوم بسازیم؟

آموزش ساخت کیف پول اتریوم

به وجود اومدن ارزهای دیجیتال، مفهوم تازه ای از پول رو به ما معرفی کردن. کی فکرش رو میکرد که بتونیم یه روز میلیون ها، حتی میلیارد ها دلار رو توی یه اپلیکیشن موبایل ذخیره کنیم؟ قبلا بهترین کیف پول هایی که میتونین برای نگهداری ارز اتر (ETH) ازشون استفاده کنین رو بهتون معرفی کردیم، امروز قراره آموزش ساخت کیف پول اتریوم رو به شما بدیم. البته قبلا در مورد ساخت کیف پول ارز دیجیتال مفصل و کامل صحبت کردیم ولی این مقاله به طور تخصصی در مورد کیف پول اتریوم (Ethereum) هستش.

چرا به کیف پول Ethereum  نیاز داریم؟

همونطور که میدونین این روزا نگه داشتن پول نقد و پس انداز کردن، کار بی فایده ای شده. اگه میخواین که پولتون از تورم جا نمونه باید باهاش سرمایه گذاری درست انجام بدین. یکی از بازار هایی که همیشه فرصت سرمایه گذاری اونم با پول های کوچک توش هست، بازار ارزهای دیجیتاله که در واقع با خرید ارز دیجیتال شروع میشه. اگه قصد دارین که روی ارز ETH یا همون Ethereum سرمایه گذاری کنین، باید یه جای امن برای نگهداری ازش رو داشته باشین. تا آخر این مقاله با ما همراه باشین تا بتونین یه کیف پول امن برای اتر هاتون بسازین.

اولین قدم برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال Ethereum ، انتخاب کیف پول مناسبه. پیشنهاد میکنم برای اینکه بتونین بهترین کیف پول اتریوم رو با توجه به نیاز هاتون انتخاب کنین، مقاله ی کیف پول اتریوم رو بخونین. بعد از اینکه کیف پول مد نظرتون رو پیدا و انتخاب کردین، باید اون کیف پول رو روی موبایل یا سیستمتون نصب کنین. تقریبا میتونیم بگیم که نصب و راه اندازی همه ی کیف پول ها مثل هم هستش، البته بعضی از کیف پول ها یه سری تفاوت های جزئی دارن که هیچ ربطی به اصل قضیه نداره و شما با خوندن مقاله ی آموزش ساخت کیف پول اتریوم میتونین خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی کیف پول بسازین.

ویژگی های کیف پول اتریوم:

کیف پول اتریوم (Ethereum wallet) یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار است که به شما امکان مدیریت و ذخیره ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاکچین اتریوم (ETH و توکن‌های اتریومی دیگر) را می‌دهد. این کیف پول‌ها مختلف ویژگی‌ها و امکانات دارند، اما ویژگی‌های عمومی کیف پول اتریوم شامل موارد زیر می‌شود:

ذخیره‌سازی امن:

کیف پول‌های اتریوم باید از امنیت بالا برخوردار باشند تا اطلاعات و ارزهای دیجیتال شما محافظت شوند. کیف پول‌های سخت‌افزاری به عنوان گزینه‌های بسیار امن تلقی می‌شوند.

کنترل کامل بر کلیدها:

کیف پول به شما امکان مدیریت و کنترل کلیدهای خصوصی و عمومی خود را می‌دهد. این کلیدها برای دسترسی به ارزهای دیجیتال شما و امضاء معاملات ضروری هستند. به عنوان یک کاربر، شما باید این کلیدها را به دقت نگه دارید.

پشتیبان‌گیری و بازیابی:

بسیاری از کیف پول‌ها به شما امکان ایجاد نسخه پشتیبان از کلیدها و اطلاعات خود و بازیابی آنها در صورت از دست رفتن یا سرقت را می‌دهند. این ویژگی مهم است.

پشتیبانی از توکن‌های اتریومی:

اتریوم به عنوان یک پلتفرم متعدد از توکن‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. کیف پول اتریوم باید قادر باشد تا این توکن‌ها را نمایش دهد و مدیریت کند.

رابط کاربری کاربرپسند:

کیف پول اتریوم باید دارای رابط کاربری ساده و کارآمد باشد تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

امکان انتقال و دریافت:

با کیف پول اتریوم، شما باید بتوانید ارزهای دیجیتال را به دیگر افراد ارسال و از آنها دریافت کنید. این ویژگی برای معاملات بسیار مهم است.

پشتیبانی از دسترسی چندگانه:

برخی از کیف پول‌ها امکان دسترسی چندگانه (multi-signature) را ارائه می‌دهند که به چندین کلید خصوصی نیاز دارد تا یک معامله انجام شود، که امنیت را افزایش می‌دهد.

امکان مشاهده تاریخچه معاملات:

کیف پول اتریوم باید امکان مشاهده تاریخچه معاملات شما را داشته باشد تا بتوانید معاملات خود را پیگیری کرده و تایید کنید.

هنگامی که کیف پول اتریوم را انتخاب می‌کنید، بهتر است توجه داشته باشید که کیف پول انتخابی شما به امنیت و نیازهای شما بستگی دارد. سخت‌افزارها به عنوان گزینه‌های بسیار امن تلقی می‌شوند، اما کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز از امنیت خوبی برخوردار هستند و معمولاً برای کاربران مبتدی مناسب‌ترند.

آموزش ساخت کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

آموزش کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول تراست والت

بدون شک تراست ولت بهترین و محبوب ترین کیف پول بین کساییه که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن. به همین خاطر هم اولین کیف پولی که قصد داریم برای نگهداری ارز دیجیتال Ether به شما معرفی کنیم، تراست والت هست. البته ما علاوه بر نصب و ساخت تراست والت بهتون انتقال اتریوم به کیف پول تراست والت، همچنین ارسال ارز دیجیتال اتریوم رو آموزش میدیم.

باید توجه کنین که تراست ولت برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس عرضه شده. برای دانلود تراست ولت روی اندروید بهتره که از گوگل پلی استفاده کنین، تا خدایی نکرده بدافزاری رو به جای اون نصب نکنین. اگه هم گوشیتون آیفونه، میتونین از اپ استور تراست ولت رو دانلود و نصب کنین. وقتی Trust Wallet رو تو گوگل پلی سرچ میکنین، برنامه ی اصلی رو براتون میاره، ولی برای اطمینان بیشتر حتما به تعداد نصب و امتیاز اپلیکیشن دقت کنین تا برنامه ی اشتباهی رو نصب نکنین.

آموزش ساخاخت کیف پول تراست والت | دانلود تراست ولت

بعد از این که دانلود و نصب تراست ولت روی گوشیتون تموم شد، برنامه رو اجرا کنین. اولین بار که وارد تراست والت میشین باید با همچین منظره ای روبرو بشین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | اجرا کردن تراست والت

برای ساختن کیف پول جدید روی گزینه ی Create A New Wallet میزنیم. وارد مرحله ی بعد میشیم، تو این مرحله از ما میخواد که شرایط و ضوابط استفاده از اپلیکیشن رو بخونیم و تاییدشون کنیم، تیک قبول کردن شرایط رو فعال میکنیم و بعد گزینه ی Continue رو میزنیم:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | قبول کردن شرایط

تو مرحله ی بعد به شما توضیح میده که برای بازیابی کردن این کیف پول، قراره که به شما دوازده تا کلمه داده بشه و شما باید این کلمات رو جای مناسبی یادداشت کنین که بعدا اگه بهشون نیاز پیدا کردین، بهشون دسترسی داشته باشین. برای رفتن به مرحله ی بعد، تیکی که پایین صفحه است رو فعال کنین و بعد ادامه رو بزنین.

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | کیف پول تراست والت |

تو این مرحله میتونین 12 کلمه رو مشاهده کنین. یائتون باشه که حتما این کلمات رو به ترتیب و درست روی یه تیکه کاغذ یادداشت کنین. بعد از یادداشت کردن عبارت ها میتونین گزینه ی ادامه رو بزنین تا به مرحله ی بعد برین:

ساخت کیف پوا اتریوم | کیف پول تراست ولت | یادداشت 12 کلمه

الان کیف پول شما ساخته شده و آماده ی استفاده است، الان میتونین ارز اتریومتون رو به این کیف پول واریز کنین تا امنیت لازم رو برای نگهداری ازش رو تامین کرده باشین:

آموزش ساخت کیف پول تراست ولت | ساخت کیف پول تراست والت

آموزش ساخت کیف پول متامسک (Metamask)

ساخت کیف پول اتریوم | آموزش ساخت کیف پول متامسک

متامسک یک کیف پول اتریوم بسیار محبوبه که اوایل فقط به عنوان یه افزونه روی مرورگر ها قابل دسترسی بود ولی خوشبختانه به تازگی نسخه ی اندروید و آی او اس اون رونمایی شده. در واقع الان میتونین این کیف پول ارز دیجیتال اتریوم رو هم روی گوشی موبایل و هم روی کامپیوتر یا لپتاپتون اجرا کنین، که به همین خاطر یه گزینه ی عالی برای کساییه که میخوان به کیف پولشون هم روی موبایل و هم روی سیستمشون دسترسی داشته باشن.

مراحل ساخت این کیف پول شباهت خیلی زیادی به تراست ولت داره، ولی ما به طور کامل بهتون توضیح میدیم که موقع نصب و راه­اندازی این کیف پول مشکلی براتون پیش نیاد.

اولین کار اینه که وارد اپ استور و یا گوگل پلی بشین و Metamask رو جست و جو کنین. بعد از اینکه فرآیند نصب تموم شد، وارد این برنامه بشین. اول از هر چیزی صفحه ای مثل تصویر زیر رو مشاهده میکنین، که میتونین با زدن روی گزینه ی Get Started فرآیند ساخت کیف پول دیجیتال Ethereum رو شروع کنین:

ساخت کیف پول اتریوم | آموزش ساخت کیبف پول متامسک|

تو مرحله ی بعد بهتره که قبل از این که فرآیند ثبت نام رو ادامه بدین، وارد قسمت Terms and Conditions بشین و شرایط استفاده از متامسک رو مطالعه کنین. تو این مرحله همونطور که تو تصویر میبینین، سه تا گزینه در اختیار شما گذاشته شده، گزینه ی اول برای کساییه که میخوان با استفاده از عبارات بازیابی، با یه دستگاه جدید وارد کیف پولشون بشن. گزینه ی دوم هم این امکان رو به شما میده که با استفاده از گوشی موبایلتون نسخه ی دسکتاپ متامسک رو با نسخه ی گوشی هماهنگ و همگام کنین. گزینه ی سوم هم برای ساخت یک کیف پول جدیده. در حال حاظر ما تو این مقاله فقط گزینه ی سوم رو به شما توضیح میدیم:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول متامسک | انتخاب گزینه ی کیف پول جدید

همونطور که بالای تصویر نشون داده شده، ساختن یه کیف پول جدید متامسک، سه مرحله داره: مرحله ی اول ساختن یه پسورد قویه، تو این مرحله از شما خواسته میشه که یه رمز عبور که حداقل 8 تا کاراکتر داره برای خودتون مشخص کنین و دوباره تو کادر دوم اون رو وارد کنین. اگه میخواین رمزی که وارد میکنین یه رمز قوی باشه، بهتره که از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و همچنین نماد های مختلف تو اون استفاده بکنین.

همچنین متامسک به شما این اجازه رو میده که اگه خواستین اثر انگشتتون رو هم برای ورود به نرم افزار تنظیم کنین، برای این کار کافیه که گزینه ی Touch ID رو فعال کنین. بعد از وارد کردن اطلاعاتی که از شما خواسته شده، تیک گزینه ی آخر رو فعال کنین، این گزینه به شما میگه که اگه رمزی که برای ورود به متامسک مشخص کردین رو فراموش کنین، دیگه امکان بازیابی اون وجود نداره و نمی تونین وارد حسابتون بشین.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که حتما رمز عبورتون رو، مثل عبارات کلیدی روی یک برگه کاغذ یادداشت کنین که اگه فراموشش کردین، حسابتون رو از دست ندین. بعد از انجام دادن همه ی این مراحل روی Create Password بزنین تا به مرحله ی بعد برین:

ساخت کیف پول اتریوم | کیف پول متامسک | یادداشت کلمات دوازده تایی

این مرحله به امنیت کیف پول دیجیتال شما مربوط میشه، تو این مرحله متامسک مجددا به شما یادآوری میکنه که گم کردن پسورد به این معنیه که دیگه نمیتونین وارد حسابتون بشین به همین خاطر هم از شما میخواد که به شکل فیزیکی پسوردتون رو روی یه برگه یادداشت کنین و یه جای امن نگهدارین.

توجه کنین که این رمز رو به هیچ عنوان به کسی ندین، چون هر کسی که به این رمز دسترسی داشته باشه میتونه وارد کیف پولتون بشه:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول متامسک | امنیت متامسک

بعد از کلیکِ Start تو مرحله ی قبل وارد صفحه ی دیگه ای میشین که تو این صفحه دوباره بهتون یادآوری میشه که چطور از عبارات بازیابی مراقبت کنین. بعد از خوندن مطالب گفته شده دوباره روی Start میزنیم تا به مرحله ی بعد بریم:

آموزش ساخت کیف پول متامسک | ساخت کیف پول اتریوم

تو این مرحله عبارات بازیابی بهتون نمایش داده میشه، برای دیدن این عبارت ها کافیه که روی گزینه ی View بزنین. بعد از این که این عبارت ها رو به ترتیب یادداشت کردین روی Continue بزنین تا به مرحله ی بعد برین:

 آموزش ساخت کیف پول eth | یادداشت عبارات و ادامه ی نصب

بعد از گذروندن این مراحل وارد مرحله ی آخر ساخت کیف پول اتریومتون میشین، تو این مرحله از شما خواسته میشه که دوازده کلمه ی بازیابی حسابتون رو به ترتیب وارد کنین و بعد گزینه ی Complate Backup رو بزنین:

ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول متامسک | وارد کردن به ترتیب دوازده کلمه ی بازیابی

اگه همه ی این مراحل رو به درستی انجام داشته باشین، چنین صفحه ای به شما نمایش داده میشه. نمایش این صفحه به این معنی هستش که ساخت کیف پول دیجیتال شما با موفقیت انجام شده و شما میتونین از اون استفاده کنین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول متامسک | اتمام نصب

آموزش ساخت کیف پول myetherwallet

مای اتر ولت یکی از کیف پول های مخصوص اتریوم و ارز دیجیتال ETH و توکن هاییه که از ERC20 استفاده میکنن. ما اینجا به شما نحوه ی نصب MEW برای گوشی های اندرویدی و آی او اس رو آموزش میدیم. برای دانلود کیف پول myetherwallet کافیه که به سایت رسمی این کیف پول اتریوم برین و نسخه ی مورد نظرتون رو دانلود کنین.

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت

بعد از اینکه دانلود و نصب MEW به طور کامل انجام شد، وارد نرم افزار بشین و گزینه ی Create A New Wallet رو بزنین:

ساخت کیف پول اتریوم | آموزش ساخت کیف پول مای اتر ولت لنتخاب گزینه ی نصب

بعد از اون صفحه ای مثل صفحه ی روبرو براتون باز میشه، تو این صفحه به شما اهمیت بکاپ گرفتن از کیف پول دیجیتال رو بهتون توضیح میده و یه سری نکته ی دیگه که باید در مورد بکاپ گیری بهشون توجه کنین رو بهتون یادآوری میکنه. بعد از اینکه موارد گفته شده رو مطالعه کردین، روی گزینه ی Create a wallet بزنین تا به مرحله ی بعد برین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت  مطالعه ی نکات گفته شده

در این مرحله از ساخت کیف پول ما اتر ولت از شما میخواد که یه پین امنیتی برای ورود به کیف پولتون تعیین کنین، یادتون باشه که این رمز رو نباید جز شما کس دیگه ای بدونه:

ساخت کیف پول اتریوم | آموزش ساخت کیف پول مای اتر ولت | وارد کردن پین امنیتی

توجه کنین که اگه بخواین میتونین استفاده اثر انگشت رو هم برای وارد شدن به نرم افزار فعال کنین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت | وارد کردن اثر انگشت

بعد از گذروندن این مراحل، کافیه یکم صبر کنین تا کلید عمومی و خصوصی شما تعریف بشه. بعد از کامل شدن این مرحله روی Start using MEW wallet بزنین تا کیف پولتون آماده ی استفاده بشه:

آنوزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت |

توجه کنید برای اینکه امنیت کیف پولتون بیشتر بشه باید حتما از اون بکاپ بگیرین، برای این کار کافیه که روی گزینه ی Back Up Now کلیک کنین:

ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت| مرحله ی بکاپ گیری

تو مرحله ی بعد به شما گفته میشه که کاغذ و قلم همراهتون باشه تا 24 کلمه ی بازیابی که به شما داده میشه رو یادداشت کنین. فک نکنم دیگه بعد از این همه گفتن، بازم نیاز باشه که در مورد اهمیت این کلمه های بازیابی صحبت کنم. برای ادامه ی روند ساخت کیف پولتون Start رو بزنین تا عبارت های بازیابی بهتون نمایش داده بشه:

آموزش کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت | آماده شدن برای یادداشت کلمات بازیابی

بعد از اینکه عباراتتون رو یادداشت کردین، روی گزینه ی Done بزنین. تبریک میگم شما با موفقیت تونستین از کیف پولتون بکاپ بگیرین، تو این مرحله ولت به شما مسائل امنیتی مربوط به نگهداری از عبارت های بازیابی رو توضیح میده و از شما میخواد که انجامشون بدین. بعد از خوندن اونا دوباره روی گزینه ی Done بزنین تا بکاپ گیری از حسابتون کامل بشه:

ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول مای اتر ولت   | اتمام کار

آموزش ساخت کیف پول اتریوم در بلاک چین

بلاک چین یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین جاهاییه که میتونین تراکنش های انجام شده ی هر کیف پول رو با استفاده ازش رهگیری کنین، علاوه بر این، سایت از سال 2018 به شما این امکان رو داده که بتونین اتر هاتون رو توش نگهدارین. به تازگی هم نسخه ی موبایلی بلاک چین عرضه شده و تونسته محبوبیت زیادی بین کاربرا پیدا کنه. برای ساخت این کیف پول باید وارد سایت blockchain.com بشین و روی یکی از گزینه های Sign Up و یا Get Started کلیک کنین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول بلاکچین

الان باید تو صفحه ی جدیدی که براتون باز شده، قسمت هایی که ازتون خواسته شده رو پرکنین. دقت کنید که آدرس ایمیلی که به این سایت میدین درست باشه، چون قراره برای تایید حسابتون یه لینک فرستاده بشه تا شما با کلیک کردن روی اون وارد اکانتتون بشین. بعد از ایمیل از شما میخواد که یه رمز انتخاب کنین و اون رو تو قسمت Confirm Password وارد کنین تا از درست بودن پسوردتون مطمئن بشین. بعد از گذروندن این مراحل روی گزینه ی Create Wallet بزنین تا کیف پولتون ساخته شه:

ساخت کیف پول اتریوم | آموزش ساخت کیف پول بلاکچین | ثبت نام

بعد از تموم شدن ثبت نامتون میتونین، وارد سایت بشین. بعد از اینکه وارد کیف پولتون شدین به آدرس ایمیلی که با اون تو سایت ثبت نام کردین، ایمیلی فرستاده میشه که باید شبیه عکسی باشه که پایین براتون گذاشتیم. اگه همچین ایمیلی براتون ارسال نشده میتونین از داشبوردتون تو سایت در خواست بدین که دوباره براتون ایمیل بفرستن، حتی اگه متوجه شدین که آدرس ایمیلتون رو درست وارد نکردین، تو همون داشبورد قسمتی هستش که میتونین از اونجا آدرس ایمیلتون رو تغییر بدین.

تو ایمیلی که براتون ارسال میشه روی گزینه یYes, This Is My Email کلیک کنین، تا ایمیلتون تایید بشه:

ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول بلاکچین | تایید ایمیل

همونطور که تو شکل بالا براتون مشخص کردیم تو ایمیلی که براتون ارسال میشه، شناسه ی کیف پولتون (Wallet ID) وجود داره. شما هربار که بخواین وارد کیف پولتون بشین به این شناسه نیاز دارین به همین خاطر هم پیشنهاد میکنیم که این شناسه رو تو یه جای مطمئن توی گوشی یا سیستمتون کپی کنین، تا هر بار برای وارد شدن به حسابتون نیازی نباشه که وارد ایمیلتون بشین.

استفاده از کیف پول فیزیکی اتریوم

کیف پول های سخت افزاری یا فیزیکی بهترین راه برای نگهداری ارز های دیجیتال هستن، این کیف پول ها معمولا از همه ی ارز های بازار پشتیبانی میکنن و شما میتونین همه ی ارز هاتون رو تو یه کیف پول که به اندازه ی یه فلش مموری یا کارت بانکی نگهدارین لجر نانو اس محبوب ترین کیف پول سخت افزاری بازاره، به همین خاطر ما تو این قسمت مقاله نحوه ی راه اندازی و استفاده از لجر نانو اس رو به شما یاد میدیم ولی تنظیمات لجر نانو ایکس هم همینطوریه و فرقی بینشون وجود نداره. توجه کنین که حتما کیف پول سخت افزاریتون رو از یه نمایندگی یا فروشگاه معتبر بخرین.

همونطور که تو عکس پایین میبینین، این کیف ساختار ساده ای داره. دو تا دکمه روی این کیف پول وجود داره که با استفاده از اون ها برای حرکت بین گزینه ها استفاده میکنیم. اگه هم بخوایم گزینه ای رو انتخاب کنیم، هر دو تا کلید رو با هم فشار میدیم.

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول فیزیکی

برای راه اندازی این کیف پول فیزیکی اتریوم اول باید نرم افزار لازم رو از سایت اصلی لجر دانلود کنین. این برنامه هم روی گوشی و هم روی ویندوز نصب میشه و به شما بستگی داره که با چه دستگاهی راحت تر میتونین تنظیمات رو نصب کنین. بعد از اینکه نرم افزار رو نصب کردین، کیف پولتون رو باید به دستگاهتون وصل کنین و دو تا کلید کیف پولتون رو همزمان با هم فشار بدین تا پیغامِ آیا تنظیمات جدیدی دارید؟ روی نمایشگر کیف پول سخت افزاریتون نمایش داده بشه. برای اینکه تنظیمات جدید رو تایید کنید کلید راست رو فشار بدین.

تو مرحله ی بعد از شما یه رمز خواسته میشه، با استفاده از دکمه های دستگاهتون باید این پین رو وارد کنین. بعد از این هر وقت که بخواین کیف پولتون رو به دستگاهی وصل کنین، ازتون این کد خواسته میشه. تو مرحله ی بعد یه دنباله از 24 کلمه به شما نشون داده میشه که این کلمات همون کلمه های بازیابی شما هستن، و باید روی یه برگه یادداشتشون کنین. تو مرحله ی بعد از شما خواسته میشه که 24 کلمه ای که بهتون داده شده رو وارد کنین، تا دستگاه مطمئن بشه که موقع نوشتن اونها خطایی اتفاق نیافتاده.

الان دیگه کیف پول لجرتون آماده است که ازش استفاده کنین. نرم افزار لجر رو باز کنین، تو این صفحه ارز های مختلفی رو میبینین که میتونین از بین اون ها ارز Ethereum رو انتخاب و نصب کنین. لازم به ذکره که بگم روی مدل اس 32 تا و روی مدل ایکس 100 تا ارز رو میتونین نصب کنین.

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ساخت کیف پول لجر

 

آموزش انتقال اتریوم به کیف پول

حالا که به طور کامل آموزش ساخت کیف پول ETH رو به شما دادیم و به طور کامل یاد گرفتیم که چگونه کیف پول اتریوم بسازیم، باید ببینیم که چطور اتریوم رو به کیف پول دیجیتالمون منتقل کنیم. نقل و انتقال تو کیف پول های مختلف کاملا شبیه بهم هستش، به همین خاطر هم ما فقط انتقال اتریوم به کیف پول تراست والت رو به شما یاد میدیم.

چگونه اتریوم ارسال کنیم؟

اول از همه باید تو صفحه ی اول برنامه روی اتریوم بزنین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ارسال اتریوم

حالا تو صفحه ی جدیدی که براتون باز شده، باید روی گزینه ی ارسال یا Send بزنین تا بتونین مشخصات گیرنده رو وارد کنین:

ساخت کیف پول اتریوم | ارسال ارز دیجیتال اتریوم

تو صفحه ای که براتون باز میشه، تو قسمت " Recipient Address " باید آدرس دریافت کننده رو وارد کنین. توی فیلد بعدی هم مقدار اتریومی که میخواین ارسال کنین رو، باید وارد کنین. بعد از اون گزینه ی Next رو بزنین:

 آموزش ساخت کیف پول اتریوم | ارسال اتریوم | وارد کردن آدرس دریاقت کننده

تو قدم بعدی باید تراکنشتون رو تایید کنین. دقت کنین که آدرس و مقدار رو درست وارد کرده باشین، وگرنه با توجه به برگشت ناپذیر بودن تراکنش ها تو بلاک چین، اتر هاتون رو از دست میدین. بعد از این که تراکنشتون رو تایید کردین، گزینه ی Confirm رو بزنین تا تراکنش انجام بشه:

سلخت کیف پول اتریوم | فروش اتریوم | تایید تراکنش

چگونه اتریوم دریافت کنیم؟

برای اینکه کسی بتونه به شما اتریوم بفرسته، یا این که اتریومی که خریدین رو از صرافی ارز دیجیتال به کیف پولتون منتقل کنین، باید به جای ارسال این بار گزینه ی دریافت یا Receive رو بزنین:

آموزش ساخت کیف پول اتریوم | دریافت اتریوم

تو صفحه ی جدیدی که باز میشه میتونین آدرس کیف پولتون رو هم به شکل کد QR ببینین و با اسکن کردن اون اتریوم بگیرین، و هم این که میتونین آدرسی که زیر عکسه رو کپی کنین و به فرستنده بفرستین تا با استفاده از اون براتون ETH بفرسته و به این ترتیب شما خرید اتریوم انجام دادین. 

ساخت کیف پول اتریوم | نحوه ی خرید اتریوم

سخن پایانی

به تازگی یکی از دوستام یه کیف پول ایرانی اتریوم رو بهم معرفی کرد و از من خواست که نظرم رو در موردش بگم، منم بهش گفتم که تا وقتی که کیف پول های امن و معتبری مثل تراست والت، کیف پول imtoken، متامسک و ... وجود دارن بهتره که از کیف پول های دیگه ای که هیچ نام و نشون خاصی ندارن و به تازگی کارشون رو شروع کردن استفاده نکنی؛ این توصیه رو به شما هم دارم که حتما از کیف پول های معتبری که بهتون معرفی کردیم استفاده کنین تا خدایی نکرده مشکلی براتون پیش نیاد.

مورد دیگه ای که میخوام به عنوان سخن پایانی یه بار دیگه بهش اشاره کنم اینه که دانلود کیف پول eth  اندروید و آی او اس رو حتما از گوگل پلی یا اپ استور و یا سایت رسمی اون کیف پول انجام بدین. امیدوارم که تو این مقاله آموزش ساخت کیف پول Ethereum رو به خوبی و با زبانی ساده به شما داده باشیم. اگه سوالی دارین و یا مشکلی موقع ساخت کیف پول اتریوم داشتین، تو قسمت نظرات بنویسین تا بتونیم راهنماییتون کنیم.


نظرات کاربران در مورد آموزش ساخت کیف پول اتریوم | چگونه کیف پول اتریوم بسازیم؟
سوال امنیتی :9+61 = ?