آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت

1402/07/01
آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت


کیف پول اتمیک والت یکی از انعطاف پذیر ترین پلتفرم های دنیا برای ذخیره و نگهداری ارز بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی های ارز دیجیتال هستش. کاربرای این کیف پول دیجیتالی میتونن روی هر دستگاهی که دارن، این ولت رو نصب کنن و به این ترتیب تو هر شرایط و مکانی به دارایی های دیجیتالیشون دسترسی داشته باشن. همین مسئله اتمیک والت رو بین محبوب ترین ولت های دیجیتالی قرار داده. تو این مقاله قصد داریم برتری های Atomic Wallet، رو بهتون بگیم.

اما قبل از بررسی مزیت های این کیف پول، آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت رو تو سیستم عامل های اندروید و دسکتاپ براتون گذاشتیم. اگه دنبال یه ولت مناسب برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتالتون هستین، به هیچ عنوان نباید این مقاله رو از دست بدین.

آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت در اندروید یا IOS

برای ساخت کیف پول Atomic Wallet، قبل از هر چیزی باید این ولت رو دانلود کنین. برای دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید، بهتره از پلتفرم گوگل پلی استفاده کنین. نسخه ی آی او اس این کیف پول هم از طریق اپ استور قابل دانلود هستش. البته سایت اتمیک والت هم اجازه ی دانلود اپلیکیشن این کیف پول رو تو نسخه های اندروید و IOS بهتون میده. ما تو این آموزش از نسخه اندروید اتمیک والت استفاده کردیم. همچنین وب سایت رسمی این کیف پول به ادرس لینک: https://atomicwallet.io/ هم میتونه بستر مناسبی برای دانلود Atomic Wallet باشه.

آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت |آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت در اندروید یا IOS

متاسفانه تا همین اواخر نسخه های جعلی بسیاری از اتمیک والت تو گوگل پلی وجود داشتن. برای اینکه به اشتباه یکی از این نسخه های جعلی رو نصب نکنین، باید به تعداد دانلود ها، امتیاز و نظرات کاربرهای قبلی توجه کنین. تو تصویر پایین میتونین یکی از این بدافزارها رو مشاهده کنین. اگه به اسم سازنده های این برنامه توجه کنیم، متوجه میشیم که تیم توسعه دهنده ی این اپلیکیشن خودشون رو به عنوان At Wallet معرفی کردن در حالی که تیم برنامه ی اصلی، با اسم Atomic Wallet فعالیت دارن.

آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت در اندروید یا IOS

بعد از دانلود و نصب کیف پول اتمیک والت، این برنامه رو تو گوشیتون اجرا کنین. اولین صفحه ای که بهتون نمایش میده، باید شبیه به عکس اول باشه. تو این قسمت از آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet، دو گزینه مختلف بهتون داده میشه. چون قصد ما ساخت کیف پول اتمیک والت هستش از گزینه ی اول یعنی Create A New Wallet رو انتخاب میکنیم. شاید براتون سوال باشه که گزینه ی دوم برای چه منظوری تو این صفحه قرار گرفته؟ با استفاده از این گزینه امکان بازیابی کیف پول های قدیمی با استفاده از کلمات بازیابی وجود داره.

تو مرحله ی بعدی باید رمز عبوری را برای ورود به این کیف پول انتخاب کنین. توجه داشته باشین که برای امنیت بیشتر بهتره رمزتون ترکیبی از حروف و اعداد باشه. بعد از انتخاب رمز روی گزینه ی SET بزنید رمزتون تنظیم بشه. تو صفحه ی بعدی هم از شما میخواد مجددا رمزتون رو وارد کنین. با زدن عبارت Confirm، رمز وارد شده تایید میشه.

آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت در اندروید یا IOS

مرحله بعدی از آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت، مربوط به پشتیبان گیری از اکانت کیف پولتون هستش. تو این کیف پول 12 کلمه بازیابی به شکل رَندوم به شما داده میشه. همچنین یک کد QR هم برای بازیابی اکانتتون طراحی شده که با ذخیره و اسکن اون میتونین خیلی راحت و سریعتر به ارزهای دیجیتالتون دسترسی پیدا کنین. حالا با زدن گزینه Start using Atomic کیف پول آماده استفاده میشه و میتونین از اتمیک والت برای نگهداری ارزهاتون استفاده کنین.

مزیت پشتیبان گیری اینه که اگه دستگاه های شما با مشکلی مواجه بشه، میتونین با این عبارت ها مجددا به کیف پولتون دسترسی پیدا کنین. البته اگه فرد دیگه ای به این عبارت ها دسترسی پیدا کنه، میتونه وارد کیف پول شما بشه و ارزهاتون رو به سرقت ببره. به همین خاطر امنیت این عبارت ها اهمیت زیادی رو داره و نباید کسی جز شما به این کلمات پشتیبانی دسترسی داشته باشه.

آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت در اندروید یا IOS

ویژگی های کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) یک کیف پول دیجیتال تحت وب و نرم‌افزاری است که به شما امکان نگهداری، مدیریت، و مبادله ارزهای دیجیتال مختلف را می‌دهد. این کیف پول دارای ویژگی‌های زیر است:

1. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد: Atomic Wallet از بیش از 500 نوع ارز دیجیتال و توکن‌های مختلف، از جمله Bitcoin (BTC)، Ethereum (ETH)، Litecoin (LTC)، Ripple (XRP)، و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند. این امکان به شما می‌دهد که تنوع بالایی از ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول مدیریت کنید.

2. بازخورد غنی: کاربران Atomic Wallet از عملکرد و ویژگی‌های مثبت این کیف پول به عنوان یک کیف پول متناسب با نیازهای کاربران خود بازخورد مثبت داده‌اند.

3. امنیت: Atomic Wallet از استانداردهای امنیتی برتری برای محافظت از کلیدهای خصوصی و دیگر اطلاعات حساس استفاده می‌کند. این کیف پول امکان نگهداری کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر (Local Storage) یا روی یک دستگاه سخت‌افزاری (Hardware Wallet) را نیز داراست.

4. تبادل مستقیم: Atomic Wallet امکان تبادل مستقیم ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کند. این به شما امکان مبادله آسان و سریع ارزهای دیجیتال خود را با دیگر کاربران و یا از طریق اکسچنج‌ها می‌دهد.

5. استفاده آفلاین: Atomic Wallet به شما امکان استفاده آفلاین (Offline Mode) را برای افزایش امنیت اطلاعات حساستان می‌دهد.

6. به‌روزرسانی‌های منظم: تیم Atomic Wallet به طور منظم به به‌روزرسانی نرم‌افزار و اضافه کردن ویژگی‌های جدید می‌پردازد تا امنیت و کارایی کیف پول را بهبود ببخشد.

7. عبارت معیاری: Atomic Wallet به شما عبارت معیاری (Mnemonic Phrase) را ارائه می‌دهد که به عنوان یک ابزار برای بازیابی کیف پولتان در صورت از دست دادن دستگاه یا نیاز به تغییر دستگاه استفاده می‌شود.

8. پشتیبانی از ترکیدر: Atomic Wallet امکان اتصال به ترکیدر (Trezor) و دستگاه‌های سخت‌افزاری دیگر را برای مدیریت امن ارزهای دیجیتال به شما می‌دهد.

آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet در دسکتاپ

همونطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم، کیف پول اتمیک والت تقریبا برای همه ی سیستم عامل ها متشر شده. معامله گر های زیادی وجود دارن که از کامپیوتر یا لپ تاپ برای معاملاتشون استفاده میکنن. با توجه به این نسخه های متنوع، بیشتر افراد ترجیح میدن که از اتمیک والت استفاده کنن. برای ساخت کیف پول اتمیک در ابتدا باید این کیف پول رو دانلود کنین. بهترین منبع برای اینکار، وب سایت اتمیک والت هستش.

تو این سایت تمامی نسخه های این کیف پول در دسترس هستش و شما میتونین هم به شکل مستقیم هم با لینک های مربوط به پلتفرم های دیگه، این کیف پول رو دانلود کنین. برای مثال اگه سیستم عامل دستگاه شما، ویندوز هستش، باید تو این قسمت ویندوز رو انتخاب کنین. توجه داشت باشین که نسخه ی دریافتی کاملا برای سیستم شما متناسب هستش. در واقع برای دانلود کیف پول اتمیک برای ویندوز 32 بیتی یا 64 بیتی، سایت به شکل اتوماتیک نسخه ی مناسب رو به شما ارائه میده. تو این قسمت از سایت میتونین سیستم عامل هایی که اتمیک والت ازشون پشتیبانی میکنه رو مشاهده کنین.

آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet در دسکتاپ

بعد از اینکه دانلود به اتمام رسید، برنامه رو نصب و اجرا کنین. بعد از نصب کیف پول اتمیک والت، این برنامه رو اجرا کنین. همونطور که مشاهده میکنین، فضای این برنامه شباهت بسیار زیادی رو به نسخه ی موبایلی این کیف پول داره. همونطور که تو تصویر پایین مشاهده میکنید، سه گزینه ی مختلف تو این صفحه وجود داره. همچنین یه فیلد برای وارد کردن رمز عبور وجود داره.

بعد از نصب کیف پول میتونین با وارد کردن پسورد تو قسمت مشخص شده، و زدن گزینه ی Open Wallet وارد حساب کاربریتون بشین. البته وقتی که اولین بار این ولت رو نصب کرده باشین، این گزینه بهتون نمایش داده نمیشه. گزینه ی بعدی Restore From Backup هستش که برای بازیابی حساب های قبلیتون میتونین ازش استفاده کنین. آخرین گزینه که برای آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet ازش استفاده کردیم، بهتون اجازه میده یه ولت جدید بسازین.آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet در دسکتاپ

مرحله ی بعدی ساخت و تنظیم پسورد به منظور ورود به کیف پول هستش. برای ساخت کیف پول اتمیک والت به یه رمز قدرتمند احتیاج دارین. بهتره رمز عبورتون ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و نماد ها و سمبل هایی مثل @، #، $ و. . . باشه. همچنین بهتره رمزی که برای کیف پولتون انتخاب کردین، با سایر رمزهاتون متفاوت باشه. بعد از تکرار رمز، گزینه ی Set Password رو بزنین تا رمزتون تایید و ثبت بشه.

همونطور که متوجه شدین، این کیف پول هیچ گونه اطلاعات شخصی، آدرس ایمیل، شماره تلفن یا. . . دیگر رو از شما نمیخواد. به همین خاطر اگه این رمز رو از دست بدین، تنها راه بازیابی حسابتون استفاده از کلمات پشتیبانی هستش. به همین خاطر بهتره که رمزتون رو تو یه جای امن یادداشت کنین تا هیچ مشکلی در این خصوص براتون پیش نیاد.

آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet در دسکتاپ

بعد از اینکه با موفقیت رمزتون رو تنظیم کردین، به مرحله پشتیبان گیری منتقل میشین. تو این مرحله دقیقا مثل نسخه ی اندروید اتمیک والت، 12 کلمه منحصر به فرد که به طور رندوم انتخاب شدن، بهتون داده میشه. این عبارت ها از نظر عملکرد و اهمیت شبیه کلید های گاوصندوق هستن. این عبارت ها رو باید روی یک کاغذ یادداشت کنین و توی محیط آفلاین نگهدارین.

همچنین میتونین برای امنیت و اطمینان بیشتر، چند نسخه ی مختلف از این کلمات رو تهیه کنین و تو جاهای مختلفی نگه دارین تا اگه یکی از این نسخه ها دچار مشکلی شد، بتونین از یه نسخه ی دیگه استفاده کنین. بعد از اینکه مراحل بالا رو انجام دادین، میتونین وارد کیف پول بشید. برای اینکار کافیه عبارت Open Wallet رو انتخاب کنین.

آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet در دسکتاپ

البته ساخت کیف پول Atomic Wallet اینجا تموم نمیشه و هنوز یه قدم دیگه برای اتمام این آموزش مونده. تو این مرحله همونطور که مشاهده میکنین، پیغام بهتون نمایش داده میشه. طبق این پیام، اتمیک والت از شما میخواد اجازه دسترسی به اخطار و اررور های کیف پول رو میخواد. دلیل اینکار، بهبود عملکرد اپلیکیشن و برطرف کردن ایرادات اتمیک والت است. توجه داشته باشین که این اطلاعات به شکل ناشناس جمع آوری میشن و هیچ داده ی حساسی به بیرون درز نمیکنه. در صورتی که نمیخواین این اطلاعات رو با تیم توسعه دهنده Atomic Wallet به اشتراک بذارین، چک لیستی که تو انتهای صفحه وجود داره رو غیر فعال کنین.

آموزش ساخت کیف پول Atomic Wallet در دسکتاپ

چرا باید اتمیک والت رو انتخاب کنیم؟

خالق اصلی اتمیک والت شخصی به اسم کنستانتین گلادیچ (Konstantin Gladych) هستش که به عنوان یکی از اصلی ترین مهره های بنیانگذاری صرافی ارز دیجیتال Changelly شناخته میشه. این فرد سابقه ی طولانی و درخشانی رو تو حوزه ارزهای دیجیتال داره و تیم توسعه دهنده ی حرفه­ای رو برای این کیف پول گرد هم آورده. مهمترین مزیت اتمیک والت، سیستم عامل های متعددی هستش که این کیف پول ازشون پشتیبانی میکنه. از محبوب ترین سیستم عامل ها میتونیم ویندوز، مک OS، لینوکس، اندروید و IOS رو نام ببریم.

دلیل اصلی نامگذاری این کیف پول به Atomic Wallet، صرافی غیر متمرکزی است که تو این کیف پول وجود داشت و برای مبادله ی ارزها مورد استفاده قرار میگرفت. در حال حاضر این قابلیت از کیف پول اتمیک والت حذف شده ولی تغییری تو اسم این ولت دیجیتالی بوجود نیومده. البته همچنان امکان خرید ارزهای دیجیتال معروفی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و. . . با استفاده از کارت بانکی وجود داره؛ هر چند که ایرانی ها نمیتونن از این قابلیت استفاده کنن.

یکی دیگه از مزایای این کیف پول، کاربرای بسیار فعالش هستن که تو نقاط مختلف جهان هستن و از این کیف پول برای ذخیره و نگهداری رمز ارزهاشون استفاده میکنن. نکته ی جالب دیگه ای که در مورد این کیف پول وجود داره، ارز اختصاصی اون هستش. این ارز که Atomic Wallet Coin نام داره و با نماد AWC تو بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه، قابلیت های ویژه ای رو به کاربرهای اتمیک والت میده. افرادی که تعداد قابل مشخصی از این رمز ارز رو داشته باشن، معاملاتشون سریعتر و با کارمز کمتری انجام میشه.

کارمزد اتمیک والت از دو بخش مختلف تشکیل شده. تو اتمیک والت 2 درصد از مبلغ به عنوان کارمزد و یه هزینه ی ناچیز هم به ازای هر تراکنش از کاربر دریافت میشه. همچنین افرادی که با استفاده از کارت بانکی اقدام به معامله تو این کیف پول میکنن، مقداری کارمزد به بانک ها پرداخت میکنن. در کل سیستم مشخصی تو این کیف پول برای محاسبه ی میزان کارمزد تراکنش ها وجود نداره. همین مسئله هم به بزرگترین نقطه ضعف این کیف پول تبدیل شده. با وجود اینکه سالها از فعالیت این ولت میگذره، اما همچنان اعداد دقیقی در مورد کارمزد اتمیک والت وجود نداره.

پشتیبانی اتمیک والت از ارزهای دیجیتال متنوع یکی از بزرگترین نقاط قوت این کیف پول است. تقریبا میتونیم بگیم که Atomic Wallet از اکثر ارزهای دیجیتالی که تو بازار وجود دارن، پشتیبانی میکنه. این کیف پول بلاک چین های متنوعی رو ساپورت میکنه. جالبه بدونین که تعداد تکن هایی که روی بلاک چین اتریوم ساخته شدن، بیش از دویست هزار هستش که همه ی اونا رو میتونین تو اتمیک وات ذخیره کنین.

  آموزش ساخت کیف پول اتمیک والتنکته امنیتی مهمی که در مورد این والت دیجیتالی وجود داره، امکان استفاده از رمز برای ورود به نرم افزار هستش. از طرف دیگه، تو این کیف پول از دستگاه کاربر برای ذخیره و نگهداری کلید خصوصی استفاده شده. به همین خاطر هیچ نگرانی در مورد امنیت این کیف پول نداشته باشین. البته نباید فراموش کنین که اگه دستگاه شما به بدافزاری آلوده بشه، احتمال سرقت کلید های خصوصی و دسترسی به ارزهای دیجیتالتون وجود داره.

از سایر مزایای این کیف پول میتونیم، پشتیبانی از فرآیند استیکینگ رو بهتون معرفی کنیم. استیک کردن رمز ارزها فرآیندی هستش که طی اون سرمایه گذار بخشی از ارزهاش رو در اختیار شبکه میذاره تا به منظور تایید تراکنش ها تامین امنیت اون شبکه ازشون استفاده بشه. به ازای این کار سود مشخصی به سهام گذارها داده میشه. اتمیک والت میتونه بستر امنی برای استیک ارزهاتون باشه. با استفاده از این مزیت، هم از افزیش قیمت ارز دیجیتالتون سود کسب میکنین و هم تعداد توکن هایی که دارین افزایش پیدا میکنه.

یکی دیگه از مزایای این پلتفرم، استفاده از یه رابط کاربری ساده و قابل فهم هستش. به لطف این قابلیت، ابزارهای پیچیده وحرفه ای تو یه چهارچوب ساده پیاده سازی شدن. فرقی نداره که یکی از حرفه ای ترین سرمایه گذارهای بازار هستین یا به تازگی به دنیای کریپتوکارنسی ها وارد شدین. در هر دو صورت، این کیف پول گزینه ی خوبی برای شماست.

کلام پایانی

با توجه به مشکلاتی که در مورد پیدا کردن و ساخت یه کیف پول ارز دیجیتال مناسب وجود داره، تصمیم گرفتیم تو مقاله " آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت " توضیحاتی رو در مورد این کیف پول و نحوه نصب و راه اندازیش، در اختیارتون بذاریم. امیدواریم که این مطلب بتونه برای انتخاب و نصب کیف پول اتمیک والت، بهتون کمک کنه. 

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس آرزوی معامله پرسود برای شما کاربران عزیز دارد.


نظرات کاربران در مورد آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت
سوال امنیتی :1+36 = ?