ارز دیجیتال POND چیست؟ ( بررسی کیف پول های ارز دیجیتال مارلین)

1402/07/05
ارز دیجیتال POND چیست؟ ( بررسی کیف پول های ارز دیجیتال مارلین)

در مقاله ارز دیجیتال مارلین Marlin چیست؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد این رمز ارز، کیف پول های ارز دیجیتال POND و آینده Marlin برای شما ارائه کنیم. ولی بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشیم، این رو یاداوری کنیم که امروزه تو دنیایی زندگی میکنیم که کسب و کارهای آنلاین درآمدهای بسیار بیشتری رو نسبت به کسب و کارهای سنتی دارن. در راستای همین انقلاب دیجیتال، نوبت این رسیده که بلاک چین و ارزهای دیجیتال رو هم باور کنیم و اون ها رو به عنوان آینده سیستم های مالی و بانکی بدونیم.

ارزهای دیجیتال یکی از محصولات بلاک چین هستن که برای جایگزینی سیستم های پولی و مالی با شفافیت و امنیت بسیار بالا متولد شدن. همچنین فعال های حوزه ارزهای دیجیتال، طی سال های گذشته سودهای چند هزار درصدی رو از این بازار گرفتن و سرمایه های خودشون رو چند صد برابر رشد دادن. البته یادتون باشه که بازار ارزهای دیجیتال هنوز به بلوغ نرسیده و همچنان جای رشد داره. شاید شما هم از اون دسته از افراد هستین که میخواین به خرید ارز دیجیتال اقدام کنین و تو همین راستا اسم ارز مارلین رو شنیدین. ما در این مقاله تلاش میکنیم، ارز دیجیتال POND رو مورد بررسی قرار بدیم و اطلاعاتی در مورد آینده مارلین و کیف پول های ارز دیجیتال Marlin برای شما ارائه بکنیم.

ارز مارلین چیست؟

ارز مارلین چیست؟

مارلین با نماد اختصاری POND یک رمز ارز یا شکلی از دارایی های دیجیتالیه که موقع نوشتن این مقاله با ارزش بازار حدود 44.24 میلیون دلار تونسته 0.001 درصد از کل بازار رو به خودش اختصاص بده و تو رتبه 617 بازار کریپتوکارنسی ها قرار بگیره. Marlin یک پروتکل منبع باز هستش که زیرساخت یک شبکه قابل برنامه ریزی با کارایی بالا رو برای حوزه دیفای و Web 3 فراهم میکنه. گره های شبکه مارلین که metanodes نامیده میشن، MarlinVM رو راه اندازی میکنن که یک رابط مجازی برای توسعه دهنده ها فراهم میکنه تا همپوشانی های سفارشی سازی شده رو به کار بگیرن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد web 3 چیست؟ مقاله تخصصی ما رو مطالعه کنین.

ارز دیجییتال مارلین تو سال 2020 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. پروژه این رمز ارز یه پروتکل لایه صفر هستش که زیرساخت های یک شبکه با کارایی بالا رو برای شبکه های غیر متمرکز فراهم میکنه. همچنین مارلین قصد داره یک وب غیر متمرکز ارائه بکنه. جایی که برنامه ها از طریق بلاک چین ایمن میشن و از نظر عملکرد برای کاربرانی که به Web 2 عادت دارن، غیرقابل تشخیص هستن. پلتفرم و توکن مارلین در شبکه اتریوم ایجاده شده و قراردادهای هوشمند مارلین توسط گره های اتریوم حفاظت میشن.

توکن بومی POND نیز برای مواردی مثل اجرای گره های اعتبارسنجی در شبکه از طریق استیکینگ، ایجاد و رای گیری در مورد پیشنهادهای حاکمیتی برای تعیین نحوه تخصیص منابع شبکه، تعیین مجموعه ای از حسابرسان عملکرد شبکه و پرداخت پاداش به کاربران از صندوق بیمه در صورت وجود نقص SLA مورد استفاده قرار میگیره.

بنیانگذاران ارز دیجیتال POND:

بنیانگذاران ارز دیجیتال POND

در این بخش از مقاله ارز Marlin چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز POND میپردازیم. توکن مارلین حاصل ایده توسعه دهندگانی مثل Prateesh، Siddhartha و Roshan هستش که همشون تجربه زیادی رو تو حوزه بلاک چین و شبکه های همتا به همتا دارن. یکی از بنایندگذاران ارز دیجیتال مارلین که نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داره، شخصی به نام Siddhartha هست. او مسئول توسعه Zilliqa، اولین بلاک چین با بهره وری بالاییه که از شاردینگ استفاده میکنه. همچنین این فرد تجربه کار در مایکروسافت و ادوبی رو داره.

Prateesh نیز یکی دیگه از بنیانگذاران پروژه ارز Marlin هستش که به توسعه این پروژه پرداخته. پراتیش همچنین کاندیدای دکترا در موسسه فناوری ماساچوست هست که روی شبکه های رایانه ای تمرکز داره. او همچنین علاقه مند و مشتاق به پلتفرم های منبع باز گسترده است. پراتیش مدیر عامل سابق بیت تورنت و اساتید ام آی تی و پرینستون رو از مشاوران خودش از جمله نویسندگان مقالات P2P اصلی مثل Chord DHT بر شمرده هست. علاوه بر این ها، توکن ارز دیجیتال مارلین توسط افراد دیگه ای مثل Electric Capital، binanse Labs و Michael Arrington پشتیبانی میشه.

علاوه بر این اسامی که نام بردیم، پروژه ارز دیجیتال مارلین برای توسعه خودش از محققان سابق بنیاد اتریوم، برندگان مدال جهانی مسابقه بین المللی برنامه نویسی از دانشگاه ICPC و توسعه دهندگان با تجربه در فیسبوک، سیسکو و بوش استفاده میکنه. 

ویژگی های ارز دیجیتال POND:

 ارز دیجیتال POND

POND ارز دیجیتالی است که به عنوان جزء اکوسیستم توکن‌های Serum (SRM) در بلاکچین Solana (SOL) ارائه می‌شود. Serum یک صرافی دیجیتال دی‌سانترالیزه است که در بلاکچین Solana برپایه شده است و POND به عنوان توکن آن عمل می‌کند. در ادامه، برخی از ویژگی‌های ارز دیجیتال POND مطرح می‌شود:

1. پشتیبانی از اکوسیستم Serum :POND یکی از توکن‌هایی است که در اکوسیستم Serum فعالیت می‌کند. اکوسیستم Serum شامل انواع خدمات مالی دیجیتال و صرافی‌های دیجیتال دی‌سانترالیزه مختلفی است که از بلاکچین Solana استفاده می‌کنند.

2. تجارت توکن‌های دیجیتال: POND معمولاً برای مبادله و تجارت توکن‌های دیجیتال دیگر در اکوسیستم Serum و بورس‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. تسهیل تراکنش‌های DeFi: با توجه به اتصال POND به اکوسیستم Serum و بلاکچین Solana، این توکن می‌تواند در پروژه‌های مالی دیجیتال دی‌فای (DeFi) مختلف به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل تراکنش‌ها و انجام فعالیت‌های مرتبط با DeFi مورد استفاده قرار گیرد.

4. توزیع POND :POND معمولاً از طریق تبادل‌های دیجیتال مختلف توزیع می‌شود و توسط کاربران برای تجارت، سرمایه‌گذاری و مشارکت در اکوسیستم Serum استفاده می‌شود.

کاربردهای ارز دیجیتال مارلین:

ارز دیجیتال مارلین

به گفته منابع رسمی، ارز POND یک پروتکل منبع باز هست که به دلیل زیرساخت شبکه قابل برنامه ریزی با کارایی بالا برای Web 3 و دیفای شناخته شده هست. همونطور که گفتیم گره های شبکه مارلین عمدتا به عنوان همتا به همتا شناخته میشن که MarlinVM نام دارن. marlinVM یک رابط روتر مجازی برای قرار دادن پوشش های سفارشی شده و شمارش محاسبات لبه ها رو در اختیار توسعه دهندگان قرار میده.

با استفاده از MarlinVM، میشه پوشش های قابل توجهی از جمله بلوک های چند بخشی برای مقیاس بندی زنجیره های بلوکی، ممپول برای همگام سازی آربیتراژورها، شبکه های مش و شبکه های ناشناس مثل شبکه های ترکیبی، بهینه سازی دستگاه و ذخیره سازی رو ایجاد بکنه. علاوه بر این توکن POND عمدتا برای اجرای گره های اعتبار سنجی در شبکه از طریق شرط بندی، رای گیری و ارائه پیشنهادات حاکمیتی برای تعیین نحوه اعطای منابع شبکه استفاده میشه. همچنین برای کنترل مجموعه ای از عملکرد حسابرسان شبکه و ارائه پاداش به کاربران از صندوق بیمه هم از این رمز ارز استفاده میشه.

پروتکل مارلین دارای چندین ویژگی هست، مثل چند پخشی مقیاس پذیر و کم تاخیر. چند پخشی یک روش شبکه ای برای توزیع کارآمد ترافیک یک به چند است. به عنوان مثال یک جلسه ویدیویی ترافیک رو در یک جریان به یک گروه چند پخشی مثل رایانه ها، دستگاه ها و تلفن های همراه ارسال میکنه. همچنین ناشناس بودن در لایه شبکه و انعطاف پذیری بالا با مصرف پهنای باند کمتر از امکانات این پروتکل هست، که هر کدوم از این ها به نوبه خودشون از یک لایه شبکه کارآمد با هدف اکوسیستم غیر متمرکز پشتیبانی میکنن.

پروژه هایی که با پروتکل مارلین همکاری دارن:

ارز دیجیتال مارلین

ما میخواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال مارلین چیست؟ به برخی از پروژه هایی که با پروتکل marlin همکاری میکنن، اشاره داشته باشیم. همونطور که گفتیم Marlin یک پروتکل باز هست که وظیفه اون ایجاد زیرساخت شبکه های قابل برنامه ریزی و قدرتمند برای دیفای و Web 3 است. همچنین پروتکل مارلین به نگرانی های فوری معاصر لایه صفر میپردازه. بنابراین پروتکل Marlin مقیاس پذیری بالایی رو داره، غیر متمرکز هست و ناشناس باقی میمونه. هدف مارلین اینه که به وعده وب متمرکز عمل کنه که، برای این کار از دو پروژه مختلف استفاده میکنه.

• Marlin Multicast SDK

این پروژه ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه مارلین رو انجام میده و به نحوی طراحی شده که کاربرانی که به Web2 عادت کردن، نمیتونن برنامه های محافظت شده توسط بلاک چین رو از نظر عملکرد تشخیص بدن. همچنین توسعه دهنده ها میتونن از پروژه Marlin Multicats SDK به عنوان یک بلوک ساختمانی مشترک برای ارتباط سریع بین پره های خودشون استفاده کنن.

• Open Weaver

این پروژه یک چارچوب مقیاس پذیر برای استقرار شبکه های رله در صورت تقاضاست. حافظه پنهان مارلین به عنوان حافظه پنهان برای افزایش سرعت و کم کردن هزینه Graph و شخصی سازی بازارهای NFT استفاده میشه. به این ترتیب کاربران میتونن با تبدیل شدن به یک گره در این شبکه، از پهنای باند خودشون کسب درآمد کنند.

مارلین کش چیست؟

مارلین کش

Marlin Cache یک سیستم ذخیره سازی توزیع شده و مبتنی بر رویداد هست. تنها بخش کوچکی از قراردادها و آدرس ها، مسئول بیشتر فعالیت های زنجیره ای و سوالات مربوط به API های بلاک چین هستن. به این ترتیب لازم نیست که بلاک چین برای هر سوالی مورد بازجویی قرار بگیره، بلکه اینکار به صورت محلی انجام میشه. بنابراین، مارلین کش یک کش کوچک از داده های پر کاربرد رو نگهداری و ذخیره میکنه.

از مزیت هایی که مارلین کش داره، میشه به زمان پاسخگویی سریع تر اشاره کرد. چون گره ها در نزدیکی کاربر استفاده میشن و کاربر ها مجبور نیستن از داده های بلاک چین پرس و جو کنن. مزیت دیگه ای که نسبت به شبکه تحویل محتوا داره اینه که، مارلین کش اغلب میتونه به طور موثر محتوای غیرقابل پیش بینی و متغیر مثل پاسخ های API رو کش و ذخیره بکنه؛ در حالی که شبکه تحویل محتوای (CDN) نمیتونه. علاوه بر این، مارلین کش برای رقابت با بقیه API ها نیست، بلکه بیشتر به صورت یک مکمل فعالیت میکنه. به عبارتی مارلین کش API ها رو به عنوان نوعی لایه تنظیم میکنه؛ سپس میتونین این رو به توزیع سلسله مراتبی کش ها، کمی شبیه به CPU گسترش بدین و به این ترتیب میتونین حداکثر عملکرد رو با هزینه کم داشته باشن.

امنیت شبکه مارلین:

ارز مارلین بر روی شبکه Ethereum ساخته شده. صحت اجرای قراردادهای هوشمند مارلین، توسط شبکه گره های اتریوم محافظت میشن. علاوه بر اون، شبکه مارلین بر خلاف POW از افزونگی قابل تنظیم از طریق کد گذاری پاکسازی استفاده میکنه تا مطمئن بشه که کاربران ضمانت های عملکرد و در دسترس بودن رو با SLA هایی که درخواست کردن، به طور متناسب برای اون ها هزینه دریافت میکنن.

بررسی آینده POND:

 آینده POND

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال marlin چیست؟ آینده مارلین رو مورد بررسی قرار میدیم. این رمز ارز از جمله ارزهای دیجیتالی به شمار میره که تونسته مدتی بعد از ارائه، جایگاه مناسبی رو در ذهن فعالان اقتصادی حوزه رمز ارزها به دست بیاره و جزء ارزهای ترند سایت کوین مارکت کپ قرار بگیره. از طرف دیگه این پروژه دارای طرح و برنامه ها و اهداف معین و ویژه ای هست. بنابراین میشه امیدوار بود که بتونه تو آینده ای نه چندان دور، در میان 100 رمز ارز دیجیتال برتر در بازار کریپتوکارنسی قرار بگیره. اما با این حال آینده مارلین بستگی به پیگیری اهداف و برنامه هاش، توسط تیم توسعه دهنده این پروژه داره.

ارز دیجیتال Marlin نوید یک وب غیر متمرکز رو داده؛ جایی که برنامه ها از طریق بلاک چین ایمن میشن و از نظر عملکرد برای کاربرانی که به Web 2 عادت کردن، غیر قابل تشخیص هستش. همچنین به نظر میرسه با توجه به اینکه این روز ارز تونسته جزو کریپتوهای ترند در سایت کوین مارکت کپ باشه، به این معنیه که آینده POND میتونه درخشان باشه و توجه فعالان عرصه رمز ارزها رو بیشتر به خودش جلب کنه. به این ترتیب با افزایش طرفداران و افزایش تقاضا میشه آینده مارلین رو درخشان دید.

بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باور هستن که میشه از قیمت مارلین در گذشته ، برای پیش بینی آینده این رمز ارز استفاده کرد. همچنین برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال توصیه ما این هست که اگه به آینده POND امیدوار هستین، با مبلغ کمی سرمایه گذاری رو آغاز و اصول سرمایه گذاری رو رعایت کنین.

قیمت POND:

قیمت عموم دارایی های دیجیتال به عوامل متعددی بستگی داره و تحلیل و پیش بینی اون، نیازمند بررسی های دقیق و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستش. پیش بینی قیمت ارز دیجیتال POND نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عوامل متعددی بستگی داره. در زمان نوشتن این مقاله قیمت مارلین حدود 0.061 دلار، با احتساب نرخ تتر 30000 تومانی، معادل 1841 تومان معامله میشه و حجم معاملات روزانه اون 10.77 میلیون دلار است. بالاترین قیمت marlin نیز در تاریخ 5 آپریل 2021 معادل 0.3 دلار بود که هم اکنون تقریبا 80 درصد پایین تر از اون زمان قرار داره. همچنین تعداد واحدهای در گردش مارلین نیز حدود 736.91 میلیون دلار و تعداد کل واحدهای اون 10 میلیارد خواهد بود.

کیف پول های ارز مارلین:

کیف پول های ارز مارلین

شاید بعد از اینکه با ارز مارلین آشنا شدین، قصد سرمایه گذاری و خرید مارلین رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری کنین با کیف پول های ارز Marlin آشنا بشین. ما سعی میکنیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Pond چیست؟ به معرفی کیف پول های ارز دیجیتال مارلین بپردازیم. همونطور که گفتیم رمز ارز Pond با استاندارد ERC20 و در شبکه اتریوم تعریف شده. در نتیجه هر والتی که از این شبکه پشتیبانی میکنه، میتونه در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال Pond هم مورد استفاده قرار بگیره. کیف پول های سخت افزاری مثل لجر، ترزور و کیف پول های نرم افزاری مثل تراست ولت و متامسک نمونه هایی از این والت ها هستن. در ادامه هر کدوم از این کیف پول های ارز دیجیتال Pond رو بررسی میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کیف پول چیست؟ مقاله تخصصی ما رو مطالعه نمایید.

• کیف پول سخت افزاری لجر Ledger

Ledger

یک کیف پول ارز دیجیتال مارلین، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger Nano S یک والت سخت افزاریه که به شما اجازه میده با امنیت کامل، ارزهای دیجیتال خودتون رو نگهداری و یا اقدام به ارسال و دریافت اون ها کنین. کمپانی سازنده این کیف پول لجر فرانسوی هستش و لجر نام داره. این شرکت اولین محصول خودش رو تو سال 2014 به بازار عرضه کرد.

همچنین این کمپانی بعد از ساخت اولین محصول خودش تبدیل به رهبر بازار در این صنعت شد و تا کنون بیش از یک میلیون دستگاه از این کیف پول ها رو فروخته. در کیف پول لجر به جای اینکه کلید شخصی شما در یک نرم افزار کامپیوتری قرار بگیره، در یک دیوایس سخت افزاری ذخیره میشه. این موضوع به این معنیه که ارزهای دیجیتال شما به صورت آفلاین نگهداری میشن و هیچکس نمیتونه از راه دور و به صورت مجازی کیف پول شما رو هک بکنه. حداقل تاکنون کسی نتونسته!

• کیف پول سخت افزاری تروزر Trezor

Trezor

یکی دیگه از کیف پول ارز دیجیتال مارلین، والت سخت افزاری ترزور است. Trezor یکی از قدیمی ترین و مهم ترین کیف پول های سخت افزاری ارزهای دیجیتاله. این والت سخت افزاری به کاربران این امکان رو میده تا با خیالی آسوده، ارزهای دیجیتال خودشون رو ذخیره، ارسال و دریافت کنن. ترزور برای اولین بار در سال 2014 توسط شرکتی به نام ساتوشی لبز که در جمهوری چک قرار داره، روانه بازار شد.

کیف پول ترزور اساسا بسیار امن تر از کیف پول های آنلاین و نرم افزاری است، چون کلیدهای خصوصی به جای اینکه تو رایانه یا تلفن همراه شما ذخیره باشن، در داخل سخت افزار تروزر نگهداری میشن. Trezor همیشه به اینترنت متصل نیست و بنابراین دسترسی هکر به دارایی شما تقریبا غیر ممکنه. همچنین کیف پول ترزور، یک کیف پول چند ارزیه و میتونین ارزهای مختلفی رو تو اون نگهداری کنین.

• کیف پول نرم افزاری تراست ولت Trust Wallet

Trust Wallet

یکی دیگه از کیف پول ارز دیجیتال Marlin، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک کیف پول نرم افزاریه که امنیت قابل قبولی رو داره. گاهی اوقات عده ای ذخیره دارایی در کیف پول نرم افزاری رو امری اشتباه میدونن ولی لازمه که به این مورد اشاره کنیم که کیف پول های نرم افزاری بسیاری داریم که هم ایمن هستن و نیازی به نگرانی در این مورد نیست. تراست والت در ماه ژوئن 2018 شروع به کار کرد و تونسته تا به امروز 5 میلیون کاربر فعال جذب بکنه.

کیف پول تراست ولت از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی میکنه و شما میتونین برخی از این ارزها رو به ارز دیگه تبدیل کنین. همچنین trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال منبع باز، غیر متمرکز و مخصوص تلفن همراه هست. علاوه بر این، کیفیت و شهرت تراست ولت تا جایی پیش رفت که این برنامه توجه صرافی های بزرگی همچون بایننس رو به خودش جلب کرد و این صرافی مالکیت تراست والت رو خریداری کرد. تو مقاله آموزش ساخت کیف پول تراست ولت نحوه نصب و راه اندازی این کیف پول رو بهتون شرح دادیم که میتونین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت کیف پول مارلین در تراست ولت، به اون مطلب مراجعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک MetaMask:

MetaMask:

یکی دیگه از کیف پول های ارز Marlin، والت نرم افزاری متامسک هستش. کیف پول MetaMask نوعی والت دیجیتالیه که به عنوان افزونه و برنامه جانبی در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و بریو کاربرد داره. در واقع کیف پول متامسک مثل یه پل بین مرورگرهای معمولی و بلاک چین اتریوم عمل میکنه. بلاک چین اتریوم شبکه ایه که کاربران میتونن برنامه های شخصی خودشون مثل دی اپ ها و ارزهای دیجیتال رو بسازن.

متامسک کیف پول اختصاصی برای ذخیره کلیدهای ارزهای دیجیتال اتریوم و توکن های ERC20 هست. یکی از مزیت های این کیف پول، منبع باز بودن اونه. به عبارت دیگه همه کدهای متامسک والت به صورت آنلاین و رایگان بوده و برای همه در دسترس هستن. همچنین مزیت دیگه ای که متامسک داره، اینه که استفاده از متامسک بسیار ساده است.

جمع بندی:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Marlin چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز مارلین، کیف پول های ارز دیجیتال POND و آینده مارلین برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم مارلین یک پروتکل منبع باز هستش که زیرساخت شبکه قابل برنامه ریزی با کارایی بالایی رو برای حوزه دیفای و Web 3 فراهم میکنه. لازم به ذکره که اگه قصد خرید مارلین رو دارین، میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از صرافی های ایرانی معتبر تو حوزه رمز ارزهاست، استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال POND چیست؟ ( بررسی کیف پول های ارز دیجیتال مارلین)
  • با عرض سلام و خسته نباشید بسیار سپاس گزارم از اطلاعات فوق العاده عالی شما، باز هم خسته نباشید

سوال امنیتی :1+35 = ?