ارز دیجیتال آرویو چیست؟ | آینده Arweave | کیف پول های ارز دیجیتال AR

1402/07/04
ارز دیجیتال آرویو چیست؟ | آینده Arweave | کیف پول های ارز دیجیتال AR


بهتره قبل از اینکه به سوال ارز دیجیتال AR چیست؟ پاسخ بدیم، مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال داشته باشیم. گسترش و رشد چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال که از سال 2018 شاهدش هستیم، باعث شد تا ارزهای زیاد و متفاوتی به این بازار وارد بشن که این موضوع باعث سردرگمی سرمایه گذاران در انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری شده. از طرف دیگه با توجه حجم بالای ارزهای نا معتبر و بدون ارزش حقیقی، امکان انتخاب اون ها از سوی سرمایه گذاران بی تجربه بیشتر شده.

ارزهای دیجیتال برای اینکه از مقبولیت و اعتبار برای سرمایه گذاری برخوردار باشن لازمه تا دارای یک سری ویژگی ها باشن که از جمله از اون ها می تونیم به ارزش بازار اون ارز، حجم در گردش، ساختار شبکه، وایت پیپر، جهانی بودن و سایر ویژگی ها اشاره بکنیم. سرمایه گذاران با در نظر گرفتن این ویژگی ها و سنجش ارزهای مختلف و بر اساس اون ها اقدام به انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در بازار می کنن.

 در بازار ارزهای دیجیتال هم مثل بقیه بازارهای مالی اگه با بی دقتی و نا آگاهی قدم برداشته بشه، امکان از دست دادن دارایی و ضرر کردن برای افراد افزایش پیدا می کنه. از این رو توصیه میشه تا قبل از اقدام به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مطالعات لازم در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشین. ما در این مقاله می خواهیم بگیم ارز دیجیتال آرویو چیست؟ و همچنین آینده Arweave و کیف پول های ارز دیجیتال AR رو بررسی بکنیم.

ارز دیجیتال آرویو چیست؟

سال هاست که سرعت رشد و گسترش فناوری رایانش ابری توجه توسعه دهنده های بلاک چین رو به خودش جلب کرده. از سال 2016 پروتکل هایی مثل فایل کوین، ذخیره سازی فایل ها رو به وسیله تکنولوژی بلاک چین آغاز کردن. همچنین یکی از شبکه های ارائه دهنده سرویس ذخیره سازی دائمی و غیر متمرکز، ارز دیجیتال Arweave هست. آرویو با نماد اختصاری AR نوعی ارز دیجیتال هست که در زمان نگارش این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.38 میلیارد دلارو سهم 0.05 درصدی از کل بازار، در رتبه 78 بازار کریپتوکارنسی قرار داره.

ارز دیجیتال آرویو چیست؟

ارز آرویو رمزارزی هست که به دنبال ذخیره اسناد و فایل ها به صورت دائمی در شبکه توزیع شده از سرورهاست. به همین دلیل ارز دیجیتال AR ویژگی های مشترک زیادی با بقیه پلتفرم های ذخیره سازی اطلاعات مثل فایل کوین داره. پلتفرم آرویو در ابتدا با نام آرچین در سال 2017 کار خودش رو آغاز کرد. بعد از مدتی در سال 2018 اسم خودش رو به آرویو تغییر داد. همچنین ارز دیجیتال Arweave در مارس 2020 تونست مبلغ 8.3 میلیون دلار رو برای رشد و توسعه هدف های خودش به دست بیاره.

ارز آرویو تحت عنوان نسل جدید شبکه های ذخیره سازی غیر متمرکز اطلاعات به بازار عرضه شد. این پلتفرم شبکه ذخیره سازی مطمئن و دائمی اطلاعات رو به وجود آورده و هدف از معرفی این پروژه شکل گیری شبکه اینترنت با ماندگاری بیشتر و کاهش محدودیت های توسعه دهنده ها هست. کاربران می تونن با استفاده از پلتفرم ارز دیجیتال Arweave، سایت ها یا منابع رو بدون محدودیت زمانی بایگانی کنن. به این ترتیب شبکه آرویو باعث شکل گیری اپلیکیشن هایی با بازده بالاتر و فراگیری بیشتری میشه.

بنیان گذاران ارز دیجیتال آرویو:

آرویو شرکت فناوری اطلاعات انتفاعی هست و دفتر مرکزی اون در خارج از شهر لندن قرار داره. پلتفرم آرویو نخستین بار در سال 2017 شروع به کار کرد. از سال 2020 به بعد، آرویو ذخیره سازی اطلاعات از آرشیوهای اینترنتی رو اغاز نمود تا به این ترتیب از دستکاری داده های ذخیره شده موسسات جلوگیری بکنه. پروژه ارز AR برای اولین بار با اسم آرچین در آگوست سال 2017 تاسیس شد و بعدا در فوریه سال 2018 به آرویو تغییر نام داد و کارش رو به طور رسمی در ژوئن 2018 شروع کرد. ارز دیجیتال Arweave توسط سام ویلیامز و ویلیام جونز که هر دو از نامزدهای دکتری در دانشگاه Kent هستن، تاسیس شد. 

بنیان گذاران ارز دیجیتال آرویو:

سام ویلیامز در سیستم های غیر متمرکز و توزیع شده تمرکز داشت و سیستم Hydros یکی از پروژه های اون بود. به گفته ویلیامز، وی هنگام راه رفتن بر روی کوهی در اسکاتلند به این ایده رسید و بعدا این ایده رو برای جونز اورد و با یکدیگه جزئیات فنی پروژه رو توسعه دادن. همچنین ویلیامز قبل از پروژه ارز دیجیتال آرویو، سمت مشاور شرکت Mindspider رو به عهده داشت. شرکت Mindspider نیز در حوزه بلاک چین فعالیت می کنه و به دنبال بالا بردن و افزایش قدرت بلاک چین هاست.

ویلیام جونز نیز یکی دیگه از بنیان گذارهای ارز آرویو هست. ویلیام جونز بر روی تئوری گراف و شبکه سازی تمرکز داشت. در حالی که ویلیامز تحصیلات تکمیلی خودش رو بر روی شرکت رها کرد، جونز نیز در اواسط سال 2018 پروژه رو ترک کرد و دکترای خودش رو به پایان رسوند. اگرچه شبکه آرویو به صورت متمرکز توسعه یافت، اما در ژانویه 2020 یک سازمان غیر متمرکز و ناشناس که متشکل از اعضای جامعه برای توسعه و گسترش شبکه و اکوسیستم اون بود، راه اندازی کرد.

نحوه کار شبکه ارز دیجیتال Arweave:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال AR چیست؟ نحوه کار پلتفرم Arweave رو برای شما میگیم. پلتفرم ارز دیجیتال آرویو دقیقا یک بلاک چین نیست. پلتفرم آرویو به جای زنجیره بلوک که حاوی تراکنش ها و داده هاست، به عنوان طراح معمولی بیشتر ارزهای دیجیتال به شمار میره و داده های خودش رو در نمودار بلوک ها ذخیره میکنه. به این معنی که هر بلوک به دو بلوک قبلی در آرویو متصل شده و ساختاری به نام Blockweave ایجاد میکنه. در واقع این در تضاد با ارز دیجیتال بیت کوین هست، جایی که بلوک ها به ترتیب و پشت سر هم به هم متصل میشن و زنجیره ای از بلوک ها رو تشکیل میدن.

شبکه ارز دیجیتال Arweave

فناوری اصلی که به شبکه ارز دیجیتال آرویو قدرت میده، Blockweave هست. درست مثل بلاک چین که زنجیره ای از بلوک های حامل تراکنش رو به یکدیگه متصل می کنه، بلاک ویو هم زنجیره بلاک چینی هست که مخصوص برای شبکه آرویو طراحی شده و در واقع مجموعه ای بلوک های حاوی داده هست که به چندین بلوک قبلی شبکه متصل هستن. در پروتکل Arweave، ماینرها تشویق میشن تا اطلاعات ذخیره سازی شده در شبکه رو پخش کنن و در ازای این کار کوین AR دریافت بکنن.

پروتکل ارز دیجیتال Arweave همچنین از سیستم نوآورانه و جدیدی برای ایجاد شبکه ای از نودها که قادر به ذخیره سازی داده و دسترسی به داده ها هستن، استفاده می کنه. این سیستم Wildfire نامیده میشه و در اصل سیستم رتبه بندی هست که به ساخت سریع بلوک ها و توزیع داده ها کمک می کنه. نودهایی که امکان دسترسی و سرعت بهتری برای آپلود و دانلود داده فراهم می کنن، رتبه بهتری در این سیستم به دست میارن.

ویژگی های ارز دیجیتال Arweave چیست؟

شبکه آرویو دو مفهوم جدید رو به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرده. این پلتفرم به نودها اجازه میده تا بدون داشتن کل زنجیره، توابع کلیدی شبکه رو انجام بدن. هش بلوک ها یکی از قابلیت های مهم این شبکه هست. فهرست هش بلوک ها این اجازه رو به کاربران میده تا بلوک های جدید بالقوه و بلوک های قدیمی تایید شده خودشون رو به طور کامل ارزیابی بکن. این ویژگی به کاربران این اجازه رو میده تا معاملاتی که در شبکه بلوک ندارن، با استفاده از آخرین معامله در بلاک چین تایید بشه.

ارز دیجیتال Arweave

ولی ویژگی مهمی که ارز AR رو از بقیه ارزهای دیجیتال متمایز می کنه، تعهد این پلتفرم به ذخیره اطلاعات برای همیشه هست. شبکه آرویو جوری طراحی شده تا کاربرانی که در اون اطلاعات رو ذخیره می کنن، بتونن درآمدزایی داشته باشن. اطلاعات ذخیره شده روی بلاک چین آرویو به وسیله مرورگرهای سنتی نیز قابل دسترس هستن و نیازی به کیف پول های ویژه یا خدمات بلاک چین نیست. همچنین یکی دیگه از ویژگی های قابل ذکر در ساختار ای مجموعه، قابلیت رای گیری هست.

در این پلتفرم کاربران می تونن از طریق رای گیری محتواهای غیرقانونی یا غیر مجاز رو حذف کرده یا در مورد حذف اون ها تصمیم بگیرن.

ارز دیجیتال آرویو به دنبال ایجاد اکوسیستم پایدار در شبکه هست. در سال 2020 آرویو از پروتکل تقسیم سود خودش رونمایی کرد که در اون کارمزد تراکنش ها از اپلیکیشن دریافت نمیشه. همچنین پروژه آرویو با استارت آپ های مختلف تحت برنامه Boost خود همکاری می کنه. نحوه همکاری این پلتفرم به این صورت هست که محل ذخیره سازی، ارتباط با تیم تحقیقاتی ارز دیجیتال آرویو و سرمایه گذاران، به صورت رایگان در اختیارشون قرار می گیره.

مزایا ارز دیجیتال Arweave چیست؟

ارز دیجیتال Arweave

Arweave یک پلتفرم بلاک‌چینی دیجیتال است که به منظور ذخیره داده‌ها برای همیشه و به صورت دائمی طراحی شده است. این پروژه دارای مزایای متعددی است که آن را از سایر پلتفرم‌های بلاک‌چین متمایز می‌کند. در زیر به برخی از مزایای ارز دیجیتال Arweave اشاره می‌کنم:

1. ذخیره داده دائمی: یکی از اصلی‌ترین مزایای Arweave این است که امکان ذخیره داده‌ها به صورت دائمی و بدون نیاز به تاریخ انقضا فراهم می‌کند. این ویژگی مناسبی برای ذخیره سندات، اطلاعات حیاتی، محتواهای فرهنگی و غیره است.

2. کمک به جلوگیری از سانسور: با توجه به اینکه داده‌ها در Arweave به صورت دائمی ذخیره می‌شوند، این پلتفرم می‌تواند در جلوگیری از سانسور و حذف داده‌ها توسط دولت‌ها یا نهادهای مربوطه موثر باشد.

3. تحقیقات دقیق: برای تحقیقات علمی و تاریخی، Arweave اطلاعات دائمی و معتبر را فراهم می‌کند که می‌تواند در تاریخ‌نگاری و تحقیقات علمی بسیار مفید باشد.

4. کنترل بیشتر کاربران: در Arweave، کاربران داده‌های خود را مدیریت کنند و از کنترل کامل بر داده‌های خود برخوردار باشند.

5. سیستم توکنی:

    - تحفظ مقدار: سیستم توکنی در Arweave به نام "AR" وجود دارد و از طریق دارندگان AR انجام معاملات و تراکنش‌های دیگر انجام می‌شود.

    - پاداش برای ذخیره داده: برای تشویق کاربران به ذخیره داده‌ها، ارز دیجیتال AR به عنوان پاداش به کسانی که داده‌ها را در شبکه ذخیره می‌کنند داده می‌شود.

    - استفاده در اکوسیستم: AR نه تنها به عنوان پاداش استفاده می‌شود، بلکه به عنوان واحد مبادله در اکوسیستم مختلفی از برنامه‌ها و خدمات نیز به کار می‌رود.

Arweave با تمرکز بر داده‌های دائمی و سیستم توکنی خود به عنوان یک پلتفرم منحصر به فرد در دنیای بلاک‌چین شناخته می‌شود. این پروژه همچنین در تلاش برای حل مشکلات مرتبط با ذخیره سازی داده‌ها در اینترنت می‌باشد.

امنیت پلتفرم ارز دیجیتال AR چگونه تامین میشه؟

پلتفرم آرویو بر روی نسخه ای توسعه داده شده از بلاک چین قرار گرفته که با نام Blockweave شناخته میشه. این پروتکل از الگوریتم POA که نسخه ای بهبود یافته از الگوریتم POW هست، استفاده می کنه. با این الگوریتم هر بلاک جدید علاوه بر اتصال به بلاک قبلی، به یه بلاک شانسی متصل میشه. 

پلتفرم ارز دیجیتال AR

این دو بلاک متصل به هم باعث هش شدن و ساخت بلاک جدید میشه. ماینرها نیاز به استخراج بلاک چین کامل رو ندارن ولی باید به سیستم ثابت بکنن حافظه ای در اختیار پلتفرم گذاشتن که داده های قدیمی رو هم نگهداری و ذخیره می کنن. به این صورت می تونن وارد مرحله بعدی و دریافت بلاک بشن. بنابراین پروتکل استخراجی که به وسیله شبکه آرویو استفاده میشه، توسط شرکت های امنیتی کریپتوکارنسی تایید شده.

تعداد کوین های در گردش ارز دیجیتال آرویو 

با توجه به نسخه اولیه برنامه ریزی پلتفرم Arweave، تعداد توکن های آرویو 66 میلیون واحد هست که 55 میلیون آرویو در زمان معرفی این پلتفرم در سال 2018 استخراج شد و 11 میلیون باقی مونده برای پرداخت پاداش ها نگهداری میشه. ارز دیجیتال AR پیش فروش توکن هاش رو در سال 2017 انجام داد که 10 درصد از کوین های این ارز دیجیتال به فروش رفتن. همچنین در سال 2018 نیز دو بار عرضه توکن هاش رو انجام داد که حدود 8 درصد از کوین های آرویو نیز فروخته شد. کمپانی آرویو 19 درصد از کوین هاش رو برای فروش اختصاصی، 3 درصد رو برای مشاوران پروژه، 13 درصد رو برای تیم توسعه، 19 درصد برای توسعه اکوسیستم و 26 درصد نیز برای استفاده در آینده پروژه ارز Arweave در نظر گرفته.

بررسی قیمت و آینده Arweave:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال آرویو چیست؟ قیمت و آینده آرویو رو بررسی می کنیم. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال AR اعلام کرده که قراره با کمک شبکه مونرو، الگوریتم هش رندوم ایکس رو راه اندازی بکنه. اگه بازبینی بررسی عملکرد این الگوریتم با موفقیت انجام بشه، آینده آوریو روشن میشه.
آینده Arweave:

 ماه می سال 2020 بود که ارز دیجیتال AR با قیمتی حدود 0.59 دلار در وبسایت کوین مارکت کپ لیست شد. بعد از اینکه چند ماه به حالت خنثی بود، قیمت آرویو در آگوست 2020 به 7.09 دلار رسید. بعد از اون، قیمت ارز دیجیتال آرویو با در پیش گرفتن روند نزولی، دوباره وارد چرخه خنثی شد و تا چند ماه تغییرات قیمتی چشمگیری نداشت. تا اینکه در ژانویه سال 2021 و آغاز روند سعودی بازار ارزهای دیجیتال، ارز AR نیز وارد روند صعودی شد و در نهایت در تاریخ 5 نوامبر تونست بالاترین رکورد قیمتش رو بشکنه.
همونطور که گفتیم ارز AR اهداف و برنامه ای زیادی برای آینده داره و توسط تیم قدرتمندی پشتیبانی میشه. اگه این ارز اهداف و برنامه های خودش رو بتونه اجرای بکنه، آینده آرویو درخشان میشه. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت AR حدود 41.30 دلار و با احتساب نرخ تتر 31.370 تومان معادل 1.295.606 تومان هست. حجم معاملات روزانش نیز 35.69 میلیون دلار هست و در 24 ساعت گذشته قیمت AR 1.30 درصد کاهش پیدا کرده. بالاترین قیمت آرویو در تاریخ 5 نوامبر 2021 حدود 90.94 دلار بود که هم اکنون 54 درصد پایین تر از اون زمان قرار داره.

کیف پول های ارز دیجیتال آوریو:

در ادامه مقاله ارز دیجیتال آرویو چیست؟ در مورد کیف پول های این ارز دیجیتال صحبت می کنیم. در اصل بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید آرویو بکنین، بدونین که ارز دیجیتال AR رو در کجا ذخیره و نگهداری بکنین و با کیف پول های ارز دیجیتال AR آشنا بشین. با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، یکی از دغدغه های افراد پیدا کردن کیف پول کریپتوکارنسی مطمئن و امن هست.

کیف پول های ارز دیجیتال آوریو

 بعد از اینکه اقدام به خرید AR کردین، برای ذخیره سازی می تونین از کیف پول های دیجیتالی استفاده بکنین. همونطور که می دونین برای ذخیره سازی ارز دیجیتال آوریو به کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری نیاز دارین. در ادامه برخی از کیف پول های ارز دیجیتال Arweave رو نام می بریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد والت های ارز دیجیتال، مقاله کیف پول چیست؟ ما رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت Trust Wallet:

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال AR، تراست ولت هست. Trust Wallet کیف پول چند ارزی هست و متعلق به صرافی بزرگ و معتبر بایننس هست. این کیف پول در حقیقت فقط برای پلتفرم های تلفن همراه طراحی شده . به کاربران این امکان رو میده تا با استفاده از اون بتونن سرمایه و ارزهای دیجیتال خودشون رو ذخیره و نگهداری کنند. این کیف پول توسط کمپانی Six Days LLC طراحی شده که بنیانگذار اون نیز ویکتور رادچنکو هست. 

تراست ولت Trust Wallet:

هدف اولیه از تولید این پلتفرم، فراهم سازی فضای ذخیره سازی اختصاصی برای توکن های ERC20 اتریوم بود. هم اکنون شما می تونین نسخه تلفن همراه این کیف پول رو که با گوشی های اندروید و IOS سازگار هستش رو به صورت رایگان نصب و استفاده کنین. همچنین نکته مهمی که وجود داره این هست که این کیف پول برای در امان موندن سرمایه کاربران و جلوگیری از هک شدن، تدابیر امنیت بسیاری رو در نظر گرفته و به این دلیل به عنوان یکی از کیف پول های امن به شمار میره. برای نصب تراست ولت مقاله و ویدئوی آموزش نصب تراست ولت رو در ایران بایننس مشاهده نمایید.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت Atomic Wallet:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال آرویو، اتمیک ولت هست. کیف پول Atomic Wallet راه کریپتویی همه در یک محسوب میشه، به این معنی که همه ویژگی های مورد نیاز و موجود در بقیه کیف پول ها رو می تونیم در این والت پیدا بکنیم. اتمیک ولت دارای ویژگی های متعددی مثل ناشناس بودن، غیر متمرکز بودن، سواپ های اتمیک، امنیت، پشتیبانی از کوین های مختلف و... هست.

اتمیک ولت Atomic Wallet:

 این کیف پول برای تبدیل شدن به بخشی از اکوسیستم غیر متمرکز ارزهای دیجیتال کاملا پیشرفته طراحی شده. Atomic Wallet به عنوان کیف پول چند ارزی برای کمک به کاربران و مدیریت بیش 300 ارز دیجیتال ایجاد شده. این کیف پول دارای مجموعه از تمهیدات امنیتی برای تضمین امنیت کامل کاربران هست، مثل رمز عبور تولید شده توسط کاربر هست که برای دسترسی به کیف پول لازم میشه. برای آشنایی بیشتر با اتمیک و نصب ان مقاله آموزش ساخت کیف پول اتمیک ما رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری کوینومی Coinomi Wallet:

Coinomi Wallet نیز یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال آرویو هست. کوینومی نوعی کیف کیف پول ارز دیجیتال بسیار معروف و مشهور هست که می تونه از بیش از 500 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی بکنه. همینطور این کیف پول از بیشتر دستگاه ها و پلتفرم ها پشتیبانی می کنه. Coinomi Wallet هیچگونه کارمزدی نداره و شما فقط هزینه شبکه رو پرداخت می کنین که در واقع هزینه ماینرها و استخراج کننده هاست. به علاوه می تونین کارمزد پویا تعریف بکنین، یعنی کارمزدی تعیین بکنین که بیشترین ارزش رو برای ارز شما داشته باشه.

کوینومی Coinomi Wallet:

یکی از اصلی ترین دلیلی که باعث شده کیف پول کوینومی محبوب بشه، ویژگی فوق العاده حریم خصوصیش هست. اکثر علاقه مندان به حوزه ارزهای دیجیتال، به دنبال حفظ حریم خصوصیشون هستن و اصلا یکی از دلیل هایی که به ارزهای دیجیتال رو آوردن همین مسئله پرایوسی هست. کیف پول Coinomi هیچ کدوم از اطلاعات شخصی شما رو جمع آوری نمی کنه و حتی برای جلوگیری از جاسوسی بقیه افراد برای دست یافتن به تراکنش ها یا الگوی استفاده از والت، آی پی شما رو هم از بقیه مخفی می کنه.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال آرویو، والت سخت افزاری لجر نانو اس هست، که به کاربران این امکان رو میده تا با خیال راحت ارزهای دیجیتال خودشون رو توش ذخیره و نگهداری کنند. این کیف پول ساخت فرانسه و بهترین و امن ترین والت برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال محسوب میشه. Ledger Nano S از صفحه نمایش برخوردار هست که استفاده از اون خیلی راحته و کاربران می تونن با استفاده از این صفحه نمایش، معامله هاشون رو تایید کنن.

 لجر نانو اس Ledger Nano S:

کیف پول لجر نانو اس توسط 24 عبارت اختصاصی برای هر کاربر به صورت شخصی سازی شده ایجاد میشه و این عبارت 24 کلمه ای، کلید اصلی برای دسترسی به ارزهای دیجیتال داخل کیف پول هست. شما می تونین این عبارت 24 کلمه ای رو به روی یه کاغذ یا جایی یادداشت کنین تا در صورتی که کیف پولتون رو گم کردین یا شکسته شد، توسط این عبارت، کیف پولتون رو بازیابی کنین.

کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor:

ترزور نیز یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال AR هست. Trezor یکی از قدیمی ترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال هست که در سال 2014 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. این کیف دارای دو مدل ترزور وان و ترزور تی هست. یکی از دلایل محبوبیت کیف پول Trezor ذخیره سازی دارایی به روش آفلاین هست. در این روش که کاربران دارایی های خودشون رو بدون اتصال به اینترنت ذخیره می کنن، کمتر در معرض حملات و سرقت ارزهای دیجیتال قرار می گیرن. از طرفی هنگامی که این کیف پول نصب میشه، عبارت بازیابی 24 کلمه ای به کاربران داده میشه تا در صورت گم کردن یا سرقت رفتن کیف پول، بتونن از اون برای بازیابی دارایی هاشون استفاده کنن.

ترزور Trezor:

ترزور با بیش از 7 سال سابقه در بازار ارزهای دیجیتال هرگز مورد هک قرار نگرفته و به بیان ساده، چون کیف پول سخت افزاری هست و امنیت اون از جمله سرقت به روش نگهداری شما بستگی داره. همچنین این کیف پول قصد داره هر ارز دیجیتال رسمی رو در پلتفرم خودش قبول بکنه و تا به امروز از بیش از 1600 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه. علاوه بر این درسته که کار با این کیف پول راحته ولی در مقایسه با ولت های دیگه از جمله لجر، از پیچیدگی بیشتری برخورداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال AR چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال آرویو، آینده AR و کیف پول های ارز دیجیتال Arweave آشنا بکنیم. همونطور که گفتیم ارز دیجیتال آرویو نرم افزاری هست که به دنبال ذخیره اسناد و فایل ها به صورت دائمی در شبکه توزیع شده از سرورهاست و طبق اهدافی که داره، آینده AR روشن پیش بینی شده. امیدواریم که این مقاله شما رو در شناخت هر چه بیشتر این رمزارز کمک کرده باشه. ایران بایننس در کنار شماست تا تجربه ای عالی از خرید ارز دیجیتال بدست اورده و تخصصی ترین اطلاعات رو در این زمینه بدست بیارین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آرویو چیست؟ | آینده Arweave | کیف پول های ارز دیجیتال AR
سوال امنیتی :3+57 = ?