ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز AKRO)

1401/06/22
ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز AKRO)

در مقاله ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ ما میخواهیم به بررسی ارز دیجیتال آکروپلیس، آینده آکروپلیس و کیف پول های ارز دیجیتال AKRO بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشین تا اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال به دست بیارین. قطعا روزگاری که انسان ها به مبادله کالا به کالا می پرداختن، همچنین تصوری نداشتن که روزی مبادلات توسط یه سری کد و رمز انجام بگیره. همه ما به دنبال راهی برای به دست آوردن یا افزایش درآمد خودمون هستیم و هیچ یک از ما از میلیاردر شدن و یک شبه به پول زیادی رسیدن بدمون نمیاد.

یکی از راه های رسیدن به سودهای زیاد و سرمایه گذاری، وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال هست.البته موفق شدن در این زمینه هم نیازمند تلاش در یادگیری و افزایش علم به ارزهای دیجیتال هست. اینکه بتونین در زمان مناسب خرید کنین، بر موج های بالا بلند اون سوار و به موقع از بازار خراج بشین و به سودی که زندگی شکا رو دگرگون می کنه، دست پیدا کنین. ولی به طور کلی ارز دیجیتال چیست؟ ارز دیجیتال رو میشه نوعی پول دیجیتالی دونست که شکل فیزیکی نداره و فقط در فضای دیجیتالی یا اینترنت قابل دسترسی هست. یکی از ویژگی هایی که باعث شده تا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کنند، غیر متمرکز بودن اون هاست، یعنی هیچ نهاد یا شخصی رو ارزهای دیجیتال دسترسی نداره و تنها مالکان اون ارزهای دیجیتال، مدیریت کننده های اون ها هستن.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد این چرخه شدن و هر یک از این ارزها، به دلیل داشتن برخی از ویژگی ها و کارایی های خودشون محبوبیت زیادی به دست آوردن و تونستن سرمایه کافی برای ادامه فعالیت به دست بیارن. شاید در این میان اسم ارز دیجیتال آکروپلیس رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال آکروپلیس، اینده آکروپلیس و کیف پول های ارز دیجیتال AKRO، برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟

ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال اکروپلیس با نماد اختصاری AKRO یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 46.07 میلیون دلار و سهم 0.002 درصدی از کل بازار، در رتبه 564 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین Akroplis شرکتی هست که نوعی پروتکل مالی غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم رو راه اندازی می کنه، که به دنبال ارائه یک اوسیستم مالبی مستقل برای پس اندار و رشد ثروت، از جمله از طریق استقراض و وام هست.
برای اینجام این کار، مجموعه ای محصولات AkropolisOS، چارچوبی برای توسعه سازمان های مستقل غیر متمرکز انتفاعی، اسپارتا، بستری برای وام دهی بدون وثیقه و دلفی یک جمع آوردنده کشاورزی بازده و ابزاری برای میانگین گیری هزینه های دلاری ارائه می کنه. همچنین پروتکل آکروپلیس از نوعی توکن ERC20 برای مدیریت پروتکل در مجموعه محصولات خودش استفاده می کنه. علاوه بر این، ارز AKRO برای اولین بار در مارس 2018 معرفی شد و در ژوئن 2020 در شبکه اصلی ارز دیجیتال اتریوم راه اندازی شد.
به عبارت دیگه، ارز دیجیتال آکروپلیس نوعی ارز دیجیتال پایه یا رمزنگاری شده هست که در عمل نوعی توکن غیر قابل استخراج محسوب میشه. توکن های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق اون توکن استخراج شدن و سپس به عموم مردم عرضه میشن. همچنین ارز AKRO هنوز برای بحث در مورد پرونده به پلیس یا مقامات قاونی مراجعه نرکده و در عوض رویکرد متفاوتی رو در پیش گرفته، پیشنهاد همکاری با هکر و پاداش مالی ناچیز هم برای اینکه بتونن پروتکل آکروپلیس رو هک کنند. علاوه بر این، پروتکل اکروپلیس پروژه ای در حوزه دیفای هست که بر روی بستر اتریوم فعالیت می کنه و به دنبال ایجاد یک اکوسیستم مالی و مستقل برای صرفع جویی و افزایش دارایی از طریق قرض دادن یا وام دادن یا وام گرفتن هست.

بنیانگذاران ارز دیجیتال AKRO

بنیانگذاران ارز دیجیتال AKROنوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز اکروپلیس بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز AKRO پروژه ای در حوزه DeFi هست که بر روی بستر اتریوم قرار داره و هدفش اینه که یک اکوسیستم مالی و مستقل برای صرفه جویی و افزایش دارایی از طریق قرض دادن، وام دادن و گرفتن، به وجود بیاره. ارز AKRO در سال 2017 توسط شخصی به نام آنا آندریانووا تاسیس شد و کیت کوربانووا نیز بعدا به این پروتکل به عنوان یکی از بنیانگذاران ملحق شد.

قبل از شروع راه اندازی پروتکل Akropolis و خدمت به عنوان مدیر عامل اون، آندریانووا یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Apiro Capital، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری مبتنی بر داده و فناوری، علاوه بر تاسیس شرکت مشاوره سهام خصوصی Sirin Capital بود. همچنین او تجربه سرمایه گذاری بیشتری از خدمت به عنوان مدیر صندوق برای Lehman Brothers و تحلیلگر صندوق پوشش ریسک بازارهای نوظهور برای مدیریت دارایی اضطراری داره، جایی که او مسئول اتراتژی صندوق سرمایه گذاری خصوصی بود. علاوه بر این، kurbanova نیز به عنوان مشاور پروتکل های The Bee Token، Web3 Foundation و Tenzorum خدمت کرده. برای کسب اطلاعات در زمینه WEB 3 مقاله ما را مطالعه نمایید.

کوربانووا نیز برای اولین بار در ژانویه 2018 با پروتکل Akropolis به عنوان مشاور کار خودش رو آغاز کرد وو در ژوئن 2018 رسما به عنوان یک کارمند تمام وقت استخدام شد و به دلیل مشارکت در این پروژه به عنوان یکی از بنیانگذاران اون شناخته شده بود. همچنین او قبل از پروتکل Akropolis رئیس بخش تجزیه و تحلیل در شرکت اطلاعاتی دارایی های رمزنگاری شده Cindicator بود، جایی که ابزارها و روش های تحقیقاتی رو توسعه میداد و مدل توکن CND و کاغذ سفید رو در نویسندگی مشترکی بر عهده داشت. او همچنین به عنوان مشاور جامعه و محصول برای Svandis خدمت کرده.

نحوه کار پروتکل آکروپلیس

نحوه کار پروتکل آکروپلیس

ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال AKRO چیست؟ به بررسی نحوه کار پروتکل آکروپلیس می پردازیم. پروتکل Akropolis نرم افزاری هست که به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا برنامه های غیر متمرکز Dapp خودشون رو راه اندازی و خدمات مالی مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده رو تحت مالکیت و کاربری خودشون قرار بدن. به عبارتی پروتکل Akropolis قصد داره تا به کاربران خود این توانایی رو بده تا پروتکل های جدید DeFi رو راه اندازی کنند و دارایی های رمزنگاری شده خود رو با استفاده از مجموعه ای از DeFi هایی که می تونن به اون کمک کنن، رشد بدن. به دلیل اینکه هر پروتکل یا برنامه ای بر روی AkropolisOS ساخته شده هست، به عنوان یک سازمان مالی مستقل عمل می کنه که بدون نیاز به شخص ثالث برای فعالیت طراحی شده است.

AkropolisOS نیز یک کیت توسعه نرم افزار SDK هست که توسط تیم توسعه دهنده پروتکل Akropolis نگهداری میشه تا به توسعه دهنده ها در ایجاد برنامه های غیر متمرکز Dapp در سیستم عامل خود کمک کنند. SDK دارای مجموعه ای از ماژول های قرارداد هوشمند هست که توسعه دهنده رو قادر می کنه تا Dappهای خودشون رو شخصی سازی کنند. علاوه بر این، AkropolisOS با ابازری برای مدیریت یکپارچه سازی پروتکل DeFi مختلف همراه هست.

با توجه به دیدگاه پروتکل اکروپلیس، فروپاشی صندوق های بازنشستگی دولتی اجتناب ناپذیر هست و به منظور جایگزینی با این دست صندوق ها جلو اومده و به عنوان یک صندوق پس انداز و بازنشستگی هم فعالیت می کنه. همچنین پروتکل آکروپلیس به منظور کمک به افزایش ایمنی خود از توکن AKRO استفاده می کنه و قراردادهای هوشمند توسط شرکت کننده امنیت بلاک چین به اسم Certik مورد ازمایش قرار و تایید قرار گرفته.

ویژگی های ارز دیجیتال Akro

ارز دیجیتال Akro

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال مختلفی وارد این بازار شدن و هر کدوم به دلیل ویژگی هایی که دارن، از همدیگه متمایز میشن. ارز Akropolis نیز دارای برخی از ویژگی هایی هست که در اینن قسمت از مقاله ارز دیجیتال AKRO چیست؟ به بررسی این ویژگی ها می پردازیم. یکی از ویژگی های ارز دیجیتال آکروپلیس این هست که به عنوان صندوق پس انداز و بازنشستگی توزیع شده در نظر گرفته شده که راه حلی هست برای اونجه که در اعلامیه اولیه خود به عنوان یک آخر الزمان قریب الوقوع کسری بازنشستگی ناشی از فروپاشی اجتناب پذیر سیستم های بازنشستگی دولتی توصیف کرد.
در آگوست 2020، پروتکل آکروپلیس اعلام کرد که با ایجاد نرم افزار AkropolisOS برای راه اندازی سریع مجموعه های سرمایه انتفاعی،تمرکز خودش رو به ایجاد چارچوب اساسی برای چنین سیستمی تغییر داده. AkropolisOS نیز یک چارچوب ماژولار مبتنی بر Solidity برای ایجاد و مدیریت سرمایه های توزیع شده هست و به عنوان پایگاهی برای پلتفرم های Sparta و Delphi شرکت می کنه که اولین دسترسی به وام های بدون وثیقه رو فراهم می کنه. همچنین تیم توسعه دهنده پروتکل Akropolis اعلام کرده که برخلاف سایر پروتکل های حوزه DeFi، محصولات خودش رو با ارائه مشوق های اجتماعی در قالب توکن AKRO به کسانی که ارزیابی دقیق ریسک رو ارائه میدن، خطرات مرتبط با این وام ها رو کاهش میدن.

پروتکل آکروپلیس در دسامبر 2018 ایده ای از مدل کسب و کار خودش ارائه کرد و گزارش داد که بر ایچجاد خط لوله ای از شرکای نهادی و مشتریان، توسعه فناوری و مشارکت های دانشگاهی و ایجاد اکوسیستم Akropolis تمرکز می کنه. همچنین این پروتکل دارای تعداد قابل توجهی توکن AKRO هست که برای عملیات داخلی مثل بازاریابی و ایجاد مشارکت ها مورد استفاده قرار می گیره، که یکی دیگه از ویژگی ها ارز دیجیتال اکروپلیس محسوب میشه.

بررسی قیمت و آینده AKRO 

بررسی قیمت و اینده AKROیکی از فاکتورهایی که سرمایه گذاران و خریداران ارز آکروپلیس بهش توجه دارن، بررسی قیمت و آینده AKRO هست. همچنین همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا بررسی قیمت و اینده AKRO کار سختی بشه و باید برای پیش بینی قیمت و اینده آکروپلیس باید عواملی متعددی مثل وضعیت اقتصادی کشورها، میزان تقاضا برای خرید AKRO و اخبارها و رسانه، مورد توجه قرار بگیرن، چون تاثیر زیادی بر قیمت و اینده اکروپلیس میذارن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال AKRO چیست؟ به بررسی آینده و قیمت اکروپلیس می پردازیم، تا بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید ارز آکروپلیس بگیرین.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال Akropolis نوعی پروژه بلاک چین در زمینه امور مالی هست که به دنبال ایجاد نسل جدیدی از دارایی های دیجیتال هست. همچنین در جایی که شرکت کننده ها ازادانه فعالیت دارن، بدون اینکه تحت مدیریت قرار بگیرن، به یکدیگه اعتماد دارن، یا به واسطه های شخص ثالث دیگه ای وابسطه هستن. علاوه بر این، با توجه به اهدافی که تیم توسعه دهنده پروتکل آکروپلیس دارن، اگه این اهداف اجرایی بشه، میزان تقاضا برای خرید ارز AKRO بیشتر میشه و در نتیجه می تونیم قیمت و اینده آکروپلیس رو درخشان در نظر بگیریم.

چیزی که توسعه دهنده های پروتکل آکوپلیس در نظر دارن این هست که به کاربران خود این امکان رو بدن تا به واسطه ای این شبکه، پروتکل های DeFi خودشون رو راه اندازی کرده و بتونن دارایی های خودشون رو به این وسیله رشد بدن، که این هم یکی دیگه از مزیت های پروتکل آکروپلیس هست که می تونه تاثیر مثبتی روی قیمت و اینده AKRO داشته باشه. همچنین این شبکه به کاربران اجازه میده تا بتونن مثل سازمان های مالی مستقل، بدون نیاز به کمک شخص ثالث عمل کنن و به فعالیت خود ادامه دهن که باعث تاثیر در اینده آکروپلیس میشه.

کیف پول های ارز دیجیتال آکروپلیس

کیف پول های ارز دیجیتال آکروپلیس

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Akropolis به دست آوردین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید ارز آکروپلیس رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال AKRP کنین، با کیف پول های ارز دیجیتال آکروپلیس اشنا بشین تا در ذحیره و نگهداری از ارز آکروپلیس دچار مشکل نشین، چون همونطور که می دونین، نگهداری ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید اون رو به جایی امن انتقال بدین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال AKRO چیست؟ به بررسی و معرفی کیف پول های ارز دیجیتال آکروپلیس می پردازیم، تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال آکروپلیس دچار مشکل نشین.
همونطور که گفتیم، یکی از کارهای مهمی که باید قبل از خریداری ارز آکروپلیس انجام بدین، این هست که جای امنی رو برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال AKRO پیدا کنین تا توکن های خودتون رو در اونجا ذخیره کنین و از امن بودن اون ها اطمنیان حاصل کنین. کیف پول های متعددی وجود داره که می تونین ازشون استفاده کنین، ولی پیشنهاد ما اینه که از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنین، چون والت های سخت افزاری سطح امنیتی زیادی دارن. ولی یکی از عیب های کیف پول های سخت افزاری، هزینه بالای تهیه اون هاست. ولی این مبلغ ارزش این رو داره که از امن بودن دارایی و سرمایه خودتون خیالتون راحت باشه.
یکی دیگه از کیف پول هایی که می تونین توکن های AKRO خودتون رو در اون ها نگهداری و ذخیره کنین، کیف پول های نرم افزاری هستن. این والت ها سطح امنیتی خوبی دارن و به دلیل داشتن کارایی راحت، محبوبیت زیادی پیدا کردن. در ادامه برخی از این والت ها رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet)

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال آکروپلیس، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی اوکراینی به نام ویکتور رادچنکو بنیانگذاری شد. کیف گول نرم افزاری تراست ولت یکی از محبوب ترین والت های نرم افزاری برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال به خصوص ارز دیجیتال AKRO هست که می تونین ازش استفاده کنین. هزینه راه اندازی تراست ولت رایگانه و شما هیچ مبلغی برای استفاده از این والت پرداخت نمی کنین. همچنین به دلیل داشتن کارایی راحت، تونسته محبوبیت زیادی رو به دست بیاره. علاوه بر این، تراست ولت برای امنیت وجوه و دارایی های کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو داره.
یکی از ویژگی های امنیتی تراست ولت این هست که این والت به دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران هیج دسترسی نداره و تنها صاحبان والت ها می تونین دارایی ها و سرمایه خودشون رو مدیریت کنند. همچنین یکی دیگه از ویژگی های امنیتی تراست ولت این هست که هنگام راه اندازی تراست ولت، برای شما کلمات بازیابی داده میشه که می تونین با یادداشت کردن این کلمات، از والت خودتون نسخه پشتیبان تهیه کنین تا زمانی که تراست ولت شما حذف شد یا گوشیتون شکست، بتونین به والت و دارایی های خودتون رو بازایابی کنین. علاوه بر این، شما می تونین برنامه تراست ولت رو برای سیستم عامل های اندروید و ios دانلود و نصب کنین که این نیز یکی از مزیت های کیف پول نرم افزاری تراست ولت هست. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم، این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

یکی دیگه از کیف گپول های ارز دیجیتال AKRO، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یک کیف پول نرم افزار هست که در ابتدا فقط برای پشتیبانی از ارز دیجیتال اتریوم به وجود اومده بود، ولی الان از بیش از 500 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه. به عبارتی کیف پول متامسک با هدف پوشش دادن رمز ارز اتریوم و توکن های مربوط به اون طراحی شده و حالا به مرحله ای رسیده که کاربران از اون برای خرید رمز ارز اتریوم، خرید توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 بهره می برن. همچنین کیف پول متامسک، والت مخصوص معامله اتریوم هست و این اختصاص ب.دنش، مزایای مختلفی رو با خودش به همراه داره.
همچنین وقتی که می خواهین از کیف پول متامسک استفاده بکنین، امکان نصب اون بر روی سیستم عامل های مختلف وجود داره. همین مسئله نیز یکی از مزیت های مهم از والت هست. مزیت دیگه این والت، امنیت و اطمینان خاطری هست که برای کاربرانش فراهم می کنه. اگرچه به صورت کلی امنیت ارزهای دیجیتال از امنیت دارایی هایی نظیر پول و طلا بیشتره، ولی باز هم امکان از دست دادن دارایی ها به خاطر هجوم هکرها و با ارتکاب اشتباه اسم سمت خود کاربر وجود داره. همچنین متامسک ساده ترین و امن ترین راه اتصال به بلاک چین هست.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger)

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger)

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال AKRO، والت سخت افزاری لجر هست. کیف پول های Ledger کیف پول های سخت افزاری رمزنگاری هستن که توسط Ledger، یک شرکت مستقر در پاریس، فرانسه به وجود اومدن. این شرکت در آمریکا نیز دارای نمایندگی هایی هست. لجر در سال 2014 به وسیله 8 متخصص در زممینه های امنیتی، رمز ارزها و کارآفرینی راه اندازی شده. این شرکت هدف خودش رو بر مبنای راه حل های ایمن برای کاربردهای بلاک چین قرار داده. همچنین کیف پول های سخت افزاری مثل لجر، نوعی ذخیره سازی آفلاین هستن و کلیدهای خصوصی کاربران رو در یه دستگاه سخت افزاری امن نگهداری می کنند.
کیف پول سخت افزاری لجر دارای دو نسخه کیف پول سخت افزاری هست. کیف پول سخت افزای Ledger Nano S و کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X. هر دوی این والت ها، کیف پول ذخیره سازی USB هستن که کاربران رو قادر می کنه تا عملککردهای مختلفی از جمله ارسال و دریافت بیت کوین رو از بلام چین یا اجرای برنامه های شخص ضالض بر روی دستگاه رو انجام بدن. شما می تونین برای استفاده از کیف پول های لجر، با استفاده از کابل USB به کامپیوتر و با استفاده از کابل OTG به موبایلتون متصل بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Akro چیست؟ به بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال Akropolis، اینده AKRo و کیف پول های ارز دیجیتال اکروپلیس بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال آکروپلیس نوعی ارز دیجیتال پایه یا رمزنگاری شده هست که در عمل نوعی توکن غیر قابل استخراج محسوب میشه و در زمان نوشتن این مقاله، در رتبه 564 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین اگه قصد خرید آکرو رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آکروپلیس چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز AKRO)
سوال امنیتی :2+63 = ?