ارز دیجیتال ریدیوم Raydium چیست؟(بررسی کامل ارز RAY)

1401/06/16
ارز دیجیتال ریدیوم Raydium چیست؟(بررسی کامل ارز RAY)


ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Raydium، آینده ریدیوم و کیف پول ارز دیجیتال RAY برای شما ارائه کنیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله به بررسی ارز ریدیوم بپردازیم، بهتره مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین به راحتی مفهوم ارزهای دیجیتال رو درک کنین.

فضای دیجیتال روز به روز سهم بیشتری از زندگی ما رو تصرف می کنه و این واقعیت رو نمیشه انکار کرد. همچنین در سال های گذشته با گسترش فضای دیجیتال شاهد ورود معاملات پولی و خرید ارز دیجیتال از طرف افراد مختلف بودیم، به عبارت دیگه به دلیل رشد قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، افراد زیادی علاقه پیدا کردن تا وارد بازار ارزهای دیجیتال بشن و سرمایه گذاری زیادی انجام بدن.

ارز دیجیتال این روزها در کل دنیا تونسته جایگان زیادی در زمینه های مختلف به دست میاره. اگه بخواهیم در مورد اصلی ترین کاربرد ارزهای دیجیتال صحبت کنیم، باید بگیم که این ارزها هیچ تفاوتی با پول ندارن. به عبارت دیگه یه واحد پولی مثل ریال، دلار، یورو، پوند و... هست. حتی میشه گفت که کاربردی به مراتب گسترده تر و جامع تر از بقیه واحدهای پولی داره، چون ارز دیجیتال یه واحد پولی بین المللی هست و مربوط به کشور خاصی نیست. بنابراین به راحتی و بدون هیچ مشکلی میشه در همه کشورها از اون استفاده کرد.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی وارد این بازار شدن و هر کدوم از این ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاصی که دارن، تونستن محبوبیت زیادی به دست بیارن و مورد استقبال افراد قرار بگیرن. شاید در این میان اسم ارز ریدیوم رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Raydium، آینده ریدیوم و کیف پول ارز دیجیتال RAY برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟

ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز ریدیوم با نماد اختصاری RAY، نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 218.26 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 186 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز ریدیوم یه بازارساز خودکار و ارائه دهنده نقدینگی هست که بر اساس بلاک چین ارز دیجیتال سولانا برای مبادله غیر متمرکز به وجود اومده و از این جهت محبوبیت زیادی داره. نکته قابل توجه این هست که برخلاف بقیه بازارسازهای خودکار، ارز ریدیوم نقدینگی زنجیره ای رو به یه دفترچه سفارش مرکزی محدود ارائه می کنه.

به عبارت دیگه پلتفرم Raydium صرافی غیر متمرکزی بر بستر شبکه سولانا هست. بهتره بدونین که صرافی های غیر متمرکز یکی از اصلی ترین راه های ورود سرمایه و امور مالی غیر متمرکز هست. دیفای نیز از عوامل همه کارهایی هست که ارزهای دیجیتال و غیر متمرکزگرایی بر اون استوار هستن. پلتفرم های دیفای به همه کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال این توانایی رو میده تا به ابزارهایی دسترسی داشته باشن که قبلا در حوزه کاری بانک ها، شرکت های بزرگ، صندوق های سرمایه گذاری و غیر بود.

ارز ریدیوم بزرگترین صرافی غیر متمرکز بر روی بلاک چین Solana هست و هدف از راه اندازی و پیدایش پلتفرم ریدیوم این هست که دسترسی کاربران به خدمات و امکانات دیفای راحت تر میشه. بهتره بدونین که پلتفرم ریدیوم در سه بخش کلی معامله، مبادله و شتاب دهنده به ارائه سرویس می پردازه. همچنین برای ورود سرمایه به امور مالی غیر متمرکز، صرافی های غیر متمرکز یکی از اصلی ترین روش ها هستن که در ادامه این مقاله نحوه کار پلتفرم ریدیوم رو برای شما توضیح می دیم تا با این پلتفرم بیشتر آشنا بشین.

تاریخچه ارز ریدیوم:

ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه ارز ریدیوم برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که پلتفرم ریدیوم در تاریخ فوریه سال 2021 راه اندازی شد و کار خودش رو شروع کرد. همچنین تیم توسعه دهنده پلتفرم Raydium در زمینه معامله های الگوریتمی فرکانس بالا، بازارسازی، آربیتراژ و بقیه معامله های مالی تجربه زیادی به دست آوردن که همین تجربه تیم باعث میشه تا پلتفرم ریدیوم هرچه سریع تر توسعه پیدا بکنه و روز به روز پیشرفت های زیادی بکنه.

تیم توسعه دهنده پلتفرم Raydium فعالیت خودشون رو برای ساخت این سرویس، از سپتامبر سال 2020 شروع کردن. همچنین افرادی که در تیم توسعه دهنده این پلتفرم قرار دارن، با اسم های مستعار شناخته میشن. به عبارت دیگه این اسم ها با درون مایه امواج الکترومغناطیسی انتخاب شدن. برای مثال مغز متفکر اصلی پروژه اشعه آلفا سناخته میشه و یا اشعه ایکس مسئول فنی و سرپرست تیم برنامه نویسی هست. همچنین شخصی به اسم Xray مدیر عامل این پلتفرم و GammaRay نیز مسئول بازاریابی و ارتباطات پلتفرم ریدیوم هست.

بهتره بدونین که شخصی به اسم Xray مدیر پلتفرم ریدیوم و رهبر تیم پروژه Dev هست. این شخص 8 سال تجربه به عنوان معمار سیستم های تجاری با تاخیر کم در بازارهای سنتی و بازارهای دیجیتالی داره که این تجربه باعث شده تا این فرد بتونه اقدام به راه اندازی و مدیریت پلتفرم ریدیوم بکنه. همچنین Xray قسمت زیادی از زندگی حرفه ای خودش رو در یه شرکت پیشرو در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها و تحقیقات بازار گذرونده و هم روی مشارکت مشتریان و هم در بازاریابی شرکتی کار کرده. همونطور که گفتیم، GammaRay نیز بازیابی و ارتباطات رو هدایت می کنه و در عین حال نقش کلیدی در استراتژی و جهت محصول رو داره. گاما بخش زیادی از زندگی حرفه ای خودش رو در یه شرکت پیشرو در زمینه تجزیه و تحلیل داده ها و تحقیقات بازار گذرونده.

نحوه کار پلتفرم Raydium چگونه است؟

ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال RAY چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه کار پلتفرم ریدیوم برای شما ارائه می کنیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم Raydium نوعی بازارساز خودکار و ارائه دهنده نقدینگی برای صرافی غیر متمرکز هست که بر روی بلاک چین و شبکه سولانا راه اندازی شده و به وجود اومده. همچنین این پلتفرم برخلاف بقیه بازارسازها نقدینگی زنجیره ای رو به اوردربوک محدود مرکزی ارائه می کنه، یعنی پول های سپرده گذاری شده در پلتفرم Raydium به سفارش های محدودی که در اوردربوک قرار می گیره، تبدیل میشه. این کار به صرافی غیر متمرکز سروم دسترسی به همه جریان سفارش و نقدینگی فعلی ریدیوم های LP رو میده.

صرافی ریدیوم به کاربران خودش این توانایی رو میده تا با به اشتراک گذاشتن توکن های RAY، پاداش به دست بیارن. همچنین پلتفرم ریدیوم فارم هایی رو ارائه می کنه که ارائه دهنده های نقدینگی می تونن با استفاده از اون، توکن های LP رو به دست بیارن. علاوه بر این، در پلتفرم ریدیوم زمانی که کاربران در استخرهای نقدینگی شرکت می کنن، بازارسازها توکن ها رو به سفارش های اوردربوک سروم تبدیل میشه و هر کسی می تونه با اون معامله بکنه. به همین دلیل پلتفرم ریدیوم منحصر به فرد هست و محبوبیت زیادی به دست اورده.

بهتره بدونین که اوردربوک به عنوان وسیله مرکزی برای تطبیق سفارش های خریداران و فروشنده ها فعالیت می کنه. در نتیجه فعالیت معاملاتی رو راحت می کنه و نقدینگی رو در این بازار برای کاربران فراهم می کنه. همچنین صرافی غیر متمرکز سروم که پلتفرم ریدیوم از اون پشتیبانی می کنه، از قراردادهای هوشمند برای فعال کردن این فرایند تطبیق سفارش خرید و فروش استفاده می کنه.

صرافی ریدیوم چیست؟

ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال RAY چیست؟ می خواهیم به بررسی صرافی ریدیوم بپردازیم. همونطور که گفتیم، صرافی ریدیوم نوعی بازارساز خودکار غیر متمرکز هست که در شبکه Solana راه اندازی شده و قرار داره. همچنین پلتفرم AMM به کاربران خودش این امکان رو میده تا با هم خرید و فروش انجام بدن، توکن های خودشون رو تبدیل یا سواپ کنند و نقدینگی ارائه بدن و به دلیل همین فعالیت هاشون پاداش یا دستمزدی به دست بیارن. به این ترتیب صرافی Raydium برای سیستم سواپ توکن خود از سروم استفاده می کنه و مثل هر پلتفرم دیگه ای در شبکه سولانا، صرافی ریدیوم از سرعت و کارایی این شبکه استفاده می کنه.

بهتره بدونین که توکن یا رمز ارز بومی صرافی Raydium، توکن RAY هست که در تاریخ 2 فوریه سال 2021 عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. بهتره بدونین که حداکثر تعداد توکن RAY در شبکه، 555 میلیون واحد هست که توسعه دهنده های این پلتفرم 20 درصد از این مقدار رو برای خودشون برداشتن. نکته قابل توجه نیز این هست که توسعه دهنده ای این پلتفرم این امکان رو ندارن تا توکن های خودشون رو بفروشن، چون این توکن های به مدت 3 سال قفل شده و در طی این 3 سال فروخته نمیشن.

ویژگی جالبی که صرافی ریدیوم داره این هست که این پلتفرم نیز مثل بقیه پلتفرم ها، به دارندگان ارز دیجیتال Raydium این امکان رو میده تا در رای گیری های پلتفرم شرکت داشته باشن و پیشنهادهای خودشون رو در مورد این پلتفرم ارائه بدن. همچنین قدرت رای و پیشنهاد هر کاربر به میزان توکن RAY اون بستگی داره و هر چقدر این میزان بیشتر باشه، رای اون تاثیر زیادی به توسعه پلتفرم میذاره. علاوه بر این، صرافی Raydium دو بخش جدا از هم داره که در بخش اول کاربران به پایگان سفارش سروم دسترسی دارن و در بخش دوم نیز الگوریتم صرافی Raydium به سیستمی به اسم بازارساز خودکار با فعالیت مداوم متکی هست.

ویژگی های صرافی Raydium:

ارز دیجیتال ریدیوم چیست؟

بهتره بدونین که با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، پلتفرم های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. صرافی ریدیوم نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال RAY چیست؟ به ویژگی های صرافی ریدیوم می پردازیم.

• سواپ توکن

یکی از ویژگی های صرافی ریدیوم، قابلیت سواپ توکن هاست. این اصلی ترین ویژگی صرافی های غیر متمرکز هست که کاربران این امکان رو دارن تا توکن های خودشون رو با یکدیگه سواپ یا تبدیل کنن. همچنین این پلتفرم روی شبکه سولانا قرار داره و به این دلیل سرعت زیادی در پردازش تراکنش ها داره و کارمزد کمتری دریافت می کنه.

• همکاری با Serum

یکی دیگه از ویژگی های صرافی ریدیوم، همکاری این پلتفرم با Serum هست. بهتره بدونین که صرافی ریدیوم امکان دسترسی کاربران به استخر نقدینگی Serum رو امکان پذیر می کنه. در اصل پروتکل AMM اون با پایگاه سفارشات سروم همکاری داره.

• سریع و ارزان

یکی دیگه از ویژگی های صرافی Raydium، سریع و کم هزینه بودن تراکنش های اون هست. همونطور که گفتیم، صرافی ریدیوم یکی از اولین پروژه های DEX در شبکه سولانا هست که سرعت خیلی زیاد و تراکنش های بسیار کم هزینه ای رو برای کاربران فراهم می کنه.

بررسی قیمت و آینده ریدیوم:

بررسی قیمت و آینده ریدیوم

همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسان قیمت ارزهای دیجیتال باعث شده تا پیش بینی قیمت و آینده ریدیوم و بقیه ارزهای دیجیتال کار سختی بشه. همچنین بهتره بدونین یکی از فاکتورهایی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری های خودشون بهش توجه دارن، بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. شما نیز اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ریدیوم رو دارین، باید قیمت و اینده ریدیوم رو مورد توجه قرار بدین. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال RAY چیست؟ اطلاعاتی در مورد قیمت و اینده ریدیوم برای شما ارائه می کنیم.

شما باید برای پیش بینی قیمت و آینده ریدیوم باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو زیر نظر بگیرین که ممکنه در قیمت و آینده RAY، تاثیر بذارن. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، میزان تقاضا برای خرید ارز دیجیتال Raydium و اهداف تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ریدیوم هست. هر یک از این عوامل می تونه تاثیر مثبت یا منفی در اینده RAY بذارن. برای مثال اگه وضعیت اقتصادی کشوری خوب نباشه، مردم رو میارن به سمت خرید ارز دیجیتال و به این ترتیب تقاضا بیشتر میشه و قیمت ارزهای دیجیتال نیز بیشتر میشه.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال Raydium نوعی بازارساز خودکار و صرافی غیر متمرکزی هست که بر روی بلاک چین سولانا قرار داره. همچنین این صرافی به دلیل اینکه روی شبکه سولانا راه اندازی شده، ویژگی ها و مزیت های زیادی رو برای کاربران خودش فراهم می کنه که همین موضوع باعث میشه تا این پلتفرم محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره. به این ترتیب با افزایش محبوبیت این پلتفرم، تقاضا برای خرید ارز دیجیتال ریدیوم نیز بیشتر میشه و می تونیم آینده RAY رو درخشان پیش بینی کنیم و انتظار داشته باشیم تا قیمت این ارز دیجیتال در آینده افزایش پیدا می کنه.

کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم RAY:

کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Raydium و بررسی قیمت و آینده RAY شاید قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ریدیوم داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ریدیوم بکنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم آشنا باشین تا مشکلی در ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودتون نداشته باشین. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال RAY چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم برای شما ارائه می کنیم.

شما بعد از اینکه ارز دیجیتال ریدیوم رو خریدین، نیاز دارین تا ارز دیجیتال ریدیوم رو در جایی امن نگهداری و ذخیره کنین. چون بهتره بدونین که نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ها کار درستی نیست و بهتره اون ها رو به کیف پول ارز دیجیتال منتقل کنین. به این ترتیب شما باید چند کیف پول دیجیتالی سخت افزاری یا نرم افزاری رو پیدا کردن و از بین این والت ها امن ترین گزینه رو که از ارز دیجیتال ریدیوم پشتیبانی می کنه رو انتخاب کنین و ارزهای دیجیتال خودتون رو در اون کیف پول ذخیره و نگهداری کنین.

امروزه کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارن که می تونین با استفاده از این والت، ارزهای دیجیتال خودتون رو در جایی امن نگهداری کنین و از امنیت دارایی های دیجیتال خودتون مطمئن باشین. کیف پول های سخت افزاری سطح امنیت بالایی دارن و توصیه میشه اگه ارز دیجیتال زیادی دارین، از این والت ها استفاده کنین، ولی این کیف پول ها به دلیل داشتن هزینه بالا زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل کیف پول نرم افزاری نیز وجوود داره که به دلیل داشتن سطح امنیت بالا و رابط کاربری راحت، محبوبیت زیادی به دست آورده و افراد می تونن به صورت رایگان از این والت ها استفاده کنند.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که به دلیل داشتن رابط کاربری راحت و سطح امنیت بالا، محبوبیت زیادی به دست اورده و همین محبوبیت نیز باعث شد تا صرافی بایننس که معتبرترین صرافی ارز دیجیتال هست، در سال 2018 این والت رو خریداری کرد و کیف پول تراست ولت به عنوان کیف پول رسمی این صرافی شناخته میشه. همچنین کیف پول نرم افزاری تراست ولت، توسط شخصی اوکراینی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی و عرضه بازار شد و از زمان راه اندازی تاکنون کاربران زیادی این والت رو نصب کردن و ازش استفاده می کنند.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت برای افزایش سطح امنیت دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه. همچنین شما می تونین برای افزایش سطح امنیت دارایی های خودتون، از این کیف پول نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن عبارت بازیابی هست که در زمان نصب و راه اندازی تراست ولت برای شما داده میشه. علاوه بر این، شما می تونین برای کیف پول تراست ولت رمز عبور تعیین کنین و در هنگام ورود به این والت، این رمز رو وارد کنین. مقاله اموزش نصب و استفاده تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره وی می تونین این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول متامسک (MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال ریدیوم

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال RAY، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری هست که به دلیل داشتن رابط کاربری راحت و سطح امنیت بالا محبوبیت زیادی به دست اورده و تونسته مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره. همچنین شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون و دارایی های خودتون رو در این والت ذخیره کنین و از امن بودن دارایی های خودتون مطمئن بشین. بهتره بدونین که متامسک یه کیف پول اتریوم و متن باز هست که از انواع توکن های مبتنی بر اتریوم نیز پشتیبانی می کنه، ولی شما می تونین ارزهای دیجیتال دیگه رو هم در این والت ذخیره کنین و از این رو تونسته محبوبیت زیادی به دست بیار. علاوه بر این، کیف پول متامسک تا الان هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته و سطح امنیت بالایی داره.

نکته قابل توجه این هست که کیف پول نرم افزاری متامسک با سایت های مختلفی ارتباط برقرار می کنه. بهتره بدونین که در بقیه کیف پول ها باید آدرس های پرداختی رو کپی و پیست کنین و یا یه کد QR رو در سیستم مستقلی اسکن کنین. همچنین شما می تونین کیف پول متامسیک رو در گوگل کروم، فایرفاکس و اندروید نصب و اجرا کنین و دارایی های خودتون رو در این والت ذخیره کنین. کیف پول نرم افزاری متامسک نیز مثل تراست ولت، ویژگی های امنیتی زیادی فراهم می کنه تا افراد از امن بودن دارایی های خودشون خیالشون راحت باشه. یکی از ویژگی های مهم این والت، دادن کلمات بازیابی به شما در هنگام راه اندازی و نصب هست.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال RAY چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Raydium، آینده ریدیوم و کیف پول ارز دیجیتال RAY برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال ریدیوم یه بازارساز خودکار و ارائه دهنده نقدینگی هست که بر اساس بلاک چین سولانا برای مبادله غیر متمرکز به وجود اومده و از این جهت محبوبیت زیادی داره. همچنین شما می تونین ارز دیجیتال ریدیوم رو از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس خریداری کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ریدیوم Raydium چیست؟(بررسی کامل ارز RAY)
سوال امنیتی :3+91 = ?