ارز دیجیتال فیرو چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال Firo)

1401/06/14
ارز دیجیتال فیرو چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال Firo)


قصد داریم در مقاله ارز دیجیتال فیرو چیست؟ به بررسی صفر تا صد ارز فیرو بپردازیم. مقاله شامل تیترهای ارز فیرو، نحوه کار و عملکرد ارز فیرو، مزایا و معایب Firo، قیمت Firo، آینده فیرو، کیف پول های فیرو و تیترهای دیگه میشه. قبل از شروع موضوع اصلی مقدمه ای از ارزهای دیجیتال ارائه می کنیم و سپس موضوع اصلی مقاله ارز دیجیتال Firo چیست؟ رو مورد بررسی قرار میدیم.

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی هست که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله میشه. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث تفاوت در پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل کردن هست. بیشتر ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستن؛ یعنی دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت میشه. یکی دیگر از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این هست که مالک خاصی ندارن. این ویژگی باعث می‌شه تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بمونن. بنابراین ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستن و امکان پرداخت امن رو به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنن.

 اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل میشن. رمزنگاری به الگوریتم‌ها و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته میشه که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنن، مثل رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی_خصوصی و توابع هش. بازار ارزهای دیجیتال دریای وسیعی از ارزهای متنوع با ویژگی های منحصربفرد هست که هرکسی با تحقیق و مطالعه تصمیم به خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری می گیره. احتمالا در بین ارزهای دیجیتال با ارز دیجیتال Firo برخورد داشتین و می خواین اطلاعاتی در مورد این ارز کسب کنین، به این منظور ما در مقاله ارز دیجیتال Firo چیست؟ اطلاعاتی در مورد اینده Firo و کیف پول ارز دیجیتال فیرو برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال فیرو چیست؟

ارز دیجیتال فیرو چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال Firo چیست؟ این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال فایرو (زی‌کوین سابق) با نماد اختصاری FIRO یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود 53.58 میلیون دلار، در رتبه 554 بازار قرار داره و سهم 0.002 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. ارز فیرو (firo)، که قبلا با نام Zcoin شناخته می‌شد، یک ارز دیجیتال هست که بر پول نقد دیجیتال خصوصی تمرکز داره. به عبارت دیگه ارز فیرو، ارز دیجیتالی هست که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز داره. 

در نتیجه، کاربران می‌تونن تراکنش‌های غیرقابل ردیابی رو انجام بدن و از کنترل شرکتی یا دولتی آزاد باشن. فیرو از پروتکل های حریم خصوصی خلاقانه و رمزنگاری با دانش صفر استفاده می کنه. در سال 2021، این پروژه یک پروتکل تراکنش بهبود یافته به نام Lelantus رو معرفی کرد.

 پلتفرم فیرو حریم خصوصی Lelantus رو ایجاد کرد که به کاربران این امکان رو میده تا سکه‌های خودشون رو بسوزونن و بعدا اونها رو برای سکه‌های کاملاً جدیدی که هیچ سابقه تراکنش ندارن، بازخرید کنن. با انجام این کار، هر گونه سابقه تراکنش بین بلوک ها در حین ایجاد بلوک های جدید حذف میشه. علاوه بر این، ارز فیرو اولین کریپتویی هست که از Dandelion++ استفاده می‌کنه، نرم‌افزاری که از پیوند دادن یک آدرس IP به سایر کاربران جلوگیری می‌کنه.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال فیرو:

 ارز دیجیتال فیرو

در این پارت از مقاله ارز دیجیتال فیرو چیست به معرفی بنیان گذاران ارز Firo و تاریخچه فیرو می پردازیم. بنیانگذار ارز فیرو Poramin Insom (پورامین اینسون) هست. او مدرک کارشناسی ارشد خودش رو در زمینه امنیت اطلاعات از دانشگاه جانز هاپکینز گرفت و در اونجا مقاله ای در مورد اجرای عملی پیشنهادی پروتکل Zerocoin نوشت. به غیر از فیرو، او همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت Satang هست و به عنوان ستوان دوم در نیروهای مسلح سلطنتی تایلند در بخش جنگ سایبری آن خدمت کرده.

 روبن یاپ مدت کوتاهی پس از راه اندازی فیرو در سال 2016 به این پروژه پیوست و اکنون پروژه رو در استراتژی کلی، توسعه و اهداف تحقیقاتی خود رهبری می کنه. روبن یکی از اولین سرویس‌های VPN آسیای جنوب شرقی رو برای مبارزه با سانسور تاسیس کرده و یکی از سخنرانان محترم در این زمینه هست، با نظرات برجسته در CoinDesk، BBC، Forbes، Nasdaq، رویترز و چدار، مدافع سرسخت حریم خصوصی آنلاین و مالی بوده. او در نوامبر 2019 نقش Steward & Co-Founder رو به عهده گرفت. Firo در اکتبر 2020 از Zcoin تغییر نام داد.

علت تغییر نام زد کوین به فیرو:

در اکتبر 2020 وب‌سایت رسمی فیرو FIRO تغییر نام زدکوین به فیرو رو اعلام کرد. برخی فکر کردن که Zcoin پس از بروز حمله 51 درصد، تغییر نام داده. اما حقیقت اینه که حمله 51 درصد به Zcoin پس از تغییر نام این پروژه به Firo رخ داده. دو دلیل تغییر نام:

1.اینکه Zcoin ابتدا از سیگما استفاده می‌کرد اما بعد از مدتی، پروتکل حفظ حریم خصوصی ویژه خود یعنی Lelantus رو ایجاد کرد که به کاربران اجازه می‌داد بعد از هر تراکنش کوین‌هاشون رو بسوزونن و دوباره ایجاد کنن و بدین صورت در تراکنش‌های بعدی، دارایی دیجیتال اونها هیچ تاریخچه‌ای نخواهد داشت و قابل‌پیگیری نیز نخواهد بود. FIRO استعاره جدیدی از «سوزاندن» سکه‌ها و «بازخرید» اونهاست، زیرا مفهوم ذوب سکه و جعل دوباره اون، دقیقا همون کاری هست که Lelantus انجام میده.

2. شباهت اسم Zcoin به ارز دیجیتال زدکش Zcash، گمراه‌کننده بود، خصوصا اینکه هر دوی این ارزهای دیجیتال با مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی سروکار دارن. از طرف دیگه تلفظ کلمه فیرو برای همه آسونه؛ بنابراین این تغییر نام قدمی در راستای کاربرپسند بودن این ارز دیجیتال نیز بوده.

نحوه کار و عملکرد ارز دیجیتال Firo:

ارز دیجیتال Firo

فیرو (FIRO) در ابتدا پروتکل Zerocoin رو پیاده سازی کرد. برخلاف ارز دیجیتال بیت کوین، در پلتفرم فیرو، پول از یک بلوک به بلوک دیگه منتقل نمیشه. در عوض، به عنوان Zerocoin معامله میشه و برای یک کوین جدید بدون سابقه تراکنش بازخرید میشه. اما عیب این سیستم این هست که نمی توان مبلغ تراکنش رو پنهان کرد. به دلیل شباهت پلتفرم فیرو به پروتکل Zerocash، علاقه تحقیقاتی کمی به پروتکل Zerocoin وجود داشت.

 بنابراین، فیرو یک سیستم تراکنش جدیدی به نام پروتکل سیگما رو در 30 جولای 2019 پیاده سازی کرد که جایگزین پروتکل قبلی Zerocoin شد. بنابراین، تنظیم قابل اعتماد حذف شد و اندازه اثبات از 25 کیلوبایت به 1.5 کیلوبایت کاهش یافت. علاوه بر این، Firo همچنین پروتکل Lelantus رو با بهبود پروتکل Sigma توسعه داد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال فیرو:

ارز دیجیتال فیرو

ارز دیجیتال فیرو نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال مزایا و معایبی و دارا خست که از فاکتورهای مهم به شمار میرن. بنابراین در این پارت از مقاله ارز دیجیتال فیرو چیست؟ به بیان برخی از مزایا و معایب ارز دیجیتال Firo می پردازیم.

مزایای ارز دیجیتال فیرو:

• معدن (Mining)

یکی از مزیت های ارز دیجیتال فیرو این هست که به کاربران این امکان رو بده که سکه های فیرو رو با رایانه خانگی استخراج کنند و برای خودشون کسب درآمد داشته باشن.

• زمان پردازش

زمان پردازش حدود پنج دقیقه هست و هر بلوک 12.5 سکه به شما اهدا می کنه. همچنین فیرو از برنامه هاوینگ بیت کوین استفاده می کنه که هر چهار سال یک بار عرضه رو کاهش میده.

• قفل های زنجیره ای

یکی دیگه از مزیت های ارز دیجیتال فیرو این هست که فیرو از ChainLocks در سیستم خودش استفاده می کنه که امنیت بیشتری رو به سیستم ضد هکر اضافه می کنه.

RenFIRO:

یکی دیگه از مزیت های ارز دیجیتال فیرو این هست که ارز دیجیتال فیرو با استفاده از renVM امکان پل زدن بدون اعتماد به بلاک چین اتریوم رو فراهم می کنه.

معایب ارز دیجیتال فیرو:

• حملات سایبری گذشته

 اگرچه فیرو سیستم خودش رو از هکرها محافظت کرده، اما این شرکت با حملات سایبری گذشته مشکلات زیادی داشته. اجرای پروتکل جدید Lelantus Spark باید این مشکلات رو حل کنه. 

• خیلی محبوب نیست

یکی از معایب ارز دیجتیال فیرو این هست که سکه FIRO در حال حاضر از برخی از ارزهای دیجیتال بزرگتر در بازار عقب تر هست، اما ممکنه تغییر کنه.

چه چیزی فیرو را منحصر به فرد می کند؟

ارز دیجیتال فیرو

 پروتکل حریم خصوصی Lelantus Firo و سلف اون، Sigma، به عنوان بخشی از ساخت خود، به یک مدرک تخصصی مبتنی بر دانش صفر به نام یک از بسیاری اثبات‌ها متکی هست که بر خلاف سایر ساختارهای zk ،نیازی به تنظیمات قابل اعتماد یا فرضیات ریاضی/ رمزنگاری عجیب و غریب نداره. همچنین این اولین پروژه ای بود که Dandelion ++ رو در اکتبر 2018 به کار گرفت، روشی برای انتشار تراکنش ها که از پیوند دادن یک آدرس IP به یک تراکنش توسط اشخاص ثالث جلوگیری می کنه.

 در نوامبر 2018، بلاک چین فیرو (ZCoin سابق) در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات تایلند برای انتخاب رهبر حزب خود استفاده شد. با بیش از 127000 رای در سراسر کشور، این اولین انتخابات سیاسی در مقیاس بزرگ در جهان هست که بر روی بلاک چین برگزار میشه.

حمله 51 درصدی به ارز دیجیتال فیرو:

ارز دیجیتال فیرو

ارز دیجیتال فیرو (Firo) که از مکانیزم اجماع اثبات کار PoW استفاده می‌کنه، در ژانویه 2021 مورد حمله 51 درصد هکرها قرار گرفت. این حمله زمانی صورت می‌گیره که یک هکر می‌تونه به بیش از نیمی از هش ریت‌ها دسترسی پیدا کنه و در اونها تغییراتی ایجاد کنه. برخی گمان کرده بودن که طی اصلاحات و تغییر برند زدکوین (Zcoin) به فیرو (FIRO) موجب خطا در کدها شده و هکرها تونستن از این فرصت برای حمله 51 درصدی به ارز دیجیتال فیرو FIRO استفاده کنن. اما تیم فیرو (FIRO) خاطرنشان کرد که این دو موضوع هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارن و حمله 51 درصد در پلتفرم‌هایی که از مکانیزم اثبات کار PoW در اجماع استفاده می‌کنن، امری شایع هست. حمله 51 درصدی به ارز دیجیتال فیرو (FIRO) زمانی تشخیص داده شد که کاربران گزارش دادن، تراکنش‌هایی که پیش‌ازاین تأیید شده بودن، به وضعیت «تایید نشده» تغییریافتن. بدین‌وسیله، 306 بلاک مجدداً توسط هکرها سازماندهی شده بودن. تیم فیرو (FIRO) پس از این اتفاق از کاربران خود درخواست کرد که موقتا هیچ تراکنشی انجام ندن. صرافی‌های Binance و Indodax از این حمله متضرر شدن.

چند سکه فیرو (FIRO) در گردش است؟

ارز دیجیتال فیرو

 فیرو (FIRO) دارای عرضه در گردش 12,211,042 سکه و حداکثر عرضه 21,400,000 FIRO از آگوست 2021 هست. و از برنامه توزیع مشابه بیت کوین پیروی می کنه.

امنیت شبکه فیرو چگونه است؟

در این پارت از مقاله ارز دیجیتال فیرو (Firo) چیست؟ به بررسی امنیت پلتفرم فیرو می پردازیم که از موضوعات قابل اهمیت در بازار کریپتوکارنسی ها به شمار میره. پلتفرم فیرو (Firo) از یک مدل اجماع ترکیبی PoW-Chainlock استفاده می‌کنه که به موجب اون حد نصاب‌ها توسط چند صد مسترنود انتخاب شده قطعی (LLMQ) تشکیل میشن که یک اندازه‌گیری/رای قابل تأیید در سراسر شبکه از قانون اول دیده شده رو انجام میدن و در بلوکی که برای اولین بار دیده میشه، قفل میشه. بلوک‌ها با یک تأیید نهایی، نهایی می‌شن، زیرا هیچ سازمان‌دهی مجدد پس از این نقطه مجاز نیست. 

این عملیات همچنین 51 درصد حملات ماینینگ رو کاهش میده، زیرا بیش از نیمی از شبکه مسترنود باید برای غیرفعال کردن Chainlocks قبل از نصب یک حمله 51 درصد به خطر بیفته. الگوریتم ماینینگ فیرو MTP هست که به سختی حافظه متکی هست تا در برابر ASIC مقاوم بشه. در حال انتقال به FiroPOW هست، یک نوع ProgPOW که به صراحت برای استخراج GPU طراحی شده و حتی در برابر ASIC و FPGA مقاوم‌تر هست تا توزیع عادلانه سکه خود رو تشویق کنه.

 از کجا می توان ارز فیرو (FIRO) خرید؟

احتمالا اگه بعد از تحقیقات لازم در رابطه با ارز فیرو و کسب اطلاعات لازم، قصد خرید ارز firo رو داشته باشین، براتون سوال میشه که از کجا می تونیم ارز فیرو رو خریداری کنیم؟ بنابراین در این پارت از مقاله ارز دیجیتال فیرو چیست؟ به معرفی برخی از صرافی که از ارز فیرو پشتیبانی می کنن رو معرفی می کنیم.

 فیرو (FIRO) در صرافی های زیر قابل معامله هست:

• Binance(بایننس): صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان هست.

• Huobi Global

• Gate.io

• HitBTC

• صرافی Bitcoin.com

• دیجی فاینکس

بررسی قیمت و اینده فیرو:

قیمت و اینده فیرو

یکی از فاکتورهایی که کاربران بازار ارزهای دیجیتال در هنگام سرمایه گذاری و خرید Firo بهش توجه دارن، بررسی قیمت فیرو و آینده Firo هست. بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای اقتصادی نوسانات صعودی و نزولی زیادی داره که عوامل زیادی سبب این نوسانات میشن که همین موضوع باعث میشه تا پیش بینی قیمت و اینده Firo کار سختی بشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Firo چیست؟ اطلاعاتی در مورد قیمت و آینده فیرو برای شما ارائه می کنیم.

 از فاکتورهایی که روی قیمت Firo و آینده Firo و تاثیر می ذارن می تونیم به جنگ اقتصادی کشورها، میزان تقاضای مردم، اختلالات در پلتفرم ها و... اشاره کنیم. بنا به این دلایل پیشبینی قیمت و آینده Firo و سایر رمزارز ها سخت هست. در ادامه این پارت به بررسی قیمت فیرو از سال 2022-2026 می پردازیم.

پیش بینی اینده فیرو برای سال 2022:

 طبق پیش بینی ها، انتظار میره در سال 2022 قیمت فیرو به حداقل سطح قیمت 5.07 دلار برسه. قیمت FIRO با میانگین قیمت معاملاتی 5.55 دلار می توانه به حداکثر ارزش 5.71 دلار برسه.

 پیش بینی اینده فیرو برای سال 2023:

طبق قیمت پیش‌بینی‌شده و تحلیل تکنیکال، پیش‌بینی میشه که قیمت فیرو در سال ۲۰۲۳ به حداقل 7.76 دلار برسه. قیمت FIRO می تونه با میانگین قیمت معاملاتی 7.99 دلار به حداکثر سطح 9.43 دلار برسه.

 پیش بینی قیمت فیرو 2024 – 2025:

 قیمت فیرو در سال 2024 به حداقل 11.78 دلار خواهد رسید.

 قیمت فیرو در سال 2025 به حداقل 17.73 دلار خواهد رسید.

 پیش بینی قیمت FIRO برای سال 2026:

 پیش‌بینی میشه که قیمت فیرو در سال 2026 به 26.00 دلار برسه. طبق یافته‌ها، قیمت FIRO می‌تونه به حداکثر سطح 30.83 دلار با میانگین قیمت پیش‌بینی شده 26.73 دلار برسه.

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو:

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو

اگه قصد خرید و سرمایه گذاری توکن فیرو رو دارین و می خواین توکن هاتون رو در فضایی امن ذخیره کنین، باید از کیف پول هایی که از توکن هایی که از ارز دیجیتال Firo پشتیبانی می کنن، استفاده کنین. بنابراین در این بخش از مقاله ارز دیجیتال فیرو چیست؟ به بررسی کیف پول های فیرو می پردازیم. برای نگهداری از توکن‌های ارز دیجیتال فیرو (FIRO) می تونین از دو نوع کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کنین. از اونجایی که توکن ارز دیجیتال فیرو (FIRO) بر بستر اتریوم ساخته شده، تمام کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنن برای ذخیره توکن FIRO نیز مناسب هستن. مانند MyEtherWallet، MyCrypto، Trust Wallet، Coinomi.

در کنار کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز وجود دارن که از حیث امنیت بهترین گزینه برای حراست از دارایی دیجیتال شما محسوب میشن که می‌تونیم به کیف پول‌های سخت‌افزاری Trezor و Ledger اشاره کنیم. در ادامه به معرفی برخی از این کیف پول ها می پردازیم.

کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask):

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو

متامسک (Metamask) یکی از کیف پول‌های رسمی و معتبر هست که به صورت افزونه‌ای روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می‌کند. با این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی به ذخیره‌سازی اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم (ERC-20) من جمله ارز فیرو بپردازین. بدون اغراق متامسک رو می‌توان بیش از یک کیف پول دانست چراکه علاوه بر تمام امکاناتی که کیف‌پول‌ها ارائه میدن، این افزونه امکان تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (D-apps) و قراردادهای هوشمند رو نیز داره.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet):

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال فیرو، ولت نرم افزاری تراست ولت هست. تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هست و مکانی عالی برای ذخیره ارز دیجیتال Firo به شمار میره. اگه به تازگی با ارزهای رمزنگاری شده آشنا شدین و سرمایه گذاری تون رو شروع کردین یا صرفا به دنبال مکانی برای ذخیره رمز ارزهای Firo خودتون در یک دستگاه ایمن هستین، کیف پول نرم افزاری مختص Android و IOS، تراست ولت به دلیل راحتی، امنیت و گزینه های پشتیبانی که ارائه می ده، گزینه مناسبی هست. مقاله راهنمای نصب و استفاده تراست ولت رو می تونین برای نحوه استفاده از این کیف پول استفاده کنین.

کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi):

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال فیرو، ولت نرم افزاری کوینومی هست. کوینومی علاوه بر ارز فیرو، سایر ارز های دیجیتال رو ساپورت میکنه. کیف پولی که در ابتدا برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده، اما نسخه دسکتاپ هم داره. کوینومی ویژگی‌های رایج و معمول در هر کیف پولی رو به کاربران خودش ارائه میده و در عین حال امکان دسترسی سریع به دارایی دیجیتال رو هم به همراه داره. کوینومی، علاوه بر اینکه یک کیف پول همه کاره هست، به کاربران این اجازه رو میده تا بدون نیاز به ارسال پی در پی ارز دیجیتال به صرافی‌ها برای انجام معامله، به طور مستقیم از طریق رابط کاربری، این کار رو انجام بدن. کوینومی ولت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس هست.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor):

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال فیرو، ولت سخت افزاری ترزور هست. کیف پول ترزور تی نسل جدید کیف پول های دیجیتالی شرکت ترزور از بهترین کیف پول های موجود در بازار هست. این کیف پول طوری طراحی شده که با اطمینان از بیت کوین، ارزهای دیجیتالی و سایر رمزهای خودتون مواظبت کنین. این کیف پول از بیش از 1000 ارز دیجیتال من جمله ارز فیور پشتیبانی می کنه و امروزه جزو ولت های محبوب بشمار میره.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X):

کیف پول های ارز دیجیتال فیرو

Ledger Nano X نوعی کیف پول سخت افزاری هست که به شما کمک می‌کنه بر ارز‌های دیجیتال خودتون کنترل بیشتری داشته باشین و امنیت اونها رو حفظ کنین. این کیف پول در واقع دستگاهی هست که کلید‌های خصوصی ارز‌های دیجیتال شما را در محیطی امن و منفصل از اینترنت، نگه داری می‌کنه. به علاوه، به شما کمک می‌‌کنه که ارز‌های دیجیتال firo و سایر ارزها رو مدیریت کنین. این مدل بعد از مدل لجر نانو اس وارد بازار شد و برخی امکانات مضاعف، از جمله بلوتوث و صفحه نمایش بزرگ تر، رو ارائه میده.

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله ارز دیجیتال Firo چیست؟ به بررسی صفر تا صد ارز فیرو بپردازیم و اطلاعات کاربردی در مورد اینده Firo و کیف پول ارز دیجیتال فیرو در اختیارتون قرار بدیم. همونطور که در پارت های قبلی مقاله بیان کردیم ارز دیجیتال فیرو، کریپتوکارنسی هست که بر پول نقد خصوصی فوکوس کرده و هدف اصلی پروژه فیرو (FIRO) این هست که حریم شخصی کاربران خودش رو در بالاترین سطح حفظ کنه تا کاربرانش بتونن با انجام تراکنش‌های کاملاً غیرقابل‌ردیابی، کنترل تمام‌ و کمال سرمایه و حریم شخصی خودشون رو به دست داشته باشن. 

ارز دیجیتال فیرو یکبار در ژانویه سال 2021 مورد حمله 51 درصدی قرار گرفت و این حمله تونست سیر صعودی 14 روزه این ارز رو متوقف و اون رو دچار افت قیمت 12 درصدی کنه. اما در ادامه سال 2021 فیرو (FIRO) روند صعودی خودش رو دوباره از سر گرفت و به رشدی 73 درصدی رسید. اگه بعد از مطالعه مقاله و کسب اطلاعات لازم قصد خرید ارز Firo و سرمایه گذاری دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال فیرو چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال Firo)
سوال امنیتی :7+90 = ?