ارز دیجیتال لیسک (LISK) چیست؟ (معرفی کامل ارز دیجیتال Lisk)

1401/06/19
ارز دیجیتال لیسک (LISK) چیست؟ (معرفی کامل ارز دیجیتال Lisk)


ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال لیسک چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز لیسک، اینده ارز Lisk و کیف پول ارز دیجیتال LISK برای شما ارائه کنیم. با توجه به اینکه ما می خواهیم در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال لیسک بپردازیم، بهتره برای اینکه بتونین به راحتی مفهوم این رمز ارز رو درک کنین، مروری بر ارزهای دیجیتال داشته باشیم. ارز دیجیتال یا رمز نوعی نوعی پول دیجیتالی هست که امروزه تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره و افراد زیادی رو به سمت خودش بکشونه. ارزهای دیجیتال شکل فیزیکی ندارن و به صورت پول های رایج قابل لمس نیستن و تنها میشه اونها رو در فضای اینترنتی مورد استفاده قرار داد.

بهتره بدونین که بازار ارزهای دیجیتال بازار نوپایی هست که در سال های گذشته به دلیل رشد قیمت چشمگیری که داشته، سر زبون ها افتاده و افراد زیادی در این بازار اقدام به سرمایه گذاری کردن. بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی نیز مثل بقیه بازارهای مالی نوسان قیمتی زیادی داره و از این رو ریسک های زیادی داره و برای اینکه بتونین در این بازار سرمایه گذاری کنین، باید ریسک پذیر باشین. همچنین یکی از ویژگی های ارزهای دیجیتال که باعث شده تا افراد زیادی به سمت اون ها کشیده بشن، غیر متمرکز بودن اون هاست. 

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته، تونسته رشد قیمتی زیادی داشته باشه و از این رو این بازار روز به روز توسعه پیدا کرده و تعداد رمز ارزهای موجود در اون زیادتر شده و میشه. بهتره بدونین که ارزهای دیجیتال به دلیل ویژگی ها و کاربردهایی که دارن، از هم دیگه متمایز میشن و محبوبیت خاص خودشون رو به دست میارن. شاید در این میان اسم ارز لیسک رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال لیسک چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز لیسک، آینده Lisk و کیف پول ارز دیجیتال LISK برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد رمز ارزها و بازار ارزهای دیجیتال به دست اوردین، بهتره بحث اصلیمون رو شروع کنیم. در پاسخ به سوال ارز دیجیتال لیسک چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال لیسک با نماد اختصاری LSK نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 199.27 و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 199 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال لیسک نوعی پلتفرم اپلیکیشن بلاک چین هست که هدف اون ایجاد اینده ای در دسترس هست که همه این امکان رو داشته باشنن تا از فناوری غیر متمرکز بهره مند بشن.

به عبارت دیگه ارز دیجیتال Lisk به توسعه دهنده ها و کاربران این امکان رو میده تا اپلیکیشن های خودشون رو به وجود بیارن و یه ساید چین متصل به پروتکل لیسک رو که شامل یه توکن سفارشی هست، مستقر کنن. همچنین ارز لیسک یه کیت توسعه نرم افزار به توسعه دهنده ها ارائه میده و به اپ های بلاک چین قدرت میده و تلاش می کنه تا یه راهکار تعامل پذیری به وجود بیاره که به نوبه خودش به همه اجازه بده تا به طور یکپارچه از اون در پلتفرم استفاده کنند، که یکی از ویژگی های خاص این رمز ارز هست.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر، ارز لیسک رو توضیح بدیم، می تونیم بگیم که ارز لیسک نوعی پلتفرم بلاک چین منبع باز هست که از توکن LSK پشتیبانی می کنه و به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا برنامه های غیر متمرکز رو به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بنویسن. همچنین پروتکل Lisk به توسعه دهنده ها کمک می کنه تا برنامه های کاربردی رو در زنجیره جانبی یا سایدچین خودشون که به پروتکل Lisk متصل هستن، با توکن اختصاصی خودشون به وجود بیارن و عرضه بازار کنند.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Lisk:

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

نوبه این رسیده تا در این بخش از مقاله ارز دیجیتال لیسک چیست؟ به معرفی بنیانگذاران و تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال لیسک بپردازیم. بهتره بدونین که ارز دیجیتال لیسک نوعی پلتفرم بلاک چینی هست که توسط افرادی به اسم های Max Kordek و Oliver Beddows در سال 2017 راه اندازی و عرضه بازار شد. این دو فرد از بنیانگذاران این ارز دیجیتال هستن که در ابتدا با مشکلات زیادی روبرو شده بودن و به همین ترتیب تصمیم گرفتن تا تکنولوژی بلاک چینی رو به وجود بیارن تا دسترسی بهرته و راحت تری داشته باشن و مشکلات پیش روی خودشون رو برطرف کنند.

همونطور که گفتیم، شخصی به اسم Max kordek یکی از بنیانگذاران ارز لیسک هست که سمت مدیر عامل این پروژه رو بر عهده داره. همچنین این شخص زمانی که به اهمیت فناوری بلاک چین پی برد، تلاش کرد تا دانش و اطلاعات خودش رو در این زمینه بیبشتر کنه و با اجتماعات مختلفی ارتباط برقرار کرد و قبل از راه اندازی و ساخت ارز دیجیتال لیسک نیز، همه اطلاعات لازم برای این پروژه و راه اندازی پروتکل لیسک رو به دست اورد. بهتره بدونین که Max Kordek اعتقاد داره که ارز دیجیتال Lisk با ایجاد کیت های توسعه ای در ساید چین ها و استفاده راحت از اون ها، می تونه اینده خوبی داشته باشه.

یکی دیگه از بنیانگذاران ارز لیسک و عضو تیم توسعه دهنده این رمز ارز که مدیر فنی ارشد ارز لیسک هست، شخصی به اسم Oliver Beddows هست که بیش از 12 سال در زمینه تکنولوژی تجربه کاری داره. همچنین او اعتقاد داره که پروتکل لیسک مثل بقیه پروتکل های بلاک چین، می تونه ابزار قدرتمندی باشه برای اینکه دنیا رو به محلی عادلانه تر تبدیل بکنه. Oliver Beddows میدونست که خیلی از پروژه های بلاک چینی پیچیده هستن و این یه فرصت هست که توسعه دهنده ها رو با توجه به مهارت های خودشون به صحنه بیاره.

نحوه کار پروتکل Lisk چگونه است؟

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Lisk چیست؟ در موردش توضیحاتی برای شما بدیم، نحوه کار پروتکل لیسک هست. بهتره بدونین که پروتکل لیسک نوعی پلتفرم در ساید چین هست که امکان ایجاد و راه اندازی اپلیکیشن های غیر متمرکز در جاوا اسکریپت رو برای توسعه دهنده ها فراهم می کنه. همچنین پروتکل لیسک قصد داره تا مشکل پایین بودن سرعت در بلاک چین های سنتی رو حل برطرف بکنه. به عبارتی، هدف اصلی تیم تسوعه دهنده پروتکل Lisk این هست که هر کسی بتونه بلاک چین مخصوص خودش رو به بلاک چین اصلی متصل بکنه و به این ترتیب نه تنها سرعت بلاک چین رو افزایش میده، بلکه روز به روز پلتفرم توسعه پیدا می کنه.

نکته قابل توجه در مورد نحوه کار پروتکل Lisk اسن هست که فضای پروتکل لیسک متفاوت هست. به عنوان مثال ارز دیجیتال بیت کوین توسط زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده و ارز دیجیتال اتریوم نیز بر روی بستر Solidity فعالیت می کنه. ولی بهتره بدونین که ارز لیسک به صورت منحصر به فرد در دسترس هست و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت میزبانی این نوآوری منحصر به فرد رو به عهده داره. همچنین ارز دیجیتال Lisk اجازه ایجاد پروتکل های عادلانه تری رو برای Dapp ها فراهم کرده و بنابراین توسعه دهنده ها می تونن سود زیادی به دست بیارن.

ارز دیجیتال Lisk به شکل نوعی رمز ارز مثل بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال، نوعی سیستم پرداخت غیر متمرکز و شبکه پرداختی دیجیتال رو به وجود میاره. همچنین پروتکل Lisk برخلاف خیلی از ارزهای دیجیتال از الگوریتم اثبات کار یا POW یا الگوریتم اثبات سهام یا POS استفاده نمی کنه، بلکه از الگوریتم اجماع DPos استفاده می کنه. علاوه بر این، پروتکل لیسک قابلیت ایجاد و توسعه انواع برنامه ها رو در اختیار کاربران خودش قرار میده و کاربران می تونن برنامه های خودشون رو بر روی پروتکل Lisk به وجود بیارن. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله الگوریتم اثبات سهام چیست؟ در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.

مزایای ارز دیجیتال لیسک چیست؟

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

همونطور که در ابتدای مقاله گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال زیادی راه اندازی و عرضه بازار شدن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و مزیت های خاصی که داشتن، تونستن محبوبیت زیادی به دست بیارن و در این بازار موندگار بشن. ارز لیسک نیز مزیت های زیادی داره و باعث شده تا این رمز ارز محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Lisk چیست؟ به بررسی مزیای ارز لیسک می پردازیم.

• سرعت بالای پردازش تراکنش ها

یکی از مزایای ارز لیسک، سرعت بالای انتقال و انجام معاملات در پروتکل Lisk هست. بهتره بدونین که وقتی می خواهین توکن LSK رو از حسابی به حساب دیگه انتقال بدین، فقط به 10 ثانیه زمان لازم دارین که این زمان نسبت به انتقال توکن LSK در بقیه شبکه ها سریع تر هست.

• اجرای قراردادهای هوشمند

یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال لیسک که باعث شده تا این رمز ارز منحصر به فرد بشه، وجود قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند هست که این ویژگی یا قابلیت، پروتکل لیسک رو شبیه شبکه اتریوم کرده. ولی بهتره بدونین که پروتکل لیسک تفاوت زیادی با شبکه اتریوم داره.

• همکاری با مایکروسافت

یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال Lisk، همکاری با مایکروسافت هست. پروتکل Lisk از نظر جذب سرمایه گذاری در سال 2017 جزو 10 رمز ارز برتر قرار داشن و توسنت با شرکت مایکروسافت قرارداد ببنده که این کار باعث شد تا آزور، فضایی برای ایجاد معماری رایانش ابری، فرایند توسعه هر دو شرکت رو بر عهده بگیره.

تفاوت پروتکل Lisk و شبکه اتریوم چیست؟

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

همونطور که گفتیم، پروتکل لیسک نوعی پروتکل بلاک چینی منبع باز هست که از توکن LSK پشتیبانی می کنه و به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا برنامه های غیر متمرکز رو به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بنویسن. همچنین گفتیم که پروتکل Lisk قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند رو داره و از اینن رو شبیه شبکه اتریوم هست، ولی برخی تفاوت هایی رو هم با شبکه اتریوم داره که  برای شما توضیح میدیم.

• زبان برنامه نویسی

یکی از تفاوت های پروتکل لیسک با شبکه اتریوم این هست که زبان برنامه نویسی این دو پروتکل متفاوت هست. بهتره بدونین که در شبکه ارز دیجیتال اتریوم، از زبان برنامه نویسی Solidity و در پروتکل لیسک نیز از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده شده هست.

• تفاوت در الگوریتم

یکی دیگه از تفاوت های پروتکل لیسک با شبکه اتریوم، تفاوت در الگوریتم های اون هاست. شبکه اتریوم از الگوریتم POW و پروتکل لیسک نیز از الگوریتم DPos در طراحی خودشون استفاده می کنند.

• ذخیره اطلاعات

یکی دیگه از تفاوت های پروتکل لیسک با شبکه اتریوم، در نحوه ذخیره اطلاعات هست. بهتره بدونین که در شبکه اتریوم اطلاعات در زنجیره اصلی نگهداری میشه، ولی در پروتکل Lisk، همه اطلاعات در یه زنجیره جانبی ذخیره میشن که باعث شده این دو شبکه از هم دیگه متمایز بشن.

بررسی قیمت و اینده Lisk:

ارز دیجیتال لیسک چیست؟

یکی از شاخص های مهمی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال اون رو در نظر می گیرن، بررسی قیمت و اینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. شما نیز اگه قصد سرمایه گذاری و خرید LSK رو دارین، باید اطلاعاتی در مورد قیمت و اینده لیسک به دست بیارین. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Lisk چیست؟ به بررسی قیمت و اینده لیسک می پردازیم. بهتره بدونین برای پیش بینی اینده لیسک باید عوامل و فاکتورهای زیای رو مورد توجه قرار بدین. وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، میزان تقاضا برای خرید رمز ارز و اهداف تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال LKS نمونه هایی از عوامل و فاکتورهایی هستن که روی قیمت و اینده لیسک تاثیر می ذارن.

همونطور که می دونین ارز دیجیتال اتریوم یکی از رمز ارزهای محبوب بازار کریپتوکارنسی هست، ولی بهتره بدونین شبکه اتریوم مشکلاتی داره که پروتکل لیسک این مشکلات رو برطرف کرده و از این رو مزیت خوبی نسب به شبکه اتریوم داره که این یه نقطه قوت برای ارز دیجیتال LSK هست که با توجه به این موضوع میشه اینده لیسک رو درخشان پیش بینی کرد. همچنین گفتیم که پروتکل لیسک مزیت های زیادی داره و از این رو توسنته محبوبیت زیادی به دست بیاره و تقاضا برای خرید این رمز ارز بیشتر بشه. این موضوع نیز می تونه نقطه مثبتی برای اینده لیسک باشه.

پیش بینی قیمت و اینده لیسک به موفقیت این پروتکل و پذیرش پروتکل لیسک توسط توسعه دهنده ها، برنامه نویسان و شرکت های تازه تاسیس بستگی داره. به عبارتی ارز دیجیتال LSK فقط یه ارز دیجیتال نیست که برای خرید و فروش یا انجام معاملات مورد استفاده قرار بگیره. به این ترتیب برخلاف بیت کوین از اون به عنوان یه وسیله برای پرداخت نیز استفاده نمیشه. همچنین همونطور که گفتیم، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال لیسک، شامل افراد با تجربه در حوزه رمز ارزها هست که داشتن چنین تیمی، می تونه نقطه مثبتی در اینده Lisk باشه.

کیف پول ارز دیجیتال لیسک:

کیف پول ارز دیجیتال لیسک:

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در موردارز دیجیتال لیسک و بررسی قیمت و اینده Lisk، احتمالا قصد داشته باشین تا روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنین و اقدام به خرید ارز دیجیتال لیسک کنین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید این رمز بکنین با کیف پول ارز دیجیتال لیسک اشنایی داشته باشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Lisk چیست؟ به بررسی و معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال لیسک می پردازیم.

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته رشدهای قیمتی زیادی رو تجربه و کارد و خیلی از افراد سودهای زیادی به دست اوردن. به همین دلیل خیلی از افراد وارد این بازار شدن و اقدام به سرمایه گذاری در این بازار کردن. همچنین یکی از چالش ها و دغدغه هایی که ایین افراد باهاش روبرو هستن، پیدا کردن جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیاال خودشون هست. شما نیز اگه قصد خرید ارز دیجیتال لیسک رو دارین، باید جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال خودتون پیدا کنین. چون بهتره بدونین که نگهداری ارز دیجیتال در داخل صرافی کار درستی نیست و باید رمز ارزهاتون رو به جایی امن منتقل کنین.

کیف پول های متعددی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود دارن و شما می تونین با تحقیق و بررسی هر یک از این والت ها، یکی رو انتخاب کرده و ارزهای دیجیتال خودتون رو داخل اون والت نگهداری کنین. کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت هایی هستن که سطح امنیتی زیادی دارن و اگه قصد دارین تا ارز دیجیتال لیسک زیادی بخرین، توصیه میشه تا از این والت استفاده کنین. کیف پول های نرم افزاری نیز نمونه هایی از والت هایی هستن که سطح امنیتی بالا و رابط کاربری راحتی دارن و می تونین از این والت ها نیز برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال خودتون استفاده کنین. در ادامه برخی از انواع کیف پول ارز دیجیتال لیسک رو برای شما معرفی می کنیم.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

کیف پول ارز دیجیتال لیسک:

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال Lisk، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی کیف پول سخت افزاری هست که سطح امنیت بالایی رو برای کاربران و دارایی های اون ها فراهم می کنند. همچنین والت سخت افزاری لجر محصول شرکت لجر هست که در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس ساخته و عرضه بازار کریپتوکارنسی شده هست. کیف پول سخت افزاری لجر ظاهری شبیه به فلش داره و دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران رو در جسم فیزیکی و افلاین نگه داری می کنه. از اونجایی که کیف پول لجر به ص.رت افلاین فعالیت می کنه، جزو کیف پول های سرد محسوب میشه و امنیت بالایی داره.

کیف پول سخت افزاری لجر برای افزایش سطح امنیت دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه که یکی از این ویژگی ها، فعالیت افلاین این والت هست. به عبارتی هر وقت که بخواهین معامله ای انجام بدین، وارد کیف پول میشین و در بقیه موارد این والت افلاین باقی می مونه. همچنین شما می تونین کیف پول سخت افزاری لجر رو با استفاده از کابل USB به کامیپوتر و با استفاده از کابل OTG، به موبایلتون متصل کنین. علاوه بر این، شما می تونین با استفاده از دکمه های فیزیکی که بر روی بدنه این والت قرار داره، معامله ها و تراکنش های خودتون رو تایید کنین و معامله های خودتون رو انجام بدین.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال لیسک:

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Lisk، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet یکی از محبوب ترین و امن ترین کیف پول های نرم افزاری هست که شما می تونین از اینن والت برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودتون استفاده کنین. همچنین کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت قصد داره تا سادگی رو در کنار قدرت ترکیب کنه. به این ترتیب کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت، رابط کاربری راحتی داره و کاربران می تونن از این کیف پول به راحتی استفاده کنند. به همین دلیل این والت محبوبیت زیادی داره و کاربران زیادی از این والت برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتالشون استفاده می کنند.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت رایگان هست و شما می تونین این والت رو بر روی سیستم عامل های اندروید و ios نصب و استفاده کنین. همچنین این والت از صدها ارز دیجیتال و به خصوص از همه توکن های ERC20 پشتیبانی می کنه. این والت امکان ارسال و دریافت همه کوین های پشتیبانی شده رو به کاربران خودش ارائه می کنه. بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت امنیت زیادی داره. شما وقتی این والت رو بر روی گوشی خودتون نصب می کنین، برای شما عبارت بازیابی داده میشه که می تونین با یادداشت کردن این کلمات، در مواقع لزوم والت خودتون رو بازیابی کنین. مقاله اموزش نصب و استفاده از کیف پول اتمیک ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین اون رو مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Lisk چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال لیسک، اینده Lisk و کیف پول ارز دیجیتال لیسک برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال لیسک نوعی پلتفرم بلاک چین منبع باز هست که از توکن LSK پشتیبانی می کنه و به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا برنامه های غیر متمرکز رو به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بنویسن. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال لیسک رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لیسک (LISK) چیست؟ (معرفی کامل ارز دیجیتال Lisk)
سوال امنیتی :8+97 = ?