ارز دیجیتال هایو چیست؟ (بررسی کیف پول های ارز دیجیتال Hive)

1402/07/05
ارز دیجیتال هایو چیست؟ (بررسی کیف پول های ارز دیجیتال Hive)


هدف ما از نوشتن مقاله ارز دیجیتال Hive چیست؟ دادن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال هایو، آینده Hive و کیف پول های ارز دیجیتال هایو به شما هست. بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشیم، مرور کلی بر ارزهای دیجیتال داشته باشیم. ارز دیجیتال نسل جدیدی از پول و اعتبار هست که در اقتصاد جهانی نقش به سزایی ایفا میکنه. این پول های دیجیتالی شده به شکل غیرقابل کنترلی در حال افزایش هستن و روز به روز به تعدادشون افزوده میشه.

امروزه موج گسترده ای از مردم به دنبال سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هستن. اگر شما هم در این گروه از افراد هستین، باید قبل از هر چیزی بدونین که همونطور که سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال میتونه سود ده باشه، امکان ضرر کردن هم وجود داره چرا که ماهیت این بازار نوسانات شدید قیمتی است. ارزهای رمز نگاری شده، ارزهای مجازی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نیز نمونه هایی از ارزهای دیجیتالی هستن. ما در این مقاله ارز هایو چیست؟ شما رو با ارز Hive و آینده این ارز دیجیتال آشنا میکنیم.

ارز دیجیتال هایو چیست؟

هایو با نماد اختصاری HIVE شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازاری در حدود 551.93 میلیون دلار و سهم 0.02 درصدی از کل بازار، در رتبه 127 بازار کریپتوکارنسی قرار داره.

ارز Hive در مارس 2020 به عنوان هارد فورک بلاک چین Steem با ایده تمرکززدایی راه اندازی شد. همچنین توسعه دهندگان ادعا میکنن که بلاک چین HIVE کاملا غیر متمرکز، سریع و مقیاس پذیر هست. هایو یک بلاک چین اجتماعی مبتنی بر گرافن هست و به عنوان یک پلتفرم کارآمد برای برنامه های غیر متمرکز طراحی شده.

ارز دیجیتال هایو چیست؟

ارز هایو یک اکوسیستم مستقل و خودکار هست که برای رفع مشکلات فریلنسرها و به طور کلی نیروی کار، در سطح جهان ارائه شده. در ارز هایو از فناوری غیر متمرکز سازی برای ارائه امکاناتی استفاده شده که در بقیه پلتفرم های متمرکز و غیر متمرکز وجود نداره. بلاک چین Hive یک راه حل سریع، غیر متمرکز و مقیاس پذیر برای یک وب غیر متمرکز هستش و به همین خاطر میتونیم اونو به عنوان یکی از ارزهای وب 3.0 معرفی کنیم. 

پلتفرم هایو شبکه اجتماعی از برنامه ها و خدماته که به شما این امکان رو میده تا با فناوری بلاک چین به قلب این پروژه متصل بشین. در واقع میشه اینجوری گفت که پلتفرم هایو با توجه به مدل توزیع منحصر به فرد خود، در برابر حملات آزمایش شده و یک بلاک چین واقعا غیر متمرکز هستش که برای فناوری Web3 ساخته شده.

علاوه بر این، هایو رو میشه به عنوان دروازه ای روشن از Web 2 به Web 3 معرفی کرد که به کاربران اجازه میده که همون کاری رو قبلا در سایت هایی مثل فیسبوک، توئیتر، مدیوم و ردیت انجام میدادن، انجام بدن؛ با این تفاوت که همه ی این اتفاق ها روی بستر وب تری انجام میشه. برای کسب اطلاعات در مورد اینکه web 3 چیست؟ مقاله تخصصی ما رو در این زمینه مطالعه کنین.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Hive:

در این بخش از مقاله ارز Hive چیست؟ بنیانگذاران ارز دیجیتال هایو رو بهتون معرفی میکنیم. همونطور که گفتیم، رمز ارز هایو رسما در مارس 2020 به وجود اومد و از جمله از بنیانگذاران این ارز دیجیتال میشه به دو نفر به اسم های Olivier Roussy Newton و Harry Pokrandt اشاره کرد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Hive:

زمانی که جاستین سان مدیر عامل و بنیانگذار ارز دیجیتال ترون بود، تونست بزرگترین شبکه اجتماعی رسمی ارز استیم رو خریداری بکنه. به دنبال این خرید سان به بیش از 20 درصد توکن های استیم دست پیدا کرد و همین میزان از تسلط دلیلی برای ترس گردانندگان، کاربران و جامعه استیم شد.

در نهایت گردانندگان استیم با پشتیبانی جامعه این ارز دیجیتال رو به پیشرفت، تصمیم گرفتن تا یک هارد فورک انجام داده و به بلاک چین جدیدی مهاجرت کنن. نام این بلاک چین جدید هایو بود و توکن جدید نیز با همین اسم شناخته میشد.

Olivier Roussy Newton یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت فناوری بلاک چین هایو میباشد. او همچنین بنیانگذار Defi Holdinngs هم بوده و رئیس شرکت Quantum Holdings و یکی از بنیانگذاران و مدیر Valour نیز هست.

هری پوکراندت نیز یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت فناوری های بلاک چین هایو و مسئول چشم انداز کلی شرکت هستش. هری تو بازارهای سرمایه کانادا ارتباطات و تجربه گسترده ای رو داره.

همچنین هری از سال 1985 تا 2015 به عنوان مدیر عامل Macquarie Capital Markets Canada و از سال 2015 تا 2017 به عنوان مدیر عامل Espresso Capital فعالیت کرده. علاوه بر این، هری در بخش های فناوری و منابع طبیعی نیز سرمایه گذاری میکرد.

ویژگی های ارز دیجیتال Hive:

ارز دیجیتال Hive

هایو (Hive) یک ارز دیجیتال و یک بلاکچین دسنترالیزه است که به عنوان یک جایگزین برای سیستم اجتماعی دیگری به نام استیم (Steem) توسعه یافته است. هایو برخلاف بلاکچین استیم به معنای کامل متمایز است و برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از:

1. دیسانترالیزه شده: هایو یک بلاکچین دیسانترالیزه است که توسط معدنی‌ها و کاربران شبکه اداره می‌شود، و از وابستگی به موسسه‌های مرکزی خودداری می‌کند.

2. امکان ایجاد محتوا: کاربران هایو می‌توانند محتواهای مختلفی را ایجاد کنند، از جمله مطالب متنی، تصاویر، ویدئوها و سایر نوع محتواها.

3. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال: در هایو از ارز دیجیتالی به نام "HIVE" برای پاداش دهی به انتشاردهندگان محتوا و "HBD" به عنوان ارز مستقره برای حفظ استواری قیمت استفاده می‌شود.

4. امکان ترمیم: به جای ترمیم مبتنی بر تعداد ارز، هایو از ترمیم متناسب (Proportional Voting) استفاده می‌کند که به توزیع بهتر پاداش‌ها کمک می‌کند.

5. امنیت: هایو از تکنولوژی رمزنگاری برای حفاظت از امنیت تراکنش‌ها و کیف پول‌های کاربران استفاده می‌کند.

6. کارایی بالا: بلاکچین هایو به سرعت تأیید تراکنش‌ها و امکان انجام تعداد زیادی تراکنش در واحد زمانی مشهودی دارد.

7. حضور جوامع فعال: هایو دارای جوامع فعال و انجمن‌های توسعه‌دهندگانی است که به توسعه و پیشرفت آن کمک می‌کنند.

کاربردهای ارز دیجیتال Hive:

شبکه Hive برای ذخیره مقدار زیادی از محتوا و در دسترس قرار دادن اون برای درآمدزایی توسعه پیدا کرده. از جمله موارد استفاده از این پلتفرم میتونیم به شبکه های اجتماعی با کسب درآمد برای تولیدکننده های محتوا، بازی های تعاملی، سیستم های نظرسنجی و وام های خرد اشاره کنیم.

همچنین شبکه هایو با داشتن هزینه پایین معاملات و سرعت تراکنش بالا، به یکی از فناوری های برجسته بلاک چین تبدیل شده و طرفداران زیادی رو به دست آورده. در کار با پلتفرم Hive، نیازی به استفاده از واسطه ها نیست که این مسئله خودش باعث کاهش هزینه استفاده از ارز دیجیتال هایو میشه.

پشتیبانی Hive از حجم بالای تراکنش، همراه با زمان های بلوک 3 ثانیه ای و معاملات بدون کارمزد، اون رو به یک بستر ایده آل برای ساخت برنامه های بسیار تعاملی تبدیل کرده.

همچنین تمرکز منحصر به فردی که بر معماری لایه دوم برای توزیع بارگذاری برنامه در شبکه های جانبی مجزا داره تا با مقیاس پذیری بالا امکان کار شبکه های سنتی با قرارداد هوشمند رو امکان پذیر بکنه. علاوه بر این این سیستم انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بقیه سیستم های موجود داره.

همچنین برای کاهش محدودیت های مقیاس پذیری، طرفداران یک برنامه میتونن بدون نگرانی در مورد ازدحام برنامه های دیگه در شبکه منابع اضافی CPU رو در صورت نیاز به لایه دوم اختصاص بدن تا قدرت برنامه های مورد نظر خودشون رو تامین کنن.

این توانایی مقیاس پذیری همچنین یک فضای رقابتی منحصر به فرد رو برای توسعه دهنده های برنامه ها فراهم میکنه. همچنین پلتفرم هایو سیستمی رو ارائه میده که کنترل و مدیریت اون بر عهده اعضای جامعه و کاربران اون هست.

بررسی قیمت و آینده Hive:

شاید بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز هایو به دست آوردین، از خودتون بپرسین که آینده Hive چجوری میشه؟ آیا این رمز ارز برای سرمایه گذاری گزینه خوبی هست یا نه؟

همونطور که گفتیم ارز دیجیتال هایو به دلیل ویژگی ها و کاربردهایی که داره، از زمان عرضه تاکنون محوبیت زیادی رو به دست آورده که باعث شده تقاضای خریدش بالا بره. اگه به همین ترتیب محبوبیتش رو حفظ کنه و در آینده فعالیت خوبی رو از خودش نشون بده، میشه آینده هایو رو خوبی و مستعد رشد پیش بینی کرد. البته برای پیش بینی آینده و قیمت هایو باید فاکتورهای متعددی رو در نظر بگیریم.

بررسی قیمت و آینده Hive:

عوامل مختلفی میتونن در آینده Hive تأثیر بذارن. برای مثال میزان عرضه و تقاضا یکی از این عوامل تاثیر گذار در آینده هایو هست. همچنین برای پیش بینی آینده هایو باید اهدافی که ارز دیجیتال Hive داره و میزان دسترسی به اون اهداف رو به طور کامل بررسی کنیم.

از دیگر عوامل تاثیر گذار، برخورداری از یک تیم پشتیبان قوی هستش. میزان تجربیات و تخصص افراد در حوزه ارزهای دیجیتال امری مهم برای آینده یه پروژه تلقی میشه. با در نظر گرفتن همه ی این عوامل، میشه نتیجه گرفت که ارز دیجیتال هایو با وجود ویژگی هایی منحصر به فردش، میتونه به اهداف آینده خودش رو بدست بیاره یا نه. با بررسی کامل این عوامل میشه آینده Hive رو درخشان دید.

در زمان نوشتن این مقاله قیمت هایو حدود 1.43 دلار و با احتساب نرخ تتر 30.229 تومان، معادل 43.275 تومان و حجم مبادلات روزانه اون 19.71 میلیون دلار هست.

همچنین بالاترین قیمت هایو در تاریخ 26 نوامبر 2021 معادل 2.41 دلار بود که هم اکنون 58 درصد پایین تر از اون زمان قرار داره. تعداد کل واحدهای هایو 385.54 میلیون هستش که همه ی اون ها در ابتدا استخراج و عرضه شدن.

کیف پول های ارز دیجیتال هایو:

در این بخش از مقاله ارز Hive چیست؟ کیف پول های ارز دیجیتال هایو رو معرفی میکنیم. بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید هایو کنین، با کیف پول های ارز دیجیتال Hive آشنا بشین.

اگه قصد سرمایه گذاری بلند مدت در ارز هایو رو دارین باید تو انتخاب کیف پول دقت بیشتری کنین. استفاده از کیف پول های صرافی و نگهداری ارزهای دیجیتال در اون ها برای طولانی مدت و برای مقداری زیادی رمز ارز، به هیچ عنوان توصیه نمیشه.

اگرچه صرافی هایی مثل بایننس به عنوان یکی از ایمن ترین صرافی های خرید ارز دیجیتال شناخته میشه، اما سابقه هک شدن در تاریخچه عملکرد بیشتر صرافی ها وجود داره.

کیف پول های ارز دیجیتال هایو

به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف پول های سرد یا آفلاین هست. کیف پول هایی که برای استفاده از اون ها نیازی به برقراری ارتباط با اینترنت نیست.

در واقع شما فقط زمانی به اینترنت متصل میشین که قصد انجام تراکنش و ثبت اون در بلاک چین رو دارین. این کار احتمال هک کیف پول شما رو کاهش میده. البته این کیف پول ها به دلیل قیمت بالایی که دارن برای سرمایه های کم مناسب نیستن؛ ولی با توجه به مواردی که گفته شد، کیف پول های سخت افزاری قطعا گزینه بهتری برای نگهداری از ارز Hive هستش.

اگه به دلیل قیمت بالای کیف پول های سخت افزاری، تمایل استفاده از اون ها رو ندارین، میتونین از کیف پول های نرم افزاری کمک بگیرین. این کیف پول ها معمولا برای موبایل های اندروید و ios طراحی شدن و کاربری راحتی دارن. البته نسخه های دسکتاپ این نوع والت ها هم در دسترس هستن. برای کسب اطلاعات کامل درمورد اینکه کیف پول چیست؟ مقاله تخصصی ما رو در این زمینه مطالعه نمایید.

برخی از کیف پول های نرم افزاری مثل Keychain، Vessel، HiveWallet، Hive.blog و Ecency و کیف پول سخت افزاری لجر نمونه هایی از کیف پول های ارز دیجیتال هایو هستن که در ادامه هر کدوم از این کیف پول ها رو توضیح میدیم.

  • کیف پول نرم افزاری هایو ولت HiveWallet:

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال Hive، والت نرم افزاری HiveWallet هست. هایو یه بلاک چین چند رسانه ایه که از جمله این رسانه ها میشه به داستان های وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری ویدیوها و صداها و تصاویر اشاره کرد.

پلتفرم Hive برای کاربران خودش، کیف پول مخصوصی رو به اسم HiveWallet ایجاد و عرضه کرده. این کیف پول هم اکنون از سیستم عامل های اندروید و ios پشتیبانی میکنه و میتونین از طریق گوگل پلی و اپ استور اون رو دانلود و نصب کنین.

HiveWalletکیف پول HiveWallet به شما این امکان رو میده تا حساب های خودتون رو در بلاک چین Hive مدیریت و مانده و تراکنش های مربوط به هر حساب رو مشاهده کنین. این کیف پول نیز مثل بقیه کیف پول های نرم افزاری کلماتی رو بری ریکاوری در اختیارتون میذاره.

همچنین کیف پول HiveWallet هرگز به دارایی های کاربران دسترسی نداره. علاوه بر این، برنامه هایو والت با ارائه کلیدهای خصوصی به هر کاربر، مدل امنیتی منحصر به فردی رو برای کاربران فراهم میکنه.

کیف پول HiveWallet کلیدهای خصوصی شما رو در یک فایل رمزنگاری شده AES256 ذخیره میکنه که شما اون رو با یک عبارت عبور اجباری که حدس زدنش سخته، رمزنگاری میکنین. به این ترتیب هر بار که میخواین معامله ای انجام بدین، باید این عبارت رو وارد کنین.

همچنین برای راحتی استفاده به صورت اختیاری میتونین از Touch ID نیز برای ذخیره عبارت عبور خود در زنجیره کلید رمزنگاری شده بومی دستگاهتون و به راحتی استفاده کنین.

  • کیف پول نرم افزاری کی چین keychain:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Hive، والت نرم افزاری Keychain هست. این کیف پول نرم افزاری که ارزهای دیجیتال، گذرواژه ها و اطلاعات حساب شما رو ذخیره و نگهداری میکنه، با سیستم عامل های اندروید، ios و مرورگر کروم سازگاری داره. همچنین Keychain تعداد گذرواژه هایی رو که باید به خاطر بسپارین و مدیریت کنین رو، کاهش میده.

keychainهنگامی که به یک وب سایت، حساب ایمیل، سرور شبکه و یا سایر موارد محافظت شده با رمز عبور دسترسی دارین، ممکنه این گزینه به شما داده بشه که رمز عبور را به خاطر بسپارین یا ذخیره کنین. بنابراین لازم نیست هر بار رمز عبور خودتون رو وارد کنین.

از اون جایی که کیف پول Keychain نام های کاربری، گذرواژه ها و سایر اطلاعات شما رو به طور امن ذخیره و بازیابی میکنه، میتونین گذرواژه های خودتون رو پیچیده تر انتخاب کنین تا شکستن اون ها، سخت تر باشه. این کار باعث میشه حسابتون امن تر بشه.

  • کیف پول نرم افزاری وسل Vessel:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال هایو، والت نرم افزاری Vessel هست. وسل یک کیف پول سبک دسکتاپیه که برای اولین بار تو سال 2017 برای ارز دیجیتال استیم منتشر شد.

این کیف پول به درد کسانی میخوره که به دنبال جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال Hive هستن. همونطور گفتیم این کیف پول با سیستم عامل های اندروید و ios سازگاری نداره و فقط به کاربرانی که از نسخه دسکتاپی استفاده میکنن، خدماتش رو ارائه میده.

  • کیف پول نرم افزاری هایو بلاگ Hive.Blog:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Hive، والت نرم افزاری Hive.blog هست که به صورت افزونه در گوگل کروم عرضه شده. Hive.blog وب سایتی هست که از بلاک چین هایو و ارز دیجیتال Hive پشتیبانی میکنه.

Hive.Blog

این وب سایت محتوا رو در بلاک چین Hive میخونه و مینویسه و به کاربران برای مشارکت با توکن های دیجیتالی به نام Hive پاداش میده.

در وب سایت Hive.blog برخلاف اکثر وب سایت های رسانه های اجتماعی، در صورت گم کردن رمز عبور هیچ راهی برای بازیابی حساب وجود نداره. به همین دلیل لازمه که رمز عبور خودتون رو در جایی امن ذخیره و نگهداری کنین.

همچنین اگه کلید خصوصی خودتون رو در اختیار کاربر دیگه یا وب سایت دیگه ای قرار بدین، اون کاربر یا وب سایت میتونه به حساب شما دسترسی داشه باشه و به راحتی دارایی های دیجیتالی شما رو سرقت کنن. بنابراین توصیه میشه که اطلاعات کلید خصوصی خودتون رو در اختیار هیچ کس یا وب سایت قرار ندین.

  • کیف پول نرم افزاری Ecency:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال هایو، والت نرم افزاری Ecency wallet هست. Ecency یک شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین هست که توسط HIVE طراحی شده.

بنیانگذار این کیف پول در سال 2016 شروع به پیاده سازی یک اپلیکیشن موبایلی کرد که هدفش ایجاد تحول در تعامل آنلاین بود. به این ترتیب این کیف پول در سال 2016 تاسیس و با گذشت زمان به چیزی بسیار بزرگتر تبدیل شد. کیف پول Ecency Wallet قصد داره یک تجربه امن و مفید از بلاک چین رو برای همه به ارمغان بیاره. 

Ecency

تفاوت اصلی Ecency Wallet نسبت به بقیه کیف پول های نرم افزاری اینه که مبتنی بر زنجیره بلوکی هست و محتوا اون تغییر ناپذیر و غیر قبال سانسور هستش.

برای استفاده از این کیف پول باید وارد سایت رسمی این ولت بشین. در هنگام ثبت نام در این سایت، رمز عبوری برای شما داده میشه که رمز اصلی شما برای حساب کاربریتون هست. همچنین اگه رمز عبورتون رو فراموش کنین، در نهایت نمیتونین به ارزهای دیجیتال خودتون دسترسی داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال هایو چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال هایو، کیف پول های ارز دیجیتال Hive و آینده هایو آشنا کنیم. همونطور که گفتیم هایو با نماد اختصاری HIVE یکی از رمز ارزهای حوزه Web 3.0 هستش که میتونه تو موج بعدی رشد ارزهای دیجیتال، مورد توجه قرار بگیره و سود خوبی رو به سرمایه گذار هاش بده. اگه بعد از خوندن این مقاله، قصد سرمایه گذاری و خرید هایو رو دارین میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از صرافی های معتبر ایرانی هست، استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال هایو چیست؟ (بررسی کیف پول های ارز دیجیتال Hive)
سوال امنیتی :6+78 = ?