ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟ ارز دیجیتال USDC چگونه دلار را توکنیزه می کند؟

1402/06/15
ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟ ارز دیجیتال USDC چگونه دلار را توکنیزه می کند؟

یکی از ویژگی های بارز ارزهای دیجیتال وجود نوسان های زیاد تو قیمتاشونه. حتی ایلان ماسک یا نوابغ گنده ی اقتصادی در جهان نمی تونن با اطمینان بگن مثلاً قیمت بیت کوین، فردا فلان قدره! همه روند قیمت ارزهای دیجیتال فقط حدس می زنن یا درست درمیاد و خوشحال میشن، یا حدسشون اشتباه میشه اونام اصلاً به روی خودشون نمیارن و طبیعی رفتار می کنن! شما  هم اگر می خواین تو بازار کریپتو کورنسی ها فعالیت بکنین و خرید ارز دیجیتال داشته باشین، باید به این موضوع عادت کنین. اما تو دنیای ارزهای دیجیتالی هستن رمز ارزهایی که قیمتاشون نوسان نداره، به این رمز ارزها استیبل کوین میگن. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستن که مثل ارزهای فیات ارزش ثابتی دارن و به عنوان ارزهای واسطه به تریدرها کمک می کنن تا راحتتر و با اطمینان خاطر بیشتری معامله کنن.

USDT (تتر) اولین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتاله که به محض ورودش محبوبیت فراوانی بین افراد جامعه پیدا کرد و تونست به سرعت جزو یکی از 5 ارز دیجیتال برتر جهان قرار بگیره. بعد اون ارز دیجیتال USD Coin که با نماد اختصاری USDC نمایش داده میشود، وارد بازار شد. در واقع ارز دیجیتال USDC رقیب رمز ارز تتره و همه تلاشش می کنه تا گوی سبقت رو از تتر بگیره. شما با خوندن مطلب پیش رو می تونین هر آنچه که باید در مورد ارز دیجیتالUSD Coin بدانید متوجه بشین ما در این متن قصد داریم که به انواع سوالاتی مثل ارز دیجیتال USDC چیست؟ چه معایب و مزایایی دارد؟ و به مقایسه تتر با  USDC می پردازیم. باور کنین یکی از مطالبی که برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال لازم دارین حتماً در موردش بدونین استیبل کوین ها هستن، چون ارزهایی مثل USDC و USDT یه جورایی پای تموم معامله های ارزهای دیجیتال هستن.

ارز دیجیتال USDC : محصول مشترک سیرکل و کوین بیس

USD Coin را کنسرسیوم Centre در سپتامبر 2018 به صورت محدود به بازار عرضه کرد. کنسرسیوم زمانی اتفاق میوفته که شرکت ها برای ورود به بازارهای جدید با درصد ریسک بالا با هم شریک میشن. ارز دیجیتال USDC هم محصول شراکت دو شرکت بزرگ و صاحب نام امریکاییِ سیرکل و کوین بیسه. ارز USDC به سرعت تبدیل به یکی از استیبل کوین های موفق بازار شد و رشد سریعی از خودش نشون داد.

ارز دیجیتال USDC : محصول مشترک سیرکل و کوین بیس

شرکت Circle یه شرکت فرستنده رسمیه پوله که تو سال 2013 توسط Jeremy Allaire و Sean Neville تاسیس شده. فرستندگان رسمیه پول  تو کشور امریکا جزو مشاغل مالی محسوب میشه و باید قوانین فدرال به صورت کامل اجراکنن، به همین دلیل روند فعالیت این شرکت ها باید کاملاً شفاف باشه. با توجه به اینکه ارز دیجیتال USDC با دلار امریکا نسبت 1 به 1 داره، یکی از شرکای معتبر شرکت سیرکل قبل از صدور هر USDC معادل دلاری اونو به خزانه داری امریکا تحویل میده. در نتیجه تک تک توکن های USDC قابل اثباته و پشتوانه دلاری مشهود داره. ناگفته نماند که شرکت سیرکل از حمایت سرمایه‌گذاران خطرپذیری مثل بریر کپیتال (Breyer Capital)،  آی‌دی‌جی کپیتال (IDG Capital)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، جنرال کاتالیست پارتنز (General Catalyst Partners) ، بایدو (Baidu) ، کردیت‌ایز (CreditEase) ، سی‌‌آی‌سی‌سی آلفا (CICC Alpha)، وان‌شانگ (WanXiang) و بانک اور برایت (EverBright) برخورداره. به عبارت دیگه این لیست بلند بالا نشون میده که چنته ارز USD Coin همچین خفن پرُپیمونه!

کوین بیس یکی از برگترین و معروف ترین صرافی های جهانه. در واقع کوین بس تنها صرافی قانون گذاری شده تو آمریکاست.

نسخه دوم ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟  ویژگی های بارز USDC 2.0 چیست؟

نسخه دوم ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟  ویژگی های بارز USDC 2.0 چیست؟

تو سال 2020 (مرداد ماه9 سال 99) شرکت های کوین بیس و سیرکل بروز رسانی مهمی روی پروتکل USDC و قراردادهای هوشمند اون انجام دادن. این شرکت ها اعلام کردن که هدف اون ها از انجام این بروزرسانی این بوده که شرایطی رو فراهم کنن تا استفاده از USDC برای انجام پرداخت های روزانه ، تراکنش های همتا به همتا و ترید مناسبتر و آسونتر بشه.

یکی دیگه از خدماتی که USDC 2.0 ارائه می کنه انجام تراکنش بدون گسه (گس همون کارمزد تراکنش در بلاکچین اتریومه).  این ویژگی به توسعه دهنده ها اجازه میده تا راه حلی برای رفع مشکل کارمزد و نیاز مشتری برای نگهداری مقداری ارز دیجیتالی اتریوم پیدا کنن. این امکان به این ترتیب فراهم میشه که توسعه دهندگان می تونن سازو کاری رو ایجاد کنن که گس توسط یه حساب نمایندگی پرداخت بشه. این ویژگی به توسعه دهندگان والت ها این امکان میده که بتونن خدمات پرداخت گس به به یه حساب خاص واگذار کنن. به عبارت دیگه این ویژگی جدید به توسعه دهنده این امکان میده که میزان گس یا خودشون از طرف مشتری پرداخت کنن یا مقدار گس مستقیماً از ارز دیجیتال یو اس دی سی مشتری کم کنن. در نتیجه مراحل پرداخت آسونتر میشه و مشتریان می تونن هزینه های تراکنششون به صورت همتا به همتا و با ارز دیجیتال یو اس دی سی خودشون پرداخت کنن. تو  این شیوه هزینه کارمزد ها هم به جای اینکه با تتر به وسیله ارز دیجیتال USDC پرداخت میشن.

ارز دیجیتال USDC چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال USD Coin (USDC) یک نوع پایدارترین ارز دیجیتال است که به ارزش یک دلار آمریکایی (USD) عرضه می‌شود. برای درک نحوه کارکرد USDC، می‌توانید مراحل زیر را در نظر بگیرید:

1. ایجاد و توزیع:

   - نهادهای مالی یا شرکت‌های مختص در ایجاد ارزهای دیجیتال مثل دای‌سیرکل (Circle) و کانسورتیوم‌های مشابه از ارزهای دیجیتال را به ارزش دلار آمریکایی خریداری می‌کنند.

   - بعد از خرید دلارها، آنها معادل مقداری USDC را بر اساس نسبت 1 به 1 ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر، هر یک USDC معادل یک دلار آمریکایی دارد.

2. ذخیره‌سازی:

   - ارزهای USDC به عنوان دارایی‌های دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می‌شوند. این کیف پول‌ها معمولاً اپلیکیشن‌های موبایل، نرم‌افزارهای رایانه‌ای یا کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانند.

3. تراکنش‌ها:

   - ارزهای USDC می‌توانند برای انجام تراکنش‌های مختلف در داخل یا خارج از اکوسیستم ارزهای دیجیتال استفاده شوند. به عنوان مثال، شما می‌توانید این ارزها را برای پرداخت‌های آنلاین، تبادل با دیگر کاربران، یا حتی به عنوان یک پایه‌ی معاملات بر روی بورس‌های رمزارز استفاده کنید.

4. اعتبارسنجی:

   - تمام تراکنش‌های انجام شده با استفاده از USDC توسط شبکه بلاکچینی اعتبارسنجی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هر تراکنش معتبر و قابل تایید است.

5. امکان تبدیل به پول فیات:

   - برخی از خدمات و بورس‌های رمزارز امکان تبدیل ارزهای USDC به پول فیات محلی (مانند دلار آمریکایی یا دیگر ارزها) را فراهم می‌کنند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا دیجیتال USDC را به پول قابل استفاده در جامعه معمولی تبدیل کنند.

6. نظارت و شفافیت:

   - USDC معمولاً تحت نظارت و کنترل نهادهای مالی و مراجع مربوط به ارزهای دیجیتال قرار دارد. این اطمینان حاصل می‌کند که تعداد ارزهای USDC در جریان همیشگی با مقدار دلار آمریکایی معادل آنها مطابقت دارد.

 

توکنیزه چیست و چگونه انجام می شود؟

توکنیزه چیست و چگونه انجام می شود؟| ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟

به فرایند تبدیل دلار امریکا به ارز USD Coin توکنیزه کردن میگن. فرایند توکنیزه از 3 مرحله ساده، دقیق و سریع تشکیل شده که قصد دارم اونو به ساده ترین شکل ممکن براتون توضیح بدم. خب این فرایند در دو حالت تبدیل دلار به ارز دیجیتال و تبدیل ارز دیجیتال به دلار میشه بررسی کرد. برای تبدیل دلار به ارز USDC ابتدا کاربر به حساب بانک صادر کننده توکن USDC دلار واریز میکنه. صادر کننده توکن یه قرارداد هوشمند USD Coin معادل با مبلغ دلار واریز شده ایجاد میکنه، توکن یو اس دی سی تولید شده به کاربر تحویل داده میشه. دلارهایی که به حساب صادر کننده توکن واریز شده برای پشتیبانی از ارز دیجیتال در حساب خزانه داری ذخیره میشه. از طرف دیگه حالا کاربری که اقدام به خرید USD Coin کرده می تونه این رمز ارز در کسری از ثانیه به هر جایی از جهان که می خواد بفرسته و مثل اینکه دلار نقد تو دستاشه، می تونه با استفاده USDC های خودش به معامله و خرید و فروش هر چیزی بپردازه!

مرحله بعد، مرحله تبدیل ارز دیجیتال USD Coin به دلار نقده! این فرایند هم عین مرحله قبله ولی معکوسش! تو این مرحله کاربری که ارز دیجیتال USDC داره برای صادر کننده ارز دیجیتال یو اس دی کوین یه درخواست میفرسته که قصد فروش USD Coin خودشو داره. بعد صادر کننده ارز دیجیتال یو اس دی سی یه قرارداد هوشمند مبنی بر اینکه قصد داره توکن ها رو به دلار تبدیل کنه تنظیم می کنه. معادل مبلغ تو ارز دیجیتال USD Coin مورد نظر از ذخیره خزانه داری برداشت می کنه. بعد از کم کردن کارمزد تراکنش، کل مبلغ باقی مونده رو برای کاربر ارسال میکنه و توکن های USD Coin کاربر از جریان گردش ارز دیجیتال خارج می کنه تا زمانی که دوباره براش درخواست خرید یو اس دی کوین بیاد. به همین راحتی و در کسری از ثانیه فرایند توکنیزه شدن دلار و برعکس اون رخ میده!

چه بلاکچین هایی از ارز دیجیتال یو اس دی سی پشتیبانی می کنند؟

چه بلاکچین هایی از ارز دیجیتال یو اس دی سی پشتیبانی می کنند؟

ارز یو اس دی کوین در ابتدا به صورت یه توکن ERC20 بر روی بلاکچین اتریوم عرضه شد. اما به دلیل استقبال گسترده ای که از این ارز دیجیتالی موفق به عمل اومد خیلی زود چند تا از بلاکچین های دیگه هم شروع کردن به پشتیبانی کردن از ارز دیجیتال USDC بر روی شبکه خودشون. در حال حاضر معاملات یو اس دی کوین بر روی نسل سوم بلاکچین ها مثل استلار (Stellar)، سولانا (Solana) و الگورند (Algorand) نیز انجام می شود. به همین دلیل سرعت و مقیاس پذیری ارز USDC افزایش یافته و در عین حال انجام این تراکنش های این رمز ارز مقرون به صرفه تر هم شده.

در بلاکچین الگوراند تراکنش های ارز دیجیتال یو اس دی سی به صورت درون زنجیره ای و در عرض 5 ثانیه انجام میشه. این شبکه می تونه تا 1000 تراکنش رو در ثانیه (tps 1000) رد و بدل کنه و متوسط کارمزد این شبکه حدوداً یک بیستم سنته.

بلاکچین سولانا می تونه تا 50.000 تراکنش رو در ثانیه جابه جا کنه. تو این شبکه تراکنش ها در عرض 400 میلی ثانیه نهایی میشه. البته این اول راه سولاناست و این بلاکچین قصد داره دایره خدماتش گسترش بده.

بلاکچین استلار یکی از شبکه های برتر در بین سایر بلاکچین هاست. بلاکچین استلار می تونه هزاران تراکنش در ثانیه انجام بده و هر تراکنش فقط در عرض 5 ثانیه نهایی میشه. این شبکه غیر متمرکز برای صدها صرافی USDC و والت بهینه شده. در ضمن کارمزدهای این شبکه خیلی کمه و به کسری از سنت میرسه. 

همچنین بعد از راه اندازی شبکه های بایننس اسمارت چین (BEP20) و بایننس چین (BEP2)، ارز دیجیتال USD Coin بر روی این شبکه ها هم عرضه شد.

تفاوت های ارز دیجیتال USDT با ارز دیجیتال USDC چیست؟

تفاوت های ارز دیجیتال USDT با ارز دیجیتال USDC چیست؟

ارز دیجیتال USDT (تتر) اولین و محبوب ترین استیبل کوین جهانه. درسته که ارز دیجیتال USDC و USDT هر دو استیبل کوین های متمرکز هستن ولی مشکلات صدور تتر جدید و غیر شفاف بودن مسائل پیرامون شرکت تتر باعث شده که بعضی از معامله گران بازار ارزهای دیجیتال نسبت به استفاده از این رمز ارز حس نا امنی و عدم اطمینان داشته باشن. در نقطه مقابل تتر ارز USD Coin قرار داره که بر مبنای سازو کاری کاملاً شفاف بنا شده و حامیان مالی مشخص و معتبری داره. به همین دلیل خیلی از معامله گران از ورود ارز دیجیتال یو اس دی سی به بازار کریپتوکورنسی ها و انجام معاملات استقبال کردن و در حال حاضر این استیبل کوین طرفداران خاص خودشو داره. ناگفته نماند که ارز دیجیتال USDT (تتر) توسط شرکت شرکت Tether Holdings Limited اداره میشه. این شرکت و محصول اون (تتر) انطباق کمی با قوانین داره و توسعه دهندگان این رمز ارز از پاسخ دادن به سوالات ناخوشایند طفره میرن. در حالیکه ارز دیجیتال USDC توسط کنسرسیوم سنتر صادر و  اداره میشه. این شرکت و رمز ارزی که به بازار کریپتو کورنسی ها ارائه داده تماماٌ با قوانین این بازار منطبق هستن. کنسرسیوم رویه شفافی برای انجام فعالیت های خودش دارد که باعث می شود اقبال عمومی به این ارز دیجیتال یو اس دی سی افزایش یابد.

یکی دیگه از تفاوت های ارز USDC با تتر تو اینه که فرآیند اثبات وجوه (Proof of Funds) در شرکت تتر مبهم است و این شرکت به صورت محدودی از قدرت نقد شوندگی ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می کنه. اما ارز دیجیتال یو اس دی سی سازو کار بسیار شفافی داره و به صورت کامل توسط پول نقد پشتیبانی میشه. البته ناگفته نماند که با وجود استقبال از ارز دیجیتال یو اس دی کوین ولی همچنان حجم معاملاتی که با ارز تتر انجام میشه حدوداً 100 برابر بیشتر از حجم معاملات ارز دیجیتال USD Coin است و تتر در بازار کریپتوکورنسی ها 4 برابر ارزش بیشتری داره (فعلاً اقبال عمومی به تتر بیشتره چون قدیی تره! به قولی دود از کنده بلند میشه).

انواع کیف پول های USD Coin

همانطور که قبل از این گفتم ارز دیجیتال یو اس دی سی توسط شبکه های متنوعی مثل شبکه‌های ERC20،BEP20 ،BEP2 و TRC20 پشتیبانی میشه. به همین دلیل طیف گسترده ای از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری پذیرای ارز دیجیتال یو اس دی سی بر روی پلتفرم خودشون هستن. از جمله کیف پول های معروف و کارآمدی که از ارز دیجیتال یو اس دی کوین پشتیبانی می کنن میشه کیف پول های تراست والت، اتمیک والت، کوینومی، گواردا والت،کیف پول اکسودوس،کوبو، لجر ، بیت گو و... اشاره کرد.

آیا ارز دیجیتال USDC برای سرمایه گذاری مناسب است؟

آیا ارز دیجیتال USDC برای سرمایه گذاری مناسب است؟

خب تو پاسخ این سوال باید به این توجه کنیم که اصلاً ارز دیجیتال یو اس دی سی چیست؟ مزایا و معایب خرید و فروش USD Coin چیست؟ فراموش نکنین که USD Coin یه رمز ارز استیبل کوینه، یعنی این ارز دیجیتالی همواره قیمت ثابتی داره. پس اگه هدف شما از انجام خرید USDC و فروش یو اس دی توکن کسب سوده، این رمز ارز اصلاً برای سرمایه گذاری مناسب نیست، چون قیمت USDC همواره برابر 1 دلاره نه کمتر و نه بیشتر! بنابراین شما نمی تونین اقدام به خرید یو اس دی کوین در قیمت USD Coin پایین و فروش اون با قیمت یو اس دی توکن بیشتر بکنین (به این عمل اصطلاحاً تایم د مارکت یا مارکت تایمینگ می گن) این شیوه معامله کردن اصلاً برای معاملات ارز دیجیتال یو اس دی کوین مناسب نیست.

اما از طرف دیگه یو اس دی کوین یه ارز دیجیتال با ارزشه، چون یکی از شفاف ترین ارزهای دیجیتال هست و گستره کاربردی زیادی دارد. پس ارزش اینو داره که به صورت تخصصی به بررسی این رمز ارز بپردازیم.

مزایای ارز دیجیتال USDC چیست؟

  • حامیان بزرگ و قدرتمند: ارز دیجیتال USDC توسط شرکت های بزرگ معروفی پشتیبانی و تامین مالی میشه. در واقع یه جورایی میشه گفت این شرکت های دم کلفت مسئول تامین سرمایه ارز دیجیتال یو اس دی سی  به دلار امریکا هستن و همین نکته باعث میشه که سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال دارای امنیت بالایی باشه.
  • گسترده بودن زمینه فعالیت: منظورم از گسترده بودن زمینه فعالیت یو اس دی اس چیست؟ جواب سادست در حال حاضر ارز دیجیتال USD Coin توسط چندین شبکه بلاکچینی با مشخصات و اهداف مختلف پذیرفته شده و پشتیبانی میشه. خلاصه در بازار کریپتوکورنسی ها استقبال خوبی از این استیبل کوین صورت گرفته که همین باعث میشه ارز دیجیتال USDC جای پای محکمی در بین بقیه رمز ارزها داشته باشه و به صورت گسترده به عنوان یه ارز واسطه برای انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده بشه.

معایب ارز دیجیتال USD Coin چیست؟

  • متمرکز و قابل کنترل بودن: ارز یو اس دی کوین یه استیبل کوین متمرکزه که صادر کننده اون می تونه به راحتی این رمز ارز کنترل کنه. صادر کنندگان این استیبل کوین می تونن هر موقع که خواستن حساب های حاوی USD Coin بلوکه کنن و یا به هر شکلی که خودشون صلاح می دونن برای ارز دیجیتال یو اس دی سی تصمیم گیری بکنن.

خرید و فروش ارز دیجیتال یو اس دی کوین

خرید و فروش ارز دیجیتال یو اس دی کوین

  • ارز دیجیتال USDC یه ارز معتبره و شما می تونین اونو از هر صرافی ارز دیجیتال معروف و معتبر بین المللی که می خواین بخرینش. در حال حاضر ارز دیجیتال یو اس دی کوین تو صرافی هایی مثل بایننس، کوین بیس، یونی سواپ، کراکن، پولو نیکس و... عرضه میشن و شما برای خرید USDC و یا فروش یو اس دی کوین هیچ مشکلی نخواهید داشت. ولی صرفنظر از معتبر بودن ارز دیجیتال یو اس دی سی، مشکلی که همه ما ایرانی ها با اون روبرو هستیم تحریمه! چون ایران تحریمه صرافی های بین الملل از ارائه هرگونه خدماتی به ایرانی ها خودداری می کنن. کافیه فقط متوجه بشن که شما ایرانی هستین بلافاصله حساب شما رو بلوکه می کنن و پول و ارزهای دیجیتالی شمارو پیش خودشون نگه می دارن، به همین راحتی شما از یه سرمایه گذار به یه مال باخته تبدیل میشی! بماند که حتی اگر شما بتونین تو صرافی های خارجی ثبت نام کنین و هویت ایرانیتونم به خوبی مخفی کنین، اگر مشکلی پیش بیاد آیا می تونین با پشتیبانی این صرافی ها تماس بگیرین؟ تیم پشتیبانی این سایت ها عموماً به زبان انگلیسی هستن، پس آیا شما می تونین سوالتون به زبان انگلیسی مطرح کنین و از پاسخی که می شنوید، بفهمین که باید چیکار بکنین؟
  • استفاده از صرافی های داخلی برای ما ایرانی ها واقعاً گزینه خوبیه چون موقع استفاده از این صرافی ها دیگه لازم نیست نگران بلاک شدن حساب کاربریمون باشیم. برای تبدیل ارز فیات خودتون (ریال ایران) به دلار و ارزهای دیجیتالی به مشکل بر نمی خورین تازه اگه مشکلی پیش اومد به راحتی و فقط با یه تماس کوتاه از خدمات تیم پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال داخلی به زبان فارسی بهره مند بشین. البته در انتخاب صرافی ارز دیجیتال داخلی باید به معتبر بودن اون صرافی و تنوع رمز ارزهاش دقت کنین. صرافی ایران بایننس مفتخره که می تونه امکان خرید و فروش مجموعه کاملی از انواع ارزهای دیجیتال معتبر و حتی جدیدترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکورنسی ها رو در اختیار کاربران خودش قرار بده.
  • البته این سایت بخاطر اینکه امکان هر گونه تقلب و کلاهبرداری رو به صفر برسونه با دقت تمام اطلاعاتی رو که در مرحله احراز هویت از متقاضیان گرفته می شود بررسی و در صورت نبود هیچ اشکالی قبول می کنه. ولی شما با یکبار وقت گذاشتن و ثبت نام در این سایت می تونین یه عمر با خیال راحت در بستری امن و به آسانی از امکانات این صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنین.

ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟

سخن آخر:

ابهاماتی که ارز دیجیتال تتر داشت باعث می شد که خیلی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال احساس کنن که به استیبل کوین با سازوکار شفاف تر و مطمئن تری نیاز دارن. این نیاز با صدور ارز USD Coin به درستی پاسخ داده شد. ارز یو اس دی کوین یه استیبل کوین با ثبات که با دلار امریکا نسبت 1 به 1 داره و از نقد شوندگی بالایی برخورداره. این ارز دیجیتالی توسط بلاکچین های متنوعی پشتیبانی میشه و در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال جایگاه خوبی برای خودش کسب کرده، خلاصه ارز دیجیتال USD Coin یه رمز ارز معتبر و آینده داره ولی نه برای سرمایه گذاری با هدف کسب سود چون بهای این ارز دیجیتال نهایتاً یک دلاره! اما شما می تونین از این رمز ارز برای انجام معاملات تبادل ارزهای دیجیتال به صورت واسطه استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال یو اس دی کوین چیست؟ ارز دیجیتال USDC چگونه دلار را توکنیزه می کند؟
سوال امنیتی :6+74 = ?