استراتژی استاپ هانتینگ (Stop Hunting) چیست؟

1401/12/13

استاپ هانتینگ(Stop Hunting)؛ ناگوارترین وقایعی که معامله گران خرد قربانی اون میشن بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشن! آیا در مورد این استراتژی چیزی شنیدین؟ اصلا می دونین استاپ هانتینگ چیست؟ استاپ هانتینگ چجوری اتفاق می افته؟ چه کسی استاپ هانت شما رو می گیره؟ به نظر شما چرا استاپ هانتینگ اتفاق می افته؟  چجوری میشه از استاپ هانتینگ جلوگیری کرد؟ روش استفاده از استاپ هانتینگ چجوریه؟!

همونطور که می دونین، با توسعه و گسترش بازار ارزهای دیجیتال و علاقه مردم ایران به حضور در این بازارها، دانش و علم استفاده از اینن بازار در مرکز توجه قرار گرفته و همه مردم دوست دارن این دانش رو یاد بگیرن و معامله کنند. یکی از توطئه هایی که امروزه در بازارهای مالی و به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال گسترش پیدا کرده و یکی از بدترین اتفاقات معامله گران خرده فروشی محسوب میشه، استاپ هانتینگ هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی استاپ هانتینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد استاپ هانتینگ یا Stop Hunting به شما ارائه کنیم و به بررسی روش استفاده از استاپ هانتینگ بپردازیم و راه های جلوگیری از استاپ هانت رو مورد بررسی قرار بدیم.

استاپ هانتینگ چیست؟

استاپ هانتینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استاپ هانتینگ یا Stop Hunting رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استاپ هانتینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استاپ هانتینگ استراتژی هست که سعی می کنه تا برخی از فعالان بازار رو از موقعیت های خودش خارج کنه و قیمت ارز دیجیتال رو به سطحی برسونه که خیلی از افراد تصمیم بگیرن سفارش های حد ضرر رو مشخص کنند. شروع بسیاری از حد ضررها همزمان معمولا نوسانات بالایی ایجاد می کنه و می تونه فرصتی منحصر به فرد برای سرمایه گذارانی باشه که به دنیال تجارت در این محیط هستن.

جالب اینجاست که بدونین هانتینگ مربوط به زمانی هست که بعد از خرید دارایی مورد نظر، حد ضرر رو مشخص می کنین و بعد از مدتی قیمت دارایی درخواستی به حد ضرر شما میرسه. در این زمان بازار شما رو از معامله خارج می کنه و بعد از مدتی حرکت قیمت دارایی شما تغییر کرده و معکوس میشه. به همین دلیل، بعضی از معامله گران این موضوع رو درست نمی دونن که هانتینگ به صورت مکرر در بازارهای مالی مختلف اتفاق می افته و زمانی که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر به نقطه زیان میرسه و شخص نمی تونه بفروشه. تریدر در این زمان احساسات منفی از بازار دریافت می کنه و حس می کنه که قربانی بدشانسی شده یا مافیا بازار علیه تریدرهای خرد عمل کردن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

راه های جلوگیری از استاپ هانت کدامند؟

راه های جلوگیری از استاپ هانت

همونطور که گفتیم، استاپ هانتینگ زمانی اتفاق می افته که شما وارد معامله ای شدین و حد ضرر خودتون رو تغییر کردین. بعد از مدتی قیمت به حد ضرر شما رسیده و بازار شما رو از معامله خارج می کنه. سپس بعد از این اتفاق بلافاصله حرکت قیمت معکوس شده و در جهت مورد نظر شما حرکت می کنه. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی از استاپ هانتینگ جلوگیری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راه های جلوگیری از استاپ هانتینگ بپردازیم.

  • استفاده کردن از اندیکاتور ATR

یکی از راه های جلوگیری از استاپ هانت، استفاده کردن از اندیکاتور ATR هست. اندیکاتور ATR نوعی شاخص مبتنی بر نوسانات بازار هست که به شما کمک می کنه تا نوسانات موجود در بازار رو بسنجین. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور حد ضرر خودتون رو در نقطه بهینه تری قرار بدین. این اندیکاتور میانگین حرکت قیمت در بازه انتخاب شما رو نشون میده و به ما متوسط دامنه قیمت معاملات بازار رو نشون میده.

مقاله پیشنهادی: انواع روش های تعین حد ضرر کدامند؟

  • احتیاط کردن در زمان استفاده از مناطق بسیار واضح

یکی دیگه از راه های جلوگیری از استاپ هانت این هست که در استفاده از مناطق بسیار واضح احتیاط کنین. هرچقدر سطح حمایت و یا مقاومت در نمودار آشکارتر باشه، احتمال استفاده از اون به عنوان منطقه ای با نقدشوندگی بالا بیشتر هست. به یاد داشته باشین که اگه منطقه ای رو مشاهده می کنین که برای قرار دادن حد ضرر مناسب هست، قطعا سایر معامله گران هم چنین تصوری می کنند و اون رو می بینن. به همین دلیل بهتره حد ضرر خودتون رو در اون نقطه قرار ندین و فاصله مناسبی از اون داشته باشین.

  • مراقب بریک اوت های کاذب باشید

یکی دیگه از راه های جلوگیری از استاپ هانت این هست که مراقب بریک اوت ها کاذب باشین. بعضی وقت ها در یه روند صعودی می بینیم که قیمت مقاومت رو شکسته، ولی بعد از مدتی قیمت روند معکوس رو در پیش گرفته و برمی گرده. همینطور در روند نزولی مشاهده می کنیم که قیمت سطح حمایتی رو شکسته، ولی روند ادامه پیدا نمی کنه. در این شرایط بهتره مراقب فالس بریک اوت یا شکست جعلی باشین و معامله های خودتون رو بر اساس تشکیل الگوهای جعلی قیمتی در چارت انجام ندین.

روش استفاده از استاپ هانتینگ چگونه است؟

روش استفاده از استاپ هانتینگ

در حقیقت، ما نباید فکر کنیم که استاپ هانتینگ فقط یه تله هست و شما به عنوان یه تریدر کوچیک می تونین با دونستن اینکه پول هوشمند چجوری کار می کنه، از این مزیت استفاده کنین. معمولا در درس های فارکس گفته میشه چه هرچقدر سطح حمایت یا مقاومت با لمس های زیادی بیشتر در معرض دید قرار بگیره، احتمال هانتینگ در اون سطح بیشتر میشه. البته باید اشاره کنیم که همه چیز به همین سادگی نیست.

برای استفاده از استاپ هانتینگ برخلاف بیشتر افرادی که در این مورد ضرر می کنند، باید حرکت کنین. به این ترتیب پول های کلان و هوشمند فرصتی رو برای جلوگیری از نقدینگی خارج از سطح حمایت و مقاومت و استفاده از عملکرد تریدرهای خرده فروشی که نمی دونن چجوری حد ضرر خودشون رو به خوبی تنظیم کنند میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی استاپ هانتینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد استاپ هانتینگ یا Stop Hunting به شما ارائه کنیم و به بررسی روش استفاده از استاپ هانتینگ بپردازیم و راه های جلوگیری از استاپ هانت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استاپ هانتینگ استراتژی هست که سعی می کنه تا برخی از فعالان بازار رو از موقعیت های خودش خارج کنه و قیمت یه ارز دیجیتال رو به سطحی برسونه که خیلی از افراد تصمیم بگیرن سفارش های حد ضرر رو مشخص کنند.


نظرات کاربران در مورد استراتژی استاپ هانتینگ (Stop Hunting) چیست؟
سوال امنیتی :9+42 = ?