افت بازار ارزهای دیجیتال و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

1401/02/12
افت بازار ارزهای دیجیتال و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

کمیته بازار آزاد فدرال، FOMC در روز چهارشنبه، 4 می جلسه ای در خصوص روند افزایش نرخ بهره خواهند داشت، طبق انتظار تحلیلگران کمیته بازار آزاد فدرال به منظور مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را به شدت افزایش افزایش خواهد داد. براساس گزارش رویترز، تورم در ماه مارس به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته و به 6.6 درصد رسیده که سه برابر هدف فدرال رزرو بوده است، از همین رو، فدرال رزرو در نظر دارد در طی سه جلسه بعدی خود، بهره را به میزان نیم درصد افزایش دهد. 
اکثر جامعه مالی افزایش 50 واحدی در روز چهارشنبه را پیش بینی می کنند. براساس گزارش رویترز، نگرانی‌های تورم بر کاهش موقت تولید ناخالص داخلی تاثیر گذاشته است. گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره تاثیر قابل توجهی بر بخش های اقتصاد داشته و بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال همبستگی خود را نشان داده و ضعیف عمل کرده اند.

افزایش تورم و سقوط بازار ارزهای دیجیتال

در ماه آوریل، بازار سهام بدترین ماه خود را از مارس 2020 تجربه کرده است و ارزش سهامS&P با 8.8 درصد، نزدک 13.3 درصد و داو 4.9 درصد کاهش یافته اند. از این میان نزدک بدترین شروع چهار ماهه سال را در بیش از 50 سال گذشته داشته است.
بازار ارزهای دیجیتال نیز در این دوره 4 ماهه شاهد کاهش ثابتی بوده اند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای ماه بیش از 2 تریلیون دلار بوده و در ماه آوریل به حدود 1.7 تریلیون دلار رسیده است.
دارایی های دیجیتال پیشرو از جمله ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم نیز به ترتیب شاهد کاهش 16.4 و 15.8 درصدی ارزش خود بوده اند. بیت کوین با ارزش بازار حدود 741.61 میلیارد دلار، در رتبه 1 بازار قرار داشته و سهم 40.29 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت 38.974 دلار معامله می شود. اتریوم نیز با ارزش بازار حدود 340.72 میلیارد دلار، در رتبه 2 بازار قرار دارد. هر واحد از اتریوم هم اکنون با قیمت 2.836.42 دلار معامله می شود. تنهاApeCoin با وجود از دست دادن 24 درصد از ارزش خود در 24 ساعت گذشته، شاهد افزایش قیمت خود بوده است.
طبق گزارش Be[In]Crypto، همبستگی بین عملکرد ارزهای دیجیتال و بازار سهام نشان می‌دهد که دنیای مالی بزرگ ‌تر در حال ایجاد همبستگی ارزهای دیجیتال و بازار سهام است. برای نمونه همبستگی 30 روزه بیت کوین با سهام های بزرگ فن آوری به سطح جولای 2020 رسیده است.
با این حال، برخلاف بیت کوین، طلا دیجیتال عملکرد بسیار خوبی داشته است. به گفته تحلیلگران بازار Bitfinex، یک ترس فعلی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که یادآور جو بازار نزولی در سال 2018 می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد افت بازار ارزهای دیجیتال و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو
سوال امنیتی :7+68 = ?