برندهای بزرگ وارد شده به بازار ارز های دیجیتال تا سال 2022

1402/07/08
برندهای بزرگ وارد شده به بازار ارز های دیجیتال تا سال 2022

سعی می کنیم در این مقاله به معرفی برندهای بزرگ وارد شده به بازار ارز های دیجیتال تا سال 2022 بپردازیم و شما رو با شرکت های بزرگ که وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن رو آشنا کنیم. به طور کلی اگه بخواهیم به مروری بر اتفاق های دنیای ارزهای دیجیتال در سال 2021 بپردازیم، باید اشاره ای به قیمت بیت کوین بکنیم که در نخستین روز سال 2021، چیزی حدود 29 هزار دلار بود و قیمت اتریوم هم در اون روز 729 دلار بود. حالا امروز در سال 2022 و در زمان نوشتن این مقاله، قیمت بیت کوین با وجود ریزش های اخیر در محدوده 36 هزار دلاری و قیمت اتریوم در کانال 2.500 دلاری قرار داره.

بیت کوین به عنوان ارزشمندترین ارز دیجیتال، بیشترین حجم سرمایه رو در بازار کریپتوکارنسی ها به خودش اختصاص داده و از 12 سال پیش تاکنون هموراه در رتبه اول این بازار قرار داره. همچنین سرمایه گذاری در این بازار بدون درک نقش بیت کوین و تاثیری که روی بقیه ارزهای دیجیتال یا همون آلت کوین ها داره، امکان پذیر نیست. بعضی از افراد هیچ کدوم از پروژه های کریپتویی رو به جز بیت کوین قبول ندارن و اعتقاد دارن همه اون ها شت کوین هستن. این افراد که در اصطلاح کپیتالیست بیت کوین نامیده میشن، سرمایه گذاری در بیت کوین رو در اولویت قرار داده و ریسک سرمایه گذاری در آلت کوین ها رو قبول ندارن.

سال 2021 سال رکوردشکنی بازار ارزهای دیجیتال بود و سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران کوچیک، هر دو به طور یکسان از رشد قیمت ها در این مدت راضی هستن. با اینکه رفتار معاملاتی این دو گروه با هم متفاوته، ولی هر دو با سرمایه های زیادی وارد این بازار شدن و همین مسئله باعث شد تا قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال در این سال افزایش پیدا کنه. همچنین تا سال 2022 برندها و شرکت های بزرگی روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن که در ادامه به معرفی برندهای بزرگ وارد شده به کریپتوکارنسی تا سال 2022، می پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست

بهتره قبل از اینکه به معرفی برند های بزرگ وارد شده به بازار ارز دیجیتال تا سال 2022 بپردازیم، شما رو با مفهوم ارز دیجیتال چیست آشنا کنیم. بسیاری از افراد فکر می کنند که کریپتوکارنسی همون ارز دیجیتال هست.باید بدونین که کریپتوکارنسی ها برخی از این ارزهای دیجیتال هستن.ارزهای دیجیتال سرمایه هایی هستن که ماهیت فیزیکی ندارن و استفاده از اون ها نیاز به اینترنت داره. بعضی از این ارزهای نیز به وسیله شرکت ها و دولت ها کنترل و به وجود میان. ولی کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتالی هستن که توسط هیچ نهاد مرکزی تولید و کنترل نمیشن و برای امنیت بیشتر معامله های رمزنگاری شدن.

بعضی از افراد کریپتوکارنسی رو با اسم کریپتو نیز اسم میبرن و کریپتو در اصل خلاصه شده عبارت کریپتوکارنسی هست. Cryptocurrency از دو کلمه Crypto به معنی رمز و Currency به معنی ارز به وجود اومده. میشه گفت، کریپتو به ارزهایی گفته میشه که از تکنیک های رمزنگاری برای ساخت اون ها استفاده شده. این عبارت در زبان فارسی بیشتر به عنوان رمزارز شناخته میشه ولی معادل ارز دیجیتال یا ارز مجازی نیز هست. بیشتر رمز ارزها بر پایه سیستم های غیر متمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین فعال هستن و بلاک چین دفترچه ثبت سابقه تراکنش هاست که همه کاربران شبکه به اطلاعات اون دسترسی دارن.

ارز دیجیتال و ارز مجازی هر دو یه معنی رو دارن و به ارزهایی گفته میشن که در فضای دیجیتال و به صورت مجازی ایجاد شدن. بنابراین کریپتو و کریپتوکارنسی نیز جزوی از ارزهای دیجیتال و مجازی هست، با این تفاوت که نوع ساخت اون به بقیه ارزهای دیجیتال فرق داره. به این ترتیب ارز دیجیتال یه مجموعه بزرگ از ارزهای مجازی هست که یه زیر مجموعه اون مربوط به کریپتوکارنسی هست.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال:

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

نوبه این رسیده تا در این بخش از مقاله معرفی برندهای بزرگ وارد شده به بازار ارز دیجیتال تا سال 2022، سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها رو برای شما توضیح بدیم. کریپتوکارنسی یا بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته تا تاکنون با رشد قیمتی زیادی همراه بود و افراد زیادی علاقه پیدا کردن تا بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. همچنین نوسانات بالای رمز ارزها، امکان ورود و راحت بی دغدغه به این بازار، امکان سرمایه گذاری با هر میزان پول فیات و همچنین گستردگی و تنوع این ارزها باعث شده افراد زیادی بازار کریپتوکارنسی ها رو برای سرمایه گذاری و خرید و فروش و کسب سودهای زیاد مناسب ببینند. ولی این بازار نیز مثل بقیه بازارهای مالی دیگه، نیاز به شناخت و تحقیق های کافی برای شروع تجارت و سرمایه گذاری داره.

اولین و مهم ترین قدم در سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی، انتخاب یک صرافی مطمئن برای انجام معامله ها هست که یکی از صرافی های ایرانی و معتبری که می تونین به راحتی توش ثبت نام کنین و اقدام به خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کنین، صرافی ایران بایننس هست که با داشتن بیش از 5 سال سابقه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، بهترین خدمات رو برای شما ارائه می کنه. قدم بعدی انتخاب کیف پول هست. کیف پول ها باید با دقت بیشتر و با توجه به نوع سرمایه گذاری شما انتخاب بشن و نقش مهمی رو در امنیت سرمایه دیجیتالی شما دارن.

نوسانات بازار کرییپتوکارنسی هم آخرین و میشه گفت سرنوشت سازترین مسئله در این حوزه هست. باید توجه داشته باشین که این نوسان ها هم می تونه یه فرصت طلایی برای به دست آوردن سودهای بزرگ باشه و همچنین ممکنه دره ای برای سقوط سرمایه شما باشه. بنابراین باید در زمان هایی که بازار نوسان شدید و ناگهانی داره، هیجان های خودتون رو کنترل کنین و از معامله های احساسی و هیجانی دوری کنین و همیشه در این بازار منطق رو در اولویت قرار بدین.

آیا ارزهای دیجیتال قانونی هستند؟

ارزهای دیجیتال

ارزهای فیات اعتبار خودشون رو به عنوان وسیله ای برای معامله از دولت یا مقامات صادر کننده پول به دست میارن. به عنوان مثال، هر اسکناس دلار توسط فدرال رزرو پشتیبانی میشه. ولی ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد دولتی یا خصوصی پشتیبانی نمیشن. از این رو اثبات وضعیت حقوقی اون ها در حوزه های قضایی مختلف مالی جهان سخت بوده. این که ارزهای دیجیتال تا حد زیادی خارج از بیشتر زیرساخت های مالی موجود فعالیت داشتن، کمکی به حل این مشکل نمی کنه. همچنین وضعیت قانونی ارزهای رمزنگاری شده پیامدهایی برای استفاده از اون ها در معامله ها و معاملات روزانه به همراه داشته.

در ژوئن سال 2019 گروه ویژه اقدام مالی یا FATF توصیه کرد که نقل و انتقال ارزهای رمزنگاری شده باید شامل الزامات قانون انتقال اطلاعات باشه که نیاز به انطباق با مبارزه با پولشویی داره.از دسامبر سال 2021 السالوادور تنها کشوری بود که بیت کوین رو به عنوان ارز قانونی برای تراکنش های پولی مجازی کرد. در بقیه نقاط جهان نیز قانون ارزهای دیجیتال بستگی به حوزه قضاوت اون کشور داره برای مثال قانون خدمات پرداخت ژاپن، بیت کوین رو به عنوان دارایی قانونی تعریف میکنه و صرافی های ارزهای دیجیتال فعال در این کشور وظیفه دارن تا درباره مشتری اطلاعات به دست بیارن و جزئیات مربوط به انتقال رو جمع آوری کنند.

ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا نیز قانونی محسوب میشه. به این ترتیب شرکت ها و محصولاتی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند باید به عنوان ابزار مالی واجد شرایط باشن. در ژوئن سال 2021 نیز کمیسیون اروپا مقررات بازار دارایی های رمزنگاری رو منتشر کرد که تضمین هایی رو برای مقررات تعیین می کنه و قوانینی رو برای شرکت ها یا فروشنده های ارائه دهنده خدمات مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال شده تعیین می کنه.

ورود برند های بزرگ به بازار کریپتوکارنسی تا سال 2022:

ورود برند های بزرگ به بازار کریپتوکارنسی تا سال 2022

یکی از اتفاقاتی که سال 2021 رو برای علاقه مندان به دنیای ارزهای دیجیتال جذاب تر کرد، ورود شرکت های بزرگ به بازار کریپتوکارنسی بود. همچنین در عین حال که بسیاری از مردم در مورد قدرت انقلابی رمز ارزها و تکنولوژی بلاک چین بحث می کردن، به نظر می رسید سال 2021 سالی هست که ایده های زیرساختی این فناوری به درستی افکار عمومی رو تسخیر کرده. از توکن های بی همتا گرفته تا Web3، تاکنون فعالان بازارهای سنتی چنین علاقه ای به این دنیای در حال رشد نشون نداده بودن.

در سال 2021 شرکت های زیادی رمز ارزها رو به عنوان یک دارایی پذیرفتن و حتی یک کشور بیت کوین رو به عنوان یکی از ارزهای رسمی این کشور پذیرفت و شنیده شده کشورهای دیگه هم در حال برنامه ریزی برای همین کار هستن. به این تریتب عملکرد شرکت ها و اعلام چشم انداز ایشان نشون دهنده اینه که ارزهای دیجیتال در ابندای راه پذیرش و سرمایه گذاری از سوی شرکت های بزرگ هستن. محبوبیت بیت موین نیز باعث شد تا بازار کریپتوکارنسی رکوردهای جدیدی بزنه و قیمت بیت کوین در روزهایی در سال 2021 به 68 هزار دلار نیز رسید و دنبال اون، آلت کوین ها هم شاهد رشدهای بسیاری بودن.

در طول سال گذشته با تاثیرات اقتصادی بیماری همه گیر کووید 19، این تاثیر از بین رفت و تعدادی از سرمایه گذاران بزرگ نهادی به خرید بیت کوین پرداختن. این جریان اولین بار هنگامی شروع شد که شرکت نرم افزاری میکرواستراتژی در ماه های اوت و سپتامبر سال 2020 به ارزش 425 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد و بعد از اون دیگران نیز این روند رو دنبال کردن.

شرکت مایکرواستراتژی(MicroStrategy):

شرکت مایکرواستراتژی(MicroStrategy)

یکی از شرکت های بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی تا سال 2022، شرکت مایکرواستراتژی هست. MicroStrategy که یه پلتفرم برجسته تجزیه و تحلیل کسب و کار هست، بیت کوین رو به عنوان دارایی ذخیره اصلی خود در نظر گرفته هست.در طول سال 2021 ، شرکت مایکرواستراتژی که نرم افزار تلفن همراه و خدمات مبتنی بر ابر تولید میکنه، روند خرید خودش رو ادامه داده. این شرکت اکنون تونسته 105.085 بیت کوین معادل بیش از 3.3 میلیارد دلار بیت کوین ذخیره کنه. مایکل سایلور نیز مدیر عامل شرکت میکرواستراتژی گفته که هر ثانیه 1000 دلار بیت کوین می خره.

این شرکت با اسم کامل MicroStrategy Incorporated در سال 1989 تاسیس شد و خدمات مربوط به هوش تجاری، نرم افزارهای موبایل و سرویس های ابری ارائه می کنه. منظور از هوش تجاری، استراتژی ها و فناوری های مورد استفاده توسط شرکت ها برای تجزیه و تحلیل داده های مهم یک کسب و کار هست. مایکل جی سیلور، سانجو بانسال و توماس فار نیز بنیانگذاران شرکت مایکرواستراتژی هستن، ولی شرکت در سال 1989 ابتدا توسط مایکی جی تاسیس شد. همچنین شرکت ماکرواستراتژی برای تجزیه و تحلیل داده های داخلی و خارجی مربوط به کسب و کارها با هدف گرفتن تصمیمات تجاری درتس، نرم افزار توسعه میده.

در تابستون سال 2020 بود که شرکت MicroStrategy تصمیم گرفت تا 250 میلیون دلار در بیت کوین، اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده دنیا سرمایه گذاری کنه. شرکت MicroStrategy بیت کوین رو با استناد به کاهش بازدهی نگهداری پول نقد، ضعیف شدن دلار و سایر عوامل اقتصاد کلان در سطح جهان یک دارایی ذخیره ارزش مناسب خطاب کرد.

شرکت تسلا(Tesla):

شرکت تسلا(Tesla):

یکی دیگه از شرکت های بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی تا سال 2022، شرکت خودرو سازی تسلا هست. شرکت Tesla سازنده وسایل نقلیه الکتریکی نیز در صف شرکت های دارنده بیت کوین اضافی شده. با تشکیل پرونده SEC مشخص شد که این شرکت در مجموع مبلغ 1.50 میلیارد دلار رو در رمزارزها سرمایه گذاری کرده. همچنین شرکت تسلا 10 درصد دارایی بیت کوین خودش رو در سه ماهه اول سال 2021 فروخته و به گفته مدیر عامل این شرکت یعنی ایلان ماسک، این کار برای اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای نگه داشتن پول نقد در ترازنامه بود.

از اونجایی که مدیر عامل شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک، در توییتر به بحث درباره بیت کوین می پرداخت، بازی بیت کوینی این شرکت، ماه ها گمانه زنی هایی رو به دنبال داشت. در اواخر سال 2020 پس از این استدلال که اختصاص سرمایه شرکت به بیت کوین، 100 میلیارد دلار به نفع سهامداران شرکت Tesla هست، سایلور پیشنهاد داد که شیوه نامه خودش رو برای سرمایه گذاری در بیت کوین با ماسک به اشتراک بذاره.

مقاله های کریپتویی احتمالا بدون پرداختن به اخباری که اکثر سرمایه گذارهای جوان تر و مسن تر رو به بازار کریپتوکارنسی علاقه مند کرده، کامل نمیشه. در ماه فوریه، شرکت تسلا با انتشار اعلامیه ای خبر داد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین سرمایه گذاری کرده و طبق پرونده ای که کمیسیون بورس و اوراق بهادر در سال 2020 در اختیار داشت، این مقدار تقریبا 8 درصد از 19 میلیارد دلار صندوق بودجه و ذخایر معادل نقدی شرکت Tesla بود. همچنین به محض اینکه ایلان ماسک مدیر عامل شرکت Tesla وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، قیمت بیت کوین جهش قابل توجه رو تجربه کرد و تقریبا در عرض دو هفته از 38 هزار دلار به بالای 57 هزار دلار رسید. همچنین ایلان ماسک اعلام کرده تا دارایی های دیگه ای مثل اتریوم و دوج کوین هم خریداریی کرده ولی مبلغ دقیق این سرمایه گذاری ها رو فاش نکرده.

هلدینگ گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital Holdings):

هلدینگ گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital Holdings

یکی دیگه از شرکت های بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی، هلدینگ گلکسی دیجیتال هست. شرکت Galaxy Digital Holding بزرگترین موسسه مالی حامی رمز ارز بیت کوین هست. موجودی بیت کوین این هلدینگ 15 هزار و 400 عدد و به ارزش تقریبی 522 میلیون دلار هست. هلدینگ گلکسی دیجیتال در ژانویه 2018 توسط شخصی به نام مایکل نووگراتز تاسیس شد و با شرکت های حوزه کریپتوکارنسی از جمله Block.one و BlockFi همکاری می کنه. نووگراتز از طرفداران درجه یک بیت کوین به شمار میره که بعد از بیماری کرونا اعلام کرده که سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی برای وی در اولویت قرار داره چون که تحول عظیمی در بازارهای مالی به وجود اومده.

مایکل نووگراتز مدیر عامل هلدینگ گلکسی دیجیتال و یکی از بنیانگذاران بانک Galaxy Digital LP هست. بانک گلکسی دیجیتال که در نیویورک مستقره، یه بانک تجاری متمرکز بر ارزهای دیجیتال هست. نووگراتز که قبلا مدیر صندوق گروه سرمایه گذاری فورترس بود، یکی از طرفداران برجسته ارزهای دیجیتال به شمار میاد. همچنین او در سال 2017 اعلام کرد که حداقل 20 درصد از دارایی های خالص خودش رو در قالب بیت کوین و اتریوم نگهداری می کنه. همچنین علاوه بر فعالیت های خود در بازار ارزهای دیجیتال، نووگراتز بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره Beat the Streets هست. این سازمان خصوصی برای مدارس دولتی شهر نیویورک برنامه ورزشی در رشته کشتی به وجود اورده.

در ماه نوامبر، هنگامی که رئیس جمهور چین، آقای شی جین پینگ از این کشور خواست که سرعت پذیرش و استفاده از بلاک چین رو سرعت بده. نووگراتز نیز در مورد استفاده از بلاک چین گفت که جین پینگ باعث اعتبار بخشیدن به ارزهای دیجیتال و بلاک چین هست. در اواخر همون ماه، هلدینگ گلکسی دیجیتال، با هدف ورود ثروت آمریکا به حوزه ارزهای دیجیتال راه اندازی کرد و یکی از هدف های اصلی از راه اندازی این صندوق، تشویق ورود افراد 50 تا 80 ساله بود که از بازار کریپتوکارنسی ها خارج شدن.

شرکت ویجر دیجیتال(Voyager Digital LTD):

شرکت ویجر دیجیتال(Voyager Digital LTD):

یکی دیگه از شرکت های بزرگ وارد شده به بازار ارزهای کریپتوکارنسی تا سال 2022، شرکت ویجر دیجیتال هست. Voyager Digital LDT یکی از سریع ترین شرکت های کارگزاری رمزنگاری، برنامه پرداخت رمزنگاری مبتنی بر دانمارک Coinify رو برای توسعه خدمات خود در بخش پرداخت دیجیتال خریداری کرده. همچنین تقاضای فزاینده برای پرداخت های رمزنگاری شده و موفقیت شرکت های موجود در این فضا، شرکت ویجر دیجیتال رو وادار به ورود به بازار پرداخت کرده و Coinify می تونه به شرکت کارگزاری رمزنگاری 1.9 میلیارد دلاری در این زمینه کمک کنه.

هدف شرکت ویجر دیجیتال ترکیب زیرساخت های پرداخت Coinify در پلتفرم های موجود اون ها تا سال های آینده هست که به مشتریا نامکان میده تا از حساب های خود پرداخت های مستقیم رو انجام بدن. این کار نه تنها نیاز به پردازنده پرداخت شخص دیگه رو کاهش میده، بلکه هزینه های بالای معامله های ناشی از سیستم عامل های پرداخت سنتی رو نیز کاهش میده. همچنین Coinify یه دروازه پرداخت رمزنگاری شده هست که به تاجران اجازه میده پرداخت های رمزنگاری شده رو بپذیرن و از طریق فیات های بومی نقد بشن.

کارگزاری رمز ارزی ویجر دیجیتال بر اساس اطلاعات سایت bitcointreasaries.org تعداد 12.260 بیت کوین در اختیار داره که ارزش اون در حدود 390 میلیون دلار هست. همچنین این شرکت قصد داره یه فروشگاه یک مرحله ای برای معامله دارایی های دیجیتال فراهم کنه. علاوه بر این، شرکت ویجر دیجیتال در ماه مه 2021 درآمد سه ماهه 60.4 میلیون دلاری رو گزارش کرد که 16 برابر بیشتر از سه ماهه قبل اون است. به این ترتیب شرکت ویجر دیجیتال نیز تبدیل به یکی از شرکت های بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی تا سال 2022 شد.

ورود برند نایکی به متاورس:

ورود برند نایکی به متاورس:

تولید کننده پوشاک ورزشی نایکی نیز با اعلام خرید کفش های ورزشی مجازی و محصولات کلکسیونی به اسم تجاری RTFKT اولین قدم خودش رو برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال برداشت.برند نایک نیز یکی از برندهای بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی هست. این همکاری، برند نایکی رسما به بزرگترین تولید کننده کالاهای ورزشی در ایالات متحده و یکی از اولین برندهای پوشاک معروف تبدیل شد که وارد دنیای در حال رشد متاورس میشه.

نایک نام الهه موفقیت یونان باستان و نبع الهام یکی از موفق ترین و برجسته ترین برندهای تولید محصولات ورزشی در دنیا هست. همچنین برند نایکی که در ابتدا با عنوان لوزام ورزشی ربان آبی شناخته می شد، در سال 1964 توسط فیل نایت و بیل بورمن تاسیس شد. همچنین یکی دیگه از بنیانگذاران برند نایکی، شخصی به نام جان دوناهو هست. جان دوناهو نیز مدیر عامل نایکی در مورد ورود برند نایکی به بازار کریپتوکارنسی گفت که این شرکت می تونه به ورزشکاران و تولید کننده ها در حوزه ورزش، خلاقیت، بازی و فرهنگ خدمت کرده و ردپای دیجیتال و قابلیت های نایکی رو توسعه بده.

همکاری آدیداس با پروژه های مطرح NFT:

همکاری آدیداس با پروژه های مطرح NFT:

یکی دیگه از برندهای بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی، برند آدیداس هست. تقریبا همزمان با ورود برند نایکی به بازار کریپتوکارنسی بود که برند آدیداس اعلام کرد که با همکاری تعدادی از پروژه های برجسته NFT از جمله جی مانی، مجموعه قایق تفریحی میمون کسل و کمیک پانکس به جهان متاورس وارد شد.

اولین سرمایه گذاری برند آدیداس روی بخشی از مجموعه Bored Ape NFT بود که برای نشون دادن لباس ورزشی نمادین آدیداس دوباره طراحی شده بودن. در همین منوال توکن های Gmoney که اخیرا در فهرست Fortune NFTy 50 نشون داده شده بودن، به منظور استفاده از قدرت نفوذ افراد برجسته در حوزه NFT طراحی شدن. همچنین توکن های بی همتای کمیک پانکس هم در صدد ترکیب NFT و کمیک بوک های فیزیکی و معرفی مفهومی نوین به اسم کریپتو کمیک بودن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مقاله شما رو با انواع برندهای بزرگ وارد شده به بازار کریپتوکارنسی تا سال 2022، آشنا کنیم. همونطور که گفتیم، با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، برندها و شرکت های بزرگی اقدام به سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال کردن و به دنبال سرمایه گذاری اون ها، افراد زیادی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کردن. همچنین با سرمایه گذاری و وارد شدن شرکت های بزرگ به بازار کریپتوکارننسی، قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرد. انتظار میره در سال های بعدی نیز شاهد ورود سرمایه های زیاد به بازار کریپتوکارنسی توسط شرکت های بزرگ باشیم.


نظرات کاربران در مورد برندهای بزرگ وارد شده به بازار ارز های دیجیتال تا سال 2022
سوال امنیتی :7+82 = ?