تفاوت بیت کوین با ترون چیست؟

1402/02/18

مقایسه بیت کوین و ترون؛ این دو شبکه ارز دیجیتال چه تفاوتی با هم دارن؟ چرا باید با تفاوت بیت کوین و ترون آشنا باشیم؟ کارمزد در بلاک چین ترون و زمان خرید بیت کوین چقدر است؟ سرعت انجام تراکنش ها در کدوم بلاک چین بیشتره؟ ترون و بیت کوین چه تاثیری بر محیط زیست دارن؟ وضعیت وایت پیپر ارز دیجیتال ترون و بیت کوین چجوریه؟ بنیانگذاران اصلی BTC و TRX چه کسانی هستن؟

بازار کریپتوکارنسی یکی از محبوب ترین بازارهای مالی هست که شما می تونین در این بازار سرمایه گذاری کرده و سود زیادی از نوسانات قیمتی رمزارزها به دست بیارین. بازار کریپتو دارای رمزارزها و شبکه های بلاک چینی مختلفی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. دو مورد از این شبکه های بلاک چینی، بیت کوین و ترون هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت بیت کوین با ترون چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ترون و بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت بیت کوین با ترون بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین(BTC)

ارز دیجیتال بیت کوی

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیت کوین ارز دیجیتالی هست که برای انتقال اون به بانک یا هیچ نهادی نیاز ندارین. این ارز دیجیتال در سال 2008 توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو اختراع شد، هر واحد اون به هشت رقم اعشار تقسیم میشه و کوچیک ترین واحد اون ساتوشی نام داره. بیت کوین به عنوان با ارزش ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال دنیا شناخته میشه و اولین ارز رمزنگاری شده ای هست که به دنیا معرفی شده.

جالب اینجاست که بدونین بیت کوین از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هست که اون رو نسبت به سایر ارزهای رایج برتری داده. همچنین نحوه تولید و قیمت گذاری متفاوتی که نسبت به سایر پول های واقعی داره باعث شده تا این نوع ارز دیجیتال دچار تورم و کاهش ارزش نشه و آموزش برای معاملات یا خرید و فروش با این ارز دیجیتال به صورت گسترده صورت بگیره. توجه داشته باشین که ارز دیجیتال بیت کوین با محاسبات خیلی پیچیده ریاضی به صورت رمزهای دیجیتالی به دست میاد و همین موضوع باعث شده تا ارزش پولی داشته باشه.

آشنا با ارز دیجیتال ترون(TRX)

ارز دیجیتال ترون

ترون هم یکی دیگه از رمزارزهای محبوب در بازار کریپتو هست. ترون یا Tron نوعی شبکه بلاک چینی توزیع شده در بستر اینترنت هست که هدف اون ایجاد محیطی برای انتشار محتوا و کسب درآمد به این وسیله و همچنین مشاهده و استفاده کاربران از محتوایی هست که توسط سایر افراد در این شبکه قرار گرفته. به عبارت دیگه، ترون نوعی شبکه مبتنی بر بلاک چین هست که هدف از ساخت اون، ایجاد یه سیستم سرگرمی جهانی دارای محتوای دیجیتال هست که شما می تونین تراکنش های خودتون رو بر روی این شبکه انجام بدین.

ارز دیجیتال ترون با نماد اختصاری TRX ارز داخلی بلاک چین ترون هست. این رمزارز نوعی پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین هست که به تریدرها این امکان رو میده تا تراکنش های خودشون رو در این شبکه انجام بدن. ترون از فناوری بلاک چین به عنوان بستری برای توسعه بازار جهانی استفاده می کنه که این شامل دنیای سرگرمی، رسانه و انواع محتواست. ارز دیجیتال ترون توسط شخصی به اسم جاستین سان راه اندازی شده و از زمان پیدایش تاکنون تونسته موفقیت های زیادی رو پشت سر بذاره.

مقاله تکمیلی: ارز دیجیتال ترون چیست؟

تفاوت بیت کوین با ترون

تفاوت بیت کوین با ترون چیست؟

همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال مختلفی در بازار کریپتو وجود دارن. برای ما که در این بازار فعال هستیم یا قصد شناخت بیشتر اون رو دارین، مهمه که از ویژگی های متفاوت ارزهای دیجیتال مطلع باشیم، مخصوصا ارزهای برتر که در معاملات بیشتری هم ترید میشن. ترون و بیت کوین از جمله رمزارزها پایه و مهم بازار هستن که باید با تفاوت های اون ها آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت بیت کوین با ترون بپردازیم.

  • بنیانگذاران بیت کوین و ترون

یکی از تفاوت های بیت کوین با ترون، مربوط به بنیانگذاران این رمزارزهاست. ساتوشی ناکاموتو اسم شخصی ناشناسی هست که ارز دیجیتال بیت کوین رو راه اندازی کرد و به ما معرفی کرد. مالک اصلی ارز دیجیتال ترون هم شخصی به اسم جاستین سان هست که اصالت چینی داره. جاستین سان قبل از راه اندازی ارز دیجیتال ترون، تجربه کار در حوزه رمزارزها و بلاک چین رو داشت.

  • وضعیت وایت پیپر

وضعیت وایت پیپر هم یکی دیگه از تفاوت های بیت کوین با ترون هست. وایت پیپر بیت کوین در سال 2008 یه سال قبل از شروع به کار اون منتشر شد. این وایت پیپر با اینکه در نوع خودش اولین بود، توضیح جامعی در مورد وضعیت شبکه، الگوریتم اجماع، انجام تراکنش ها و... ارائه کرد. در مقابل وایت پیپر ترون هرچند شامل اطلاعات زیادی بود و به نظر میرسید که سند قابل اتکایی باشه، ولی کمی بعد از انتشار این وایت پیپر که روی اینده ترون تاثیرگذار بود، زمزمه هایی در مورد کپی بداری هایی که در اون از وایت پیپر سایر رمزارزها صورت گرفته بود به جریان افتاد.

  • تفاوت کارمزد در شبکه بیت کوین و ترون

یکی دیگه از تفاوت های بیت کوین با ترون، کارمزدهای این شبکه هاست. کارمزد بیت کوین تحت تاثیر تعداد تراکنش ها و سختی شبکه اون هست و مقدار ثابتی نداره و ممکنه در بعضی مواقع کارمزدهای زیادی از کاربران گرفته بشه، ولی کارمزد شبکه ترون خیلی ناچیز و در حد صفر هست. پس حتی برای انجام کم ارزش ترین تراکنش ها هم می تونه گزینه مناسبی باشه.

  • سرعت انجام تراکنش

سرعت انجام تراکنش ها هم یکی دیگه از تفاوت های بیت کوین با ترون هست. جالب اینجاست که بدونین هر تراکنش بیت کوین حداقل یه ساعت و تراکنش ترون هم معمولا ظرف چند ثانیه انجام و در شبکه بلاک چینی ثبت میشه. بنابراین، اگه می خواهین تا تراکنش های خودتون رو در سریع ترین زمان ممکن انجام بدین، می تونین از شبکه بلاک چینی ترون(Tron) استفاده کنین.

  • تاثیر بر روی محیط زیست

شبکه بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می کنه. این مکانیزم نیاز به انرژی زیادی داره، به همین دلیل هست که ماینرهای بیت کوین برق زیادی مصرف می کنند. برای تولید این برق معمولا از منابع طبیعی کشورها استفاده میشه. همچنین فعالیت 24 ساعته ماینرها گرمای زیادی تولید می کنه که به محیط زیست تاثیر بدی می ذاره. الگوریتم اجماعی که شبکه ترون استفاده می کنه از نوع اثبات سهام هست. این روش انرژی زیادی مصرف نمی کنه و برای محیط زیست مناسب تر هم هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تفاوت بیت کوین با ترون چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ترون و بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی مباحث تحلیل بیت کوین با ترون بپردازیم. همونطور که گفتیم، بازار کریپتو دارای رمزارزها و شبکه های بلاک چینی مختلفی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. دو مورد از این شبکه های بلاک چینی، بیت کوین و ترون هست. بیت کوین و ترون تفاوت های زیادی با هم دارن. از جمله از این تفاوت ها می تونیم به سرعت انجام تراکنش ها، کارمزدهای دریافتی، وضعیت وایت پیپر، بنیانگذران و تاثیر بر روی محیط زیست اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد تفاوت بیت کوین با ترون چیست؟
سوال امنیتی :5+85 = ?