معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ کم برای سرمایه گذاری

1402/06/30
معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ کم برای سرمایه گذاری


با دیدن قیمت بیت کوین و افزایش روز به روز اون، بیشتر افرادی که قصد سرمایه گذاری تو این بازار رو دارن، احساس میکنن از بقیه عقب موندن و بسمت خرید ارز دیجیتال میرن. درسته که BTC ارزشمند ترین رمز ارز دنیاست و اهمیت زیادی رو داره، اما پروژه های زیادی تو بازار کریپتوکارنسی ها وجود دارن که سود های زیادی رو به سرمایه گذارهاشون میرسونن. تو این مقاله میخوایم بهترین آلت کوین با مارکت کپ کم که برای سرمایه گذاری مناسب هستن و کمتر کسی تا به الان بهشون پرداخته رو بهتون معرفی کنیم.

آلت کوین چیست؟

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری| آلت کوین چیست؟

قبل از اینکه بریم سراغ اصل مطلب، لازمه کمی بیشتر با آلت کوین ها آشنا بشیم. اگه بخوایم به ساده ترین شکل ممکن بگیم Altcoin چیست؟ میتونیم توضیح زیر رو بهتون ارائه بدیم. به هر ارزی که بعد از بیت کوین بوجود اومده و به بازار کریپتوکارنسی ها عرضه شده، آلت کوین میگن. کلمه آلت کوین از ترکیب دو کلمه ی Alt که اول عبارت Alternate به معنی جایگزین شدن هستش و Coin گرفته شده. به عبارت دیگه Altcoin یعنی هر ارزی که به عنوان جایگزینی برای خرید بیت کوین است.

طبق آخرین تحقیقاتی که انجام شده، تو اوایل سال 2020 بیش از پنج هزار ارز دیجیتال مختلف به بازار کریپتوکارنسی ها عرضه شدن. طبق این اطلاعات منتشر شده بیش از 34 درصد کل پولی که تو بازار وجود داره، به این ارز ها اختصاص پیدا کرده. آلت کوین ها هم از قوانینی که تو بیت کوین وجود دارن، پیروی میکنن. البته این قوانین و پروتکل ها به شکلی تغییر داده شدن که عملکرد بهتر و کاربرد بیشتری رو داشته باشن.

دلیل اصلی پیدایش آلت کوین ها، محدودیت هایی بود که بیت کوین داشت. ارز های دیجیتالی که بعد از بیت کوین عرضه شدن، ادعا هایی رو مبنی بر کامل و رفع ایرادات بیت کوین داشتن. از طرف دیگه برخی از علاقه مند های حوزه بلاک چین و کسب و کار هایی که بر پایه ی این تکنولوژی و فناوری بوجود اومده بودن، ارز هایی رو یه این بازار عرضه کردن.

معروف ترین و موفق ترین آلت کوین دنیا، اتریوم نام داره. این ارز که متعلق به شبکه ای به همین اسم هستش، تو سال 2013 بوجود اومده. در حال حاضر ارز Ethereum رتبه دوم بازار رو به خودش اختصاص داده. هدف اصلی این پروژه ارائه ی بستری برای تنظیم قرارداد های هوشمند و طراحی برنامه های غیر متمرکز (DApps) است. تو مقاله ارز اتریوم چیست؟ به طور کامل جنبه های مختلف این پروژه رو بررسی کردیم.

مارکت کپ چیست؟

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری | مارکت کپ چیست؟

همونطور که از عنوان مقاله ی امروزمون مشخصه، قراره برخی از آلت کوین ها با مارکت کپ کم رو بهتون معرفی کنیم؛ به همین خاطر لازم میدونیم در این مورد هم اطلاعاتی رو در اختیارتون بزاریم. مارکت کپ یکی از مهمترین شاخص ها تو بازار ارز های دیجیتال هستش که میزان ارزش بازار یه ارز رو نشون میده. معنی دقیق Market Cap مجموع سرمایه بازار است.

برای بدست آوردن این معیار باید مجموع قیمت همه ی سکه های در گردش رو حساب کنیم. با استفاده از این شاخص سرمایه گذار ها میتونن با دید بهتری ارز دیجیتال مورد نظرشون رو خریداری کنن. این مفهوم بهتون کمک میکنه که میزان ریسک، نقد شوندگی، محبوبیت و حجم بازار یه ارز رو مورد بررسی قرار بدین. علاوه بر اون با استفاده از این کمیت میتونین پروژه های مختلف رو با هم مقایسه کنین.

البته لازم به ذکره که مارکت کپ به تنهایی برای خرید آلت کوین کافی نیست. میزان بزرگی بازار یه ارز فقط یکی از فاکتور هاییه که باید بهش توجه کنین. این شاخص به تنهایی نمیتونه رشد و سود و زیان یه ارز رو مشخص کنه. از مارکت کپ برای بدست آوردن دید مناسبی در مورد ریسک ها و احتمالات سود و زیان دهی یه ارز استفاده میشه.

لیستی از آلت کوین ها با مارکت کپ کم

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری

تو این مقاله آلت کوین های متوسط و کوچیک رو بهتون معرفی میکنیم. ارز هایی که Market Cap اونا زیر یه میلیارد دلار هستش، ارز های کوچکی حساب میشن. همچنین اگه ارزش بازار ارزی بین 1 تا 10 میلیارد دلار باشه، اون رمز ارز به عنوان یه آلت کوین متوسط شناخته میشه. بهترین استراتژی برای خرید آلت کوین ها توزیع درست و منطقی سرمایه بین ارز های مختلف هستش.

تذکر: قبل از اینکه لیست بهترین آلت کوین با مارکت کپ پایین رو بهتون ارائه بدیم، لازمه نکاتی رو در مورد خرید ارز دیجیتال بهتون یادآوری کنیم. همونطور که میدونین سرمایه گذاری تو بازار های مالی ریسک های زیادی رو به همراه داره. به همین خاطر باید قبل از سرمایه گذاری تو این بازار در مورد این ریسک ها مطالعه کنین. توجه داشته باشین که مسئولیت همه ی سرمایه گذاری ها به عهده ی خودتونه و به همین خاطر باید قبل از هر اقدامی، به طور کامل در مورد ارز مورد نظر و موقعیت های مناسب برای ورود به اون رو تحقیق کنین.

هیچ کدوم از ارزهایی که تو این مقاله بهتون معرفی میشن، پیشنهادی برای خرید و فروش نیستن. قبل از خرید Altcoin های زیر بهتره خودتون هم به طور کامل در موردشون تحقیق کنین. در ادامه لیستی از بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ کم رو بهتون معرفی میکنیم که در خرید آلت کوین میتونه کمکتون کنه:

ارز پالی گان یا ماتیک نتورک (Polygon)

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری| ارز پالی گان

اولین آلت کوینی که قصد معرفیش رو داریم پالی گان نام داره. این ارز تو سال 2017 ساخته شده ولی تو همین مدت کوتاه تونسته پیشرفت قابل توجهی رو بدست بیاره. البته قبلا این پروژه ماتیک نتورک نام داشت ولی برای مقاصد بازرگانی و جذب مشتری های بیشتر، تو تاریخ 9 فوریه 2021 به پالی گان تغییر نام پیدا کرد. ارز دیجیتال پلی گان روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و از فناوری های دیفای (DeFi)، برنامه های غیر متمرکز (DApps) و دائو (DAO) پشتیبانی میکنه.

هدفی که تو این بلاک چین دنبال میشه، یکپاچه سازی شبکه های مبتنی بر اتریوم هستش. این پلتفرم تا به الان عملکرد خوبی رو از خودش به نمایش گذاشته. در حال حضر که داریم این مقاله رو براتون تهیه میکنیم، هر واحد ارز Polygon حدودا 1.9 دلار قیمت داره. همچنین این پروژه با مارکت کپ 12 میلیون دلاریش تو رتبه ی نوزدهم بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. برای خرید پالی گان میتونین به صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مراجعه کنین. 

ارز ترون (Tron)

یکی دیگه از آلت کوین هایی که مارکت کپ پایینی رو داره و به همین خاطر برای سرمایه گذاری مناسبه، ترون هستش. ارز دیجیتال ترون یا TRX متعلق به یه بلاک چین با هدف تمرکز زدایی از اینترنت است. این پروژه توسط یه تیم حرفه ای از توسعه دهنده ها و بنامه نویس های مطرح ساخته شده. رهبری این تیم به عهده جاستین سان (Justin Sun) بود.

البته ترون از یه اکوسیستم بسیار گسترده و پیچیده تشکیل شده. از مهمترین محصولات این بلاک چین میتونیم زنجیره عمومی، کیف پول اختصاصی برای کاربرها، اپلیکیشن های غیر متمرکز (DApps) و. . . رو نام ببریم. همه ی محصولاتی که به نحوی زیر مجموعه ی شبکه ترون حساب میشن، با همدیگه تعامل دارن. همچنین این برنامه های در تعامل با هم، ثبات این اکوسیستم رو تامین میکنن.

نکته مثبتی که در مورد این رمز ارز وجود داره، تیم توسعه دهنده ی فعال این پروژه هستش. اعضای این تیم به شکل دائمی و پیوسته در حال ارتقا این پروژه هستن. در حال حاضر این ارز از نظر حجم بازار تو رتبه 30 ام قرار گرفته. همچنین میزان مارکت کپی که به این پروژه اختصاص داره، 7.3 میلیارد دلار هستش.

ارز آوه (Aave)

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری| ارز آوه

آوه یکی از ارزشمند ترین آلت کوین های بازار هستش. پروژه آوه در تلاشه که یه بازار مالی غیر متمرکز تو زمینه پرداخت و وام دهی بوجود بیاره. این بازار از وام دهنده ها، وام گیرنده ها و تامین کننده های موجودی تشکیل شده. به عبارت ساده تر، نقدینگی این بازار بوسیله ی تامین کننده ها و سپرده گذار ها تامین میشه. سپس وام گیرنده ها با ارائه ی وثیقه هایی، اجازه دریافت وام پیدا میکنن.

شاید براتون جالب باشه که بدونین اسم این پروژه از عبارت Aave که تو زبان فنلاندی به معنی روح هستش، الهام گرفته شده. دلیل این نام گذاری، شفافیت بسیار زیاد این پروژه است. ارز دیجیتال آوه یه زیرساخت اپن سورس هستش و به همین خاطر همه ی افراد میتونن بدون هیچ محدودیتی از جزئیات این پروژه باخبر بشن. تیم سازنده و توسعه دهنده ی این رمز ارز از مهندسین و متخصصان بلاک چین تشکیل شده.

رمز ارز آوه رو میتونیم گران قیمت ترین آلت کوین مقاله مون بدونیم. در حال حاضر برای خرید هر واحد از این ارز دیجیتال باید بیش از 318 دلار پرداخت کنید. پروژه Aave با حجم بازار 4.2 میلیارد دلاریش، یکی از پروژه های متوسط بازار کریپتوکارنسی هاست.

ارز آیوتا (IOTA)

یکی از صنایع بسیار آینده داری که هنوز تو ابتدای مسیر خودش قرار گرفته، تکنولوژی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است. پروژه های بلاک چینی متنوعی وجود دارن که تو این حوزه فعالیت دارن. یکی از معروف و مورد توجه ترین پروژه های این حوزه، آیوتا هستش. این پروژه بیش از 3.7 میلیارد دلار ارزش داره و با ارزش ترین پروژه ی هوش مصنوعی تو بازار کریپتوکارنسی ها به شمار میره.

پروژه IOTA تو سال 2017 به وسیله ی یه بنیاد خصوصی تو آلمان ساخته شده. بنیاد آیوتا قبلا با پروژه ها و کمپانی های مطرحی تو زمینه اینترنت اشیا همکاری داشته. به همین خطر این پروژه تونست تو یه مدت زمان کوتاه موفقیت قابل توجهی رو بدست بیاره. با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که هوش مصنوعی تو سال های گذشته بهش دست پیدا کرده و قابلیت های بسیار زیادی که این تکنولوژی داره، ارز دیجیتال آیوتا رو میتونیم به عنوان یکی از آینده دارترین پروژه های این لیست معرفی کنیم. خرید آیوتا در صرافی ایران بایننس امکان پذیره. با مراجعه به سایت این صرافی و ثبت نام و احراز هویت در اون قادر به خرید الت کوین ها و سایر ارزهای دیجیتال خواهید بود. 

ارز هولو یا هات (HOT)

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری| ارز هولو

هولو یا هات آلت کوین بعدی هستش که مارکت کپ کم رو داره ولی میتونه سود های زیادی رو بهتون بده. این پروژه بعد از رشد پنج هزار درصدی که تو اوایل سال 2021 داشت، شهرت زیادی رو بدست آورد و نظر سرمایه گذارهای بزرگ بازار رو به خودش جلب کرد. قبلا تو یه مقاله جدا در مورد چیستی و نحوه کار این رمز ارز توضیحاتی رو بهتون ارائه دادیم.

به طور خلاصه هولو به عنوان پروژه ای تو حوزه اینترنت غیر متمرکز شناخته میشه. این پلتفرم اهمیت ویژه ای برای اطلاعات کاربر ها قائل شده. ارز دیجیتال هات که توکن بومی این پلتفرم است، سعی داره با ایجاد تغییر و تحول تو توزیع، ذخیره و پردازش داده ها، ارتباطاتی که بین افراد وجود داره رو به طور کامل تغییر بده. به عبارت ساده تر، قصد داره یه اینترنت انسانی تر رو بوجود بیاره.

ارز وی چین (VeChain)

وی چین یه پروژه بلاک چینی منحصر به فرده که در ابتدا به عنوان یه سیستم مدیریت برای زنجیره های تامین به بازار معرفی شد. بعد ها این پروژه ار تقا و توسعه پیدا کرد و تو حوزه های دیگه ای مثل جلوگیری از تقلب تو زنجیره های توزیع و اینترنت اشیا هم ورود پیدا کرد. علاوه بر اون تو سال 2017 این برند تغییرات اساسی رو تجربه کرد و اسمش رو به ویچین تور (VeChain Thor) تغییر داد. در حال حاضر این پروژه از برنامه های غیر متمرکز هم پشتیبانی میکنه.

هم اکنون که داریم این مقاله رو براتون تهیه میکنیم، این پروژه به عنوان یکی از جذاب ترین پروژه ها بین سرمایه گذاران بلاک چین شناخته میشه. از طرف دیگه وجود تیم توسعه دهنده ی حرفه ای که مشکلات و فرصت های بلاک چینی رو به خوبی میشناسن و درک میکنن، باعث شده این پروژه راه حل های جامعی رو برای این مشکلات ارائه بده.

Market Cap ارز دیجیتال وی چین حدودا 10 میلیارد دلار هستش و همین مسئله باعث شده این پروژه بین 25 ارز برتر بازار کریپتوکارنسی ها قرار بگیره. یکی دیگه از مزایایی که باعث جذابیت ارز VET برای سرمایه گذار ها شده، قیمت بسیار پایین این ارزه.

ارز فلو (Flow)

معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ پایین برای سرمایه گذاری| از فلو

آلت کوین بعدی که از Market Cap پایینی برخورداره، فلو نام داره. ارز فلو تو جایگاه 44 ام بازار قرار داره. فلو یه بلاک چین سریع و غیر متمرکزه که انعطاف پذیری بسیاری رو در برابر تغییرات و توسعه داره. از این شبکه به عنوان پایه ای برای راه اندازی نسل جدید بازی ها، برنامه ها و دارایی های دیجیتالی استفاده میشه. فلو به عنوان تنها بلاک چین تک لایه ای شناخته میشه که تیمش به شکل مداوم و مستمر تجاربی رو در مورد بلاک چین ارائه میده.

بلاک چین فلو مقیاس پذیری بسیار بالایی رو داره و به همین خاطر تونسته اعتماد کمپانی های مطرح رو برای همکاری بدست بیاره. مثلا یکی از پروژه های مطرحی که از فلو استفاده میکنه، بازی کریپتوکیتیتز (CryptoKitties) هستش که تو سال 2017 ساخته شده. این بازی تو یکی دو سال گذشته خیلی محبوب شد و توکن های غیر مثلی اون به قیمت های نجومی رسیدن. البته نباید فراموش کرد که بخش قابل توجهی از این موفقیت به بلاک چین فلو مربوط است.

ارز بیت تورنت (BTT)

یکی از بهترین آلت کوین ها برای خرید در سال آینده، خرید آلت کوین بیت تورنت هستش. بیت تورنت یکی از محبوب ترین پلتفرم های بلاک چینی تو زمینه اشتراک گذایر فایل های ویدیویی، بازی، کتاب یا هر محتوای دیگه ای به شکل همتا به همتا است. ارز دیجیتال ترون یه بنیاد به همین اسم داره که تو سال 2018، پروژه بیت تورنت رو خریدری کرد. دلیل این کار تکمیل پروژه اطلس ترون هستش.

در مجموع میتونیم بیت تورنت رو به عنوان یه مکمل برای ترون بدونیم که هر دو روی فناوری های همتا به همتا متمرکز شدن. ترکیب نقاط قوت و امکانات شبکه بیت تورنت با بلاک چین ترون، میتونه هدف اینترنت غیر متمرکز رو سریعتر عملی کنه. ارز دیجیتال بیت تورنت بعد از تغییر مالکیت و همکاری هایی که تو همین راستا داشت، جهش قابل توجهی رو از نظر قیمتی و حجم بازار داشت. در حال حاضر این پروژه تو رتبه 67 بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. خرید بیت تورنت به سادگی در صرافی ایران بایننس امکانپذیره. 

 

جمع بندی

تو این مقاله سعی کردیم برخی از بهترین آلت کوین با مارکت کپ کم رو بهتون معرفی کنیم. توجه داشته باشین که این مطلب صرفا برای آشنایی با پروژه های مستعد رشد هستش و به همین خاطر نباید به عنوان مبتایی برای معاملاتتون باشه. صرافی ارز دیجیتال بهترین راه برای خرید آلت کوین و سایر ارز های دیجیتال هستش. ایران بایننس یکی از بهترین صرافی های داخلی هستش که از همه ی ارزهای معرفی شده تو این مطلب پشتیبانی میکنه.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین آلت کوین ها با مارکت کپ کم برای سرمایه گذاری
سوال امنیتی :7+42 = ?