نحوه استفاده استراتژی استاپ هانتینگ Stop Hunting

1402/01/01

با محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال و فارکس در جهان افراد زیادی جذب این بازار شدن و هرکدوم با هدفی فعالیت خودشون رو شروع کردن. یکی از توطئه هایی امروزه در بازارهای مالی گسترش پیدا کرده، استراتژی استاپ هانتینگ هست. استاپ هانتینگ یک استراتژی معاملاتی هست که شامل تحریک دستورات توقف ضرر سایر معامله گران در بازار برای ایجاد یک محیط معاملاتی موقت با نوسانات بالا هست. این مقاله از مباحث صرافی ارز دیجیتال اینانس را برای تسلط بر این موضوع تا انتها مطالعه نمایید.

استاپ هانتینگ Stop Hunting چیست؟

استاپ هانتینگ Stop Hunting چیست؟

استاپ هانتینگ یک استراتژی معاملاتی هست که شامل دستکاری قیمت یک دارایی به منظور تحریک سفارشات توقف ضرر هست که توسط معامله گران دیگه ارسال میشه. دستورهای توقف ضرر سفارش هایی هستن که برای فروش یک دارایی در صورت کاهش قیمت آن به منظور محدود کردن زیان احتمالی انجام میشه. استراتژی استاپ هانتینگ تلاش می کنه تا بعضی از فعالان بازار رو از موقعیت های خودش خارج کنه و قیمت ارزهای دیجیتال رو به حدی برسونه که افراد تصمیم بگیرم سفارش های حد ضرر رو تعیین کنن.

شروع بیشتر حد ضررها معمولا نوسانات بالایی ایجاد می کنه و فرصتی رو برای سرمایه گذارانی که به دنبال تجارت در این محیط هستن، فراهم می کنه. استاپ هانتینگ زمانی استفاده میشه که بعد از خرید کالا یا دارایی، حد ضرر رو مشخص می کنن و بعد قیمت دارایی به حد ضرر افراد میرسه که در این حالت، بازار افراد رو از معامله خارج می کنه و بعد حرکت قیمت معکوس میشه. به همین علت برخی از معامله گران آشنایی دقیقی از این موضوع ندارن و نمی دونن که استاپ هانتینگ همواره در بازارهای مالی اتفاق می افته و زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال به حد زیان میرسه و شخص امکان فروش اون رو نداره.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

استاپ هانتینگ چگونه رخ می دهد؟

استاپ هانتینگ چگونه رخ می دهد؟

همونطور که بیان کردیم استاپ هانتینگ به صورت مکرر در بازارهای مالی رخ میده و غالبا قیمت دارایی در جهت دلخواه کاربران تغییر و حرکت می کنه. کاربران و معامله گران زمانی که قصد سرمایه گذاری دارن نمودارها رو تحلیل و بررسی می کنن، از اخبار مطلع میشن و فرصت مناسب معامله رو تشخیص میدن و حدود سود و ضرر رو تشخیص داده و وارد معامله میشن.

بازار برخلاف تصور و تحلیل های قبلی های شما به سمت سود بیشتر حرکت نمی کنه، بلکه به سمت حد ضرر حرکت می کنه و شما رو وارد استرس می کنه. در این موقعیت، حساب مالی شما بسته میشه و امکان فروش دارایی تون رو ندارین. این درحالی است که اکثر کاربران این موقعیت رو تجربه کردن و این رو اتفاقی نرمال تلقی می کنن.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک استراتژی معاملاتی خوب چیست؟

علت رخ دادن استاپ هانتینگ:

علت رخ دادن استاپ هانتینگ:

استاپ هانتینگ ممکنه در چی انتشار اخبار در مورد بازار ارز دیجیتال یا فارکس و نوسانات رخ بده. به این صورت که بسیاری از کاربران از موقعیت های معاملاتی شون خارج بشن و نقدینگی بازار کاهش یابد و پس از این بازار شرایط دستکاری رو داشته باشه. نکته قابل توجه این هست که گاها دربازار فارکس، در هنگام تجمع نیز استاپ هانتینگ رخ بده. پس می توان استراتژی استاپ هانتینگ رو در بازار های مالی مرتبط با حجم نقدینگی بازار دونست. در این شرایط کاربر یا معامله گری موفق هست که درگیر اخبارهای هیجانی و شایعات نباشه و با آگاهی کامل در معاملات بازار فارکس شرکت کنه.

روش استفاده از استراتژی استاپ هانتینگ:

روش استفاده از استراتژی استاپ هانتینگ

در واقع نباید تصور کرد که استراتژی استاپ هانتینگ به عنوان یک تله استفاده میشه و شما با دونستن نحوه کار پول هوشمند می تونین از این مزیت استفاده کنین. معمولا هرچقدر سطح ساپرت با لمس های بیشتر در معرض دید قرار بگیره، احتمال در اون سطح ساپرت شده بیشتر هست. برای به کار بردن استراتژی استاپ هانتینگ باید برخلاف اکثر افرادی که در این زمینه ضرر می کنن، حرکت کنین. بنابراین پول های هوشمند فرصتی برای جلوگیری از نقدینگی خارج از سطح ساپرت و استفاده از عملکرد تریدرهای خرده فروش که نمی دونن چطوری حدد ضررشون رو مشخص کنن، میدن.

بیشتر بخوانید: انواع روش های تعین حد ضرر کدامند؟

روش های جلوگیری از استاپ هانتینگ:

روش های جلوگیری از استاپ هانتینگ

همونطور که بیان کردیم استاپ هانتینگ زمانی رخ میده که کاربران وارد معامله شدن و حد ضرر خودشون رو تعیین کردن. بنابراین زمانی که قیمت دارایی به حد ضرر کاربران میرسه، بازار افراد رو از معامله خارج می کنه و سپس بلافاصله بعد از این رویداد حرکت قیمت معکوس میشه و در جهتی که مد نظر شماست، حرکت می کنه. افراد برای جلوگیری از استاپ هانتینگ می تونن از استراتژی هایی استفاده کنن تا مانع از رخ دادن استاپ هانتینگ بشن. در ادامه به بیان برخی از این استراتژی ها می پردازیم.

·توجه به بریک اوت ها:

یکی از استراتژی های جلوگیری از استاپ هانتینگ توجه به بریک اوت ها هست. معامله گران گاها در یک روند صعودی متوجه شکست قیمت ساپرت شده میشن، ولی با گذشت زمان قیمت روند معکوس می گیره. همین اتفاق در روند نزولی نیز اتفاق می افته. طوری که معامله گران در در روند نزولی شاهد شکست روند قیمت سطح حمایتی میشن ولی این روند ادامه پیدا نمی کنه. بنابراین بهتره کاربران در این شرایط به بریک اوت ها توجه کنن و معاملاتشون رو بر اساس تشکیل الگوهای جعلی در چارت انجام ندن.

·استفاده از اندیکاتور:

یکی دیگه از استراتژی های جلوگیری از استاپ هانتینگ، استفاده از ادیکاتور هست. اندیکاتور شاخصی مبنی بر نوسانات بازارهای مالی هست که به کاربران کمک می کنه تا نوسانات بازار رو تحلیل کنن. با استفاده از اندیکاتور می توان حد ضرر رو تشخیص داد و اون رو در نقطه بهتری  تنظیم کرد. اندیکاتور توانایی نشون دائن میانگین حرکت قیمت در بازه انتخابی رو داره و متوسط دامنه قیمت معاملات در بازار رو نشون میده.

·ورود از نقاط اولیه:

یکی دیگه از استراتژی های جلوگیری از استاپ هانتینگ، ورود از نقاط اولیه هست که برای اجرای این استراتژی، کاربر باید صبور و دقیق باشه و زمانی که موقعیت مناسبی برای ورود به بازار و معامله فراهم شد، به سرعت وارد بازار و معامله نشه، بلکه باید در یان لحظه نقطه ورود رو تغییر بده.

نتیجه و جمع بندی:

استاپ هانتینگ استراتژی هست که تلاش می کنه تا بعضی کاربران بازار رو از موقعیت های خودش خارج کنه و قیمت یه ارز دیجیتال رو به سطحی برسونه که خیلی از افراد تصمیم بگیرن سفارش های حد ضرر رو مشخص کنن. در این شرایط افراد باید با توجه به دانش و اطلاعات شون از این شرایط پیش اومده استفاده کنن و سود کسب کنن.


نظرات کاربران در مورد نحوه استفاده استراتژی استاپ هانتینگ Stop Hunting
سوال امنیتی :8+61 = ?