همبستگی بیت کوین چیست؟ هر آنچه باید بدانید!

1401/12/26

همبستگی بیت کوین یا Correlation؛ یکی از مفاهیم مهم در بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این مفهوم می دونین؟ اصلا می دونین همبستگی به چه معناست؟ منظور از همبستگی بیت کوین چیست؟ نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال چیست؟ آگاهی از همبستگی نمودارهای قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال چه اهمیتی داره و چه تاثیری روی خرید بیت کوین و فروش آن میزاره؟ نحوه محاسبه همبستگی چجوریه؟

در بازار ارزهای دیجیتال، احساسات بیشتر تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل پیش بینی های کارشناسان یا رویدادهای سیاسی قرار می گیره. ولی با تحلیل یه بازه زمانی گسترده تر معلوم میشه که قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال به ویژه اتریوم بیشتر با قیمت بیت کوین همبستگی داره. به همین دلیل تکیه بر همبستگی در زمان خرید ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین ارزش داره و بهتره مورد توجه قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله همبستگی بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد همبستگی بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت آگاهی از همبستگی نمودارهای قیمتی رو مورد بررسی قرار بدیم.

همبستگی بیت کوین چیست؟

همبستگی بیت کوین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم همبستگی بیت کوین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که همبستگی بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که همبستگی بیت کوین به معنی رابطه مستقیم بین قیمت بیت کوین و قیمت های بازار بورس و همچنین عوامل تاثیرگذار روی بازار ارزهای دیجیتال هست. شما در زمان خرید و فروش بیت کوین باید به این مورد توجه ویژه ای داشته باشین تا بتونین تحلیل های درستی انجام داده و قیمت بیت کوین رو به درستی پیش بینی کنین تا در سرمایه گذاری ضرر نکنین.

جالب اینجاست که بدونین منظور از همبستگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، وابسته نبودن قیمت این ارز و سایر کریپتوکارنسی ها با قیمت های بازار هست. در واقع مفهوم همبستگی بیت کوین اونقدر مهم هست که بعضی وقت ها باعث میشه قیمت و ارزش یه شاخص، ارز یا دارایی، صعودی یا نزولی شده یا روی صعودی یا نزولی بودن یه شاخص ارز دیجیتال یا دارایی دیگه هم تاثیرگذار باشه. اساسا نسبت همبستگی در بازارهای مالی معمولا با یه عدد در بازه 1 تا 1 یا به صورت درصدی نشون داده میشه.

نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال

همبستگی ارزهای دیجیتال

همبستگی بیت کوین با سایر دارایی های عرضه شده در بازار سهام در 5 سال گذشته افزایش پیدا کرده. بیت کوین در مقایسه با تورم در 5 تا 10 سال همبستگی منفی داشته. از سال 2009 تا اواخر سال 2010 عدم همبستگی بیت کوین با اقتصادی گسترده، هم پیامدهای مثبت و هم پیامدهای منفی داشت. ارزهای دیجیتال به محلی برای سرمایه گذاری افراد تبدیل شده که به سرمایه گذاری در حوزه هایی علاقه مند هستن که تحت تاثیر آشفتگی های تاثیرگذار روی بازار بورس نباشن. در این بخش از مقاله به بررسی نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال می پردازیم.

  • یکی از نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال این هست که قیمت رمزارزها فقط تحت تاثیر نوسان ارزش اون ها نیست و یه رابطه همبستگی بین قیمت های بازار سهام و قیمت بازار ارزهای دیجیتال هم وجود داره. این رابطه بعد از نوسان دائمی ارزش ارزهای دیجیتال که مهم ترین عامل تغییر قیمت این ارزهاست، دومین عامل مهم تاثیرگذار روی قیمت اون ها محسوب میشه.
  • یکی دیگه از نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال این هست که خیلی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت های بازار سهام، قیمت رمزارزها رو هم تحت تاثیر قرار میدن.
  • رفتار سرمایه گذاران و معامله گران با ارزهای دیجیتال درست مثل رفتار اون ها با سهام هاست. بنابراین، گرایش قیمتی هر دو بازار یه سمت و سود داره.
  • در مورد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید با احتیاط عمل کنین، چون هنوز بازار نوپایی محسوب میشه و فراز و نشیب های محتمل زیادی داره.

مقاله پیشنهادی: تفاوت بازار ارزهای دیجیتال و بورس چیست؟

اهمیت آگاهی از همبستگی نمودارهای قیمتی

اهمیت آگاهی از همبستگی نمودارهای قیمتی

آگاهی از همبستگی در بازارهای مالی به افراد کمک می کنه تا در قدم نخست، درک بهتری از تغییرات قیمت در نمودارهای گوناگون داشته و در قدم بعدی هم به اون ها کمک می کنه تا انتخاب هوشمندانه تری درباره انتخاب نمودارهای مختلف و معامله روی اون ها داشته باشه. برای مثال، زمانی که شخصی روی 2 نمودار با ضریب همبستگی شدیدا بالا معامله می کنه. در واقع چون این دو نمودار رفتاری مشابه با همدیگه دارن، تقریبا نقاط ورود و خروج اون ها همزمان بوده و این موضوع می تونه بازدهی عملیات ترید افراد رو کاهش بده. از طرف دیگه، به دلیل اینکه این 2 نمودار با همدیگه همبستگی بالایی دارن، افراد می تونن با تحلیل و بررسی هر کدوم از این دو نمودار، به درک صحیح تری از عملکرد نمودار دیگه برسن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر اقتصاد غرب بر قیمت ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله همبستگی بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد همبستگی بیت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی درباره همبستگی ارزهای دیجیتال بپردازیم و اهمیت آگاهی از همبستگی نمودارهای قیمتی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، همبستگی بیت کوین به معنی رابطه مستقیم بین قیمت بیت کوین و قیمت های بازار بورس و همچنین عوامل تاثیرگذار روی بازار ارزهای دیجیتال هست.


نظرات کاربران در مورد همبستگی بیت کوین چیست؟ هر آنچه باید بدانید!
سوال امنیتی :9+99 = ?