کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK | آموزش ساخت کیف پول Dusk Network

1402/06/29
کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK | آموزش ساخت کیف پول Dusk Network

حریم شخصی و حفاظت از اطلاعات یکی از بزرگترین چالش هاییه که این روز ها همه ی ما داریم باهاش دست و پنجه نرم میکنیم به خصوص در حوزه ارزهای دیجیتال و کیف پول های دیجیتالی. بلاک چین راه حل مناسبی برای عبور از بحران اطلاعاتی تو آینده هستش. در حال حاضر پروژه های بلاک چینی زیادی هستن که تمرکزشون رو روی مشکلات این حوزه گذاشتن. شبکه داسک نتورک و رمز ارزDusk Network هم یکی از این پروژه ها هستن.

تو مقاله ای که با عنوان ارز دیجیتال داسک نتورک چیست؟ نوشته بودیم، به شکل مفصل این ارز رو بهتون معرفی کردیم و در مورد ویژگی های اون اطلاعات جامعی رو در اختیارتون گذاشتیم. با توجه به آینده ی روشنی که این رمز ارز داره، خرید ارز دیجیتال داسک نتورک میتونه یکی از بهترین سرمایه گذاری ها تو بازار کریپتوکارنسی ها باشه. اما قبل از اینکه اقدامی رو تو این حوزه انجام بدین، بید به فکر محل مناسبی برای نگهداری این ارز باشین. تو این مقاله شما رو با برخی از بهترین کیف پول های Dusk Network آشنا میکنیم. همچنین آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک رو بهتون ارائه میدیم. امیدواریم که با کمک این مقاله، ارزهاتون رو به امن ترین شکل ممکن نگهدارین.

ارز Dusk Network چیست؟

کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK | ارز دیجیتال داسک نتورک

ارز دیجیتال داسک نتورک، توکن بومی شبکه ای با همین اسم هستش. Dusk Network یه بلاک چین محرمانه و قابل برنامه ریزی است. دلیل اصلی معروف شدن این پروژه، پروتکل و سیستم منحصر به فردیه که تو این شبکه ازش استفاده شده. پروتکل به کار رفته تو این بلاک چین دانش صفر نام داره که به اختصار بهش ZKP میگن. به لطف استفاده از این تکنولوژی میزان مقیاس پذیری، امنیت و سرعت شبکه تو داسک نتورک بسیار بالاست.

ارز دیجیتال Dusk Network کاربرد های زیادی رو تو این شبکه داره. از مهمترین استفاده هایی که از این رمز ارز میشه، میتونیم نقل و انتقالات مالی، پرداخت کارمزد ها و هزینه قرارداد های هوشمند، مبادلات ارزی، تامین امنیت شبکه، پردازش تراکنش های شبکه، اعتبار سنجی، توسعه شبکه و بلاک چین داسک نتورک، مدیریت شبکه و. . . رو نام ببریم. یکی از مهمترین کاربرد هایی که این شبکه داره، استقرار برنامه های غیر متمرکز (DApps) است.

یکی دیگه از امکانات ویژه ای که که تو این شبکه وجود داره، ماشین مجازی Dusk Network است. این ماشین تماما از دانش صفر (ZK-VM) استفاده میکنه. همین مسئله یکی از عوامل منحصر به فرد شدن این بلاک چین است. در مجموع شبکه داسک نتورک رو میتونیم یکی از آینده دارترین پروژه های دنیای کریپتوکارنسی هستش. برای اینکه بتونین سهمی تو این آینده این ارز داشته باشین و سود زیادی رو از ارز داسک نتورک بدست بیارین، باید دید بلندمدتی رو روی این رمز ارز داشته باشین. به همین خاطر باید از کیف پول Dusk Network استفاده کنین.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK | کیف پول ارز دیجیتال

قبل از ورود به بازار رمز ارز ها باید با برخی ابزار ها و مفاهیمی که تو این بازار وجود داره آشنا بشین. کیف پول ارز دیجیتال هم یکی از مهمترین ابزار هایی است که هر سرمایه گذاری به اون احتیاج داره. اگه بخوایم به ساده ترین شکل ممکن ولت دیجیتالی رو بهتون معرفی کنیم، باید بگیم که ابزاری برای نگهداری ایمن از های دیجیتال هستش. همونطور که برای نگهداری اسکناس های کاغذی از کیف پول استفاده میکنیم، برای ارز های دیجیتال هم به ولت مناسبی احتیاج داریم.

همونطور که میدونین رمز ارزها ماهیتی دیجیتالی دارن؛ به همین خاطر باید از کیف پول های دیجیتالی برای نگهداری این ارزها استفاده کنیم. این کیف پول ها رو با توجه به آنلاین و آفلاین بودنشون، به دو دسته ی کلی کیف پول گرم و سرد تقسیم میکنن. ولت های سرد که شامل کیف پول های سخت افزاری و کاغذی هستن، امنیت بسیار بالایی رو دارن. علت این سطح از امنیت، محل ذخیره کلید های خصوصی است.

کلید خصوصی از نظر اهمیت مثل رمز کارت بانکی هستش. هر کسی که بتونه به این کلید دسترسی پیدا کنه، به حساب مر بوط به اون کلید و ارزهای ذخیره شده تو اون ولت دسترسی پیدا میکنه. علاوه بر اون تو کیف پول های دیجیتالی کلید عمومی هم وجود داره که از اون برای واریز و برداشت به یک حساب استفاده میشه. توجه داشته باشین که کلید های عمومی تو دسترس همه قرار دارن، در حالی که کلید خصوصی فقط باید دست کاربر باشه.

دسته دوم ولت های سرد هستن که از نظر امنیت ضعف های زیادی رو دارن. اما استفاده از این ولت ها ساده تره و به همین خاطر تونستن محبوبیت قابل توجهی رو بدست بیارن. کیف پول های نرم افزاری موبایل و دسکتاپ، ولت های آنلاین و تحت وب تو این گروه قرار گرفتن. درسته که میزان امنیت ارزهاتون تو این دسته از کیف پول ها کمه، اما با رعایت نکات ساده ای تو استفاده و ساخت کیف پول Dusk Network، میتونین از هک و سرقت اطلاعاتتون جلوگیری کنین.

بهترین کیف پول ها برای ارز دیجیتال داسک نتورک

همونطور که تو قسمت قبل بهتون توضیح دادیم، کیف پول ها انواع مختلفی رو دارن. هر کیف پول ویژگی های خاص و منحصر به فردی رو داره. به همین خاطر هر فرد باید با توجه به نیاز هاش، کیف پول مناسبی رو برای خودش انتخاب کنه. شما هم برای ساخت کیف پول داسک نتورک میتونین یکی از مواردی که در ادامه بهتون معرفی میکنیم رو انتخاب کنین.

کیف پول ترزور (Trezor Wallet)

کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK  | کیف پول ترزور

ساتوشی لبز یکی از بزرگترین تولید کننده های کیف پول سخت افزاری تو دنیاست. محصولات این شرکت با اسم ترزور شناخته میشن. از بین تمامی مدل های ترزور، مدل تی (Trezor T) و وان (Trezor One) پرطرفدار ترین ها هستن. کیف پول های سخت افزاری تو دسته ی ولت های سرد دسته بندی میشن و استفاده از اونا سخت تره. اما جالبه بدونین که این کیف پول ها قابلیت اتصال به ولت های نرم افزاری و آنلاین رو دارن. با ترکیب کیف پول های سخت افزاری با سایر ولت ها، هم بیشترین امنیت رو برای کیف پولتون فراهم میکنین و هم دسترسی راحت تری به رمز ارزهاتون دارین.

هر دو مدل ترزور از بیش از 1600 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی میکنه. همچنین تیم توسعه دهنده ی اونا به شکل دوره ای و مرتب، بروزرسانی هایی رو برای این کیف پول ها ارائه میدن. در مجموع میتونیم بگیم که این دو مدل از نظر فنی تفاوت چندان زیادی رو با هم ندارن. البته شکل و شمایل این ولت ها با هم فرق داره. مدل تی بعد از وان عرضه شده به همین خاطر از نظر ظاهری زیبا تره. همچنین نمایشگر این مدل بزرگتر هستش.

تنها ایرادی که میشه از کیف پول های ترزور گرفت، قیمت بسیار بالای اون هاست. برای خرید ترزور مدل تی باید 149 یورو و برای مدل وان 49 یورو پرداخت کنید. برای ساخت کیف پول Dusk Network تو این ولت، ابتدا باید برنامه مربوطه را روی گوشی یا کامپیوترتون نصب کنین. سپس از بین ارزهای پشتیبانی شده توسط ترزور ارز داسک نتورک رو انتخاب و ولتش رو نصب کنین.

کیف پول لجر (Ledger Wallet)

کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK  | کیف پول لجر

لجر هم یکی دیگه از معروف ترین کیف پول های سخت افزاری دنیاست. برای استفاده از این کیف پول به اینترنت نیازی ندارین و به شکل کاملا آفلاین میتونین رمز ارزهاتون رو مدیریت کنین. به همین خاطره که کیف پول لجر بیشترین امنیت رو برای ارزهای دیجیتال فراهم کنه. محبوب ترین مدل هایی که با لیبل لجر به بازار عرضه شدن، لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) هستن.

کیف پول های لجر تا به الان موفقیت های زیادی رو به دست آوردن. یکی از با اهمیت ترین موارد، کسب رتبه اول رو از نظر امنیت بین تمامی کیف پول های دیجیتالی بود. درسته که این مدل ها از نظر فنی و شبکه هایی که پشتیبانی میکنن، شباهت زیادی رو بهم دارن؛ البته لجر نانو ایکس امکانات و قابلیت های بیشتری رو به کاربراش میده. مثلا این مدل به بلوتوث مجهز شده و به همین خاطر راحت تر میشه به دستگاه های دیگه متصلش کرد. همچنین اجازه ی ذخیره 100 ارز مختلف به شکل همزمان به کاربرای این کیف پول داده شده. (این تعداد تو لجر نانو اس 32 ارز است.)

کیف پول های لجر تقریبا از همه ی بلاک چین ها پشتیبانی میکنن. به همین دلیل امکان ذخیره و نگهداری اکثر ارز های دیجیتال رو بهتون میدن. یکی دیگه از قابلیت های مهمی که تو این کیف پول وجود داره، امکان اتصال به کیف پول های آنلاین هستش. با استفاده از این ویژگی، استیک کردن ارز های دیجیتال مختلف امکان پذیر شده. در صورتی که بعد از خرید داسک نتورک، قصد نگهداری بلند مدت این ارز رو دارین، کیف پول های لجر بهترین گزینه برای شماست.

کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)

کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK  | کیف پول مای اتر والت

کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet) یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین کیف پول‌های قابل تعامل با اتریوم (Ether) است. این کیف پول اجازه می‌دهد تا از تکنولوژی بلاکچین اتریوم برای ذخیره و مدیریت امن ارزهای دیجیتال بر پایه استاندارد ERC-20 بهره‌برداری کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته این کیف پول، استفاده آسان و کاربرپسند آن است. با استفاده از آن، می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و انتقال دهید، همچنین معاملاتی امن و رمزنگاری شده انجام دهید. کیف پول مای اتر ولت از حفاظت بالایی برخوردار است و مشتریان می‌توانند به راحتی برنامه را بر روی دستگاه‌های خود نصب و از آن برای دسترسی به اموال خود استفاده کنند. از آنجایی که این کیف پول بر مبنای وب عمل می‌کند، کاربران قادرند هر زمان که نیاز دارند به حساب خود دسترسی داشته باشند. در کل، کیف پول مای اتر ولت یک ابزار قدرتمند و امن است که به کاربران امکان مدیریت آسان ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK | کیف پول تراست .الت

تراست ولت یکی از برترین ولت های دیجیتالی دنیاست که برای گوشی های موبایل طراحی شده. این کیف پول که هم اکنون به عنوان ولت رسمی صرافی بایننس شناخته میشه، یکی از محبوب ترین ولت های دیجیتالی دنیاست. نسخه اندروید این کیف پول بیش از 10 میلیون بار دانلود شده. همچنین کاربرای این ولت امتیاز 4.5 از 5 رو به این کیف پول دادن. اگه موقع ساخت کیف پول داسک نتورک، امنیت و اعتبار رو به شکل همزمان میخواین، بهتره این کیف پول رو انتخاب کنین.

تراست ولت یکی از جامع ترین کیف پول های دیجیتالی دنیاست. این کیف پول چند ارزی اجازه استیک برخی از ارزها رو بهتون میده. به این ترتیب علاوه بر کسب سود از افزایش قیمت یه ارز، تعداد رمز ارزهاتون هم افزایش پیدا میکنه. تو این کیف پول یه صرافی غیر متمرکز هم وجود داره که امکان مبادله ی مستقیم ارز های دیجیتال رو بهتون میده. به این ترتیب کاربرا بدون خرج کردن پولشون، ارز جدیدی رو خریداری میکنن.

تراست ولت چیزی بیشتر از یه کیف پوله. تو این ولت دیجیتالی امکان استفاده از برنامه های غیر متمرکز وجود داره. در واقع این کیف پول مثل یه مرورگر برای دسترسی به DApp ها و بلاک چین های مختلف هستش. با استفاده از این قابلیت میتونین به فروشگاه ها و محصولاتی که با ارز دیجیتال قابل خریداری هستن، دسترسی پیدا کنین. همچنین امکان استفاده از صرافی های غیر متمرکز براتون فراهم شده.

آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک

با توجه به امکانات زیادی که تو تراست ولت وجود داره، پیشنهاد میکنیم از این ولت برای ساخت کیف پول Dusk Network استفاده کنین. با توجه به این مسئله تصمیم داریم، آموزش ساخت این ولت رو براتون بذاریم. البته یه ویدیوی آموزشی در مورد نحوه استفاده از این کیف پول تو قسمت راهنمای سایت قرار دادیم، که میتونین برای آشنایی بیشتر با این کیف پول به این مطلب مراجعه کنین.

تو اولین مرحله از ساخت کیف داسک نتورک تو تراست ولت باید این ولت رو دانلود کنین. برای اینکار بهتره از بستر هایی ویژه و معتبر استفاده کنین. بهترین منابع برای دانلود نسخه اندروید تراست ولت، گوگل پلی است. در صورتی که سیستم عامل موبایل شما آی او اس باشه، میتونین از اپ استور این پلیکیشن رو دانلود کنین. تو قدم بعدی باید این نرم افزار رو روی گوشی موبایلتون نصب کنین.

وقتی که برای اولین بار این برنامه رو به اجرا دربیارین، با صفحه ای مثل عکس زیر روبرو میشین. همونطور که تو تصویر دیده میشه، تو این مرحله از آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک دو گزینه مختلف بهتون داده میشه. مورد اول که Create a New Wallet هستش، برای ساخت کیف پول جدید مورد استفاده قرار میگیره. گزینه ی دوم هم برای بازیابی حساب های قدیمی هستش.

با توجه به اینکه ما داریم ساخت یه کیف پول رو از صفر بهتون یاد میدیم، باید گزینه اول رو انتخاب کنیم. در صورتی که قبلا حساب دیگه ای تو این ولت داشته باشین میتونین برای نگهداری ارز دیجیتال Dusk Network ازش استفاده کنین. همچنین اگه یه کیف پول تراست والت فعال روی موبایلتون دارین، دیگه نیازی نیست این مراحل رو انجام بدین.

آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک | ساخت کیف پول داسک نتورک در تراست والت

تو همین مراحل ابتدایی آموزش ساخت کیف پول Dusk Network ازتون خواسته میشه که نسخه ی بکاپی (پشتیبان) رو از اکانتتون تهیه کنین. این مرحله مهمترین بخش ساخت کیف پول داسک نتورک هستش. به همین خاطر باید با دقت زیادی این مرحله رو بگذرونین. تو این مرحله 12 کلمه به کاربر ها داده میشه. این عبارت ها خیلی مهم هستن و به همین خاطر باید تو شرایط و مکان امنی ازش نگهداری کنین. به این عبارت ها، کلمات بازیابی گفته میشه.

هر شخصی که این عبارت ها رو در اختیار داشته باشه، میتونه خیلی راحت به سرمایه و ارز هایی که تو ولتتون وجود داره، دسترسی پیدا کنه. به همین دلیله که تا این حد روی امنیت و حفاظت از این عبارت ها تاکید داریم. کاربرد این عبارت ها برای وقتی هستش که اکانتتون رو از دست میدین و یا اینکه دستگاه شما دچار مشکلی میشه. در چنین شرایطی میتونین با استفاده از این عبارت ها مجددا وارد کیف پولتون بشین.

همونطور که تو تصویر آخر مشاهده میکنین، امکان اسکرین شات گرفتن از این عبارات وجود نداره. به همین خاطر باید تو این مرحله از آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک یه کاغذ و قلم بیارین و این کلمات رو یادداشت کنین. بهتره که چند نسخه ی مختلف از این عبارت ها رو تهیه کنین و تو جاهای مختلفی نگه دارین. اینطوری اگه یکی از این نسخه ها رو از دست بدین، نسخه ی جایگزینی رو براش دارین.

آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک | آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک در تراست والت

تو قدم بعدی از آموزش ساخت کیف پول Dusk Network باید عبارت های بازیابی حسابتون رو تایید کنین. برای اینکار باید عبارت رو به ترتیبی که بهتون داده شده، انتخاب کنین. توجه داشته باشین که ترتیب و توالی عبارت های بازیابی بسیار مهم است. در صورتی که نتونین تو این مرحله کلمات رو با ترتیب درستشون انتخاب کنین، اجازه عبور از این مرحله بهتون داده نمیشه. البته بهتون اجازه برگشتن به مرحله قبل داده میشه و میتونین مجددا ترتیب درست رو مشاهده کنین.

همچنین اگه این مرحله رو به درستی انجام بدین، گزینه Continue براتون فعال میشه. با انتخاب این گزینه به مرحله بعدی از ساخت کیف پولتون میرین.

آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک | ساخت کیف پول داسک نتورک در تراست والت

در صورتی که تمامی مراحل بالا رو به درستی پشت سر بذارین، باید صفحه یا مثل تصویر زیر بهتون نمایش داده بشه. وقتی که این پیغام بهتون نمایش داده بشه، به معنی تمام شدن ساخت کیف پول داسک نتورک است. همونطور که تو تصویر میبینین، پیامی مبنی بر تکمیل ساخت کیف پول بهتون نمایش داده میشه. بعد از مشاهده ی این پیام، کیف پولتون آماده استفاده است.

آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک | ساخت کیف پول dudk در تراست والت

تو صفحه اول کیف پول تراست والت، فقط چند مورد از مطرحترین رمز ارزهای بازار بهتون نمایش داده میشه. برای اینکه بتونین ارز دیجیتال Dusk Network رو تو این صفحه داشته باشین، باید گزینه ای که بالا سمت راست صفحه وجود داره رو بزنین. تو صفحه ای که براتون باز میشه، ارزهای مختلفی که این ولت ازشون پشتیبانی میکنه رو مشاهده میکنین. حالا کافیه که از این لیست، ارز داسک نتورک رو پیدا کنین و گزینه ای که در مقابل اون وجود داره رو فعال کنید.

چه نکاتی را هنگام ساخت کیف پول داسک نتورک رعایت کنیم؟

برای اینکه بتونین بیشترین امنیت رو برای ارزهای دیجیتالتون تامین کنین، باید نکاتی رو رعایت کنین. شاید این موارد به نظرتون خیلی ساده بیان، اما با رعایت اون ها کیف پولتون امنیت بیشتری رو پیدا میکنه و احتمال هک و به سرقت رفتن طلاعاتتون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکنه. تو این بخش از مقاله، میخوایم این نکات رو بهتون یادآوری کنیم:

  1. کلید های خصوصی اهمیت زیادی رو تو کیف پول ها دارن. هکر ها برای اینکه بتونن به سرمایه های شما دسترسی پیدا کنن، باید به این کلید ها رو در دست داشته باشن. تو بعضی از کیف پول ها برای نگهداری از این داده های مهم از بستر های آنلاین استفاده میشه. بهتره موقع انتخاب ولت مورد نظرتون، به این نکته توجه ویژه ای کنین و ترجیحا از کیف پول هایی استفاده کنین که این کلید ه رو در اختیار شما میذارن.
  2. حفاظت از کلمات بازیابی هم اهمیت زیادی رو داره. همونطور که تو قسمت آموزش ساخت کیف پول داسک نتورک بهتون گفتیم، هر کسی که به عبارت های بازیابی یه حساب دسترسی داشته باشه، میتونه وارد کیف پولتون بشه و به سرمایه های شما دسترسی پیدا کنه.
  3. برای دانلود کیف پولی که انتخاب کردین، حتما باید از بستر های معتبر استفاده کنین. با توجه به بد افزار هایی که تعدادشون بسیار زیاده، ممکنه سرمایه هاتون رو به خاطر نصب یه برنامه اشتباه از دست بدین. همچنین با نصب این برنامه ها روی گوشی یا لپ تاپتون، احتمال هک شدنتون وجود داره.

جمع بندی

قبل از خرید داسک نتورک، باید دنبال محل مناسبی برای نگهداری این رمز ارز باشین. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس بهترین بستر برای خرید و فروش این رمز ارز است. به همین خاطر این مقاله رو برای معرفی بهترین کیف پول های این ارز دیجیتال براتون نوشتیم. همچنین آموزش ساخت کیف پول DUSK  رو براتون گذاشتیم. امیدواریم که این مطلب براتون مفید واقع بشه.


نظرات کاربران در مورد کیف پول داسک نتورک چیست؟ | بهترین کیف پول های ارز DUSK | آموزش ساخت کیف پول Dusk Network
سوال امنیتی :6+86 = ?