ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand | بررسی قیمت و آینده ALGO

1402/06/29
ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand | بررسی قیمت و آینده ALGO


اگه در حوزه ارزهای دیجیتال مختصر اطلاعات و دانش داشته باشین، متوجه این نکته می شین که بالای 12 هزار توکن و رمز ارز داریم که قبل از خرید ارز دیجیتال لازمه بدونیم که هر کدوم از این ارزها برای ارائه یک راه حل خاص در حوزه ارزهای دیجیتال ارائه شده اند. در همین راستا ارزهای دیجیتال تا به امروز سه نسل رو پشت سر گذاشتن و نسل سوم ارزهای دیجیتال با هدف رفع محدودیت ها و اشکالات رمز ارزهای دو نسل قبلی روی کار اومدن. یکی از رمز ارزهایی که جزو نسل سوم رمز ارزها به حساب میاد و با هدف انجام تراکنش های مالی در زمان سریع و با کارمزد کم روی کار اومده، ارز دیجیتال الگورند هستش.

در این مقاله قصد داریم شما رو به طور کامل با پروژه ارز دیجیتال الگورند چیست؟ اشنا کنیم و در مورد آینده الگورند، کیف پول ALGO، خرید الگورند و اینکه این ارز چه روند قیمتی خواهد داشت، شما رو بیشتر آشنا می کنیم. این مقاله رو تا انتها بخونین و بطور کامل با این ارز دیجیتال آشنا بشین.

ارز دیجیتال الگورند Algorand چیست؟

بلاکچین الگورند در اصل برای اولین بار در سال 2019 راه اندازی شد. توکن این بلاکچین ALGO نام داشته و توسط شخصی به اسم سیلیو میکالی (Silvio Micali) راه اندازی شد. اقای میکالی قبلا برنده جایزه تورینگ بوده و در حوزه ارز دیجیتال ها هم بسیار فعال بوده است. از جمله دستاورد های این شخص میشه به الگوی اثبات دانش صفر Zero Knowledge Proof اشاره کرد که خالقش بوده و پرفسور دانشگاه MIT هم به حساب میاد.

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand

 دلیل اینکه این بلاکچین بوجود اومد بخاطر حل مشکلاتی بود که بلاکچین بیت کوین درگیر اون ها بود. از جمله این مشکلات میشه به مقیاس پذیری و بالا بودن هزینه تراکنش ها اشاره کرد. در اصل ارز دیجیتال ALGO برای این اومده که بتونه تراکنش های مالی رو در مدت زمان کم و با کارمزد بسیار پایین انجام بده. این ارز دیجیتال از پروتکل PPoS (Pure Proof of Stake) برای انجام تراکنش هاش استفاده میکنه که در ادامه اونو بیشتر توضیح میدیم.

در کل میشه گفت که این بلاکچین توسط یک تیم متخصص از نظر تحصیلات دانشگاهی داره اداره میشه و از ویژگی های این بلاکچین میشه به رقابت با شبکه های پرداخت مالی، ارائه قرار داد های هوشمند و توکنیزه کردن دارایی ها اشاره کرد. همونطور که در بالا هم گفتیم توکن این بلاکچین ALGO نام داره که به عنوان واسطه تبادل و ذخیره ارزش در بازار ارزهای دیجیتال به کار میره.

ویژگی های اساسی ارز دیجیتال ALGO چیست؟

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand | ویژگی های الگورند

یکی از مباحثی که میخوایم در مقاله ارز دیجیتال Algorand چیست؟ اونو بررسی کنیم در مورد ویژگی هایی هستش که این ارز دیجیتال داره. یعنی چه فاکتورهایی باعث علاقمندی سرمایه گذار ها برای سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال شده است؟ در ادامه اون ها رو بطور کامل بهتون توضیح میدیم.

ارز دیجیتال الگورند با داشتن فاکتورهای زیر سعی در ارائه خودش بعنوان یک رمز ارز با پشتوانه کرده:

  • سرعت بالای تراکنش ها: یکی از اصلی ترین ویژگی های این ارز دیجیتال در بالا بودن سرعت تراکنش های اون هستش. بطوریکه در کمتراز 4.5 ثانیه می تونین یک تراکنش این رمز ارز رو انجام بدین و این توکن رو به کیف پول تون انتقال بدین.
  • مقیاس پذیری بالای ALGO: یکی دیگه از ویژگی های این بلاکچین مقیاس پذیری بالای اون هستش. بطوریکه با بالا رفتن تعداد کاربرانی که از این رمز ارز استفاده میکنن و تراکنش های زیادی رو هم حتی اگه انجام بدن، بازم در کمترین زمان می تونین تراکنشهای خودتون رو انجام بدین و مشکلی از این لحاظ نخواهین داشت.
  • امنیت بالای Algorand: یکی دیگه از ویژگی هایی که میشه در مورد الگورند بهش پرداخت، در مورد امنیت این رمز ارز هستش. این بلاکچین از تکنولوژی کدهای دیجیتال نشکن استفاده می کنه که اطلاعات پرداخت کاربران بصورت امن انجام بشن.
  • شفافیت بالای ALGO: یکی دیگه از ویژگی های این بلاکچین شفافیت اون هستش که می تونین به راحتی برسی کنین که چه تعداد اللگورند در حال استفاده بوده و یا در مورد تراکنش های اون اطلاعات کسب کنین.

الگوریتم اثبات سهام الگورند PPos

یکی از مباحثی که در بالا بهش بطور خلاصه اشاره کردیم، در مورد الگوریتم مورد استفاده دراین بلاکچین هستش. در مورد الگوریتم اجماع باید بگم که یکی از مهمترین ویژگی های هر بلاکچینی همین الگوریتم اجماع هستش زیرا تضمین میکنه که شبکه یک بلاکچین غیر متمرکز و تغییر ناپذیر باقی بمونه. همونطور که میدونیم یکی از مهمترین قسمت ها و بخش های هر بلاکچین گره ها یا نود های اون بلاکچین هستن که تراکنش هایی که در اون بلاکچین انجام شدن از طریق اون گره ها ذخیره میشن

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | اثبات سهام الگورند

حال سوال اصلی این هستش که چه کسی تصمیم می گیره که چه تراکنش هایی رو به یک گره اضافه کنیم؟ چون که هیچ گره پیشرو وجود نداره که بخواد این کار رو انجام بده؟ در جواب باید بگم که هر بلاکچینی برای اینکه بتونه با حفظ عدم تمرکز به فعالیتش ادامه بده، به مجموعه ای از قوانین نیاز داره که بتونه بلوک ها و گره هایی که قراره ایجاد بشن رو سازماندهی کنه و این کار رو الگوریتم های اجماع انجام میدن.

برای اولین بار در فناوری بلاکچین از الگوریتم اجماع کار یا PoW در بلاکچین بیت کوین استفاده شد. که در طی اون میلیون ها ماینر در سطح دنیا برای تایید تراکنش های بیت کوین مشغول فعالیت هستن و در ازای این کار پاداش دریافت می کنن. ولی خب از اون جایی که هزینه خرید و راه اندازی ماینرها بسیار بالا هستش و برای هر رمز ارزی راه اندازی اون به صرفه اقتصادی نیستش کم کم از یک الگوریتم دیگه ای بنام اثبات سهام در بلاکچین استفاده شد که امروزه بطور وسیعی در حال گسترش و جایگزینی به جای اثبات کار هستش. الگوریتم اثبات سهام از نظر مقیاس پذیری و سرعت انجام تراکنشها از الگوریتم اثبات کار بهتر تر هستش. بر خلاف اثبات کار که به ماینرها متکی هستش در الگوریتم اثبات سهام یک بلاکچین به اعتبار سنج ها متکی خواهد بود. در این الگوریتم هر کسی که بخواهد در فرایند تایید تراکنش ها مشارکت داشته باشد، باید مقداری ارز مربوطه را در بلاکچین اون بعنوان وثیقه نگهداری کند. هر چقدر مقدار این ارز بیشتر باشد، سود دریافتی شما هم بیشتر تر خواهد بود.

اثبات سهام خالص یا همون PPoS برای اولین بار توسط خالق الگورند و در خود این شبکه استفاده شد و تفاوتی که با اثبات سهام دارد در این هست که در اثبات سهام هر چقدر ارز بیشتری در اختیار شبکه بزارید شما قدرت بیشتری دارید. ولی در اثبات سهام خالص برای رای گیری پروتکل به مقدار سهم شما نگاه نکرده بلکه بصورت تصادفی کاربرانی که در این شبکه به قفل کردن دارایی خودشون پرداخته اند می پردازه.

قیمت الگورند Algorand

یکی از مباحثی که در مقاله ارز دیجیتال Algorand چیست؟ می خوایم در موردش صحبت کنیم، در مورد قیمت ALGO و اینده این ارز دیجیتال هستش. در مورد قیمت Algorand باید بهتون بگم که این رمز ارز در زمان نوشتن این مقاله با ارزش حدود 11.36 میلیارد دلار در رتبه 20 بازار قرار داشته و سهم 0.41 درصدی از کل بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش اختصاص داده است. این رمز ارز بیشترین قیمت خودش رو در تاریخ 31 خرداد 1398 مصادف با 21 ژوئن 2019 با قیمتی در حدود 3.28 دلار تیک زده و هم اکنون در قیمت های پایین تر از دو دلار معامله میشه.

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | قیمت الگورند

هم اکنون تعداد واحد های در گردش این ارز دیجیتال 6.18 میلیارد عدد بوده و تعداد کل واحد هایی که قرار ازاین ارز دیجیتال عرضه بشن در حدود 10 میلیارد عدد خواهند بود. با بررسی قیمت این رمز ارز به این نتیجه می رسیم که ارز دیجیتال الگورند جزو رمز ارزهایی بوده که در هر صورت باعث سود اوری برای کسانی بوده که اون رو خریدن. در ادامه در مورد پیش بینی های قیمتی این ارز دیجیتال در اینده با شما صحبت خواهیم کرد.

اگه این ارز دیجیتال رو یک سال پیش می خریدین، حدود 612 درصد سود می کردین. یعنی سرمایه شما شش برابر می شد. در دو سال هم بالای 700 درصد سود ده بوده و این ارقام نشون میدن که در کل این ارز دیجیتال در حالت کلی برای کسایی که قصد سرمایه گذاری روی اون رو داشتن، سود ده بوده است.

یکی از مباحثی که در قیمت یک ارز دیجیتال تاثیر بسزایی داره، اطلاع از برنامه ها و کارهایی هستش که قراره اون پروژه انجام بدن. یعنی یک ارز دیجیتال هر چقدر از لحاظ فاندامنتال پیشرفت بهتری داشته باشه، مسلما قیمت بالاتری رو هم تجربه خواهد کرد. در مورد ارز دیجیتال الگورند هم مسلما هر چقدر برنامه ها و کارهایی که وعده دادن در مورد این ارز دیجیتال قراره انجام بشن، به سر انجام برسن، این رمز ارز قیمت های بالاتری رو به خود خواهد دید. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری روی این رمز ارز رو دارین، حتما برنامه ها و کارهایی که قراره انجام بده رو تحت نظر داشته باشین.

پیش بینی قیمت ALGO در آینده

شاید یکی از جذاب ترین مباحث ارزهای دیجیتال پیش بینی قیمت یک رمز ارز هستش که آیا ارزش داره که روی اون سرمایه گذاری بشه یا نه؟ اگه این رمز ارز رو بخریم در اینده حداقل سودی که نصیب مون میشه چقدر خواهد بود. در مقاله ارز دیجیتال ALGO چیست؟ به سراغ سایت Walletinvestore رفتیم تا در مورد قیمت الگورند در اینده بیشتر اطلاعات کسب کنیم. طبق پیش بینی های این سایت قیمت این رمز ارز در یک سال اینده به 2.812 دلار خواهد رسید که نشان از سود اوری سرمایه گذاری روی این رمز ارز رو داره و در 5 سال طبق پیش بینی ها قراره قیمت این ارز دیجیتال به 6.799 برسه.

بنابراین کسانی که قصد سرمایه گذاری بلن مدت روی این ارز دیجیتال رو دارن هم میتونن به سود آوری اون امیدوار باشن. البته این رو هم بگم که این پیش بینی ها نمیتونه صد در صد درست باشه و بهترین تحلیل هایی که در بازار نتیجه درستی رو میدن اون هایی هستن که بطور روزانه در مورد بازار ارز های دیجیتال و اخبار اون ها اطلاعات کسب بشه و متناسب با اون ها تصمیم گیری بشه.

کیف پول الگورند Algorand

یکی دیگه از مهمترین مباحثی که در مقاله ارز دیجیتال الگورند چیست؟ می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم در مورد کیف پول الگورند هستش و اینکه بهترین کیف پول الگورند چه کیف پولی هستش. در مورد کیف پول الگورند و هر ارز دیجیتالی جا داره بگم که نگهداری از ارزهای دیجیتال از خرید اون ها هم مهمتر هستش و باید در نگهداری از ارزهایی که می خریم، خیلی دقت کنیم. 

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  |

چون بازار رمز ارزها طوری هستش که هر کسی خودش مسئول نگهداری از رمز ارزهای خود بوده و نگهداری از رمز ارزها در کیف پول هایی که دقیقا برای همین منظور طراحی شدن صورت می گیره. همونطور که می دونید، این روزها کیف پول های زیادی از سخت افزاری و نرم افزاری گرفته تا تحت وب و دسکتاپ، برای نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی شدن.

مهمترین کار ما در هنگام استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال، نگهداری و مراقبت از کلمات بازیابی اون کیف پول هستش. چرا که راه دست یابی به کیف پول همون کلمات بازیابی هستن که هر کسی اون ها رو داشته باشه، به راحتی می تونه به اون کیف پول دسترسی داشته باشه. بنابراین اولا نصب کیف پول رو خودتون انجام بدین و ثانیا کلمات بازیابی کیف پول تون رو در اختیار کسی قرار ندین. در مورد بهترین کیف پول الگورند، در ادامه کیف پول هایی که در بازار بسیار معروف هستن و می تونین برای نگهداری این ارز دیجیتال از اون ها استفاده کنین رو بهتون معرفی می کنیم.

بهترین کیف پول Algorand

کیف پول تراست ولت Trust Wallet

بی شک کیف پول تراست ولت رو میشه یکی از بهترین کیف پول های بازار معرفی کرد. این کیف پول امروزه تحت مالکیت صرافی بزرگ بایننس Binance بوده و همین اعتبار این کیف پول رو دو چندان کرده. تراست ولت برای موبایل ارائه شده و می تونین برای سیستم عامل اندروید اون رو ازگوگل پلی و برای سیستم عامل ios اون رو از اپ استور دانلود کنین. این کیف پول پول فعلا برای نسخه دسکتاپ هیچ نسخه ای رو ارائه نداده و فقط برای موبایل می تونین ازش استفاده کنین

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | | بهترین کیف پول های الگورند

از مهمترین ویژگی های این کیف پول میشه به پشتیبانی از بیش از هزار توکن و کوین و امنیت بالای کیف پول و نگهداری کلمات خصوصی کیف پول روی دستگاه خود شخص اشاره کرد. این کیف پول همچنین این قابلیت رو داره که توکن های جدید رو هم بصورت دستی بهش اضافه کرد. اگه قصد استفاده از تراست ولت رو دارین، در صفحه اول ایران بایننس نحوه نصب و استفاده از اون رو بطور کامل توضیح دادیم و می تونین ازش استفاده کنین.

کیف پول اتمیک ولت Atomic Wallet

یکی دیگه از بهترین کیف پول الگورند، میشه به اتمیک ولت اشاره کرد. این کیف پول در سال 2017 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و ترکیبی از سادگی و کارایی رو شامل میشه. میتونین توکن های شبکه ERC 20 رو بطور دستی هم به این کیف پول اضافه کنین. این کیف پول بر خلاف تراست ولت علاوه بر اینکه نسخه های موبایل برای اندروید و ios رو پشتیبانی میکنه، همچنین نسخه دسکتاپ هم داره و می تونین اونو روی کامپیوترتون نصب کرده و ازش استفاده کنین.

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | | بهترین کیف پول الگورند

درهنگام نصب کلمات بازیابی کیف پول تون در اختیار خودتون قرار می گیره و همچنین یک پسورد قوی رو از شما میخواد که برای کیف پول تون انتخاب کرده و به امنیت هر چه بیشتر کیف پول تون کمک میکنه. تعداد رمز ارز هایی که اتمیک پشتیبانی میکنه بالای 300 عدد بوده و همچنین یک صرافی غیر متمرکز بنام اتمیک سواپ Atomic Swap رو هم داخل خودش داره. این کیف پول یکی از بهترین کیف پول ها برای انتخاب بعنوان کیف پول ALGO به حساب میاد و می تونین ازش هم روی موبایل و هم کامپیوتر استفاده کنین.

الگورند ولت Algorand Wallet

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | | بهترین کیف پول الگورند

خود بلاکچین الگورند هم برای این توکن یک کیف پول بنام الگورند ولت طراحی کرده که می تونین با مراجعه به سایت algorandwallet.com اون رو دانلود کنین و برای نگهداری این رمز ارز ازش استفاده کنین. این کیف پول برای موبایل طراحی شده و می تونین برای سیستم عامل های اندروید و ios ازش استفاده کنین. عیبی که این کیف پول داره این هستش که فقط برای نگهداری ارز دیجیتال الگورند می تونین ازش استفاده کنین و قابلیت نگهداری سایر ارز های دیجیتال، مثل کیف پول هایی که در بالا معرفی کردیم رو نداره.

کیف پول لجر Ledger

یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری بازار کیف پول لجر هستش که در دو مدل لجر نانو اس Ledger Nano S و لجر نانو ایکس Ledger Nano X عرضه شده و از بیش از 1500 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه. امنیت کیف پول های سخت افزاری بسیار بیشتر از نرم افزاری هستش. به دلیل این که کلمات خصوصی دستگاه شما بصورت آفلاین و بر روی یک دستگاه سخت افزاری نگهداری می شن. در اصل با استفاده از این نوع کیف پول ها شما دارایی های خودتون رو بصورت آفلاین نگهداری می کنین که با این کار خطر هک شدن دارایی های شما خیلی کمتر از کیف پول های نرم افزاری هستش

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | بهترین کیف پول الگورند در اصل شخص تنها با در دست داشتن کیف پول سخت افزاری و کلمه امنیتی به دارایی های شما دسترسی خواهد داشت. بنابراین اگه قصد نگهداری ارزهای دیجیتال زیاد با ارزش مالی بالایی دارین، توصیه ما اینه که نحوه نصب این کیف پول رو یاد بگیرین و ازش استفاده کنین. این کیف پول می تونه یکی از بهترین کیف پول الگورند در نظر گرفته بشه. هر دو مدل لجر از این رمز ارز پشتیبانی کرده و می تونین برای نگهداری الگورند ازشون استفاده کنین.

کیف پول ترزور Trezor

کیف پول ترزور (Trezor) یکی از پرکاربردترین و امن‌ترین راه‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین است. این دستگاه سخت‌افزاری کوچک و قابل حمل است که توسط شرکت Trezor تولید می‌شود. با استفاده از یک کیف پول ترزور، شما قادر خواهید بود ارزهای دیجیتال خود را به صورت امن و بدون نیاز به اتصال به اینترنت نگهداری کنید. این دستگاه از تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند تا از حفظ امنیت و امانت ارزهای دیجیتال شما اطمینان حاصل کند. همچنین کیفیت ساخت بسیار بالای ترزور، امکان استفاده آسان و قابلیت حمل آن را برای کاربران تضمین می‌کند. با ترزور، شما می‌توانید از آسیب‌پذیری‌های احتمالی در فضای اینترنتی محافظت کنید و در کنار آن، مزایایی مانند کنترل کامل بر ارزهای دیجیتال، امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی در صورت از دست رفتن کیف پول و همچنین قابلیت استفاده از کیف پول در گوشی‌های هوشمند را تجربه کنید. به مجموعه این ویژگی‌ها، کیف پول ترزور را به یکی از برترین و ترجیح دادنی‌ترین انتخاب‌ها برای نگهداری امن ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | | کیف پول الگورند

 این کیف پول هم دو مدل ترزوو مدل تی Trezor Model T و ترزور وان Trezoe One رو داره که مدل وان اون مشهور ترین مدل این شرکت به شمار میاد و میتونه یک کیف پول الگورند خیلی خوب به شمار بیاد. این کیف پول هم از بیش از هزار کوین و توکن پشتیبانی می کنه. این کیف پول هم از اونجایی که دارایی های شما رو بصورت آفلاین نگهداری می کنه قابل هک شدن نیست و میتونه یکی از بهترین گزینه های شما برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار بیاد. هر دو مدل این کیف پول از ارز دیجیتال الگورند پشتیبانی می کنن.

آموزش ساخت کیف پول الگورند در تراست والت

در ادامه مقاله ارز دیجیتال الگورند چیست؟ آموزش ساخت کیف پول ALGO در تراست والت رو خواهیم داشت که میتونین ازش برای نگهداری این رمز ارزاستفاده کنین. مطابق شکل ابتدا باید نرم افزار تراست ولت رو یا از پلی استور و یا از گوگل پلی دانلود و نصب کنین. بعد برنامه رو باز کنین ، در مرحله اول روی گزینه CREATE A NEW WALLET کلیک کنین که به معنای ساخت کیف پول جدید هستش. در مرحله دوم قوانین و شرایط استفاده از کیف پول تراست ولت رو نشون میده با زدن تیک گزینه پایین وارد مرحله سوم میشین. در مرحله سوم به شما گفته میشه که قرار به شما 12 کلمه بازیابی کیف پول تون رو نمایش بده و برای بک آپ میتونین ازشون استفاده کنین و این یعنی باید اونا رو همیشه همراه تون داشته باشین و در نگهداری اون نهایت دقت رو داشته باشین و در مرحله چهارم 12 کلمه به شما نمایش داده میشه که باید اونا رو یادداشت کنین بعد از یادداشت این 12 کلمه وارد مرحله بعدی میشین.

ارز دیجیتال الگورند | کیف پول ALGO| آموزش سیاخت کیف پول الگورند

در ادامه ی آموزش ساخت کیف پول الگورند وارد مرحله پنجم میشین که ازتون میخواد کلمات بازیابی رو به ترتیب وارد کنین. اگه کلمات بازیابی رو درست وارد کردین، گزینه DONE رو مشاهده خواهین کرد که با کلیک کردن روی اون وارد مرحله ششم میشین که به شما گفته میشه شما با موفقیت کیف پول تراست والت رو برای خودتون ساختین. بعد از اون گزینه DONE رو میزنین و وارد کیف پول میشین و از قسمت SEND و RECEIVEمیتونین ارز الگورند خودتون رو انتقال بدین یا دریافت کنین.

ارز دیجیتال الگورند | کیف پول ALGO | آموزش ساخت کیف پول الگورند

آیا الگورند قابل استخراج است؟

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  | | استخراج الگورند

شاید یکی از سوالاتی که برای شما پیش بیاد، در مورد استخراج ALGO هستش. که ایا قابلیت استخراج رو داره یا نداره؟ در جواب باید بهتون بگم که اکثریت رمز ارز هایی که از پروتکل اثبات سهام استفاده میکنن قابلیت استخراج رو ندارن. این در مورد ارز دیجیتال Algorand هم صادق هستش و قابلیت استخراج نداره و نمیتونین این ارز دیجیتال رو استخراج کنین.

ولی می تونین با خریدن این رمز ارز و قفل کردن اون در شبکه الگورند، بعنوان یک گره یا نود، به تایید تراکنش های این شبکه کمک کرده و بابت این کار این رمز ارز رو پاداش بگیرین. برای این کار باید از کیف پول اختصاصی الگورند استفاده کنین.

چه صرافی هایی خرید و فروش الگورند دارند؟

ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand  || صرافی های الگورند

یکی دیگه ازمباحثی که می خوایم در مورد ارز دیجیتال الگورند چیست در موردش صحبت کنیم، در مورد صرافی هایی هستش که خرید و فروش الگورند رو انجام میدن. برای خرید و فروش ALGO می تونین از صرافی های بین المللی مثل بایننس Binance، کوکوین Kucoin، هیوبی Huobi و کوینکس CoinEx استفاده کنین.

اگه می خواین این ارز دیجیتال رو از یک صرافی معتبر داخلی بخرین، پیشنهاد ما برای خرید الگورند، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هستش که با سابقه بالای 5 سال در این بازار و کارمزد پایین معاملات یکی از بهترین گزینه های موجود هستش که می تونین برای خرید این ارز دیجیتال ازش استفاده کنین. این روزا اکثر صرافی های خارجی بخاطر تحریم کشور ما در مسائل بین المللی حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیستن و بخاطر همین استفاده از یک پلتفرم معتبر داخلی مثل ایران بایننس خیلی از مشکلات شما رو در این زمینه به حداقل می رسونه.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم درمورد ارز دیجیتال Algorand چیست؟ قیمت الگورند و مباحث مربوط به این ارز دیجیتال صحبت کرده و شما رو بیشتر با این پروژه آشنا کنیم. در اصل این ارز دیجیتال میخواد یه جورایی نقش مستر کارت و ویزا کارت رو در دنیای ارزهای دیجیتال بازی کنه و کاری کنه که با کم کردن هزینه تراکنش ها و بالا بردن مقیاس پذیری بلاکچین خودش، برای نقل و انتقالات مالی ازش استفاده کنن.

طبق پیش بینی ها این ارز دیجیتال قیمت بالاتر از قیمت الان خودش رو در آینده خواهد دید. میتونین با بررسی های بیشتر این ارز تصمیم بگیرین که می خواین روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنین یا نه. موفق و سربلند باشید


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال الگورند چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Algorand | بررسی قیمت و آینده ALGO
سوال امنیتی :9+42 = ?