کیف پول مونرو چیست؟|معرفی انواع کیف پول MONERO |آموزش ساخت کیف پول XMR

1402/06/26
کیف پول مونرو چیست؟|معرفی انواع کیف پول MONERO   |آموزش ساخت کیف پول XMR


سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال (CryptoCurrency) در سال های اخیر جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده. در حال حاضر این بازار مورد توجه سرمایه گذاران خرد و کلان در سراسر دنیا قرار داره و همه سعی دارن به نوعی از این بازار سودی کسب کنن و خرید ارز دیجیتال داشته باشن. اگر شما هم در پی ورود به این بازار جذاب و پرسود هستید باید بدونید که یکی از الزامات و ابزار های کلیدی جهت سرمایه گذاری در این بازار کیف پول های ارز دیجیتال هستش.

کیف پول های ارز دیجیتال  در واقع پلتفرم های نرم افزاری هستن که امکان نگه داری و ذخیره سازی دارایی های شما رو فراهم می کنن. همونطور که می دونید رمز ارز ها ذات فیزیکی ندارن و کلا دارای ماهیت دیجیتالی هستن، از این رو بعد از خرید ارز دیجیتال باید اون رو به کیف پول دیجیتالی انتقال بدید و نگه داری کنید. کیف پول ها انواع مختلفی دارند که هر کدوم امکانات خودشونو ارائه میدن.

در این مقاله قصد داریم کیف پول هایی رو بهتون معرفی کنیم که از ارز دیجیتال مونرو پشتیبانی می کنن و شما بعد از خرید مونرو می تونید ارز هاتونو به این کیف پول ها انتقال بدید. سعی کردیم کیف پول هایی که معرفی می کنیم فاکتور ها امنیت و سهولت کاربری رو توام با هم داشته باشن.

ارز دیجیتال مونرو چیست؟

کیف پول MONERO  چیست؟ ارز دیجیتال مونرو

ارز دیجیتال مونرو با نماد اختصاری XMR یکی از ارز های منحصر به فرد دنیای کریپتوکارنسی هستش که با اهداف حفظ حریم شخصی کاربر و غیر قابل ردگیری شدن تراکنش ها متولد شد. طراحان و سازندگان مونرو همانند خالق بیت کوین هویت نامعلومی دارن و با اسم مستعار مشغول به فعالیت هستن و اظهار نظر می کنن. مونرو یکی از ارز های دیجیتال پرطرفدار و مورد توجه در بازار ارز های دیجیتال هستش و تا به امروز هم رشد خوبی داشته و پیش بینی میشه که روند رشد قیمت مونرو ادامه هم داشته باشه.

ارز دیجیتال مونرو از این جهت که غیر قابل ردیابی هستش مورد علاقه هکر ها و یکسری از خلاف کار ها هم هست. خیلی از هکر ها در ازای عدم افشا اطلاعات از طرفشون مونرو درخواست می کنن و خیلی از معاملات در دارک وب (فضایی از اینترنت هستش که کالا های غیر قانونی مثل اسلحه و مواد مخدر خرید و فروش میشه) با مونرو انجام میشه.

البته ارز های دیجیتال دیگه ای هم هستن که با محوریت ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی کار می کنن ولی شاخص ترینشون مونرو هستش. برای اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در مورد ارز دیجیتال XMR به مقاله اختصاصی "ارز دیجیتال MONERO چیست؟" رجوع کنید.

در ادامه مقاله قصد داریم برای کسانی که قصد خرید MONERO رو دارن اول نحوه خرید XMR رو توضیح بدیم و بعد کیف پول هایی رو معرفی کنیم و آموزش ساخت کیف پول مونرو در هر کدوم از این پلتفرم ها رو ارائه بدیم.

آموزش خرید مونرو

بهترین روش برای خرید هر ارز دیجیتالی من جمله خرید MONERO، استفاده از بستر صرافی های ارز دیجیتال هستش. ارز دیجیتال مونرو در اکثر صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی میشه. صرافی های خارجی ارز دیجیتال عمدتا به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمیدن یا خدماتی که ارائه میدن با محدودیت همراه هستش و ریسک مسدود شدن حساب کاربری و بلوکه شدن دارایی ها وجود داره. خوشبختانه صرافی های داخلی در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشتن و ارز های پرطرفدار بازار رو پشتیبانی می کنن.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس ارز دیجیتال مونرو و 600 نوع رمز ارز دیگه رو پشتیبانی می کنه و برای خرید XMR می تونید با مراجعه به پلتفرم ایران بایننس بعد از طی مراحل ثبت نام و احراز هویت اقدام به خرید مونرو کنید. بعضی از صرافی های ارز دیجیتال امکانات کیف پول هم ارائه میدن. به این معنی که علاوه بر خرید ارز می تونید ارز های دیجیتال خودتون رو هم در بستر اون صرافی ها نگه داری کنید. ولی ما به دلایلی که در ادامه توضیح خواهیم داد توصیه به این کار نمی کنیم و ترجیحا ارز هاتونو به کیف پول شخصی انتقال بدید و نگه داری کنید.

کیف پول صرافی یا کیف پول شخصی

همونطور که اشاره شد در برخی از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال کیف پول های تحت وب جهت نگه داری ارز کاربران ارائه میشه. از اونجایی که کیف پول های آنلاین یا تحت وب امنیت پایینی دارن و موارد متعددی اتفاق افتاده که هک شدن و دارایی کاربران به سرقت رفته، توصیه می کنیم که بعد از خرید ارز دیجیتال، دارایی خودتون رو به کیف پول شخصی خودتون انتقال بدید.

کیف پول های شخصی این مزیت رو دارن که اطلاعات ارز های دیجیتال شما رو بر روی دستگاه شخصی (موبایل یا کامپیوتر شخصی) ذخیره می کنن و بدین طریق کنترل بیشتری بر روی دارایی هاتون خواهید داشت. از همین رو کیف پول هایی که امنیت خوبی دارن برای نگه داری ارز دیجیتال MONERO در  مقاله ی "کیف پول مونرو چیست؟"براتون معرفی میشن و دست آخر هم آموزش ساخت کیف پول MONERO در هرکدوم از این نرم افزار های کیف پولی رو خواهیم داد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول MONERO  چیست؟ | کیف پول چیست؟

یک کیف پول ارز دیجیتال در واقع نرم افزاری هستش که ارز های دیجتال شما رو نگه داری می کنه. اما اصلا منظور از نگه داری ارز های دیجیتال چیه دقیقا؟ آیا مفهوم مشابهی با نگه داری پول های فیزیکی در حساب بانکی یا گاوصندوق داره؟ باید بگم که نه. ارز های دیجیتال به طور فیزیکی جابجا نمیشن و همواره در بستر شبکه بلاکچین هستند. وقتی شما تعداد واحدی ارز دیجیتال می خرید یا کسی براتون انتقال میده، در اصل ارزی جابجا نشده و فقط مالکیت مقدار مشخصی از اون ارز ها در شبکه بلاکچین تغییر کرده. به عبارتی با انتقال ارز دیجیتال به هر شخص در واقع مالکیت اون ارز ها در بلاکچین رو بهش انتقال دادید و خود ارز ها جابجا نمیشن.

خب الان این انتقال مالکیت ها چطور انجام میشه؟ با مفهومی به نام کلید های عمومی و خصوصی. کیف پول های ارز دیجیتال نرم افزار هایی هستن که کلید های عمومی و خصوصی شما رو نگه داری می کنن و بدین طریق زمینه نقل و انتقال ارز های دیجیتال رو براتون فراهم می کنن. کلید عمومی یا آدرس عمومی در کیف پول به منزله شماره حساب شما هستش و شما می تونید اون رو جهت انتقال ارز به دیگران بدید. از کلید خصوصی هم جهت شکستن قفل تراکنش و تایید این امر که مبلغ منتقل شده متعلق به شماست استفاده میشه. کلید خصوصی در اصل به منزله رمز عبور کارت بانکی شماست و نباید اون رو در اختیار کسی قرار بدید. اگر کسی که کلید های خصوصی شما دسترسی داشته باشه می تونه کل دارایی تون رو به سرقت ببره.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول های مختلف ارز دیجیتال از نظر نحوه نگهداری کلید های عمومی و خصوصی و مدیریت دارایی کاربران به روش های مختلفی عمل می کنن. این روش ها و تکنیک ها هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشونو دارن و از رتبه امنیتی متفاوتی برخوردارن. معمولا کاربران بنا بر اولویت ها و سلیقه ای که دارن یکی از این انواع رو انتخاب میکنن. در ادامه انواع کیف پول های ارز دیجیتال رو معرفی خواهیم کرد تا بررسی کنید و اطلاعات کافی جهت انتخاب نوع کیف پول رو داشته باشید.

  • کیف پول های موبایلی :

این نوع کیف پول ها برای سیستم عامل های موبایلی مثل اندروید و IOS توسعه پیدا کردن و پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین نوع کیف پول به حساب میان. در کیف پول های موبایلی معمولا اپلکیشن کیف پول کلید های عمومی و خصوصی شما رو بر روی سخت افزار موبایلتون ذخیره می کنه و از این جهت امنیت خوبی دارن. اما باید توجه داشته باشید که هر گونه نفوذ یا هک تلفن همراه شما ممکنه باعث نشر اطلاعات کیف پولتون هم بشه و دارایی های شما رو تهدید کنه. پس در استفاده از این نوع کیف پول ها امنیت گوشی شما به نوعی امنیت دارایی رمز ارزی شما هم محسوب میشه.

  • کیف پول های دسکتاپی یا کامپیوتری :

کیف پول های دسکتاپی برای کار در سیستم عامل های کامپیوتری مثل ویندوز، لینوکس و مک توسعه داده شدن. کسانی که کارکردن با کامپیوتر رو نسبت به موبایل ترجیح میدن معمولا از این نوع کیف پول ها استفاده می کنن.

در این نوع کیف پول ها کلید های عمومی و خصوصی کاربر بر روی دستگاه شخصی کاربر ذخیره و نگه داری میشه. در ارتباط با کیف پول های دسکتاپی هم باید در نظر داشته باشید که اگر سیستم شما مورد نفوذ یا هک قرار بگیره ممکنه اطلاعات کیف پولتون هم هک بشه. پس اگر قصد استفاده از این نوع کیف پول ها رو دارید به امنیت سیستم تون توجه ویژه ای کنید.

  • کیف پول های آنلاین یا تحت وب :

کیف پول ها تحت وب ارز های دیجیتال شما رو به صورت آنلاین و کلید های خصوصی و عمومی شما رو در بستر سرور های خودشون نگه داری می کنن. متاسفانه این نوع کیف پول ها علیرغم سهولت استفاده و دسترسی راحت شون، امنیت قابل قبولی ندارن و ممکنه که مورد حمله هکر ها قرار بگیرن. موارد زیادی اتفاق افتاده که کیف پول های آنلاین هک شدند و دارایی صد ها نفر به سرقت رفته. این مدل کیف پول ها به شکل افزونه بر روی مرورگر وب شما نصب میشن و قابل استفاده هستن.

علاوه بر بحث امنیت در این کیف پول ها، از اونجایی که شرکت های خارجی این خدمات رو ارائه میدن، ممکنه تحت تاثیر تحریم های بین المللی تصمیم ناگهانی جهت مسدود سازی حساب کاربری و بلوکه کردن دارایی های کاربران ایرانی بگیرن و از این جهت که کلید های عمومی و خصوصی کیف پول شما در اختیار اون شرکت هاست به راحتی می تونن حساب کاربری شما رو مسدود کنن و جلو دسترسی به دارایی هاتونو بگیرن. پس ترجیحا از این نوع کیف پول ها استفاده نکنید و اگر هم استفاده کردین جانب احتیاط رو رعایت کنین.

  • کیف پول های سخت افزاری :

کیف پول های سخت افزاری یک تفاوت کلیدی با انوع نرم افزاری و تحت وب دارن و اونم اینه که در این کیف پول ها کلید های عمومی و خصوصی کاربر بر روی سخت افزار فیزیکی یک دستگاه مجزا تحت عنوان کیف پول سخت افزاری قرار میگیره. دارایی ها در این نوع کیف پول ها به صورت افلاین نگه داری میشه و از این جهت امنیت این کیف پول ها بسیار بالاست و از این نظر رتبه نخست رو در بین کیف پول ها دارن.

امکان دسترسی از راه دور برای محتویات این کیف پول ها وجود نداره و تنها راه سرقت محتویات اون دسترسی فیزیکی سارق به کیف پول و بعد از آن شکستن رمز عبور دستگاه هستش. کیف پول های سخت افزاری به دلیل امنیت بالاشون توسط افراد خاص یا کسانی که حجم زیادی از ارز های دیجیتال رو نگه داری می کنن مورد استفاده قرار می گیرن. خوشبختانه این کیف پول ها در بازار ایران هم موجود هستند و قیمتی بین 60 تا 300 یورو دارن.

  • کیف پول های کاغذی :

کیف پول های کاغذی در واقع نرم افزار هایی هستن که کلید های عمومی و خصوصی روی برای شما تولید می کنن و به جای ذخیره سازی اون روی دستگاه، کلید های عمومی و خصوصی شما رو بر روی کاغذ چاپ می کنن و بعد اطلاعات رو از حافظه دستگاه هم پاک میکنن.

این کیف پول ها هم از اونجایی که کلید خصوصی جایی ذخیره نمیشه که هکر ها بتونن بهش دسترسی داشته باشن از امنیت بالایی برخورداره و فقط باید کاغذ حاوی اطلاعات کلید های عمومی و خصوصی رو در یک جای امن و خارج از دسترس دیگران نگه داری کنید. فراموش نکنید که کلید خصوصی ابزار دسترسی شما به همه دارایی هاتون هستش پس در نگهداری اطلاعات شامل کلید خصوصی نهایت احتیاط رو داشته باشید و مطلقا در اختیار کسی قرار ندید.

ویژگی های کیف پول مونرو

کیف پول مونرو یکی از محبوب ترین و پیشرفته ترین کیف پول های دیجیتال در دنیای رمزارز است. این کیف پول برای کاربرانی که به حفظ حریم خصوصی و ناشناسی خود علاقه دارند، بسیار مناسب است. یکی از ویژگی های برجسته این کیف پول، قابلیت ایجاد آدرس های یکبار مصرف است. این به این معنی است که هر بار که می خواهید وجهی دریافت کنید، یک آدرس جدید و یکبار مصرف ایجاد می کنید که امکان ردیابی تراکنش ها توسط افراد دیگر را به حداقل می رساند. همچنین، کیف پول مونرو از پروتکل کریپتوگرافیک مورفیاتی استفاده می کند که امکان مخفی کردن مبالغ تراکنش ها و هویت فرستنده و گیرنده را فراهم می کند. این ویژگی ها، به کاربران امکان می دهد تا از ارسال و دریافت پول در حالتی کاملاً ناشناس و خصوصی بهره ببرند. به علاوه، کیف پول مونرو از رمزنگاری قوی استفاده می کند که امنیت اطلاعات شما را تضمین می کند. در نتیجه، کیف پول مونرو یک ابزار قدرتمند برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت مالی شما می باشد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال XMR

حالا که با انواع مختلف کیف پول ها اشنا شدیم و فهمیدیم که هر کدوم چه ساز و کاری برای تولید و نگه داری از کلید های عمومی و خصوصی حساب شما دارن، میریم سراغ معرفی انواع کیف پول XMR. بعد از معرفی هر کدوم آموزش ساخت کیف پول مونرو به صورت تخصصی رو ارائه میدیم.

  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)

بهترین کیف پول MONERO  چیست؟ | کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس از دسته کیف پول های نرم افزاریه که کار باهاش بسیار راحته. اوایل فقط نسخه دسکتاپ این کیف پول منتشر شده بود ولی در حال حاضر نسخه های اندرویدی و IOS اون هم قابل استفاده هستش. کیف پول اکسودوس از بیش از صد ارز دیجیتال من جمله مونرو پشتیبانی می کنه. این کیف پول درون خودش یک صرافی هم جهت تبدیل ارز ها به همدیگه داره که در اصطلاح ارز های دیجیتال بهش Swaping میگن.

از نظر ایمنی نیز این کیف پول در سطح بالایی قرار داره و از ویژگی‌های مناسبی برخورداره. در واقع یک رمز عبور دوازده رقمی برای اجرا نیاز داره و علاوه بر آن تمام کلیدهای شخصی و اطلاعات به‌صورت رمزگذاری شده روی سخت افزار دستگاه خود کاربر ذخیره میشه. همچنین برای استفاده از اکسودوس هیچ‌گونه اطلاعات شخصی موردنیاز نیست. این شرکت جدیدا یک همکاری خودش با کیف پول سخت‌افزاری ترزور رو هم آغاز کرده که دارندگان ترزور می‌تونن از رابط کاربری اکسودوس استفاده کرده و اطلاعات و کوین‌های خود را بین دو کیف پول به اشتراک بذارن.

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)

بهترین کیف پول مونرو | کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)

اتمیک ولت هم یک کیف پول نرم افزاری محبوب هستش که بیش از 500 ارز دیجیتال مختلف من جمله مونرو رو پشتیبانی می کنه. برای استفاده از این کیف پول هم نیاز به یک رمز عبور 12 کاراکتری خواهید داشت و همه اطلاعات شما به شکل رمزنگاری بر روی پلت فرم کیف پول ذخیره میشه.

نکته مهم اینه که نرم‌افزار اتمیک ولت به‌طور کامل متن‌باز (Open Source) هستش و افراد می‌تونن به کد اصلی برنامه دسترسی داشته باشن. متخصصان نرم افزاری می‌تونن کدهای نرم‌افزار رو بررسی کنن و مطمئن بشن که هیچ بدافزار و کد تخریبی در اتمیک ولت وجود نداره. اتمیک ولت هم در حال حاضر برای پلتفرم های کامپیوتری و موبایلی توسعه پیدا کرده و توسط انواع سیستم عامل ها پشتیبانی میشه.

  • کیف پول نرم افزاری گواردا (Guarda Wallet)

بهترین کیف پول مونرو چیست؟ | کیف پول نرم افزاری گواردا (Guarda Wallet)

کیف پول گواردا ولت هم رابط کاربری آسانی داره و از بیش از 1000 ارز مختلف که مونرو هم یکی از اوناست پیروی می کنه. برای سیستم عامل های موبایلی و کامپیوتری نسخه های نرم افزاری داره و از حاظ امنیت هم در رتبه خوبی قرار میگیره.

شایان ذکره که این کیف پول با کیف پول سخت افزاری لجر (در ادامه در مورد کیف پول های سخت افزاری لجر بیشتر توضیح میدیم) همگام سازی هم میشه.

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

بهترین کیف پول مونرو چیست؟ | کیف پول سخت افزاری لجر

کیف پول های سخت افزاری، یک دستگاه فیزیکی مجزا هستن. به این معنی که کلید های عمومی وخصوصی کاربر بر روی سخت افزار فیزیکی همین دستگاه ها ذخیره میشه و از این جهت بالاترین امنیت رو دارن. کیف های سخت افزاری بر خلاف انواع نرم افزاری رایگان نیستن و هزینه دارن. معمولا این نوع کیف پول ها توسط کسانی که امنیت دارایی براشون در اولویت اول قرار داره و یا حجم زیادی از ارز های دیجیتال رو نگه داری می کنن استفاده میشه.

لجر نانو اس یکی از کیف پول های ساخت کمپانی فرانسوی لجر هستش که تاکنون بیش از یک میلیون عدد به فروش رفته. لجر نانو اس محبوب ترین کیف پول سخت افزاری حال حاضر دنیاست که خوشبختانه ارز دیجیتال مونرو رو هم پشتیبانی می کنه. در استفاده از این نوع کیف پول ها باید امنیت فیزیکی کیف پول رو مد نظر داشته باشیم و بدونیم که تنها راه سرقت دارایی ها دسترسی فیزیکی سارقان به کیف پول هستش.

تا اینجا ی مقاله ی " کیف پول کیف پول MONERO چیست؟ انواع کیف پول مونرو" کیف پول مناسب ارز دیجیتال XMR رو براتون معرفی کردیم. در مرحله بعد آموزش ساخت کیف پول XMR رو براتون ارائه می کنیم.

آموزش ساخت کیف پول مونرو در اکسودوس

مراحله اول دانلود اپلکیشن از گوگل پلی یا سایت رسمی نرم افزار هستش و بعد باید نرم افزار رو نصب و اجرا کنید.

بهترین کیف پول مونرو چیست؟ | آموزش ساخت کیف پول مونرو در اکسودوس

بعد از اجرای برنامه گزینه Get Started رو بزنید و وارد مرحله بعدی بشید. بعد از اون شما به صفحه سمت چپ هدایت میشید که یه جورایی صفحه اصلی کیف پولتون به شمار میاد.

اموزش ساخت کیف پول مونرو در اکسودوس

نرم افزار کیف‌پول اکسودوس به طور کلی سه بخش اصلی داره (از سمت راست): کیف‌پول، تبادل و پروفایل:

کیف‌پول: توی این بخش شما محتویات کیف‌پولتون یعنی تمام اون مقدار رمزارزهایی که دارید رو میتونید در یک نگاه کنار هم ببینید.

تبادل: توی قسمت تبادل شما میتونید رمزارزهای متفاوتی که داخل کیف‌پولتون دارید رو خیلی ساده به همدیگه تبدیل کنید و در واقع بخش swaping برنامه هستش.

اموزش ساخت کیف پول مونرو در اکسودوس

پروفایل : قسمت پروفایل دو بخش داره. یکی بخش مربوط به امنیت، تنظیمات و پشتیبانی و بخش asset که تموم رمزارزهایی که توسط این والت پشتیبانی میشن رو پایین صفحه نمایش میده

آموزش ساخت کیف پول مونرو در اکسودوس

برای اضافه کردن ارز دیجیتال MONERO هم اون رو در لیست سرچ و پیدا کنید و با فعال کردن کلید کناری اون، مونرو رو به لیست ارز هاتون اضافه کنید.

آموزش ساخت کیف پول MONERO در اتمیک ولت

اتمیک ولت رو نصب و راه اندازی کنید. بعد از اجرای برنامه Create a new wallet  رو بزنید و وارد مرحله تعیین رمز عبور بشید. اینجا باید یک رمز عبور تعیین کنید و با رفتن به مرحله بعد کلمات بازیابی خودتون رو دریافت کنید.کلمات بازیابی برای اینه که اگر نرم افزارتون پاک شد یا از دست رفت بتونید دوباره کیف پولتون رو بازیابی کنید.

آموزش ساخت کیف پول MONERO در اتمیک ولت

بعد از یادداشت کلمات بازیابی در یک جای امن گزینه Start using Atomic رو بزنید و در این مرحله کار راه اندازی کیف پول تمام شدست و آماده استفاده هستش.

آموزش ساخت کیف پول MONERO در اتمیک ولت

با ورود به محیط کاربری نرم افزار در لیست جست و جو نام ارز دیجیتال XMR رو سرچ می کنید و ارز رو به لیست تون اضافه می کنید.

آموزش ساخت کیف پول XMR در گواردا ولت

 بعد از نصب و اجرای برنامه گزینه creat a new wallet رو انتخاب و وارد مرحله بعدی بشید.

آموزش ساخت کیف پول XMR در گواردا ولت

روی گزینه download backup file کلیک کنید تا نسخه پشتیبان از برنامه براتون تهیه بشه. بدون رمز عبور و نسخه پشتیبانی امکان دسترسی به دارایی ها وجود نخواهد داشت.

آموزش ساخت کیف پول XMR در گواردا ولت

بعد از تهیه نسخه پشتیبان با داشبورد برنامه میرسین که نشون دهنده اتمام فرآینذ ساخت کیف پول شماست. ممکنه در ابتدا حساب کاربری خودتون رو روی نسخه ویندوز نصب کرده باشید و در ادامه نیاز داشته باشید تا از کیف پولتون روی موبایل استفاده کنید. برای این کار لازمه که اکانت خودتون رو بر ر وی پبتفرم جدید بازیابی کنید. برای این کار نرم افزار رو روی پلتفرم جدید اجرا می کنید و روی گزینه import or restore کلیلک می کنید. در منو Browse فایل پشتیبان خودتون رو انتخاب و بعد از وارد کردن رمز عبور بر روی گزینه restore کلیک می کنید. بعد از طی این مراحل کیف پول شما بر پلتفرم جدید بازیابی می شود.

آموزش ساخت کیف پول XMR در گواردا ولت

برای اضافه کردن ارز دیجیتال ویوز بر روی گزینه import کلیک می کنیم. در لیست ارز دیجیتال مونرو رو سرچ و انتخاب می کنیم و بعد کلید شخصی اون رو وارد می کنیم و در نهایت با انتخاب گزینه add wallet و کلیک بر import ارز مونرو رو به لیست خودمون اضافه می کنیم.

آموزش ساخت کیف پول XMR در گواردا ولت

سخن پایانی

ارز دیجیتال مونرو یکی از خاص ترین های بازار ارز های دیجیتال هستش. از این رو خیلیا زیر نظر دارنش و سرمایه گذاری بلند مدت روش انجام دادن. اگر شما هم آینده این ارز رو روشن می دونید و قصد خرید مونرو رو دارید در این مقاله با نام "کیف پول مونرو چیست؟ معرفی انواع کیف پول XMR"  کیف پول های مناسب برای نگهداری مونرو رو براتون معرفی کردیم و آموزش ساخت کیف پول مونرو رو ارائه دادیم، خیلی راحت بعد از نصب هر کدوم از برنامه ها اسم MONERO رو سرچ و اون رو به لیست کیف پول اضافه می کنید.


نظرات کاربران در مورد کیف پول مونرو چیست؟|معرفی انواع کیف پول MONERO |آموزش ساخت کیف پول XMR
سوال امنیتی :4+44 = ?