ارز دیجیتال IOST چیست؟ | معرفی کامل توکن آی او اس تی | هر چیزی که باید در مورد IOSToken بدانیم.

1402/06/26
ارز دیجیتال IOST چیست؟ | معرفی کامل توکن آی او اس تی | هر چیزی که باید در مورد IOSToken بدانیم.

قبل از خرید ارز دیجیتال بهتره با اونها و کاربرداشون بیشتر اشنا شین. با بیشتر شدن کاربرد فناوری های بلاک چینی تو زندگی روزمره، همه ی ما بدون اینکه متوجه باشیم از این شبکه استفاده خواهیم کرد. تو چنین شرایطی میلیون ها تراکنش در آن واحد به این شبکه ها فرستاده میشه. به همین خاطر بلاک چین باید بتونه تو کمتر از چند ثانیه، همه تراکنش ها رو پردازش کنه و بهشون جواب بده. در حال حاضر کمتر شبکه ای طاقت چنین ترافیکی رو داره. به همین دلیل توسعه و افزایش مقیاس پذیری بلاک چین ها در دنیای ارز دیجیتال، تبدیل به یکی از مهمترین نیاز های جامعه میشه.

پروژه های زیادی هستن که تو این حوزه فعالیت دارن. یکی از مطرحترین اونا پروژه ی ارز دیجیتالIOST هستش. تو این مقاله به طور مفصل در مورد این شبکه و قابلیت هاش باهاتون صحبت میکنیم. همچنین توکن IOST رو که متعلق به این پروژه هستش بهتون معرفی میکنیم. ارز دیجیتال ای او اس تی مزیت های زیادی رو نسبت به رقباش داره که تو این مقاله این ویژگی ها رو بررسی کردیم. علاوه بر همه ی این ها، تو این مقاله راجع به مواری مثل آینده ارز IOST، نحوه بوجود اومدنش، خالقانش و. . . هم اطلاعات مفیدی رو براتون جمع آوری کردیم.

معرفی پروژه IOST | آی او اس تی چیست؟

ارز دیجیتال IOST چیست؟ معرفی پروژه ی IOST

تکنولوژی بلاک چین انقلاب جدیدی رو تو حوزه فناوری های دیجیتالی بوجود آورده. با این وجود این شبکه ایراداتی رو داره که باعث محدودیت اون شده. بزرگترین مشکلی که در حال حاضر بیشتر شبکه های بلاک چینی دارن باهاش دست و پنجه نرم میکنن، مقیاس پذیری هستش. در واقع هرچقدر که اطلاعات بیشتری در یک لحظه وارد این شبکه ها میشه، سرعت و قدرت پردازش کاهش پیدا میکنه. در حال حاضر تعداد کمی از افراد جهان از این شبکه استفاده میکنن، به همین خاطر هم جدیت و اهمیت این مسئله خیلی معلوم نیست.

در صورتی که کمپانی های بزرگی مثل گوگل و آمازون از این شبکه استفاده کنن، به خاطر حجم بالای داده ها، این شبکه از هم فرومیپاشه. راه حل این مشکل چیزی جز افزایش مقیاس پذیری شبکه نیست. فناوری که تو بلاک چین IOST ازش استفاده شده، میتونه این مشکل رو برطرف کنه. ای او اس تی یه شرکت چینی هستش که تو سال 2018 با ارائه راهکار اینترنت خدمات (Internet Of Services)، راه حلی رو برای بحران مقیاس پذیری تو بلاک چین عرضه کرد.

تو ادامه این مقاله بیشتر با این پروژه، نحوه عملکردش و سازنده هاش آشنا میشیم. توجه داشته باشین که برای خرید IOST، چنین اطلاعات بسیار مهم و ضروری هستن. ما سعی کردیم که همه ی اطلاعاتی که تو این حوزه بهتون کمک میکنن رو از منابع مختلف جمع آوری کنیم، امیدواریم که بتونین استفاده کافی از این مقاله رو ببرین.

خالقان و تاریخچه آی او اس تی

ارز دیجیتال IOST چیست؟ | خالقان و تاریخچه ی آی او اس تی

همونطور که تو قسمت قبل گفتیم، برای اولین بار تو سال 2018 بود که این پروژه به مردم دنیا معرفی شد. بنیانگذار های اصلی پروژه IOST جیمی ژونگ (Jimmy Zhong)، ترنس وانگ (Terrence Wang)، جاستین لی (Justin Li)، ری شیائو (Ray Xiao)، سا وانگ (Sa Wang) و کوین تان (Kevin Tan) هستن. همه ی این افراد تو معتبر ترین دانشگاه های دنیا درس خوندن. همچنین اعضای این تیم 5 سال تو حوزه رمز ارزها و الگوریتم های توزیع شبکه بلاک چین فعالیت کردن. همچنین ری شیائو که یکی از بنیانگذار های اصلی این پروژه است، استارت آپ های موفق زیادی رو تاسیس کرده.

اونها این ارز و شبکه اش رو به عنوان یه راه حل جدید و متفاوت برای اجرای برنامه های غیر متمرکز ارائه و مدت زیادی رو صرف توسعه اش کردن. تو این شبکه از فناوری های مختلفی استفاده شده که استفاده از شاردینگ توزیع شده کارآمد، تبدیل پروتکل نود به شارد TrnasEpoch، تایید گواه های اثبات باور پذیری و همچنین ایجاد ریز بلاک ها تونسته همه ی آنچه که کاربرای بلاک چین بهش احتیاج دارن رو یه جا جمع کنه.

این پروژه تا به امروز گام های مهم و تاثیر گذاری رو برای پیشرفت کریپتوکارنسی ها و فناوری های بلاک چینی برداشته. تو اوایل سال 2017 این پروژه شروع به توسعه کرده و اولین فعالیت های خودش رو انجام داده. تو سال 2018 موفق شده که طی یه ICO (عرضه اولیه) بیش از 31 میلیون دلار سرمایه جذب کنه. سپس تو فوریه سال 2019 شبکه اصلی اون با اسم Olympus v 1.0 فعال شده و شروع به کار کرده.

تیم IOST تو اواسط سال 2019 اعلام کرد که این شبکه میتونه تراکنش های بیشتری رو نسبت به بلاک چین اتریوم پردازش کنه. سپس تو ماه می همون سال این پروژه یه پلتفرم تحت وب رو آزاد کرد. این پلتفرم به کاربر ها اجازه میداد که با استفاده از یه شماره تلفن یا آدرس ایمیل، به برنامه های غیر متمرکزی (DApps) که تو شبکه ارز دیجیتال آی او اس تی وجود داشتن، دسترسی پیدا کنن.

علاوه بر همه ی این موارد تو سال 2019 اعلام شد که این پروژه با پروتکل برم (Berm Protocol) ادغام شده و به این ترتیب قراره که از طریق پروژه پگاسوز به 20 میلیون کاربر برسه. همچنین امکان ایجاد همکاری و اتصال بین IOST و پروتکل فورس (Force Protocol) هم تو همین سال اایجاد شد. این اخبار مساعد و خوب، باعث شدن که موجی از هیجان های روانی برای این ارز بوجود بیاد به طوری که با وجود افزایش قیمت IOST، همه به دنبال خرید این ارز بودن.

ارز دیجیتال IOSToken چیست؟

ارز دیجیتال IOST چیست؟ |

توکن بومی شبکه ای او اس تی، ارز IOST هستش. کل توکن های این شبکه 21 میلیارد واحده که در حال حاضر حدودا 18 میلیارد از اون تو بازار در حال گردشه. قراره که هر سال 2 درصد توکن بیشتر برای پاداش به نود های رسمیش و رای دهنده هاش منتشر کنه. همچنین یک درصد هم به نود هایی که به رشد و توسعه این ارز دیجیتال و شبکه اش کمک میکنن، تعلق داره. بیشترین قیمت IOSToken تا به امروز مربوط به 24 ژانویه 2018 هستش که قیمت هر واحدش بیش از 0.127 دلار بود.

تا قبل از اینکه شبکه IOST ساخته بشه، این توکن روی شبکه اتریوم و تحت استاندارد ERC20 ساخته شده بود. بعد از عرضه اولیه ی این ارز، شبکه اصلی این پروژه ساخته شد. بعد از اون توکن های ای او اس تی هم به شبکه جدید منتقل شدن. کسایی که توکن های قدیمی این ارز رو داشتن، میتونستن توکن هاشون رو با ارز های جدیدی که تو بلاک چین IOST فعال بودن جایگزین کنن. به این ترتیب توکن های ERC20 این شبکه منسوخ شدن. البته کار سرمایه گذار های جدید راحته، چون با خرید ارز دیجیتال آی او اس تی توکن های شبکه اصلی رو دریافت میکنن.

یکی از بزرگترین مزایای این ارز داشتن یه شتاب دهنده 50 میلیون دلاری است. طبق آخرین اطلاعاتی که در مورد این ارز منتشر شده، شتاب دهنده Bluehill برای ارتقا و رشد اکوسیستم IOST طراحی شده. هدف اصلی که Bluehill دنبال میکنه، پشتیبانی از زیرساخت های مهم و پروژه هایی هستش که از پلتفرم ای او اس تی و اکوسیستم اون استفاده میکنن. این شتاب دهنده از نظر فنی و هدفی که داره، شباهت بسیار زیادی به ConsenSys تو شبکه اتریوم داره.

مدل توزیع توکن IOST

ارز دیجیتال ای او اس تی چیست؟ | مدل توزیع توکن IOST

تو ICO ای که تو 3 ژانویه سال 2018 انجام شد، 40 درصد از کل ارز های IOST بفروش رسید. این مقدار حدودا 31.3 میلیون دلار ارزش داشت که خریدار ها با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم این هزینه رو پرداخت کردن. بقیه ی ارز های این شبکه به شکل زیر توزیع شدن:

  • 35 درصد تو دست بنیاد توکن IOST هستش و این سازمان در مورد اون تصمیم گیری میکنه.
  • 12.5 درصد به بدنه جامعه اختصاص داده شده.
  • 10 درصد از کل موجودی به تیم اصلی ارز دیجیتال IOST رسید.
  • 2.5 درصد هم به توسعه دهنده ها و مشاور های این پروژه اختصاص داره.

آی او اس تی چطور کار میکنه؟

ارز دیجیتال IOST چیست؟ | آی او اس تی چطور کار می کند

هسته مرکزی پروژه IOST شاردینگ هستش. البته شاردینگی که تو این پروژه ازش استفاده شده، نوع خاصی از این فناوریه. این تکنولوژی در واقع همون تقسیم بندی الگوریتم اصلی این پروژه هستش. تو پروژه زیلیکا (Zilliqa) هم از همین فناوری استفاده شده. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال Zill میتونین به مقاله ای که قبلا در موردش نوشتیم مراجعه کنین. اگه نمیدونین شاردینگ یعنی چی، باید بگم که SHarding یه مفهوم تو معماری پایگاه داده هاست. این مفهوم توضیح میده که یه پایگاه داده باید به چه نحوی تقسیم بندی بشه که بتونه بهترین عملکرد ممکن رو داشته باشه.

شاید با یه مثال بهتر متوجه بشین. تو هر شارد اطلاعات متفاوتی وجود داره. اگه کل اطلاعات رو به شکل یه کتابخونه در نظر بگیریم، شارد ها نقش کتاب ها رو بازی میکنن. این کتاب ها برای دسترسی ساده تر فهرست بندی میشن. این سیستم بسیار ساده به نظر میاد ولی باید بگم که پیچیدگی های خودش رو داره. تو بلاک چین اتریوم، همه ی داده های بلاک چین تو نود ها ذخیره میشه. در حالی که تو شبکه IOST اینطور نیست. تنها ایرادی که میتونیم از این فناوری بگیریم، ریسک بالای ذخیره داده ها تو شارد هستش.

تکنولوژی که تو IOST بکار رفته، خیلی جلوتر از سیستم های مشابه اون هستش. به همین خاطر بیشتر شرکت هایی که قصد ادغام و تکامل با بلاک چین رو دارن، این پروژه رو انتخاب میکنن. این پروژه راه حل هایی رو برای خدمات دادن به مشاغل سنتی ارائه کرده. در حال حاضر این پلتفرم میتونه هزاران تراکنش رو تو هر لحظه پردازش کنه. این شبکه کاملا غیر متمرکزه و بیش از 400 گره مختلف تو پلتفرمش داره.

رابط کاربری این پلتفرم طوری طراحی شده که برای توسعه دهنده ها و برنامه نویس ها بسیار ساده و روان هستش. تو این شبکه به وفور از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپ استفاده شده. این شبکه برنامه داره که از نمونه های غیر متمرکز فیسبوک، توییتر و آمازون پشتیبانی و حمایت کنه. در کل تو این بلاک چین از 6 تا فناوری مختلف تو حوزه های زیر استفاده کرده:

  1. مدیریت مجوزها
  2. حریم خصوصی کاربر ها
  3. استفاده از ساز و کار اجماع
  4. پشتیبانی از چند فضای ابری
  5. قرارداد های هوشمند
  6. پشتیبانی چند زنجیره ای از شبکه

ویژگی های ارز دیجیتال IOST

ارز دیجیتال IOST یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و تکنولوژی پیشرفته خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگی‌های برجسته این ارز دیجیتال، سرعت بالا و قابلیت همزمانی بالا است. IOST از الگوریتم Proof of Believability (PoB) استفاده می‌کند که امکان انجام تراکنش‌های سریع و به طور همزمان را فراهم می‌کند. همچنین، IOST دارای ساختار شبکه چندلایه است که امکان اجرای هزاران تراکنش در ثانیه را داراست. این ویژگی‌ها باعث شده است که IOST به عنوان یکی از پلتفرم‌های بلاکچین محبوب برای اجرای برنامه‌های هوشمند و قراردادهای هوشمند در صنایع مختلف، از جمله اینترنت اشیاء و بازی‌های آنلاین، شناخته شود. علاوه بر این، IOST توانسته است خطرات امنیتی مربوط به حلقه برهمکنش (reentrancy) و سرقت ارز را با استفاده از طراحی امن خود مهار کند. به طور کلی، ویژگی‌های ارز دیجیتال IOST آن را به یک انتخاب عالی برای کاربران و توسعه دهندگان می‌کند و امیدوارم که در آینده بتواند جایگاه برجسته‌تری را در صنعت ارزهای دیجیتال به خود اختصاص دهد.

رقبای شبکه IOST کدامند؟ برتری های نسبی ارز دیجیتال ای او اس تی چیست؟

پلتفرم ارز دیجیتال IOST تنها پروژه ای نیست که روی مقیاس پذیری کار میکنه. این شبکه رقبای سرسختی رو داره که برای تبدیل شدن به برترین پلتفرم این حوزه، باید اونا رو کنار بزنه. تو این قسمت برخی از رقیب هایی که این پروژه داره رو بهتون معرفی میکنیم:

اتریوم

ارز دیجیتال IOST چیست؟ | رقبای شبکه IOST کدامند؟ برتری های نسبی ارز ای او اس تی چیست؟

Ethereum دومین ارز برتر دنیاست و بعد از بیت کوین بیشترین ارزش و معروفیت رو داره. این ارز تو سال 2013 به دست یه برنامه نویس روسی – کانادایی به نام ویتالیک بترین ساخته شد. شبکه بیت کوین علاوه بر قابلیت انجام تراکنش های مالی، اولین پلتفرمیه که از قرارداد های هوشمند پشتیبانی میکنه. ویتالیک معتقده که بیت کوین نقاط ضعف و مشکلات زیادی رو داره. همچنین امکانات بسیار کمی رو به مخاطباش میده. به همین خاطر یه ارز دیجیتال قدرتمند مثل اتریوم میتونه جایگزینش بشه.

البته تا به الان Ether موفق نشده که از بیت کوین سبقت بگیره، بلکه با گذشت زمان چنین مشکلی برای خودش هم بوجود اومده. هم اکنون ارز های زیادی وجود دارن که با استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید سعی در کنار گذاشتن اتریوم دارند. البته اتریوم با ارائه آپدیتی جدید، سعی داره این مشکلات رو برطرف کنه. برای اطلاع از جزئیات بیشتر میتونین مقاله ای که در مورد اتریوم 2.0 نوشتیم رو مطالعه کنین. هر اتری که تو شبکه اتریوم وجود داره، قابل تقسیم به واحد های کوچکتری هستش. این واحد ها سابو نام دارند. یک اتر معادل یک میلیون سابو هستش.

ترون

ارز دیجیتال آی او اس تی چیست؟ | رقبای شبکه IOST کدامند؟ برتری های نسبی ارز ای او اس تی چیست؟

TRON یه شبکه بلاک چینی غیر متمرکزه که تمرکزش روی ساخت یه شبکه اینترنتی هستش. این پروژه تو 25 ام ژوئن سال 2018 راه اندازی شده. البته این شبکه به لطف معماری منعطفی که داره، قابلیت انجام دادن وظایف بیشتری رو داره. برای مثال میشه از ترون برای صدور دارایی های رمز نگاری شده، ساخت DApp ها، انتقال دارایی و. . . استفاده کرد. این شبکه یکی از امن ترین زنجیره های دنیا رو داره و به همین خاطر سازمان های زیادی از اون استفاده میکنن.

ارز ترون که با نماد TRX تو بازار های مالی معامله میشه، یکی از کمترین کارمزد ها رو داره. به همین خاطر افراد زیادی برای انجام نقل و انتقالات مالیشون از این ارز استفاده میکنن. دلیل اصلی این که شبکه ترون رقیبی برای IOST یه حساب میاد، اینه که قابلیت پردازش بیش از 2000 تراکنش در ثانیه رو داره. علاوه بر اینها، ارز دیجیتال ترون بدست یکی از تاثیر گذار ترین کارآفرین های بلاک چینی ساخته شده که پروژه های موفق بسیاری رو تو کارنامه اش داره.

ایاس

ارز دیجیتال آی او اس تی چیست؟ | رقبای شبکه IOST کدامند؟ برتری های نسبی ارز ای او اس تی چیست؟

شبکه ایاس از نظر فنی شباهت خیلی زیادی رو به اتریوم داره. این بلاک چین یه بستر مناسب برای توسعه برنامه های غیر متمرکز هستش که به خاطر داشتن زیر بنا های قوی، نسبت به اتریوم برتری داره. تو این شبکه در هر ثانیه 4 هزار تراکنش پردازش میشه. این شبکه تا به الان عملکرد خوبی رو داشته و رمز ارز آن هم اکنون تو رتبه 40 ام بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. تیم سازنده ایاس با وجود شباهت بسیار زیادی که این ارز به اتریوم داره، معتقدند که این شبکه قدرتمندترین ساختار برای برنامه های غیر متمرکزه.

چه چیزی IOSToken را منحصر به فرد کرده؟

برای درک بهتر برتری های این پروژه، بهتره که اونو با رقباش مقایسه کنیم. همونطور که تو قسمت IOST چیست؟ اشاره کرده بودیم، هدف اصلی این پروژه افزایش مقیاس پذیریه. بدون شک بزرگترین رقیبی که IOST داره، شبکه اتریوم هستش. بزرگترین وجه تمایزی که بین IOST و رقبای اون وجود داره، قدرت تراکنش اونه. طبق ادعا ها این شبکه میتنه صد هزار تراکنش رو تو یه ثانیه پردازش کنه در حالی که این میزان تو اتریوم 20 تراکنش، در ترون 2000 تراکنش و در ایاس حدودا 4000 تراکنش است.

ارز دیجیتال آی او اس تی چیست؟ | چه چیزی IOSToken را منحصر به فرد کرده؟

در واقع تیم ارز دیجیتال آی او اس تی برای اینکه موفق بشه به چنین سرعت و قدرتی برسه، از یه معماری جدید برای بلاک چینش استفاده کرده. این بلاک چین از ترکیب فناوری های مختلفی بوجود اومده که شامل پروتکل تصادفی توزیع، TransEpoch، پراکندگی کارآمد، Atomix، اثبات باورپذیری و میکرو بلاک های وضعیت است. علاوه بر این، همونطور که تو شبکه اتریوم از استاندارد ERC20 استفاده شده، این شبکه هم یه استاندارد مخصوص داره. توکن هایی که روی شبکه IOST طراحی و ساخته بشن از استاندارد IRC20 استفاده میکنن.

علاوه بر موارد ذکر شده، تو شبکه IOST نود های Servi یا Partner زنجیره های این بلاک چین رو تولید میکنن. این نود ها با رای گیری که تو انجمن آی او اس تی انجام میشه، تعیین و انتخاب میشن. طبق الگوریتم هایی که تو این شبکه به کار رفته، هم رای دهنده ها و هم افرادی که به عنوان نود تو این شبکه فعالیت دارن، پاداش دریافت میکنن. این پاداش با همون 2 درصدی که برای این منظور در نظر گرفته شده، پرداخت میشه. برای اینکه سازمان و فردی بتونه به یکی از نود های این شبکه تبدیل بشه، باید درخواستی رو به انجمن IOST بفرسته. بعد از این که این درخواست مورد بررسی قرار گرفت، رای گیری انجام میشه. فردی که بتونه حداقل ۲۱۰۰۰۰۰ رأی بدست بیاره، به عنوان نود انتخاب میشه.

آینده ارز IOST

ارز دیجیتال آی او اس تی چیست؟ | آینده ارز IOST

در حال حاضر شبکه IOST میزبان تعداد زیادی برنامه غیر متمرکز (DApp) هستش که هر کدوم از اونا کاربر های خودشون رو دارن. با توجه به این موضوع که آی او اس تی یه شبکه نسبتا جدیدیه، تعداد کاربرای این شبکه بسیار چشمگیر و زیاده. هم اکنون محبوب ترین برنامه های این شبکه، بازی های بلاک چینی، نرم افزار های شرط بندی و صرافی های غیر متمرکز هستن. در کل آینده IOSToken به تلاشی که اعضای تیمش برای جذب مخاطب و کاربرای جدید میکنن بستگی داره.

برای اینکه این تیم بتونه اهداف خودش رو عملی کنه و به یکی از بهترین پلتفرم های این حوزه تبدیل بشه، باید تعداد برنامه های غیر متمرکز و استفاده از اون ها رو افزایش بده. همچنین همکاری با سازمان ها و پروژه های مختلف نیز میتونه به این پروژه کمک زیادی رو برای پیشبرد اهدافش بکنه. علاوه بر این ها، تیم این ارز باید به منظور ایجاد “ اولین پروژه بلاکچین مقیاس پذیر و غیرمتمرکز ” از توسعه دهنده ها و نود های بیشتر کمک بگیره. همچنین با صرافی های بیشتر همکاری کنه.

اگه میخواین سهمی رو تو آینده ای او اس تی داشته باشین و بتونین از رشد اون سود کسب کنین، باید از امروز به فکر سرمایه گذاری و خرید IOST باشین.

تحلیل و بررسی قیمت ارز دیجیتال ای او اس تی

تحلیل و بررسی قیمت ارز دیجیتال ای او اس تی | ارز دیجیتال IOST چیست؟

بازار ارز های دیجیتال پر از نوسانات هستش. فعالیت تو این بازار به دانش، تجربه و صبر بسیار زیادی احتیاج داره. حالا که به طور کامل به سوال ارز دیجیتال IOST چیست؟ پاسخ دادیم و در مورد آینده اون صحبت کردیم، وقتشه که در مورد قیمت آی او اس تی حرف بزنیم. برای اینکه بتونیم آینده یه ارز رو مورد تحلیل و بررسی قرار بدیم، باید نسبت به گذشته و روند حرکتی اون شناخت کافی رو داشته باشیم.

همونطور که در نمودار قیمت IOSToken مشاهده میکنین، این ارز تا اوایل سال 2021 فراز و نشیب های زیادی رو داشته. کمترین قیمتی که تا به الان ارز IOST تجربه کرده 0.0014 دلار بوده. این سطح بهترین موقعیت برای خرید ارز IOST به حساب میومده. اما با شروع 2021 ارز دیجیتال آی او اس تی هم مثل بقیه ی رمز ارز ها رشد خوبی رو تجربه کرده. این ارز با 1300 درصد رشد تو کمتر از 4 ماه به 0.086 دلار رسیده. بعد از اون قیمت IOST نزولی شده.

اخیرا این ارز تونسته توجه سرمایه گذار ها رو به خودش جلب کنه و تو یه ماه به سقف قیمتی خودش برگشته. در حال حاضر بزرگترین مقاومت ارز دیجیتال IOST محدوده 0.07 تا 0.09 دلار هستش. در صورتی قیمت از این محدوده رد بشه، میتونیم شاهد رشد چند هزار درصدی قیمت آی او اس تی باشیم. البته این موضوع مستلزم اینه که اخبار مساعدی در مورد آینده آی او اس تی منتشر بشه.

آینده IOSToken اونو به یکی از ارز های پتانسیل دار بازار تبدیل کرده. طبق پیش بینی هایی که در منابع مختلف در مورد قیمت این ارز منتشر شده، شاید بهتر باشه که گوشه ای از سبد سرمایه گذاریتون رو به خرید ای او اس تی اختصاص بدین. در سایت Wallet Investor که یکی از معتبرترین سایت های پیش بینی قیمت رمز ارزهاست، قیمت IOST تو سال 2025 میتونه به 0.22 دلار برسه.

کدام کیف پول ها از ارزدیجیتال آی او اس تی پشتیبانی میکنن؟

کدام کیف پول ها از ارز آی او اس تی پشتیبانی میکنن؟ | ارز دیجیتال IOST چیست؟

قبلا که توکن IOST از شبکه اتریوم پشتیبانی میکرد، برای نگهداری اون باید از کیف پول هایی که از استاندارد ERC20 پشتیبانی میکرند، استفاده میشد. اما الان با انتقال این ارز ها به بلاک چین اصلیشون، باید از کیف پول های اختصاصی این ارز استفاده کنین. در کل دو نوع کیف پول IOST به طور رسمی تو وب سایت اصلی این پروژه معرفی شده. این کیف پول ها از نوع تحت وب و موبایلی هستن. iWallet chrome نسخه تحت وب است و کیف پول های TokenPocket، COBO، هووبی و PureWallet نسخه های موبایلی معرفی شده هستن.

برای اطلاع از بهترین نسخه و نحوه ساخت اون میتونین به مقاله ای که در این مورد نوشته ایم مراجعه کنین.

کلام پایانی

IOST یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های بلاک چینی دنیاست. در صورتی که این پروژه بتونه به اهدافش جامه عمل بپوشونه، جزو برترین پروژه های بلاک چینی قرار میگیره. در حال حاضر این ارز تو صرافی ارز دیجیتال  ایران بایننس وجود داره و شما میتونین برای خرید IOSToken از این صرافی استفاده کنین. امیدواریم که این مقاله تونسته باشه اطلاعاتی که در مورد ارز آی او اس توکن نیاز داشتین رو در اختیارتون بزاره.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال IOST چیست؟ | معرفی کامل توکن آی او اس تی | هر چیزی که باید در مورد IOSToken بدانیم.
سوال امنیتی :6+48 = ?