کیف پول ویوز چیست؟|معرفی انواع کیف پول WAVES |آموزش ساخت کیف پول waves

1402/06/19
کیف پول ویوز چیست؟|معرفی انواع کیف پول WAVES  |آموزش ساخت کیف پول waves


یکی از ارز هایی که در سال اخیر رشد قابل توجهی داشته ارز دیجیتال ویوز (WAVES) هستش. این ارز طی یکسال بیش از هزار درصد رشد کرد و به عبارتی ده برابر شد. همین رشد قابل ملاحظه و اهدافی که پروژه ویوز دنبال می کنه خیلی از افراد رو به فکر خرید و سرمایه گذاری در این ارز انداخته. اگر شما هم از اون دسته کسانی هستید که بعد از تحقیق و بررسی کامل قصد خرید ارز دیجیتال  WAVES رو دارید باید به این نکته توجه کنید که صرفا با مراجعه به یک صرافی و خرید ویوز یا اصلا هر ارز دیجیتال دیگه ای کار تموم نمیشه. بعد از خرید ویوز و هر ارز دیگه ای شما باید اون رو در یک بستر امن و مطمئن نگه داری کنید.

همونطور که ارز هایی خلق شدند که کلا در بستر الکترونیکی و دیجیتالی تراکنش دارن و منتقل میشن، کیف پول های ارزدیجیتال هم شکل گرفتن که بستر نگه داری این ارز ها رو فراهم میکنن. البته کیف پول های مختلف ارز های مختلفی رو پشتیبانی میکنن و در این مقاله ما قصد داریم به طور تخصصی در ارتباط با کیف پول هایی که ارز دیجیتال ویوز رو پشتیبانی میکنن صحبت کنیم و همه چیز رو در این مورد توضیح بدیم. کیف پول های مختلف که ویوز رو پشتیبانی میکنن رو بررسی خواهیم کرد و آموزش ساخت کیف پول ویوز رو خواهیم داد و در نهایت به این نتیجه میرسیم که بهترین کیف پول WAVES کدوم یکی هستش.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ویوز چیست؟ | کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

ارز های رایج مثل دلار و یورو رو میشه هم به صورت نقد یعنی شکل فیزیکی اون در قالب اسکناس و هم به شکل الکترونیکی در بستر یک حساب بانکی نگه داشت. اما ماهیت ارز های دیجیتال متفاوته. یک ارز دیجیتال ذات فیزیکی نداره بنابراین نمیشه اون رو به شکل فیزیکی در جایی مثل گاو صندوق نگه داری کرد. ارز های دیجیتال در بستر دیجیتال هم باید نگه داری بشن. یک کیف پول ارز های دیجیتال یک برنامه نرم افزرای هست که کلید های خصوصی و عمومی را ذخیره کرده و با تعامل با بلاکچین های مختلف امکان ارسال، دریافت و مشاهده دارایی ها رو برای کاربران فراهم میکنه. در دنیای واقعی برای نقل و انتقال پول از مفهومی به نام شماره حساب استفاده میکنیم که در قالب یک رشته عددی منحصر به فرد برای هر شخص صادر می شود. برای نقل و انتقالات رمز ارزی ها مفهوم مشابهی داریم هر کیف پولی که ایجاد میشه برای خودش آدرس منحصر به فردی داره که طرفین با در اختیار داشتن آدرس کیف پول های یکدیگه مبادله انجام میدن. کیف پول های ارز دیجیتال به دو نوع کلی نرم افزاری یا سخت افزاری تقسیم میشن که هر کدوم برای خودشون مزایایی دارن و کاربر بسته به شرایط و نیاز خودش یکی رو انتخاب می کنه. در این مقاله آموزش ساخت کیف پول ویوز رو هم خواهیم داد.

کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری؟

کیف پول waves چیست؟ | کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری

یه کیف پول سخت افزاری چی هست اصلا و چه فرق هایی با نوع نرم افزاریش داره؟ اغلب کاربران رمز ارز های خودشون رو در بستر کیف پول های نرم افزاری نگه داری می کنن که میتونه روی کامپیوتر یا موبایل نصب و راه اندازی بشه. اصلی ترین مزیت استفاده از این نوع کیف پول ها (کیف پول های نرم افزاری) در راحتی ارسال و دریافت ارز و رایگان بودن پلتفرم هاشون هستش، یعنی نیاز ندارید هزینه یا لایسنس (License) برای نصب و فعال سازیشون بپردازید. با این حال در معرض یک سری خطرات مثل هک شدن هم قرار دارن و هکر ها میتونن با نصب یک بد افزار (Malware) و آلوده کردن سیستم به اطلاعاتی نظیر کلید خصوصی و دارایی کیف پول کاربر دسترسی داشته باشن. اصلی ترین تفاوت کیف پول های سخت افزاری با انوع نرم افزاریش دقیقا در همین مورده. در انواع سخت افزاری به جای اینکه کلید خصوصی و دارایی های شما در یک پلتفرم نرم افزاری نگه داری بشه، روی یک دستگاه سخت افزاری فیزیکی قابل حمل (Portable) قرار داده میشه. یه این معنی که ارز های دیجیتال شما به شکل آفلاین نگه داری میشن و دسترسی از راه دور برای دیگران امکان نداره. اگر کسی بخواد دارایی های رمز ارز شما رو از یک کیف پول سخت افزاری سرقت کنه چاره ای نداره جز اینکه خود کیف پول فیزیکی رو بدزده و بعد اون هم تازه با چالش پین های مخفی دستگاه روبرو میشه. ذخیره سازی رمز ارز های در یک کیف پول سخت افزاری دقیقا مثل قرار دادن ارز ها رایج مثل دلار و ویورو در یک گاو صندوق هستش و فقط دسترسی فیزیکی اون هم با شرط دونستن کد ها و پین های اون امکان پذیره. پس متوجه شدیم که اصلی ترین مزیت کیف پول سخت افزاری در امنیت بالا، و اصلی ترین مزیت کیف پول نرم افزاری در سهولت استفاده و رایگان بودنه. در این مقاله مناسب ترین کیف پول WAVESرو هم در نوع سخت افزاری و هم در نوع نرم افزاری براتون معرفی خواهیم کرد.

آیا کیف پول ویوز امن است؟

کیف پول ویوز یکی از ابتکارات اخیر در حوزه فناوری بلاکچین است که برای ذخیره سازی و مدیریت امن دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای رمزنگاری شده طراحی شده است. اما آیا واقعاً کیف پول ویوز امن است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد مطرح می‌کنند. در واقع، امنیت کیف پول ویوز به چندین عامل وابسته است. اولین عامل، امنیت کیف پول خود است که باید از رمزنگاری قوی استفاده کند و دسترسی به اطلاعات شخصی و کلیدهای خصوصی را محدود کند. بعلاوه، امنیت دستگاهی که کیف پول روی آن نصب می‌شود نیز حائز اهمیت است. باید از دستگاه‌های معتبر و امن استفاده شود و همچنین بروزرسانی‌های امنیتی را به روز نگه داشت. در نهایت، امنیت شبکه بلاکچین که کیف پول بر اساس آن عمل می‌کند نیز بسیار مهم است. اگر شبکه بلاکچین دچار حملات امنیتی شود، کیف پول نیز ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد. بنابراین، هنگام انتخاب یک کیف پول ویوز باید به این عوامل امنیتی بسیار توجه کرد و از منابع قابل اعتماد استفاده کرد.

بهترین کیف پول WAVES

بهترین کیف پول waves | کیف پول ویوز

در حال حاضر بهترین کیف پول ویوز رو خود پلتفرم ویوز با نام ویوز ولت (Waves Wallet) ارائه داده. ویژگی خوب این کیف پول در دسترسی آسان و راحت کاربر هستش. کیف پول رسمی ویوز برای پلتفرم ها و سیستم عامل های مختلفی نظیر ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و آی او اس توسعه داده شده و همچنین اخیرا نسخه تحت وب هم برای مدیریت دارایی ها در بستر وب انتشار پیدا کرده و به عنوان یک افزونه گوگل کروم شما میتونید اون رو روی مرورگر کروم خودتون داشته باشید. وبسایت رسمی ویوز والت هم به آدرس  waves.exchange هستش و برای اطلاعات بیشتر و استفاده از امکانات رسمی ویوز میتونید بهش مراجعه کنید. علاوه بر کیف پول رسمی ویوز کیف پول های خوب دیگه ای هم در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری هستن که این ارز رو پشتیبانی میکنن که در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین هاشون رو معرفی کنیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول ویوز | بهترین کیف پول waves | کیف پول تراست ولت

کیف پول نرم افزاری تراست ولت یکی از محبوب ترین کیف پول های نرم افزاریه حال حاضر دنیای رمز ارز هاست. ایمن بودن، سرعت و کاربر پسندی دلایل محبوبیت این کیف پول هستش. تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکزه که برای استفاده در موبایل توسعه پیدا کرده ( برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس) و در حال حاضر با بیش از 5 میلیون کاربر فعال در همکاری نزدیک با صرافی ارز دیجیتال معروف بایننس هم هست(سال 2018 تراست ولت تحت مالکیت بایننس دراومد) که این امر خودش باعث اعتماد بیشتر کاربران به این پلتفرم میشه. زمانی که بایننس مدیریت تراست ولت رو بر عهده گرفت این پلتفرم فقط اتریوم و توکن های شبکه اتریوم رو پشتیبانی می کرد اما در حال حاضر ارز های خیلی زیادی توسط این کیف پول پشتیبانی میشه که ارز دیجیتال ویوز هم یکی از اوناست و برای نگه داری توکن های ویوز خودتون، به عنوان یک گزینه با دسترسی آسان و امنیت قابل قبول میتونید روی تراست ولت حساب کنید. تراست ولت این ویژگی رو داره که کلید خصوصی کاربران رو روی هیچ سروری نگه نمی داره و این کلید ها به شکل رمز نگاری شده روی دستگاه خود کاربر ذخیره سازی میشه. در ضمن برای نصب تراست ولت نیازی به وارد کردن مشخصاتی مثل نام یا ایمیل هم نیست.

کیف پول نرم افزاری Guarda

کیف پول ویوز | بهترین کیف پول waves | کیف پول Guarda

Guarda مثل تراست ولت یک کیف پول نرم افزاریه غیر متمرکز هستش. به این معنی که کمپانی نرم افزار مسئولیت نگه داری کلید های خصوصی حساب کاربران رو بر عهده نداره و کلید های خصوصی با رمزنگاری بر روی دستگاه خود کاربر ذخیره میشن. اولین کیف پول Guardo به طور اختصاصی برای اتریوم در سال 2017 راه انداری شد ولی رفته رفته بر تعداد ارز های پشتیبانی شده توسط Guardo افزوده شد و در حال حاضر تنوع زیادی از ارز های دیجیتال توسط این کیف پول پوشش داده میشه. این نرم افزار روی پلتفرم های مختلف اعم از کامپیوتر (ویندوز، لینوکس و مک) و موبایل (اندروید و IOS) کار میکنه و مثل تراست ولت محدود به سیستم عامل های موبایلی اندروید و آی او اس نیست. برای دریافت این برنامه کافیه به وب سایت رسمی به آدرس Guardo.com مراجعه کنید و متناسب با سیستم عاملی که دارید یکی از گزینه های دانلود رو انتخاب کنید. برای کسانی که علاقه مند به کار های تحت وب هستند افزونه گوگل کروم اون هم در دسترسه. یک توصیه کلی هم اینکه همیشه سعی کنید نرم افزار کیف پول ها رو از سایت های رسمی اون یا اپ استور های معتبر دریافت و دانلود کنید.

کیف پول تحت وب CoinSpot

کیف پول ویوز | بهترین کیف پول waves| کیف پول CoinSpot

کیف پول کوین اسپات از دسته کیف پول های متمرکز ارز دیجیتال به حساب میاد که شرکت اون در کشور استرالیا مستقر هستش. این کیف پول تحت وب ارائه میشه. ویژگی های خوب این کیف پول هم در رابط کاربری آسان، امکان تبادل کوین ها و پشتیبانی قوی و آنلاین اون هستش. ارز دیجیتال WAVES رو در بستر این کیف پول تحت وب هم می تونید نگه داری کنید. فرآیند افتتاح حساب کاربری و ایجاد کیف پول برای ارز دیجیتال ویوز در این وب سایت بسیار ساده هستش و به راحتی میتونید این کار رو انجام بدید. البته لازم به ذکر هست که چون این صرافی به شکل متمرکز اداره میشه و برای کاربران ایرانی یک سری محدودیت های بین المللی وجود داره ترجیحا با آی پی های خارج از ایران وارد بشید و ریسک محدود شدن خدمات برای کاربران ایرانی رو در نظر داشته باشید. کلید های خصوصی کیف پول های کاربران بر روی سرور های این شرکت نگه داری میشه و به مانند کیف پول هایی مثل تراست ولت و  Guardo نیست که به شکل رمز نگارش شده بر روی دستگاه خود کاربر ذخیره بشن.

اتمیک ولت (Atomic Wallet)

کیف پول ویوز | بهترین کیف پول waves| کیف پول اتمیک ولت

اتمیک یکی دیگه از کیف پول های کاربرپسند نرم افزاری هستش که خوشبختانه ارز دیجیتال ویوز رو هم پشتیبانی می کنه. اتمیک ولت در حال حاضر دو میلیون کاربر فعال داره و گردش مالی اون در هر ماه به نیم میلیارد دلار میرسه. این کیف پول رایگانه و در اون میشه بیش از 500 نوع ارز دیجیتال رو ذخیره کرد. اتمیک ولت یک نرم افزار متن باز(Open Source) هستش به این معنی که کد های دستوری برنامه در دسترس عموم قرار داره و از این جهت برای بررسی حفره های امنیتی اون در اختیار تمام کاربران هستش. پلتفرم اتمیک ولت هم تمام سیستم عامل های کامپیوتری و موبایل رو پشتیبانی می کنه و از امنیت نسبتا بالایی برخورداره.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول ویوز | بهترین کیف پول waves| کیف پول لجر نانو اس

بعد از معرفی چند کیف پول نرم افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال ویوز نوبت به معرفی یک کیف پول سخت افزاری هم میرسه یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین کیف پول های سخت افزاری که طیف وسیعی از ارز ها رو پشتیبانی میکنه، کیف پول لجر (Ledger) هستش. کمپانی فرانسوی لجر این کیف پول ها رو تولید میکنه که مدل نانو اس (Nano S) اون هم از همه معروف تر و پرفروش تره. قیمت این مدل یعنی لجر نانو اس در بازار حدود 60 دلاره که به ریال خودمون میشه حدود یک میلیون و ششصد هزار تومن. ارز دیجیتال ویوز هم در لیست ارز های پشتیبانی شده توسط این کیف پول قرار داره. همونطور که قبلا هم گفتیم مزیت استفاده از این نوع کیف پول امنیت بالای اونه و کاربرانی که حجم زیادی ارز دیجیتال برای نگه داری دارن یا اولویت اول براشون امنیت هستش معمولا سراغ این مدل کیف پول ها میرن. کیف پول لجر یک لایه امنیتی اضافه داره که در صورت فراموشی رمز عبور از دارایی های شما محافظت میکنه. یعنی اگر پین کیف پول رو فراموش کنید، با عبارت بازیابی یا seed میتونید یک پین کد جدید ایجاد کنید. اگر براتون سهولت استفاده و رایگان بودن کیف پول اولویت داره در ادامه، آموزش ساخت چند کیف پول نرم افزاری که رابط کاربری آسانی دارن و از امنیت قابل قبولی برخوردارن بهتون داده میشه.

کیف پول های مطمئنی که ارز دیجیتال ویوز رو پشتیبانی میکنن معرفی کردیم و حالا میرسیم به آموزش ساخت کیف پول WAVES ، به این شکل که هر کدوم از این نرم افزار ها رو از کجا دانلود کنیم و چجوری نصب و راه اندازی انجام بدیم و تو هر کدوم از این پلتفرم ها چطور کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال ویوز رو تشکیل بدیم.

آموزش ساخت کیف پول ویوز در تراست ولت

به وب سایتtrustwallet.com  مراجعه کنید و متناسب با سیستم عامل خودتون یکی از گزینه های Android  یا IOS رو انتخاب و برنامه رو دانلود کنید. بعد از نصب برنامه و اجرای اون گزینه Create a new wallet رو بزنید.

        آموزش ساخت کیف پول ویوز در تراست ولت    

در مرحله بعد باید یک عبارت بازیابی دوازده کلمه ای دریافت کنید. در قسمت پایین با زدن تیک موافقت خودتون رو با این مورد اعلام کنید و در ادامه بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا براتون عبارت بازیابی 12 کلمه ای نمایش داده بشه.

این نکته رو هم بگم که این کلمات رو برای بازیابی حتما با ترتیب صحیح یادداشت کنید و در یک جای امن نگه دارید. در نظر داشته باشین که با گم کردن عبارت های بازیابی دیگه نمی تونین به دارایی هاتون دسترسی داشته باشین و هیچ راهی برای تغییر یا ریکاوری اون وجود نخواهد داشت و کلا باید قید ارز هاتونو بزنید.

 آموزش ساخت کیف پول ویوز در تراست ولت

بعد از یادداشت و تایید کلمات عبارت Wallet created براتون نمایش داده میشه که به معنی ساخته شدن کیف پول شماست. 

اضافه کردن ارز ویوز به تراست ولت

در این قسمت از مقاله کیف پول ویوزچیست؟ آموزش اضافه کردن ارز waves به تراست والت به صورت دستی و با استفاده از آدرس قرارداد توکن waves خواهیم داشت. برای این کار مراحل زیر رو طی کنین:

  • ورود به کیف پول تراست ولت و بخش جستجو ارزها : برای این کار از طریق آیکون خط و نقطه که در بالای صفحه قرار داره وارد جستجوی رمز ارزها بشین.

اضافه کردن ارز ویوز به تراست ولت

  • جستجوی ارز waves و ورود به بخش افزودن دستی: نام ارز ویوزرو جستجو کنین. اگر ارز در لیست بود با فعالسازی کلید کنار ارز، ارز رو به صفحه ی اصلی ولت اضافه کنین و اگه نه پیام پیامی با این مضمون براتون نمایش داده میشه "No Asset Found" . در این صورت برای افزودن توکن  ویوز باید روی گزینه ی "Add Custom Token" کلیک کنید.

اضافه کردن ارز ویوز به تراست ولت

  • پیدا کردن اطلاعات ارز: اولین کار برای اضافه کردن ارز waves به تراست ولت اینه که اطلاعات ارز رو پیدا کنیم. خوب برا این کار میشه وارد سایت Etherscan شد و نام ارز رو جستجو کرد. اطلاعاتی که برا افزودن ارز به تراست والت لازمه از این قراره: Contract، Symbol، Token Name، Address و Decimal

اضافه کردن ارز ویوز به تراست ولت

  • وارد کردن اطلاعات ارز: از قسمت Contract آدرس ارز رو کپی کنین و به کیف پولمون برمیگردیم و در قسمت Add Custom Token وارد میکنیم. قبل از این کار در اولین بخش شبکه ی ارز ویوز رو انتخاب میکنیم.  به محض اینکه این کار رو انجام دادین بقیه اطلاعات هم نمایش داده میشه اما اگه این اتفاق نیوفتاد به Etherscan برگردین و بقیه ی اطلاعات رو هم کپی کنین و به کیف پولتون انتقال بدین. پس از اتمام این کار گزینه ی "Done" رو کلیک کنین.

اضافه کردن ارز ویوز به تراست ولت

با زدن گزینه ی Done ارز ویوز به لیست ارزهای تراست والت اضافه میشه و از این پس به راحتی میتونین خرید و فروش ارز دیجیتال ویوز داشته باشین.

آموزش ساخت کیف پول ویوز در Guarda Wallet

بعد از نصب و اجرای برنامه گزینه creat a new wallet رو انتخاب و وارد مرحله بعدی بشید.

آموزش ساخت کیف پول ویوز در Guarda Wallet  

روی گزینه download backup file کلیک کنید تا نسخه پشتیبان از برنامه براتون تهیه بشه. بدون رمز عبور و نسخه پشتیبانی امکان دسترسی به دارایی ها وجود نخواهد داشت

آموزش ساخت کیف پول ویوز در Guarda Wallet

بعد از تهیه نسخه پشتیبان با داشبورد برنامه میرسین که نشون دهنده اتمام فرآینذ ساخت کیف پول شماست. ممکنه در ابتدا حساب کاربری خودتون رو روی نسخه ویندوز نصب کرده باشید و در ادامه نیاز داشته باشید تا از کیف پولتون روی موبایل استفاده کنید. برای این کار لازمه که اکانت خودتون رو بر ر وی پبتفرم جدید بازیابی کنید. برای این کار نرم افزار رو روی پلتفرم جدید اجرا می کنید و روی گزینه import or restore کلیلک می کنید. در منو Browse فایل پشتیبان خودتون رو انتخاب و بعد از وارد کردن رمز عبور بر روی گزینه restore کلیک می کنید. بعد از طی این مراحل کیف پول شما بر پلتفرم جدید بازیابی می شود.

آموزش ساخت کیف پول ویوز در Guarda Wallet

برای اضافه کردن ارز دیجیتال ویوز بر روی گزینه import کلیک می کنیم. در لیست ارز ویوز رو سرچ و انتخاب می کنیم و بعد کلید شخصی اون رو وارد می کنیم و در نهایت با انتخاب گزینه add wallet و کلیک بر import ارز ویوز رو به لیست خودمون اضافه می کنیم.

آموزش ساخت کیف پول ویوز در Guarda Wallet

  آموزش ساخت کیف پول WAVES در اتمیک والت

 برای ایجاد کیف پول در اتمیک  مراحل تقریبا مشابهی رو باید انجام بدید. برای شروع روی گزینه create new wallet کلیک کنید و یا اگر قبل تر حساب کاربری داشتید برای بازیابی اون گزینه restore from backup رو انتخاب کنید.

  آموزش ساخت کیف پول WAVES در اتمیک والت

بعد از انتخاب گزینه  create new wallet وارد مرحله ای میشید که باید یک رمز عبور تعیین کنید. یک رمز عبور قوی و مطمئن انتخاب کنید و بعد روی گزینه Set کلیک کنید.

  آموزش ساخت کیف پول WAVES در اتمیک والت

بعد این مرحله نیاز دارید تا رمز عبور خودتون رو دوباره وارد و گزینه Confirm رو بزنید. بعد از این عبارت بازیابی 12 کلمه ای نمایش داده میشه که باز باید اون رو یادداشت کرده و در جای امنی نگه دارید.

  آموزش ساخت کیف پول WAVES در اتمیک والت 

در این مرحله نصب و راه اندازی کیف پول اتمیک ولت به پایان رسیده و شما می تونید از امکانات کیف پول استفاده کنید. ارز دیجیتال ویوز هم در لیست اتمیک موجوده و می تونید توکن های ویوز روبعد از خرید ویوز با این پلتفرم نگهداری، ارسال یا دریافت کنید.

سخن پایانی

کیف پول های مختلفی که ارز دیجیتال WAVES رو پشتیبانی میکنن بررسی کردیم وشرایط کار با هر کدومشون رو فهمیدیم. دیدیم که در صورت اینکه امنیت دارایی ها اولویت بالایی برامون داشته باشه بهترین انتخاب نوع سخت افزاری هستش که البته هزینه هم داره و چند ده دلاری قیمتشه. در مورد کیف پول های نرم افزاری هم فهمیدیم که امنیت شون به مراتب پایین تر از نوع سخت افزاریه ولی رایگان هستن و کار کردن باهاشون راحتتره و بعد اون چند پلتفرم نرم افزاریه رو که از ارز ویوز پشتیبانی میکردن شرح دادیم. تمام کیف پول های معرفی شده در این مقاله از امنیت خوب و قابل قبولی برخوردار هستن و با رابط کاربری راحت به آسانی میتونن توسط هر کسی مورد استفاده قرار بگیرن.


نظرات کاربران در مورد کیف پول ویوز چیست؟|معرفی انواع کیف پول WAVES |آموزش ساخت کیف پول waves
سوال امنیتی :1+38 = ?