ارز دیجیتال تزوس چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز XTZ)

1401/06/21
ارز دیجیتال تزوس چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز  XTZ)


ما قصد داریم تا در مقاله ارز دیجیتال تزوس چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Tezos، آینده تزوس و کیف پول های ارز XTZ برای شما ارائه کنیم. با توجه به اینکه قراره تو این مقاله، اطلاعاتی در مورد ارز تزوس برای شما ارائه کنیم، بهتره مروری بر ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بتونین راحت تر مفهوم ارز تزوس رو درک کنین. ارز دیجیتال نوعی دارایی جدید هست که در سال 2009 به وجود اومد و همچنین یکی از مزیت های اصلی ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین این هست که اون ها یه مرجع مرکزی مثل بانک یا دولت ندارن. بهتره بدونین که شبکه های ارز دیجیتال همتا به همتا هستن و یعنی افراد این امکان رو دارن تا بدون واسطه با یکدیگه معامله داشته باشن.
تراکنش های ارز دیجیتال رو میشه به راحتی و با هزینه کم انجام داد و به این ترتیب هر کسی می تونه با استفاده از یه برنامه ساده در گوشی همراه، کیف پول سخت افزاری یا کیف پول نرم افزاری انواع ارزهای دیجیتال رو ارسال و دریافت کنه. همچنین از اونجایی که ارزهای دیجیتال روی شبکه بلاک چین قرار دارن، به دلیل غیر متمرکز بودن امکان پرداخت امن رو به وجود میارن که یکی از مزیت های مهم ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین که در حالی که برخی از مردم فقط برای افزایش قیمت دوست دارن روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنن، بعضی افراد هم از توانایی بالای استفاده از رمز ارزها به عنوان وسیله مبادلات مالی استفاده می کنند.
در این چند سال گذشته ارز دیجیتالی که در بازار کریپتوکارنسی سر و صدای زیادی به پا کرده، ارز دیجیتال Tezos هست که با توجه به کارکرد موفق ارز تزوس در ابتدای راه، باعث شد تا به عنوان اولین پلتفرم اصلاح گر با ویژگی ایجاد اپلیکیشن های غیر متمرکز معرفی بشه. همچنین مهم ترین مسئله ای که در اینجا پیش میاد، دلایل محبوبیت این ارز دیجیتال هست که در ادامه مقاله ارز دیجیتال تزوس چیست؟ به بررسی اون ها می پردازیم.

ارز دیجیتال تزوس Tezos چیست؟

ارز دیجیتال تزوس Tezos چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال تزوس چیست؟ این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال تزوس با نماد اختصاری XTZ نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 3.52 میلیون دلار و سهم 0.17 درصدی از کل بازار، در رتبه 42 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین پروتکل تزوس نوعی پلتفرم غیر متمرکز اصلاح کننده برای ساخت Dapp هاست. جالب اینجاست که این ویژگی پروتکل تزوس شبیه اتریوم هست، چون هر دو بلاک چین از Dapp های ساخته شده با استفاده از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کنند.
به عبارت دیگه، ارز دیجیتال تزوس نوعی ارز دیجیتال و یه پروژه بلاک چین هست که به خاطر قرار گرفتن در مکانیزم های داخلی برای ارتقای شبکه خود معروف هست. همچنین ارز دیجیتال XTZ خودش رو به عنوان اولین پلتفرم خود اصلاحگر بین ارزهای دیجیتال معرفی کرده. علاوه بر این، پلتفرم قراردادهای هوشمند ارز تزوس، شبیه ارز دیجیتال اتریوم هست و امکان ایجاد برنامه های غیر متمرکز رو میده، با این تفاوت که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کنه. به این ترتیب کاربران پروتکل تزوس یا شرکت کننده ها این امکان رو دارن تا بر روی تغییراتی که می خوان رای بدن تا درباره طرح های پیشنهادی توافق ایجاد بشه.
اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از ارز تزوس داشته باشیم، می تونیم بگیم که ارز تزوس نوعی بلاک چین هست که مبتنی بر قراردادهای هوشمنده و قصد داره تا زیرساخت های پیشرفته تری رو ارائه بده، به این معنی که می تونه با گذشت زمان توسعه پیدا کنه. همچنین توکن بومی پروتکل تزوس نیز XTZ نام داره و دارندگام این توکن می تونن به پیشنهادهای ارتقای پروتکل که توسط توسعه دهنده های ارز تزوس ارائه شده، رای بدن.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Tezos:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال تزوس چیست؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد بنیانگذاران ارز دیجیتال XTZ برای شما ارائه کنیم. ارز تزوس در سال 2017 توسط یه تیم زن و شوهر به نام آرتور بریتمن و کاتلین بریتمن راه اندازی و منتشر شد. پروتکل Tezos ایده آرتور بریتمن بود و اکنون این دو به نیروها پیوستن و در دفتری در سانفرانسیسکو مشغول به کار هستن. همچنین آرتور بریتمن دارای تجربه ارزشمندی در کار برای بعضی از بزرگترین موسسات مالی مثل مورگان استنلی و گلدمن ساکس هست.

ارز دیجیتال تزوس Tezos چیست؟

آرتور بریتمن یه دانشمند کامپیوتر و ریاضیدان هست و رشد تاریخی بیت کوین رو از نزدیک دنبال کرده و ناتوانی در تکامل رو مشاهده کرده که باعث به وجود اومدن چندین هارد فورک شده و پروتکل تزوس رو راه اندازی کرد تا راه حلی برای رفع انعطاف پذیری بیت کوین باشه. همچنین کاتلین بریتمن نیز مدیر عامل پروتکل تزوس هست که تجربه خوبی در صنعت مالی داره. او قبلا برای شرکت های معروف مثل Bridgewater Associates و R3 کار کرده، جایی که او تجربه زیادی در مورد فناوری پایگاه داده توزیع شده به دست اورد.
پروتکل تزوس از بعد از اینکه توسط این دو شخص راه اندازی و عرضه بازار شد، سرمایه قابل توجهی به دست اورد. همچنین تیم دریپر، سرمایه گذاری معروف 1.5 میلیون دلار برای کمک به شبکه پرداخت هزین های دعملیاتی کمک کرد و اکنون 10 درصد از سهام Ledger Solution یا همون شرکتی که توسط آرتور بریتمن تاسیس شده و حقوق تزوس رو در اختیار داره. علاوه بر این، Polychain Capital نیز بخشی از سرمایه 10 میلیون دلاری خودش رو به پروتکل تزوس اختصاص داده که به عنوان یکی از سرمایه گذاران و حامیان این پروتکل شناخته میشه.

نحوه کار پروتکل تزوس:

ارز دیجیتال تزوس Tezos چیست؟

نحوه کار ارز دیجیتال XTZ چیست؟ پروتکل Tezos دارای یه معماری کاملا منحصر به فرد هست که از چیزی به نام پوسته شبکه استفاده می کنه. این مکانیسم نوعی میان افزار بومی آگنوستیک هست که به تیم توسعه دهنده این امکان رو میده تا یه سبک مدولار از شبکه بلاک چین به وجود بیارن که می تونه با پیروی از مجموعه ای از قوانین خاص، خودش رو تغییر، ارتقاء و اصلاح کنه.
پروتکل Tezos برای همگام سازی شبکه خودش از شکل کلاسیک الگوریتم اثبات سهام، موسوم به اثبات سهام سیال(LPOS) استفاده می کنه. این شبکه نیز همانند مکانیسم سنتی POS، الگوریتمی هست که برای حفظ امنیت شبکه، اعتبارسنجی تراکنش ها و توزیع توکن XTZ به رایانه های دارای نرم افزار تزوس متکی هست. همچنین بلاک چین ارز دیجیتال Tezos به عنوان یه شبکه تراکنش غیر متمرکز بدون مجوز و همتا به همتا طراحی شده که توسط قراردادهای هوشمند اجرا میشه. علاوه بر این، پروتکل تزوس با حذف مدل POW، یه مدل اثبات سهام Dpos رو راه اندازی کرد و به دارندگان خودش این امکان رو میده تا در پروتکل های مهم و تصمیمات حاکمیتی شرکت داشته باشن.
این کار باعث میشه تا پلتفرم به عنوان ستون فقرات همه DAPP ها در پروتکل فعالیت کنه. پروتکل تزوس همچنین از استقرار برنامه های غیر متمرکز Dapps که عملکردهای خاصی رو بر روی پلتفرم انجام میدن، پشتیبانی می کنه. به این ترتیب این برنامه ها به طور مستقل اجرا میشن و یعنی برای تسهیل هیچ کدوم از عملکردهای خود نیازی به مجوز یا دخالت شخص دیگه ای ندارن. بهتره بدونین که Dapps موارد استفاده از پروتکل تزوس رو گسترش و توسعه میده.

ویژگی های ارز دیجیتال تزوس:

ارز دیجیتال تزوس

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تزوس و بنایندگذاران این ارز به دست اوردین، بهتره تا برخی از ویژگی های ارز دیجیتال تزوس که باعث شده این ارز منحصر به فرد بشه آشنا بشین. در ادامه برخی از ویژگی های ارز دیجیتال تزوس رو برای شما مورد بررسی قرار دادیم:

 

  • بی نیاز از هارد فورک

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال تزوس این هست که به هارد فورک نیازی نداره و به عبارتی پروتکل تزوس به عنوان اولین بلاک چین بدون نیاز به اعمال فورک برای به روزرسانی شناخته میشه. همچنین در قالب این شبکه، مشکلات به صورت دائمی رفع میشن و شبکه بدون نیاز به اجرای هیچگونه فورک، قابل اصلاح هست.

  • مدیریت کارآمد شبکه

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال tezos این هست که اعضای جامعه شبکه ارز تزوس امکان مشارکت در تصمیم گیری ها رو از طریق رای گیری دارن و به این ترتیب مدیریت شبکه و طرح های پیشنهادی با خرید جمعی به صورت کارآمدتر انجا میشه که یکی از ویژگی های این ارز دیجیتال هست که باعث میشه منحصر به فرد بشه.

  • توسعه فعال ارز دیجیتال تزوس

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال تزوس این هست که همه کسانی که در فرایند توسعه بلاک چین تزوس شرکت دارن، به طور غیر مستقیم از تشویق ها برخوردار میشن و بنابراین توسعه دهنده های شبکه به طور پیوسته برای ارائه پیشنهادهای اصلاحی برای ارتقای عملکرد پروتکل Tezos انگیزه لازم رو به دست میارن

  • امنیت بالای برنامه های غیر متمرکز

افراد می تونن قراردادهای هوشمند یا برنامه های غیر متمرکز خودشون رو در پروتکل تزوس، بدون اینکه از ایجاد هرگونه مشکلی در اون ها توسط افراد دیگه ترسی داشته باشن، به وجود بیارن. همچنین بهتره بدونین که پروتکل تزوس جوری طراحی شده که امنیت قراردادهای هوشمند رو به طور همیشگی بررسی می کنه تا از بروز هرگونه مشکل امنیتی جلوگیری بشه.

  • مشارکت جمعی در تایید تراکنش ها

پروتکل Tezos از مکانیزم اجماع اثبات سهام برای تایید تراکنش ها استفاده می کنه. همچنین در شبکه های بلاک چین دیگه نودها باید همیشه با تهیه سخت افزار لازم، توان محاسباتی اون رو در اختیار شبکه قرار بدن و از این طریق پاداش به دست بیارن. در حالی که در پروتکل تزوس مکانیزمی ایجاد شده که همه کاربران می تونن در فرایند تایید تراکنش ها و امنیت شبکه مشارکت داشته باشن.

مزایای ارز دیجیتال XTZ:

ارز دیجیتال تزوس

 

در ادامه برخی از مزایای ارز دیجیتال تزوس رو برای شما بررسی می کنیم.

 

 

  • استیکینگ نسبتا کم هزینه تر

یکی از مزایای ارز دیجیتال تزوس این هست که دارندگان ارز XTZ این امکان رو دارن تا با استیک کردن و یا سپرده کردن دارایی های خودشون پاداش به دست بیارن. همچنین در واگذار کردن توکن های ارز دیجیتال تزوس هیچ محدودیتی وجود نداره ولی بعضی از شبکه ها می تونن برای میزان پذیرش خودشون محدودیت تعیین کنند.

  • مدیریت قابل دسترسی

یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال Tezos این هست که پروتکل تزوس از ترکیبی از بهترین ویژگی های الگوریتم های اثبات سهام سنتی و نمایندگی شده استفاده می کنه. همچنین الگوریتم اجماع اثبات سهام لیکوئید علاوه بر توزیع پاداش ها، برای بیشتر اعضای شبکه شانس تاثیرگذاری روی شبکه رو فراهم می کنه.

  • به روزرسانی های یکپارچه

یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال تزوس، به روزرسانی های یکپارچه هست. به این ترتیب هنگامی که زمان هارد فورک یه بلاک چین فرا میرسه، احتمال نوسان قیمت و افلاین موقتی شبکه اون وجود داره که استیمیت یکی از نمونه های اون هست. همچنین ارز دیجیتال XTZ با دفتر کل خودش اصلاح کنندس می تونه از انجام شدن چنین مشکل هایی جلوگیری کنه.

  • قراردادهای هوشمند قابل تایید

یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال tezos، قراردادهای هوشمند قابل تایید هست. به عبارتی قراردادهای هوشمند قابل تایید پروتکل تزوس ممکنه در مقابل حملات سایبری نسبتا مقاوم تر بوده و به صورت کلی امن تر باشن. همچنین بهتره بدونین که عدم ثبت حمله به پروتکل تزوس، تا حدودی به کم بودن تعداد برنامه های غیر متمرکز پشتیبانی شده در این پلتفرم بستگی داره.

چرا ارز دیجیتال تزوس مهم است؟

اکثر شبکه های بلاک چین نسل اول مثل بیت کوین و اتریوم از محدودیت های خاصی رنج میبرن که توسعه دهنده های اون ها می تونن از طریق ارتقای قابل توجه اون ها رو برطرف کنن تا به مشکلات شبکه مثل مقیتس پذیری و امنیت رسیدگی داشته باشن. همچنین بعضی وقت ها هارد فورک ممکنه تنها راه حل باشه که البته می تونه باعث مشکل و شکاف سیستم بشه. همونطور که در مورد بیت کوین کش در سال 2020 این مشکل به وجود اومد.

پروتکل تزوس این مشکل رو با عملکرد به عنوان یه بلاک چین خود اصلاح کننده حل می کنه. شبکه ای که اون رو به یکی از امیدوار کننده ترین پروژه های امروزی در دنیا تبدیل کرده. همچنین مسائل پیرامون شبکه های غیر متمرکز نیز یه نگرانی برای جوامع بلاکچین هست که برای رفع این نگرانی، پروتکل Tezos سیستمی رو پیاده سازی کرد که در اون کاربران می تونن در مورد تغییرات مهم شبکه رای بدن و در توسعه اون با مشکل روبرو نشن.

بررسی قیمت وآینده تزوس:

بررسی قیمت و اینده تزوس

یکی از فاکتورها و اطلاعاتی که سرمایه گذاران در حین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهش توجه دارن، بررسی قیمت Tezos هست. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا بررسی قیمت و اینده تزوس نیست کار سختی بشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال XTZ چیست؟ به بررسی قیمت و اینده تزوس می پردازیم.

بدون شک مشکلات و فرصت های بیشتری برای رشد قیمت و اینده تزوس وجود داره و بعضی از اتفاقات اخیر باعث تاثیر مثبتی روی قیمت و اینده تزوس شده. این به این معنی هست که رمز ارز تزوس نوعی ارز دیجیتال وابسته و نیمه وابسته به اتفاقات مختلف هست و خبرها و اتفاقات مختلف، در قیمت و اینده تزوس تاثیر داره. همچنین بهتره بدونین که در سال 2020، قیمت تزوس در کمتر از 50 روز، 209 درصد رشد کرد و از 1.24 دلار به 3.82 دلار رسید که این رو نشون میده که بازار به پتانسیل و اینده تزوس علاقه داره و اون رو ارزی هیجان انگیز محسوب می کنه.

در حال حاضر صرافی های بزرگی مثل کوین بیس و بایننس خدمات استیکینگ تزوس رو برای کاربران به وجود اوردن و اگه تعداد صرافی هایی که این خدمات رو برای دارندگان ارز دیجیتال XTZ ارائه میدن افزایش پیدا کنه، می تونیم انتظار داشته باشیم که قیمت و اینده Tezos درخشان میشه. همچنین بهتره بدونین که فراهم کردن امکان کسب درآمد برای دارندگان ارز دیجیتال XTZ، یه انگیزه قوی محسوب میشه و در نتیجه تقاضا برای خرید تزوس افزایش پیدا می کنه. بنابراین میشه گفت که موفقیت بخش استیکینگ و کسب درآمد از ارز دیجیتال تزوس، برای رشد قیمت و اینده Tezos می تونه حیاتی باشه.

بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال تزوس:

کیف پول ارز دیجیتال تزوس

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال XTZ، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال XTZ رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال تزوس کنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال تزوس آشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال تزوس دچار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال XTZ چیست؟ به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال تزوس کی پردازیم تا بتونین جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودتون داشته باشین.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی پا به این بازار گذاشتن و همیشه دغدغه این رو داشتن که یه جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیچجیتال خودشون داشته باشن. به این ترتیب برخی توسعه دهنده ها و شرکت های بزرگ، کیف پول های دیجیتالی رو به صورت سخت افزاری و نرم افزاری وارد این بازار کردن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های، کاربردها و سطح امنیتی خاص خود، مورد استقبال قرار گرفتن. در این میان کیف پول های سخت افزاری امنیت زیادی دارن ولی به دلیل داشتن قیمت بالا، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن.

در واقع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارن، ولی نکته ای که باید در اینجا در نظر بگیریم این هست که کیف پولی که شما برای نگهداری از ارز دیجیتال تزوس انتخاب می کنین، باید از ارز دیجیتال XTZ پشتیبانی بکنه. به این ترتیب می تونین ارز دیجیتال تزوس رو بعد از خریداری، در کیف پول هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند، ذخیره کنین. همچنین ارز دیجیتال تزوس برخلاف بقیه رمز ارزها، هیچ کیف پولی از خودش ارائه نمیده ولی می تونین این ارز رو در بقیه انواع کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کنین.

کیف پول سخت افزاری لجر(ledger):

کیف پول ارز دیجیتال تزوس

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال تزوس، والت سخت افزاری لجر هست. ledger نوعی والت سخت افزاری هست که توسط شرکت لجر در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس طراحی و ساخته شد. لجر یک کیف پول سخت افزاری هست که به صورت افلاین فعالیت می کنه و کلیدهای خصوصی و دارایی های شما رو به صورت افلاین در یه دستگاه فیزیکی مثل فلش نگهداری می کنه و از این طریق دارایی های شما رو از جلوی چشم سارقین و هکرها امن نگه میداره. همچنین والت سخت افزاری لجر ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه تا دارایی هاشون رو به صورت ایمن در این والت نگهداری وذخیره کنند. بدون اینکه از دست رفتن دارایی هاشون بترسن.

والت سخت افزاری لجر در هنگام راه اندازی برای شما عبارت بازیابی میده که شما باید این عبارت رو یادداشت کنین تا در صورت گم شدن یا شکستن واللتون بتونین کیفل پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین. همچنین والت سخت افزاری لجر در روی دستگاه خودش دو تا دکمه فیزیکی داره که شما می تونین از طریق این دکمه ها، معامله های خودتون رو تایید کنین و تراکنش های خودتون رو انجام بدین. یه ایرادی که این والت داره این هست که برای تهیه اون باید هزینه بالایی پرداخت بشه که همین امر باعث شده تا زیاد مورد استقبال قرار نگیره.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

Trust Wallet

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال تزوس، والت نرم افزاری تراست ولت هست. trust Wallet نوعی کیف پول سخت افزاری هست که توسط شخضی به نام ویکتور رادچنکو در کشور اوکراین تاسیس شد. تراست ولت اولین کیف پول بیت کوین بود به دلیل سطح امنیتی زیادی که داشت، مورد استقبال قرار گرفت. همچنین تراست ولت در سال 2018 تونسط صرافی بایننس خریداری شد و به عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته میشه. علاوه بر این، تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای افزایش امنیت دارایی کاربران ارائه می کنه.

طبق گفته تیم توسعه دهنده کیف پول نرم افزاری تراست ولت، این کیف پول به هیچ یک از کلیدهای خصوصی شما یا دارایی های شما دسترسی نداره و تنها صاحبان والت ها، مالک دارایی های خودشون هستن. همچنین شما می تونین برای افزایش امنیت کیف پول و دارایی های خودتون، از والتتون نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان این هست که عبارت بازیابی که در ابتدا راه اندازی تراست ولت برای شما داده میشه رو یادداشت کنین تا وقتی ککه کیف پولتون حذف شد یا گوشیتون به سرقت رفت، بتونین دارایی ها و کیف پولتون رو بازیابی کنین. همچنین شما می تونین این والت رو برای نسخه عامل های اندروید و ios دانلود و استفاده کنین. مقاله اموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و شما می تونین اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

MetaMask

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال XTZ والت نرم افزاری متامسک هست. metaMask یه کیف پول نرم افزاری مخصوص اتریوم و متن باز هست که از انواع توکن های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی میکنه.میتونین توکن ها رو ازافراد مختلف دریافت و یا اونها رو با ادغام داخلی کوین بیس و پلتفرم های دیگه خریداری یا مبادله کنین.متامسک میتونه با وب سایت های مختلف ارتباط برقرار کنه. کیف پول متامسک در نسخه های ios و اندروید قابل نصب است.

کیف پول متامسک برای بسیاری از علاقه مندان به اتریوم یه کیف پول مناسب هست چون برخلاف نرم افزارهای معمولی کامپیوتر یا تلفن هوشمند شما، به صورت یه افزونه مرورگر ارائه میشه و به کاربران این امکان رو میده تا مستقیما با صفحات وب، ارتباط داشته باشن. همچنین متامسک نیز مثل تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی داره که باعث شده تا این والت منحصر به فرد بشه. شما میتونین از این والت هم مثل تراست ولت، نسخه پشتیبان تهیه کنین تا در مواقع لازم ازش استفاده کنین. بهتره بدونین که کیف پول متاسمک تا الان هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت(Atomic Wallet):

Atomic Wallet

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال XTZS، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet یه کیف پول نرم افزاری هست که شما می تونین این والت رو بر روی سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوز نصب و استفاده کنین. همچنین اتمیک والت یه والت نرم افزاری هست و کلیدهای خصوصی شما و دارایی های شما رو به صورت انلاین نگهداری می کنه و جزو دسته کیف پول های گرم هست. علاوه بر این، اتمیک ولت از بیش از 500 کوین و توکن پشتیبانی می کنه و ویژگی اصلی اتمیک ولت داین هست که در درون برنامه خودش یعه صرافی غیر متمرکز به نام اتمیک سواپ داره که این کیف پول نیز بر اساس نام این صرافی نامگذاری شده.
شاید از خودتون سوال یپرسین که امنیت اتمیک ولت چجوریه؟ در پاسه به این سوال می تونیم بگیم که اتمکیک ولت در مرحله اول برای افزایش امنیت دارایی های کاربران، این امکان رو برای کاربران میده که برای خودشون رمز عبور به وجود میارن. همچنین این والت نیز در هنگام راه اندازی برای شکا عبارت بازیابی 12 کلمه ای برای شما میده که می تونین اون رو یادداشت کرده و در صورت لزوم ازش استفاده کنین. همچنین مثاله اموزش ساخت و راه اندازی کیف پول اتمیک ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین اون رو مطالعه کنین.

 

جمع بندی ونیتجه:

 

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال XTZ چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Tezos، اینده تزوس و کیف پول ارز دیجیتال XTZ بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تزوس نوعی ارز دیجیتال و یه پروژه بلاک چین هست که به خاطر قرار گرفتن در مکانیزم های داخلی برای ارتقای شبکه خود معروف هست همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال تزوس رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس که یکی از صرافی های ایرانی و معتبر هست، استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال تزوس چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز XTZ)
  • آیا می توان ارز تزوس را هم خانواده اتریوم دانست؟

    برای یک فرد تازه کار در بازار ارزهای دیجیتال خرید تتر بهتر است یا ارز تزوس؟

سوال امنیتی :4+54 = ?