آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

1401/04/29
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

این روزها بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار گسترده شده و هر کسی رو که میشناسین حداقل در چند تا صرافی ثبت نام کرده و به شما توصیه میکنه که همین امروز چند تا ارز هم بخری. کشورهای زیادی کم کم به این حوزه روی آوردن و دارن از این فناوری در کارهای روزانه خودشون استفاده میکنن. همین چند وقت پیش بود کشور السالوادور بیت کوین رو بعنوان یک واحد قانونی پول برای داد و ستد در همه کارهای خودش انتخاب کرد. این بازار برای افرادی که با دانش و اگاهی وارد کار میشن بسیار سود ده بوده و شاید چند سال دیگه با خودتون بگین کاش عقل الانم رو چند سال پیش داشتم. این مقاله در مورد آموزش خرید ارز دیجیتال و آموزش فروش ارز دیجیتال هستش تا یاد بگیرین چطوری استارت خودتون رو در بازار رمز ارزها بزنین و از نحوه خرید ارز دیجیتال و نحوه فروش ارز دیجیتال آشنا بشین.

چرا ارز دیجیتال؟

قبل از وارد شدن به  بازار ارز دیجیتال لازمه بدونیم چرا میخوایم وارد این بازار بشیم و در صورت وارد شدن با این بازار چه منفعت هایی رو بدست خواهیم آورد. خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال مزیت های زیر رو برامون خواهد داشت اگه درست و اصولی وارد این حوزه بشیم:

  1. سود آوری و بازدهی بالای بازار ارزهای دیجیتال: اکثر ماها همیشه دوست داریم پول مون رو جایی سرمایه گذاری کنیم که سود خوبی نصیب مون کنه. بازار ارزهای دیجیتال همچین جایی بوده ولی اگه درست وارد بازار بشیم. مثلا بیت کوین در روزهای اولیه عرضه با قیمت 1 دلار معامله میشد و تا 64000 دلار قیمتش بالا رفت و پیش بینی میشه تا صد هزار دلار هم قیمتش رشد خواهد کرد حالا حساب کن روزی که بیت کوین اومد هزار دلار روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری میکردی تو اوج قیمتش 64 میلیون دلار پول داشتی فقط با یک سرمایه گذاری هزار دلاری. کدوم بازاری همچین سود هایی داره؟ البته این سود دهی فقط به بیت کوین ختم نمیشه و ارزهایی هستن حتی پتانسیل سود دهی بالاتری از بیت کوین دارن فقط باید کشف شون کرد که با آموزش خرید ارز دیجیتال همچنین آموزش فروش ارز دیجیتال میتونی راحتتر به این هدفت برسی.
  2. متنوع کردن سرمایه گذاری. اگه سرمایه گذار باشین حتما این جمله رو شنیدین که میگن همه تخم مرغ هات رو تو یک سبد نچین. معنیش هم این هستش که به سرمایه گذاری هامون تنوع بدیم. سرمایه گذارهای بزرگ در دنیا در جاهای متنوعی سرمایه گذاری میکنن که اگه یک بازاری در حال سود دهی نبود از جای دیگه بتونن سرمایه شون رو افزایش بدن.
  3. شفافیت ارزهای دیجیتال: یکی از شفاف ترین پروژه ها برای سرمایه گذاری، ارزهای دیجیتال هستن چونکه یک سرمایه گذار دقیقا میدونه تراکنش ها کی انجام میشن و چقدر سرمایه جابجا میشه در حالی که در تجارت سنتی دقیقا معلوم نیست مالیات ها کجا خرج میشن یا نمیدونین چقدر پول هر ساله توسط بانک چاپ میشه یا معلوم نیست تراکنش های بزرگ مالی کی انجام میشن.
  4. نقل و انتقال پول بشکل ارزهای فیات هم بسیار زمان بر بوده و هم هزینه تراکنش ها بالا می باشد در حالیکه اگه همین تراکنش ها رو بیارین و در بستر بلاکچین انجام بدین ازادی کاملی خواهین داشت و خیلی سریع تر میتونین پولتون رو جابجا کنین و تراکنش ها تون با کارمزد های خیلی پایینی انجام خواهد گرفت.

همه اینها دلایلی بودن که باعث میشن از این انقلاب جا نمونیم و حتما در این زمینه اطلاعات کافی بدست بیاریم. ما در مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال شما رو با نحوه ی خرید و فروش ارز دیجیتال در سایت های ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد پس با ما باشین.

نکات طلایی ارز دیجیتال

 

آموزش خرید ارز دیجیتال | آموزش فروش ارز دیجیتال

 

قبل از آموزش خرید ارز دیجیتال و آموزش فروش ارز دیجیتال لازمه چند نکته ی طلایی که مختص این بازاره رو خدمتتون عرض کنم:

  1. نکته اول و مهم اینه که قبل از اقدام به خرید کردن یک ارز دیجیتال در موردش تحقیق کنین و همینطوری بدون تحقیق و بخاطر اینکه اسمش رو شنیدین یا کسی جایی بهتون گفته خرید نکنین و بدونین ایا ارز دیجیتالی که میخواین بخرین در حال حاضر پتانسیل رشد رو داره یا نه.
  2. نکته مهم بعدی اینه که خیلی از افراد مبتدی فکر میکنن هر ارز دیجیتالی قیمتش پایین هستش پس قراره مثل بیت کوین قیمتش رشد کنه بره بالا در حالی که اینطوری نیست و ما با تعداد خیلی زیادی ارز دیجیتال امروزه روبرو هستیم که خیلی از اونها کاربرد خاصی نداشته یا پروژه هاشون نیمه کاره ول شدن و مطمئنا قیمت شون بالا نخواهد رفت و لازمه در خرید هاتون دقت بکنین.
  3. همه سرمایه خودتون رو وارد این بازار نکنین. قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدونین که این بازار بالا پایین های خودش رو داره و همیشه قیمت ها صعودی نمیرن بالا بخاطر همین باید اون مقدار از سرمایه تون رو که بهش نیاز ندارین وارد این بازار کنین نه اینکه هر چی دارین بیارین. این درست نیست.
  4.  چهارمین نکته اینه که وقتی میخواین یک تریدی رو انجام بدین قبلش برای خودتون حد سود و حد ضررش روتعیین کنین. یعنی مشخص کنین که اگه قیمت اون ارز اومد پایین مثلا اگه ده درصد از قیمت خریدتون پایین تر رفت با اینکه ضرر کردین اونو بفروشین یا برای خودتون حد سود مشخص کنین و مثلا 40 درصد سود کردین طمع نکنین و اون ارز رو بفروشین و اگه قیمت از اون هم بالاتر رفت دیگه حرص نخورین چرا زود تر فروختین. در کل برای خودتون قبل هر معامله ای استراتژی تعیین کنین بعدش شروع به ترید کردن کنین.
  5. اخرین نکته هم اینکه باید قبل شروع در این بازار تکلیف خودتون رو مشخص کنین که شما تریدر هستین یا سرمایه گذار؟ چون استراتژی های سرمایه گذاری با ترید کردن فرق داره و هر کدوم به روش جداگانه ای انجام میشن. مثلا یک سرمایه گذار اگه ارزی رو خریده و امروز قیمتش پایین تر از قیمتی هست که خریده دیگه نگران نیست. چون اونو برای یک سال شاید هم بیشتر خریده و طبق بررسی هاش میدونه که قیمت این ارز دیجیتال در بلند مدت قراره رشد کنه.

آموزش خرید ارز دیجیتال | نحوه خرید ارز دیجیتال

حالا که قراره در این بازار سرمایه گذاری کنیم اولین قدم نحوه خرید ارز دیجیتال هستش که باید اونو یاد بگیریم. خرید درست یک ارز دیجیتال یکی از مهمترین کارهایی هستش که باید یک تریدر و سرمایه گذار این حوزه اونو یاد بگیره. در این مقاله انواع راههای خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال رو خدمتتون معرفی میکنیم که لزوما همشون نمیتونه راه درستی باشه.

خرید حضوری ارزهای دیجیتال

ببینید همونطور که ما وقتی میخوایم دلار یا یورو یا هر ارز فیاتی رو بخریم به صرافی ها بصورت حضوری مراجعه میکنیم و مقدار ارزی که میخوایم رو تعیین و با توجه به قیمت روز اون ارز، پول ریالی مون رو به اون ارز تبدیل میکنیم یک سری صرافی ها بصورت حضوری هم خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام میدن و برای خرید ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین میتونیم به یک صرافی مراجعه کنیم و صرافی بهتون با توجه به قیمت روز بیت کوین قیمت فروش خودشون رو میگن و میتونید مقدار بیت کوین رو که دوست دارین بخرین. ولی خرید و فروش ارزهای دیجیتال بصورت حضوری رو اصلا توصیه نمیکنیم، چون در این روش شما به تنها چیزی که دسترسی دارین قیمت فروشی هستش که صرافی تعیین کرده و بجز این به چیزی دسترسی ندارین و وقتی بخواین ارز دیجیتال تون رو بفروشین نمیتونین به سرعت و در لحظه دلخواه اقدام به فروش ارز دیجیتال تون بکنید. در حالی که اگه از طریق آنلاین بخواین همین ارز دیجیتال رو از یک صرافی بخرین اول ثبت نام میکنین و صاحب یک پنل کاربری میشین که 24 ساعته در اختیار شماست با قیمت لحظه ای طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و ابزارهای زیادی همراه با چارت قیمت رو دارین که میتونین خودتون بررسی کنین که چه زمانی باید ارز دیجیتال تون رو بخرین. در ادامه باید بگم که راههای دیگه ای هم مثل خرید ارز دیجیتال از شخص حقیقی که میتونه دوست، آشنا یا هر فرد حقیقی دیگه ای باشه، انجام بدین یا در فضای مجازی مثل تلگرام و اینیستاگرام و... از شخص یا اشخاص مجازی این معامله رو داشته باشین که هیچ کدوم از این راهها توصیه نمیشه چون ریسک های مالی و جانی داره. یعنی میتونه هم جونتونو به خطر بندازه و هم سرمایتونو. پس از راهی اصولی وارد این بازار بشین. در ادامه مقاله شما رو با بهترین و اصولیترین راه خرید ارز دیجیتال آشنا میکنیم ما رو همراهی کنین.

خرید ارز دیجیتال از صرافی های آنلاین

 

نحوه خرید ارز دیجیتال | آموزش فروش ارز دیجیتال

 

روش مناسب خرید ارزهای دیجیتال، خرید ارز دیجیتال از صرافی های ارز آنلاین هستش. شما در این روش اول ثبت نام و احراز هویت تون رو در صرافی انجام میدین و بعنوان یک کاربر اون صرافی، طیف وسیعی از ابزار و امکانات تحلیل بازار رو در اختیار خواهین داشت که خیلی برای تحلیل قیمت ارز و نقطه های ورود به بازار یا خروج از بازار به دردتون میخورن. در خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بصورت آنلاین 24 ساعته و 7 روز هفته میتونین خرید ارز دیجیتال تون رو هر موقع خواستین به راحتی انجام بدین.

آموزش خرید ارز دیجیتال از صرافی های آنلاین

با دنبال کردن مرحله به مرحله آموزش شما میتونین به راحتی وارد این بازار بشین و خرید ارز دیجیتال داشته باشین:

ثبت نام در صرافی معتبر

اولین قدم تون برای خرید ارز دیجیتال اینه یک صرافی معتبر پیدا کنین تا بتونین از طریق اون ارز دیجیتال تون رو بخرین و برای این کار دو راه پیشرو دارین یا از صرافی های داخلی استفاده کنین یا از سایت های ازر دیجیتال خارجی مثل بایننس Binance، کوینکس CoinEx، هات بیت Hotbit و خیلی از صرافی های دیگه استفاده کنین. در هنگام ثبت نام و احراز هویت در صرافی های خارجی این رو هم مد نظر داشته باشین که کاربرهای کشور ایران بخاطر تحریم ها همیشه با مشکلاتی برای فعالیت در این صرافی ها مواجه بودن مثلا صرافی بایننس بشدت سخت گیر بوده و اجازه فعالیت رو به کاربرهای ایرانی نمیده و حتی اگه با وی پی ان هم به این صرافی وصل بشین این روزها بازم میتونن تشخیص بدن که ایرانی هستین و به محض فهمیدن اکانت شما رو مسدود میکنن و کلی مشکل خواهین داشت و اگه سرمایه ای تو اون صرافی داشته باشین بلوکه ش میکنن.

 بخاطر همین توصیه میکنیم برای اولین بار حتما مدتی در یک صرافی داخلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال تون رو انجام بدین تا با نحوه خرید ارز دیجیتال و نحوه فروش ارز دیجیتال کاملا مسلط باشین و بعد بخواین از صرافی های خارجی استفاده کنین. ثبت نام و احراز هویت در صرافی های داخلی مزایایی رو برای شما به همراه داره از جمله اینکه این صرافی ها بطور کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکنن و موقع ثبت نام و احراز هویت به مشکل خاصی نمیخورین و اگه سوالی داشتین به راحتی میتونین با قسمت پشتیبانی اون صرافی در میان بزارین و اونو حل کنین.

نکته مهم دیگه اینه که صرافی های خارجی از کارت های بانکی و پول ایران پشتیبانی نمیکنن و در حال حاضر اگه میخواین از طریق کارت بانکی تون خرید ارز دیجیتال انجام بدین تنها راه پیش رو تون استفاده از یک صرافی داخلی هستش. نکته خوب دیگه صرافی های داخلی این هستش که از طریق این صرافی ها کلی آموزش خواهین داشت و امنیت خرید از طریق این صرافی ها بسیار بیشتر هستش. یکی از صرافی های خوب داخلی که برای خرید و فروش ارز دیجیتال بهتون پیشنهاد میکنیم با چند سال سابقه درخشان در این زمینه صرافی ایران بایننس هستش که شما میتونین در این صرافی به راحتی و بدون هیچ گونه دغدغه ای بعد از ثبت نام و احراز هویت خرید ارز دیجیتال خودتون رو انجام داده و به کیف پول تون انتقال بدین.

احراز هویت در صرافی آنلاین از طریق سایت های ارز دیجیتال

نکته مهم بعدی بعد از پیدا کردن یک صرافی برای خرید ارز دیجیتال اینه که باید در اون صرافی ثبت نام کنین و احراز هویت انجام بدین. این قانون برای همه صرافی های داخل کشور هستش و چیزی نیست که فقط یک صرافی بخواد اون و انجام بده. ثبت نام در صرافی خیلی راحت هستش و از شما نام و نام خانوادگی و شماره ملی و تاریخ تولدتون رو میخوان و برای احراز هویت هم باید تصویر کارت ملی تون رو برای صرافی از طریق سایت صرافی بفرستین تا مطمئن بشن اطلاعاتی که در سایت صرافی برای ثبت نام وارد کردین با کارت ملی تون یکی هستش و برای نقل و انتقال پول هم شماره کارت تون رو در سایت صرافی ثبت خواهین کرد که باید حتما بنام خودتون باشه. البته درآموزش خرید ارز دیجیتال و آموزش فروش ارز دیجیتال در صرافی ها مخصوصا صرافی ایران بایننس میتونین به راحتی این کار رو انجام بدین.

نکته ای که باید بدونین اینه که احراز هویت یک نکته امنیتی بسیار خوبی به شمار میاد که نشون میده صرافی قابل اعتماد بوده و طبق قوانین کشورمون معاملات ارزهای دیجیتال رو انجام میده.

نصب کیف پول

 

اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال | نحوه خرید ارز دیجیتال

 

در ادامه ی آموزش خرید ارز دیجیتال باید بگیم که: بعد از ثبت نام در صرافی و قبل از خرید باید این نکته رو بدونین که حوزه ارزهای دیجیتال بصورت نامتمرکز بوده در حالی که سیستم سنتی نقل و انتقال پول بصورت متمرکز بود و تراکنش های مالی تون توسط بانک مرکزی تایید میشدن و پولتون رو در بانک نگهداری میکردین ولی در حوزه بلاکچین نامتمرکز بودن باعث از بین رفتن این واسطه های تجارت شده و معامله مستقیما بین خریدار و فروشنده صورت میگیره و بعد از خرید ارز دیجیتال تون باید یک کیف پول مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال تون تهیه کنید و نقش کیف پول در حوزه بلاکچین مانند حساب بانکی تون تو بانک هستش که پول تون رو اونجا نگهداری میکنین و در هر کجای دنیا باشین میتونین به راحتی به سرمایه خودتون دسترسی داشته باشین.

انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری شده خیلی مهم بوده و حتما تو این قسمت خیلی دقت کنین. میتونین کیف پول رو به راحتی از اپل استور یا گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی خودتون نصب کنین و یکسری کیف پولها رو میشه روی کامپیوتر هم نصب کرد. نکته خیلی مهمی که باید بهش دقت کنین اینه که هر کیف پول دارای یک کلید خصوصی بوده و معمولا شامل 16 حرف انگلیسی میشه و وقتی کیف پولتون رو نصب کردین اونو دریافت میکنین و این 16 کلمه تنها راه دسترسی به کیف پولتون خواهد بود و باید در حفظ و نگهداری اون خیلی دقت کنین و اگه کسی به این کلید خصوصی دسترسی پیدا کنه میتونه به راحتی سرمایه تون رو از کیف پولتون خالی کنه بخاطر همین در حفظ و نگهداری این کلید خصوصی که همون 16 کلمه است و برای هر کیف پول اختصاصی هستش دقت کنین و به هیچ کس اونو نگین و نشون ندین.

از مشهور ترین و امن ترین کیف پول ها میشه به تراست والت (Trust Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet)، اگزودوس Exodus اشاره کرد و کیف پول های امن زیاد دیگه ای هم وجود دارن که میتونین در مورد اونها مطالعه کنین.

 

خرید ارز دیجیتال

 

آموزش خرید ارز دیجیتال | نحوه فروش ارز دیجیتال

 

در نهایت میرسیم به هدف اصلی مون که خرید ارز دیجیتال هستش. وقتی ثبت نام و احراز هویت مون رو انجام دادیم و کیف پول مناسب رو نصب کردیم اونموقع میتونیم اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظرمون بکنیم. این رو در نظر داشته باشین که قبل خرید ارزهای دیجیتال خوب آموزش خرید ارز دیجیتال ببینین و در مورد خرید ارز مورد نظرتون اطلاعات کافی داشته باشین.

برای خرید از صرافی ایران بایننس به صفحه اصلی این صرافی مراجعه و در قسمت ثبت نام، در صرافی عضو بشین سپس ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو از قسمت لیست ارزهای دیجیتال انتخاب کرده و اونو بخرین. با مراجعه به سایت ارز دیجیتال ایران بایننس از جدید ترین اخبار این حوزه باخبر بشین. در ضمن ایران بایننس مقاله های جالب و جامعی در زمینه ی آموزشی ارائه داده که این کار رو برا مبتدی ها بسیار راحت میکنه.

آموزش فروش ارز دیجیتال

حالا شاید بعد از مدتی از خرید ارز دیجیتال سود کردین یا به هر دلیلی خواستین اونو بفروشین برای این کار هم باید درست و اصولی پیش برین. با آموزش خرید ارز دیجیتال و نحوه فروش ارز دیجیتال به راحتی میتونین خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشین. برای فروش ارز دیجیتال هم راه های زیادی در پیش دارین که براتون توضیح میدم.

فروش ارز دیجیتال به افراد حقیقی

این روش یک روش پر ریسک بوده و به هیچ وجه توصیه نمیشه اونو انجام بدین. افرادی در کانال های تلگرامی یا اینستاگرام هستن که تبلیغ خرید ارزهای دیجیتال میکنن و شاید بخواین ارز دیجیتال تون رو این افراد بفروشین. این نکته رو بدونین که تراکنش های ارزهای دیجیتال برگشت پذیر نیستن و با سیستم سنتی ارزها مثل بانک ها فرق دارن و هویت دریافت کننده رو نخواهین فهمید و بعد از انتقال ارز دیجیتال برای یک شخص اگه پولی بهتون نده میتونین برین شکایت کنین ولی احتمال اینکه به پول تون برسین خیلی کم هستش بخاطر همین به هیچ وجه به تبلیغات افراد در فضای مجازی برای خرید ارزهای دیجیتال اعتماد نکنین و ازاین روش برای فروش ارزهای دیجیتال استفاده نکنین.

حتی شاید خریدار واقعا براتون در ازای خرید ارز دیجیتال پولش رو بده ولی این پول رو از یک کارت بانکی یک شخص دیگه براتون انجام بده و بعدا دردسرهای زیادی براتون پیش خواهد اومد و اون پول رو با شکایت صاحب اصلی کارت ازتون میگیرن ولی شما نمیتونین ارز دیجیتال تون رو بگیرین.

 فروش ارز دیجیتال به صرافی ارز دیجیتال آنلاین

بهترین و امن ترین راه فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال هستش. اگه قبلا ارز دیجیتال تون رو از یک صرافی آنلاین خریدین دوباره میتونین از طریق همون صرافی اونو بفروشین. برای این کار ابتدا وارد اکانت تون در اون صرافی بشین و اگه ارز دیجیتال رو داخل کیف پول نگهداری میکنین به اون صرافی انتقال بدین و اقدام به فروش ارز دیجیتال بکنین.

میتونین برای فروش آنلاین ارزهای دیجیتال خودتون از صرافی ایران بایننس استفاده کنین و طبق توضیحاتی که دادیم اقدام به ثبت نام و احراز هویت در این صرافی کرده و با خیالی راحت ارزهای دیجیتال تون رو بفروشین. این صرافی با مقاله های متنوع آموزش خرید ارزدیجیتال و آموزش فروش ارز دیجیتال کار شما رو برای خرید و فروش راحت کرده و شما میتونین با مراجعه به این آموزش ها نحوه خرید ارز دیجیتال و نحوه ی فروش ارز دیجیتال در صرافی ایران بایننس یاد بگیرین و به راحتی شروع به معامله کنین.

حرف پایانی

همه ما بارها شده با خودمون گفتیم کاش اونموقع فلان زمین رو میخریدیم یا کاش اون طلاها رو که عموم گفت میخریدم الان چقدر سود کرده بودم و کلی حرف های شبیه این. خیلی از ماها شدیم اسطوره ی کاش ها. ولی فقط کافیه بدونیم آموزش اصولی و اگاهی از فرصت هایی که برای سرمایه گذاری پیش میان میتونه خیلی بهمون کمک کنه تا یک سرمایه گذار موفقی باشیم. این بازار یک فرصت هستش و خیلی ها سود خیلی خوبی ازش بدست اوردن ولی با دانش و آگاهی اون و بدست آوردن. لازمه اینم بدونیم که این حوزه راه یک شبه پول دار شدن نیست و نیاز داره وقت بزارین و خوب یاد بگیرین. شما هم میتونین با بالا بردن دانش و گاهی خودتون و استفاده از تخصص افراد خبره این بازار سود خیلی خوبی بدست بیارین و گول افرادی که قول سود های آنچنانی یک شبه رو بهتون میدن رو هم نخورین.


نظرات کاربران در مورد آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
سوال امنیتی :8+46 = ?