5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست

1401/11/10
5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست

5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست؛ مفهوم جدیدی که در بین محافل رمز ارزی رایج شده! بعد از اینکه بیت کوین دنیای اقتصاد و تکنولوژی رو متحول کرد، الان فعالان محیط زیست به مخالفان اصلی این ارز دیجیتال تبدیل شدن. به همین دلیل توسعه دهنده های کریپتوکارنسی سعی می کنند پروژه هایی با بازدهی بیشتر و مصرف انرژی کمتر طراحی کنند. بهتره بدونین در حالی که همه در مورد پایداری و سازگاری با محیط زیست صحبت می کنند، مصرف انرژی ارزهای دیجیتال به یه مشکل بزرگ تبدیل شده. بعضی از افراد خیلی قدرتمند و آینده نگر مثل ایلان ماسک که به دلیل اثرات منفی زیست محیطی ارزهای دیجیتال، پرداخت های بیت کوین رو در تسلا پذیرفت.

تاثیر زیست محیطی ارزهای دیجیتال با اینکه پوشش رسانه ای زیادی رو به خودش اختصاص داد، موضوع جدیدی نیست! در حالی که برای مردم منطقی به نظر میرسه که برای به دست اوردن کالاهای با ارزش مثل طلا انرژی صرف بشه، در مورد ارزهای دیجیتال احساس می کنند که نباید اینجوری باشه. ارز دیجیتال با همه شگفتی ها و نکات مثبت، مشکل مهمی در ارتباط با محیط زیست داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست، اطلاعاتی در مورد چالش های زیست محیطی ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

چالش های زیست محیطی ارزهای دیجیتال

چالش های زیست محیطی ارزهای دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا فهمیدین که بعضی از ارزهای دیجیتال تاثیرات بدی روی محیط زیست می ذارن و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که چالش های زیست محیطی ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که این روزها مجامع و افراد زیادی دغدغه های مهمی در مورد محیط زیست دارن. این دغدغه ها وارد بازار ارزهای دیجیتال هم شده. به همین دلیل در سال های گذشته پدیده ای به اسم ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست یا ارز دیجیتال سبز توسعه پیدا کرده. همچنین فناوری بلاک چین نوعی تکنولوژی جدید و پر طرفدار شناخته میشه که البته چالش هایی برای محیط زیست به وجود آورده.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال حوزه گردشگری کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین اکثر چالش های زیست محیطی ارزهای دیجیتال به الگوریتم اجماع اثبات کار یا POW مربوط میشه. بیت کوین مهم ترین ارز رمزنگاری شده بازار هست و بخش قابل توجهی از مصرف انرژی و تولید کربن در دنیا رو به خودش اختصاص داده. این رمز ارز از مکانیزم اثبات کار یا POW استفاده می کنه. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف سالانه برق بیت کوین از مصرف برق کشورهایی مثل اوکراین و آرژانتین هست. بیت کوین روز به روز محبوب تر میشه و افراد زیادی برای خرید و راه اندازی دستگاه های ماینر استخراج اقدام می کنند.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست

بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست

رمز ارزهای نوظهور بازار از مکانیزم های جدیدی برای اجماع شبکه استفاده می کنند که کارآمدی بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارن. الگوریتم اثبات سهام اصلی ترین مکانیزم برای کاهش مصرف انرژی در شبکه های بلاک چین هست که تقریبا 99.95 درصد صرفه جویی در مصرف برق رو به ارمغان میاره. رمز ارزهای زیادی وجود دارن که دوستدار محیط زیست هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست بپردازیم تا این رمز ارزها رو بشناسین.

• ارز دیجیتال کاردانو(ADA)

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست، ارز رمزنگاری شده کاردانو با نماد اختصاری ADA هست که در از نظر ارزش بازار در رتبه های برتر بازار قرار داره. بلاک چین کاردانو(Cardano) از مکانیزم اثبات سهام استفاده می کنه و جایگزینی برای بیت کوین محسوب میشه. شبکه کاردانو 500 وات ساعت در هر تراکنش برق مصرف می کنه. چارلز هاسکینسون خالق کاردانو هست که یکی از بنیانگذاران اتریوم هم بود.

• ارز دیجیتال نانو(XNO)

رمز ارز نانو(XNO) هم یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست هست. بهتره بدونین شبکه نانو در هر تراکنش 0.11 وات ساعت انرژی مصرف می کنه. این شبکه قبلا با اسم RaiBlocks شناخته میشد؛ پلتفرمی که در ازای حل پازل های کپجا(CAPTCHA) به کاربران ارز دیجیتال پاداش میداد. شبکه نانو از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی استفاده می کنه. استفاده از این مکانیسم باعث سرعت بیشتر شبکه نانو در پردازش تراکنش ها و البته کاهش مصرف برق شده و به محیط زیست آسیب کمتری وارد می کنه.

• ارز دیجیتال هدرا هش گراف(HBAR)

یکی دیگه از 5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست، هدرا هش گراف با نماد اختصاری HBAR هست که نوعی بلاک چین غیرمتمرکز متن بازیه که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کنه. این ارز دیجیتال حافظ محیط زیست در هر تراکنش 0.17 وات ساعت برق مصرف می کنه و می تونه 10 هزار تراکنش رو در ثانیه پردازش کنه. شبکه هدرا از الگوریتم هش گراف بهره می گیره. تمرکز این الگوریتم بر ارتباط بین نودهاست. هدرا برخلاف سایر شبکه ها، بلاک های اضافی رو که به طور همزمان ایجاد میشن رو دور نمیندازه.

• ارز دیجیتال الگوراند(ALGO)

بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست

شبکه الگوراند پلتفرمی هوشمند برای میزبانی برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp هاست. این بلاک چین در سال 2017 توسط شخصی به اسم سلیویو میکالی راه اندازی شد. میکالی قبل از این ایجاد این پروژه جایزه تورینگ رو دریافت کرده بود. ارز دیجیتال الگورند دوستدار محیط زیست در هر تراکنش 0.2 وات ساعت برق مصرف می کنه. این بلاک چین هم از یه نسخه سفارشی اثبات سهام با اسم Pure Proof Of Stake استفاده می کنه. الگوریتم PPoS یا اثبات خالص سهام به هر تود اجازه میده تا تراکنش ها رو تایید کنه و میزان سرعت رو افزایش بده.

• ارز دیجیتال تزوس(XTZ)

یکی دیگه از بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست، ارز دیجیتال تزوس با نماد اختصاری XTZ هست. تزوس بلاک چینی برای میزبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز هست که برای هر تراکنش 41.45 وات ساعت برق مصرف می کنه. این بلاک چین از الگوریتم Liquid Proof Of Stake یا LPoS برای اجماع خودش استفاده می کنه. این الگوریتم دارای قدرت تعویض اختیار به نودهاست و همچنین امنیت و کارایی زیادی داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست، اطلاعاتی در مورد چالش های زیست محیطی ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست بپردازیم تا با این رمز ارزها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، رمز ارزهای نوظهور بازار از مکانیزم های جدیدی برای اجماع شبکه استفاده می کنند که کارآمدی بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارن. الگوریتم اثبات سهام اصلی ترین مکانیزم برای کاهش مصرف انرژی در شبکه های بلاک چین هست که تقریبا 99.95 درصد صرفه جویی در مصرف برق رو به ارمغان میاره. از جمله از بهترین رمز ارزهای دوستدار محیط زیست می تونیم به تزوس، کاردانو، هدرا هش گراف، نانو و.... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد 5 ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست
سوال امنیتی :7+45 = ?