صرافی غیرمتمرکز پولکادکس(PolkaDex) چیست؟

1402/04/21

صرافی پولکادکس(PolkaDex)؛ یکی از بهترین و معتبرترین صرافی های غیرمتمرکز رمزارزها! آیا تا الان چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ آیا می دونین صرافی پولکادکس چیست؟ صرافی پولکادکس چه مزیتی نسبت به رقبای خودش داره؟ اجزای اصلی پلتفرم پولکادکس کدامند؟ عملکرد صرافی غیرمتمرکز پولکادکس چجوریه؟ چه چیزی باعث میشه تا صرافی PolkaDex منحصر به فرد بشه؟

بازارهای سرمایه به ویژه بازار ارزهای دیجیتال واسه پیشبرد معاملات یا خرید و فروش های خودشون به صرافی ارز دیجیتال یا پلتفرم های معاملاتی نیاز دارن. در بازار رمزارزها پلتفرم های معاملاتی به دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم شدن. پولکادکس نوعی پلتفرم با ترکیب مزیت های صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز با قصد ارائه بهترین امکانات هست. به همین دلیل، ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی پولکادکس یا PolkaDex بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای صرافی پولکادکس بپردازیم و عملکرد پلتفرم غیرمتمرکز پولکادکس رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی پولکادکس چیست؟

صرافی پولکادکس چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی پولکادکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی پولکادکس یا PolkaDex نوعی پلتفرم غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که بر روی بلاک چین پولکادات توسعه داده شده و از ویژگی ها و خصوصیات این شبکه استفاده می کنه. این صرافی به شکل غیرحضانتی و نوعی شبکه همتا به همتا کار می کنه و خدمات معاملاتی برای ارزهای دیجیتال ارائه میده. پولکادکس با این هدف راه اندازی شده تا مزایای صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز رو به کاربران خودش ارائه بده.

جالب اینجاست که بدونین صرافی پولکادکس(PolkaDex) پروتکلی هست که از مبادله توکن های همتا به همتای مورد استفاده در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای پشتیبانی می کنه. توجه داشته باشین که این صرافی به دنبال ایجاد آینده به وسیله پل هایی هست که عرصه های امور مالی سنتی و غیرمتمرکز رو به هم متصل می کنه.  پولکادکس به هر تریدر یا سرمایه گذار رمزارزها پاسخ میده و کاربران مجبور نمیشن تا درباره هیچ قسمتی از تجربه معاملاتی در صرافی غیرمتمرکز پولکادکس با مشکل یا چالشی روبرو بشن.

مقاله پیشنهادی: صرافی غیرمتمرکز تورسواپ(ThorSwap) چیست؟

صرافی پولکادکس چه مزایایی دارد؟

صرافی پولکادکس چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، پولکادکس(PolkaDex) نوعی صرافی غیرمتمرکز هست که به کاربران این امکان رو میده تا رمزارزهای خودشون رو مبادله کرده و با انجام سایر فعالیت ها درآمد زیادی کسب کنند. صرافی پولکادکس مزیت های فوق العاده زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای صرافی پولکادکس رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای صرافی پولکادکس که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارین، ایجاد توکن های قابل تعویض واسه توسعه دهنده ها و پروژه های کریپتویی هست.
  • خرید و فروش توکن های مبتنی بر ERC-20 قبل از اینکه وضعیت پاراچین رو داشته باشن.
  • یکی دیگه از مزیت های کار با صرافی پولکادکس این هست که این صرافی ادعا می کنه که هک کردنش غیرممکنه و باعث صرفه جویی در هزینه های انتقال بین ولت ها میشه.
  • ثبت کیف پول های ارز دیجیتال مختلف روی بلاک چین مثل مرورگرها، گوشی های هوشمند یا یه ربات تریدر ارز دیجیتال
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از صرافی پولکادکس(PolkaDex) این هست که این پلتفرم از یه روش غیرمتمرکز KYC پشتیبانی می کنه. به عبارت دیگه، اون ها از اثبات رمزنگاری استفاده می کنند نه از اطلاعات و داده های شخصی شما!

مقاله پیشنهادی: صرافی پاراسواپ(ParaSwap) چیست؟

کارمزدها در صرافی پولکادکس چقدر است؟

کارمزدها در صرافی پولکادکس چقدر است؟

مثل پلتفرم های معاملاتی متمرکز، در صرافی پولکادکس(PolkaDex) هم خرید و فروش ها به دو شیوه مارکت(Market) و لیمیت(Limit) صورت می گیره. معاملات مارکت به صورت سریع و طیق قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال انجام می گیر، کارمزد این نوع معاملات 0.2 درصد از کل معامله هست، ولی معاملات لیمیت نوعی از خرید و فروش هست که کاربر بر اساس یه سفارش، قیمت مورد نظر خودش رو واسه خرید یا فروش ارز دیجیتال مشخص می کنه و صبر می کنه تا کاربر یا معامله گر دیگه ای سفارشی با همون قیمت در صرافی ثبت کنه تا خرید و فروش بین این دو کاربر با موفقیت انجام بشه و توکن ها جابجا بشن.

توجه داشته باشین که معاملات لیمیت(Limit) در صرافی غیرمتمرکز پولکادکس بدون هیچ کارمزد یا هزینه اضافی صورت می گیره. کاربران حتی واسه ثبت یا لغو این نوع خرید و فروش ها به پرداخت کارمزدهای آن چین نیاز ندارن. سفر بودن میزان کارمزدها می تونه واسه معاملات فرکانس بالا جالب باشه و تریدرها و سرمایه گذاران بزرگ تمایل داشته باشن تا از این صرافی استفاده کنند.

اجزای اصلی پلتفرم پولکادکس کدامند؟

اجزای اصلی پلتفرم پولکادکس کدامند؟

پولکادکس(Polkadex) به عنوان یکی از پلتفرم های غیرمتمرکز کاربردی در بازار رمزارزها شناخته میشه که مبادله ارزهای رمزنگاری شده مورد استفاده در حوزه امور مالی غیرمتمرکز رو ممکن می کنه. این پلتفرم از اجزای مختلفی تشکیل شده. برخی از اجزای اصلی پلتفرم پولکادکس عبارت هستن از:

  • تراکنش های بدون کارمزد

بهتره بدونین اوردر بوک PolkaDex از دو نوع سفارش محدود و بازار پشتیبانی می کنه. واسه سفارش های بازار کارمزد پایینی در نظر گرفته میشه، در حالی که سفارش های محدود به صورت رایگان انجام میشن. همچنین هیچ هزینه گس یا هزینه شبکه واسه قرار دادن و حذف سفارش های معاملاتی وجود نداره.

  • بریج اتریوم

پلتفرم PolkaDex اول از چین بریج واسه پل زدن ارزهای دیجیتال شبکه اتریوم استفاده می کنه. بعد از برپایی پاراچین خودتون از Snowfork پروژه دیگه در پروتکل وب 3 استفاده میشه. این مورد هم به منظور پل زدن رمزارزها مبتنی بر اتریوم واسه استفاده از سابستریت به کار گرفته میشه که بهشون این امکان رو میده تا در اوردربوک صرافی پولکادکس خرید و فروش بشن.

  • ربات های معامله گر

یکی دیگه از اجزای اصلی پلتفرم پولکادکس، ربات های معامله گر هست. PolkaDex با کمک ربات های تریدر، معاملات زیادی رو انجام میده. هم مشتریان سازمان و هم کاربران معمولی می تونن از این ربات ها استفاده کنند. این ربات ها از ساختار دقیقی استفاده می کنند که طبق شرایط بازار و با مدیریت ورود و خروج معامله گران از کارمزدهای لغو سفارش به بهترین شکل استفاده می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی پولکادکس یا PolkaDex بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای صرافی پولکادکس بپردازیم و عملکرد پلتفرم غیرمتمرکز پولکادکس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی پولکادکس یا PolkaDex نوعی پلتفرم غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که بر روی بلاک چین پولکادات توسعه داده شده و از ویژگی ها و خصوصیات این شبکه استفاده می کنه. این صرافی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره.


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز پولکادکس(PolkaDex) چیست؟
سوال امنیتی :5+53 = ?