نصف شدن بیت کوین؛ اینبار چه تفاوتی دارد؟

نصف شدن بیت کوین؛ اینبار چه تفاوتی دارد؟

نوشته شده در : 1402/12/22

نصف شدن یا هاوینگ بیت کوین؛ اینبار چه تفاوتی دارد؟ یک تحلیلگر ماینینگ می گوید که بیت کوین کمتری که بعد از نصف شدن وارد گردش می شود، با افزایش تقاضا از سمت صادرکنندگان ETF بیت کوین روبرو خواهد شد که منجر به سقوط مداوم، ولی نوسان رو به بالا در قیمت می شود. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت این ارز را تحلیل کرده و اخبار پیرامون این ارز را مطالعه کنید.
توجه داشته باشید که به لطف راه اندازی اخیر صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین در ایالات متحده، پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین نسبت به نیمه شدن های قبلی در سال های 2012، 2016 و 2020 حتی مطلوب تر خواهد بود. هاوینگ پاداش ماینرها را در هر 210 هزار بلوک به نصف کاهش می دهد که تقریبا هر 48 ماه است. رویداد نصف شدن بعدی در بلوک 840 هزار بلاک رخ خواهد داد. انتظار می رود در 20 آوریل برگزار شود و شاهد کاهش پاداش استخراج خواهیم بود.
به گفته Jaran Mellerud، بنیانگذار و استراتژیست ارشد Hashlab Mining که اخیرا با کوین تلگراف صحبت کرده است، تحلیلگران در وهله اول این موضوع را به ETF های بیت کوین نسبت می دهند که باعث تغییر اساسی در پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین شده است.
ملرود خاطرنشان کرد که صادرکنندگان ETF بیت کوین هر روز 2450 بیت کوین جمع آوری می کنند که در حالی که تنها 900 بیت کوین استخراج می شود. ملرود که انتظار دارد در نتیجه قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش یابد، گفت که این امر تقاضای بیت کوین را در زمانی که نصف شدن عرضه آن را کاهش می دهد، چند برابر می کند. سلامت شبکه بیت کوین نیز تقویت شده است، به گفته ملرود او خاطرنشان کرد که نرخ هش بیت کوین 5 برابر بیشتر از هاوینگ گذشته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نصف شدن بیت کوین؛ اینبار چه تفاوتی دارد؟
سوال امنیتی :2+49 = ?