چرا با وجود میلیاردها ورودی ETF، قیمت بیت کوین تغییر نمی کند؟

نوشته شده در : 1403/03/20

جستجو

با وجود میلیاردها ورودی ETF، قیمت بیت کوین تغییر نمی کند! خرید ارز دیجیتال یکی از راه های کسب درآمد در بازار کریپتو است که افراد زیادی این کار را انجام می دهند. بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده دنیا شناخته می شود که قیمت آن مدام بالا و پایین می شود.
با سوددهی بالای بازار رمز ارزها، افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال شده اند. بعضی از تریدرها نیز به دنبال پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده هستند تا بتوانند جهت سرمایه گذاری ها و معاملات خودشان را برای ورود به این بازار تعیین کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عوامل موثر بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تغییر نکردن قیمت بیت کوین با وجود میلیاردها ورودی ETF بپردازیم.

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت رمز ارزها مانند ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) همواره یکی از موضوعات مهم در دنیای کریپتو است. اگر می خواهید قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرده و بر اساس این پیش بینی ها معاملات پرسودی انجام دهید، اول باید سوالات زیر را از خودتان بپرسید:
قیمت رمز ارزها چگونه تعیین می شود؟
چرا قیمت بیت کوین افزایش می یابد؟
بیت کوین چه تاثیری روی سایر رمز ارزها می گذارد؟
چگونه متوجه شویم ارز دیجیتال بالا می رود؟

چرا قیمت بیت کوین نوسان دارد؟

حقیقت این است که باید بدانید در مورد افزایش یا کاهش رمز ارزها هیچ اصولی وجود ندارد که بتوان قاطعانه در این زمینه قضاوت کرد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین می توان به سیستم عرضه و تقاضا اشاره کرد. هر زمان برای خرید یک ارز دیجیتال افزایش تقاضا در بازار ایجاد شود، قیمت آن رشد خواهد کرد و اگر عرضه بر تقاضا پیشی گیرد، کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود. هاوینگ نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بیت کوین است. قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ می تواند رشد چمشگیری را تجربه کند. یکی از نکات مهم در زمان خرید ارز دیجیتال این است که قبل از انجام هرگونه معامله، قیمت رمز ارزها را پیش بینی کنید.

تغییر نکردن قیمت بیت کوین با وجود میلیاردها ورودی ETF

توجه داشته باشید که با وجود میلیاردها ورودی ETF، قیمت بیت کوین تغییر نمی کند. ETFهای بیت کوین در ایالات متحده به تازگی وارد نوزدهمین روز خود شده اند. معامله گران و تریدرها توضیح می دهند که چرا به افزایش قیمت بیت کوین منجر نشده است. علیرغم رکورد 19 روزه جریان ورودی به صندوق های نقدی قابل معامله بیت کوین مستقر در ایالات متحده، بسیاری از آنها تعجب می کنند که چرا قیمت بیت کوین نتوانسته از بالاترین قیمت خود یعنی 73600 دلار در ماهش مارس فراتر رود.
تحلیلگران می گویند که آنها پاسخ این سوال را دارند. طبق گزارش های منتشر شده، صندوق های ETF در سراسر دنیا تقریبا 1.3 میلیون بیت کوین یا 5.2 درصد از عرضه در گردش بیت کوین را در اختیار داشتند که بخش بزرگی از آن در اختیار ETFهای فهرست شده ایالات متحده است. با این حال، تحلیلگران می گویند بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت تاثیر می گذارد و ETFها نفوذ کافی ندارند. رادار بیر یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال به کوین تلگراف گفت که ETFها مهم هستند، ولی قیمت بیت کوین بیشتر تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی و رویدادهای ژئوپلیتیکی است. بر اساس داده های Farside ورودی خالص بیت کوین ETF در 6 ژوئن بالغ بر 217.7 میلیون دلار بوده است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد عوامل موثر بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تغییر نکردن قیمت بیت کوین با وجود میلیاردها ورودی ETF بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین یکی از ارزهای محبوبی است که قیمت آن مدام بالا و پایین می شود. با وجود میلیاردها دلار ورودی ETF، قیمت بیت کوین هیچ تغییری نکرده و کارشناسان بازار این وضعیت را بررسی می کنند.

لینک مقاله: https://us.etrade.com/knowledge/library/cryptocurrency/factors-that-affect-bitcoin-price

 

نظرات کاربران در مورد چرا با وجود میلیاردها ورودی ETF، قیمت بیت کوین تغییر نمی کند؟
سوال امنیتی :9+91 = ?