بررسی پروژه‌های بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان

نوشته شده در : 1403/07/12

جستجو

وقتی عنوان این مقاله از سری مقالات صرافی ارز دیجیتال را می خوانید، متعجب می شوید و می پرسید: بلاک چین و سلامت؟ فناوری ارز دیجیتال، که امروزه اغلب برای اشاره به صنعت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد، در بسیاری از حوزه های خدمات علمی نیز کاربرد مفیدی دارد. توجه به این نکته مهم است که این فناوری آینده به توسعه راه حل ‌های ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری از حوزه‌ های بخش مالی را مورد تهاجم قرار داده است. کاربرد بلاک چین در سلامت و پزشکی یکی از کاربردهای جدید این فناوری است که فرصت های منحصر به فردی را ایجاد می کند. فناوری های جدید و قدرتمندی مانند بلاک چین به دلیل ویژگی هایی مانند امنیت و سهولت اشتراک گذاری و دسترسی به سرعت در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است. حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های پزشکی یکی از چالش های پیش روی بخش سلامت دیجیتال است. به عبارت دیگر، بلاک چین و ابزارهای آن با افزایش امنیت و سرعت بخشیدن به پردازش داده های بیمار بین شبکه های فردی به بهبود وضعیت سلامت دیجیتال کمک می کند.

معرفی پروژه‌های بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان

صنعت مراقبت‌ های بهداشتی روزانه حجم زیادی از داده ‌های جدید از جمله سوابق پزشکی، نتایج آزمایش ‌های آزمایشگاهی، فاکتورها و گزارش‌های کارآزمایی بالینی تولید می‌کند. ذخیره‌ سازی امن این داده ‌ها را می‌توان از طریق پیاده‌ سازی فناوری بلاک چین و با انواع شبکه های ارز دیجیتال به دست آورد.

مدیفکت

پروژه‌های بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان

Medifakt یک شرکت فناوری مستقر در استونی است که یک پلتفرم بلاک چین برای مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و بلاک چین را با هدف پایدار کردن اطلاعات پزشکی ترکیب می کند. این تضمین می کند که اطلاعات حساس بین چندین منبع سلامت به اشتراک گذاشته می شود. نکات اصلی در استفاده از فناوری بلاک چین را بشناسید تا بتوانید به سود کلانی دست یابید.

Embleema

Embleema پلتفرمی است که با انجام آزمایشات مجازی و تجزیه و تحلیل نظارتی، توسعه دارو را تسریع می کند. شرکت‌کنندگان منتخب باید به صورت دیجیتالی با جمع‌آوری، ذخیره ‌سازی و تجزیه و تحلیل داده ‌های خود در زنجیره بلوکی Embleema موافقت کنند. مجموعه مطالعات مجازی Embleema بیماران را قادر می‌سازد تا در توسعه سریع‌تر دارو و درمان شرکت کنند و شیوه ‌های ایمنی را بهبود بخشند.

CoralHealth

CoralHealth یک برنامه سلامت شخصی رایگان است که مدیریت دارو را آسان می کند. استفاده از یک سیستم دیجیتالی که ارتباطات را در چندین سیستم ثبت و مدیریت می کند، به پزشکان، دانشمندان، تکنسین های آزمایشگاه و مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا به سرعت به اطلاعات بیمار دسترسی پیدا کنند. برای اطمینان از صحت داده ها و درمان، CoralHealth قراردادهای شفاف بین بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.

CertForward

پروژه‌های بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان

CertForward Netguru است، یک پلتفرم وب که برای Merck (MilliporeSigma) توسعه یافته است. این اولین راه حل در نوع خود در بازار است که به تولیدکنندگان، آزمایشگاه ها و تولیدکنندگان اجازه می دهد تا گواهی اصالت (COA) را برای محصولات خود دریافت کنند.

جمع بندی:
در این مقاله به بررسی پروژه‌های بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان پرداختیم. تقاضا برای راه حل های بلاک چین در بخش مراقبت های بهداشتی در حال افزایش است. این فناوری نه تنها به محافظت از داده ‌های حساس کمک می‌کند، بلکه کل زنجیره تامین را نیز کنترل می‌کند و از طریق رمزگذاری داده‌ ها، ارتباط امن را تضمین می‌کند.

منبع مقاله: builtin

 

نظرات کاربران در مورد بررسی پروژه‌های بلاکچین در حوزه بهداشت و درمان
سوال امنیتی :9+30 = ?