آیا بانک ها ممکن است به سمت استیبل کوین ها بروند؟

نوشته شده در : 1403/02/07

با تصویب لایحه جدید، بانک ها ممکن است به سراغ استیبل کوین ها بروند! استیبل کوین به شکلی از دارایی دیجیتال گفته می شود که قیمت ثابتی دارند. دارایی هایی مانند طلا، دلار آمریکا، پوند و.... به عنوان پشتوانه استیبل کوین ها عمل می کنند تا قیمت استیبل کوین ها ثابت بماند. تتر یکی از مشهورترین استیبل کوین هاست.
اگر قصد سرمایه گذاری یا خرید ارز دیجیتال را دارید، بهتر است ابتدا وضعیت کلی بازار رمز ارزها را تجزیه و تحلیل کرده و اخبار مهم بازار را دنبال کنید تا تصمیمات بهتری بگیرید. ممکن است لایحه جدیدی تصویب شود و بانک ها و موسسه های مالی از استیبل کوین های مختلفی استفاده کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی استفاده از استیبل کوین ها توسط بانک ها بپردازیم.

آشنایی با استیبل کوین ها

استیبل کوین نوعی از ارز دیجیتال است که هدف آن ارائه ثبات ارز فیات و در عین حال استفاده از مزایای شبکه بلاک چین است. این روزها استیبل کوین ها در میان تریدرها و سرمایه گذاران رمز ارزها محبوبیت زیادی به دست آورده اند، طوری که ارزش بازار آنها در سال 2021 از 100 میلیارد دلار عبور کرده است. از جمله از استیبل کوین های مشهور می توان به تتر(USDT)، یو اس دی کوین(USDC)، ترو یو اس دی(TUSD) و.... اشاره کرد. با استفاده از این ارزها می تواند کارهای مختلفی در بازار انجام دهید.
جالب است بدانید، استیبل کوین ها به ارزهای دیجیتالی گفته می شوند که نوسان قیمت زیادی ندارند. این نوع دارایی ها راهکاری ساده و امن برای انجام تراکنش های مالی هستند. ارزش استیبل کوین به یک دارایی یا کالای پایدار وابسته است و ارزش این رمز ارز همواره به پشتوانه آن گره خورده است. به طور کلی، قیمت استیبل کوین ها با گذشت زمان تغییر نمی کند و قیمت آنها ثابت و پایدار است. شما باید تاثیر ارزهای دیجیتال در سیستم های مالی و جهانی را مطالعه کنید تا متوجه این موضوع شوید.

بانک ها ممکن است از استیبل کوین ها استفاده کنند!

توجه داشته باشید که شرکت رتبه بندی جهانی Global Ratings می گوید، لایحه جدید متمرکز بر استیبل کوین که به سنای ایالات متحده ارائه شده است، می تواند بانک های ایالات متحده را تشویق کند تا وارد بازار استیبل کوین ها شوند. همچنین در یک یادداشت تحقیقاتی در 23 آوریل گفته شد که پیشنهادات داده شده در قانون استیبل کوین ها که در 17 آوریل به مجلس سنا معرفی شد، می تواند بانک ها را تشویق کند تا در انتشار استیبل کوین های وابسته به دلار آمریکا مشارکت کنند و به طور بالقوه برای نهادهای بزرگ غیر آمریکایی درسر ایجاد کند.
آژانس رتبه بندی همچنین گفت که انتشار 10 میلیارد دلار برای موسسه های غیربانکی می تواند برای استیبل کوین تتر که با ارزش بازار 110 میلیارد دلار در حال حاضر بزرگ ترین صادرکننده استیبل کوین با دلار آمریکا در بازار است، مشکلاتی را ایجاد کند. علاوه بر این، این آژانس گفت که تتر بزرگ ترین استیبل کوین از نظر حجم باقی مانده، توسط یک نهاد غیر آمریکایی صادر می شود و بنابراین یک استیبل کوین پرداخت مجاز بر اساس صورت حساب پیشنهادی نیست. یکی از مسائل مهم در مورد ارزهای دیجیتال بررسی ارزهای دیجیتال و نظام بانکی جهانی است

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی استفاده از استیبل کوین ها توسط بانک ها بپردازیم. همانطور که گفته شد، استیبل کوین ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که نوسانات زیادی ندارند و قیمت آنها ثابت و پایدار است. اگر لایحه جدیدی تصویب شود، ممکن است بانک ها و موسسه های مالی به سمت استیبل کوین ها بروند.

 


نظرات کاربران در مورد آیا بانک ها ممکن است به سمت استیبل کوین ها بروند؟
سوال امنیتی :6+60 = ?