آیا CBDCها از شما در برابر دولت محافظت می کنند؟

نوشته شده در : 1403/02/24

جستجو

به نظر می رسد CBDCها از شما در برابر دولت محافظت نمی کنند! ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند که شما می توانید با کمک خرید ارز دیجیتال معاملات پرسودی انجام دهید. همچنین شما باید اخبار مهم بازار کریپتوکارنسی را دنبال کنید.
با ظهور بلاک چین و رمز ارزها، شاهد بودیم که دولت ها به مخالفت صریح با این رمز ارزها برخاستند. در واقع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ایجاد شدند تا نوع جدیدی از روش پرداخت و امور مالی را برای مردم ممکن کنند. با این حال، به دلایل مختلفی ارزهای پایه مانند بیت کوین در حال حاضر به این منظور کاربرد ندارند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی برای شما ارائه کنیم و به بررسی محافظت نکردن CBDCها از شما در برابر دولت بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال بانک مرکزی

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که CBDC چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC توکن های دیجیتالی هستند که بانک مرکزی آنها را تولید و از آنها پشتیبانی می کند. ارزش این ارزها به ارز فیات کشوری وابسته است که آن را صادر کرده است. در حال حاضر، تعداد زیادی از کشورها در حال طراحی و ساخت CBDCها هستند و برخی دیگر از آنها استفاده کرده اند. از آنجایی که بسیاری از کشورها در حال تحقیق در مورد راه های انتقال به ارزهای دیجیتال هستند، مهم است که بدانیم سازوکار این نوع از رمز ارزها و هدف از ساخت آنها چیست.
جالب است بدانید، ارزهای مانند بیت کوین کاملا با CBDCها متفاوت هستند، چون این ارزها توسط هیچ دولت و نهادی ساخته نشده اند و توسط هیچ نهادی کنترل نمی شوند و مهم تر از همه این است که ارزهای دیجیتال نیمه ناشناس هستند. تراکنش ها در ارزهای دیجیتال بدون واسطه انجام می شود که در CBDC اینطور نیست. اگر می خواهید در بازار رمز ارزها فعالیت کنید، باید تکنیک های مدیریت زمان و هزینه را یاد بگیرید.

محافظت نکردن CBDCها از شما در برابر دولت

توجه داشته باشید که از برزیل تا نروژ، شواهد زیادی وجود دارند که نشان می دهند دولت ها در حال برنامه ریزی برای استفاده از CBDC برای سوء استفاده از مردم خود هستند. مردم هر روز بیشتر متوجه می شوند که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDCها ارزش ریسک را ندارند. با این حال، برای مبارزه با این نگرانی ها، برخی از سیاست گذاران به طور قابل توجهی به دنبال کدگذاری منبع باز به عنوان راهی برای ارائه شفافیت و شاید جلب اعتماد عمومی بوده اند. ولی اشتباه نکنید، در حالی که شفافیت مورد استقبال قرار می گیرد، ولی این یک گلوله نیست.
برای افرادی که با رمز ارزها آشنا هستند، مفهوم استفاده از کد منبع باز نیازی به معرفی ندارد. با این حال، برای افرادی که ممکن است آشنا نباشند، این مفهوم فقط به انتشار عمومی کد منبع در پشت یک پروژه به جای قفل کردن آن به عنوان محرمانه یا راز تجاری اشاره دارد. برای مثال، کد پشت بیت کوین  رایگان و برای دیدن همه باز است. ساخت یک پروژه متن باز مزیت های زیادی دارد. برای مثال، انجام این کارها درها را برای ممیزی های خارجی باز می کند. بعد از بررسی دقیق، ممکن است شخصی آسیب پذیری را پیدا کند که برای طراحات اصلی آشکار نبوده است. یا شاید نگران کننده تر، کسی ممکن است چیز بدی را در اعماق پروژه پیدا کند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی برای شما ارائه کنیم و به بررسی محافظت نکردن CBDCها از شما در برابر دولت بپردازیم. همانطور که گفته شد، CBDC ها همان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند که توسط کشورها صادر می شوند. این دارایی ها تفاوت زیادی با ارزهایی مانند بیت کوین دارند. طبق بررسی های انجام شده، CBDCها از شما در برابر دولت محافظت نمی کنند.

لینک مقاله: https://www.weforum.org/agenda/2023/10/what-are-central-bank-digital-currencies-advantages-risks/

 

نظرات کاربران در مورد آیا CBDCها از شما در برابر دولت محافظت می کنند؟
سوال امنیتی :7+95 = ?