یک هکر 71 میلیون دلار رمز ارز را به قربانی فیشینگ بازگرداند

نوشته شده در : 1403/02/24
یک هکر 71 میلیون دلار رمز ارز را به قربانی فیشینگ بازگرداند

جستجو

یک هکر 71 میلیون دلار ارز دیجیتال را به قربانی فیشینگ بازگرداند. اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، باید وضعیت کلی بازار رمز ارزها را تجزیه و تحلیل کرده و اخبار مهم بازار را دنبال کنید. با گسترش بازار رمز ارزها، هکرها نیز از روش های جدیدی برای هک حساب کاربری افراد اقدام می کنند.
توجه داشته باشید که یک نهنگ BTC 1155 به ارزش 71 میلیون دلار را به دلیل حمله فیشینگ در 3 می از دست داد. در کمال تعجب، مهاجم یک هفته بعد تمام وجوه را به قربانی برگرداند. در 2 می، 29.6 میلیون دلار DAI برای خرید WBTC 502 به قیمت 58951 دلار هزینه کرد. بعدا، در 4 می قربانی یک آدرس جدید ایجاد کرد و ETH 0.05 را برای آزمایش انتقال داد. یک روش معمول در جابجایی مقادیر زیاد.
همانطور که توسط فینبولد گزارش شده است، مهاجم آدرس های فیشینگ را از قبل ایجاد کرده و فعالیت های زنجیره ای کاربران را زیر نظر دارد. زمانی که نهنگ قربانی قصد انتقال WBTC را داشت، مهاجم ETH 0 را با استفاده از یک آدرس فیشینگ ارسال کرد. شما باید روش های نگهداری ارز دیجیتال را بشناسید.
یک فیشینگ خاص، آدرس حمله مسمومیت جالب اینجاست که این حمله از تکنیکی به نام مسمومیت آدرس استفاده می کند، چون سابقه تراکنش قربانی را مسموم می کند. آدرس فیشینگ همان حروف شروع و پایان آدرس جدید نهنگ را داشت. تشخیص این حمله به خصوص سخت است. چون بسیاری از کیف پول های رمزنگاری، قسمت میانی آدرس را با ..... مخفی می کنند تا رابط کاربری را بهبود ببخشند.
علاوه بر این، کاربران معمولا آدرس ها را از تاریخچه تراکنش ها کپی می کنند و فقط حروف شروع و پایان را بررسی می کنند. بنابراین، نهنگ به اشتباه آدرس فیشینگ را کپی کرد و WBTC 1155 را برای مهاجم ارسال کرد. داده های زنجیره ای نشان می دهد که مهاجم بلافاصله WBTC سرقت شده را به ETH 22960 تبدیل کرده است، احتمالا برای اهداف پولشویی. Lookonchain کل توسعه این رویدادها را گزارش کرد و آن را در پستی در X در 12 می خلاصه کرد.

لینک خبر: https://finbold.com/hacker-returns-71-million-worth-of-crypto-to-phishing-victim/

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد یک هکر 71 میلیون دلار رمز ارز را به قربانی فیشینگ بازگرداند
سوال امنیتی :5+45 = ?