انواع روش های نگهداری ارز دیجیتال

نوشته شده در : 1403/02/22

جستجو

خرید ارز دیجیتال همیشه با ریسک هایی همراه بوده است؛ بنابراین باید روش های نگهداری ارز دیجیتال را بدانید تا به خوبی از دارایی خود حفاظت کنید. همه کسانی که در ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو سرمایه گذاری می کنند می دانند که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرآفرین باشد. سرمایه گذاران و معامله گران با خطراتی مانند فریب خوردن، هک شدن و از دست دادن پول دیجیتال روبرو هستند، اما مانند هر سربازی که قبل از مبارزه اقدامات لازم را برای محافظت از خود آماده می کند، شما نیز باید با استفاده از روش های مختلف تا آنجا که می توانید از اموال خود محافظت کنید. بهترین یا امن ترین روش نگهداری ارز دیجیتال کدام است؟ در این مقاله در مورد چگونگی حفظ امنیت و سلامت پول دیجیتال صحبت می کنیم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

انواع روش های نگهداری ارز دیجیتال

نگهداری ارز دیجیتال

امنیت در خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال حرف اول را می زند. اگر 2 میلیارد تومان به حساب بانکی خود واریز کنید، بانک مرکزی کشور به سرعت رسیدگی می کند، اما ارزهای دیجیتال را نمی توان به همان شیوه محافظت کرد. صرافی هایی مانند کوین بیس، بایننس و سایر صرافی های معروف ارز دیجیتال، بیمه ای را برای پوشش بخشی از سرمایه گذاری های شما ارائه می دهند. در اوایل سال 2022، Crypto.com، یک صرافی محبوب ارزهای دیجیتال، هک شد و هکرها 15 میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت بردند. اگر صرافی ها و کیف پول های نرم افزاری ایمن نیستند، آیا باید تجارت پول دیجیتال را متوقف کنید؟ بیایید در مورد کیف پول های دیجیتال و نحوه ایمن نگه داشتن پول خود در برابر هکرها بیشتر بیاموزیم.

استفاده از کیف پول سخت افزاری

یکی از روش های نگهداری ارز دیجیتال استفاده از کیف پول است. دو نوع کیف پول های نرم افزاری وجود دارد که به اینترنت متصل هستند، مانند Exodus و MetaMask. کیف پول سرد همان سخت افزاری است که آفلاین است و به اینترنت متصل نیست، مانند کیف پول Safe Paul، کیف پول Elipal و کیف پول Cool Wallet Pro. کیف پول های نرم افزاری شانس بیشتری برای از دست دادن یا سرقت اطلاعات دارند. مردم فکر می کنند که استفاده از کیف پول های سخت افزاری امن تر هستند. لجر مثال خوبی است. توسعه دهندگان این کیف پول سخت افزاری کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال شما را در یک حافظه USB تحت چندین لایه امنیتی ذخیره می کنند.

استفاده از رمز عبور قوی و تغییر دادن آن هر چند وقت یکبار

اگر انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال را بلد هستید، باید اطلاعاتی را در خصوص نگهداری آن ها نیز بدانید. مطالعه دیگری نشان داد که 75 درصد از نسل هزاره در ایالات متحده از یک رمز عبور در چندین دستگاه استفاده می کنند. اگرچه ممکن است عجیب و احمقانه به نظر برسد، رایج ترین رمز عبور چیست؟ خوب حدس زدید! آن 123456 است.  این رمز عبور شماره یک در لیست 200 رمز عبور رایج در جهان بود. شکستن آن چقدر سخت است؟ خوب، یک دقیقه! حال تصور کنید شخصی تمام ارز دیجیتال خود را با این رمز عبور در یک کیف پول قرار دهد. واقعا چه کسی مقصر است؟ رمزهای عبور تصادفی سخت ترین رمزهایی هستند که هکرها به سختی می توانند آنها را شکست دهند. اگر نمی توانید آنها را به خاطر بسپارید، آنها را در جایی امن بنویسید.

استفاده از چند کیف پول

نگهداری ارز دیجیتال

سعی نکنید همه کارها را یکجا انجام دهید! تصور کنید که یک شانه تخم مرغ دارید. کدام گزینه خطرناک تر است؟ آیا همه آنها را در یک سبد قرار می دهید یا آنها را تقسیم می کنید؟ اگر فقط 1 سبد داشته باشید چه؟ همین ایده در مورد تجارت پول دیجیتال نیز صدق می کند. به جای اینکه همه NFTها و ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول نگه دارید، آنها را به حداقل دو کیف پول تقسیم کنید که یکی از آنها باید یک کیف پول سخت افزاری باشد. به خصوص ارزهایی که به HODL خریداری کرده اید.

مراقب کلاهبرداری های ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی باشید

تصور کنید در حال تماشای یک ویدیوی یوتیوب در مورد نحوه کسب درآمد با ارز دیجیتال هستید. این صفحه بیش از 500000 دنبال کننده دارد و قابل اعتماد است. ناگهان در کامنت ها یک حساب کاربری با نام شخصی که صفحه را ساخته است می بینید که از شما درخواست می کند با استفاده از واتس اپ یا تلگرام با آنها تماس بگیرید و با آنها سرمایه گذاری و درآمد بیشتری کسب کنید.  بدون فکر با آنها ارتباط برقرار می کنید و به گروه تلگرام آنها اضافه می شوید. اکنون فکر می کنید این یک "فرصت استثنایی برای تغییر زندگی شما" است. پس از چند روز از شما خواسته می شود تا 500 دلار به صورت بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری با وعده "دوبرابر شدن سرمایه خود در 24 ساعت" انجام دهید و روی لینک کلیک کنید. وقتی پول جابجا شد، همه چیز تغییر می کند. این سناریو نمونه ای از کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال است. با سرعت زیادی در حال رشد است. با بررسی روش های نگهداری ارز دیجیتال می توانید از دزدی یا هک جلوگیری کنید.

استفاده از یک اتصال اینترنتی امن

کار کردن در خانه خوب است. اکنون می‌توانید در حالی که در یک کافه نزدیک یک فنجان قهوه می‌نوشید، از راه دور برای شرکت ‌ها کار کنید، اما نکته اینجاست که اینترنت WIFI عمومی ایمن نیست و گزینه خوبی برای تراکنش های آنلاین از حساب بانکی یا کیف پول ارزهای دیجیتال شما نخواهد بود. همیشه هنگام اتصال به شبکه های عمومی یا کار با صرافی ها از VPN استفاده کنید.

بررسی کردن آدرس کیف پول گیرنده

یکی دیگر از روش های نگهداری ارز دیجیتال بررسی آدرس کیف پول است. آدرس کیف پول نحوه ارسال یا دریافت ارز دیجیتال است. آدرس ها معمولاً 26 تا 35 کاراکتر هستند. قبل از ارسال ارز دیجیتال به کیف پول دیگری، همیشه شناسه گیرنده را چک کنید و دوباره چک کنید.  نرم افزارهای مخرب می توانند آدرس کیف پول یک هکر را ویرایش و جایگذاری کنند. پس از انجام تراکنش، نمی توان آن را در شبکه بلاک چین تغییر داد یا معکوس کرد. 

استفاده از آنتی ویروس های امن

نگهداری ارز دیجیتال

بسیاری از برنامه های آنتی ویروس از شما در برابر هک کریپتو و تلاش های فیشینگ محافظت می کنند. این برنامه ها تمام ایمیل ها را بررسی می کنند و حملات فیشینگ را برای محافظت از کیف پول شما علامت‌گذاری خواهند کرد.

بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاران ارز دیجیتال از این سرمایه برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می کنند. مهم نیست چه چیزی می خواهید سرمایه گذاری کنید، به مکانی امن برای نگهداری پول و دارایی خود نیاز دارید. به عنوان مثال، یکی از بهترین راه‌ ها برای محافظت از دارایی ‌های خود این است که پس از معامله، دارایی ‌های خود را از یک صرافی به یک کیف پول رمزنگاری امن منتقل کنید. دو نوع کیف پول برای پول دیجیتال وجود دارد: سرد (سخت افزاری) و گرم (نرم افزاری) هر کدام از این انواع سطوح مختلفی از خدمات و امنیت را به کاربر ارائه می دهند که می توانید بر اساس نیازها و انتظارات خود از کیف پول خود انتخاب کنید. بسیاری از متخصصان پول دیجیتال فکر می کنند این ایده خوبی است که پول خود را در انواع کیف پول قرار دهید. با استفاده از روش های مختلف ذخیره سازی، می توانید خطر از دست دادن کل سرمایه خود را در صورت به خطر افتادن یکی از کیف پول های خود کاهش دهید.

نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

نگهداری ارز دیجیتال

اگر شما یکی از معامله گرانی هستید که همیشه ارز می خرید و می فروشید، موظف هستید مقداری از پول خود را در صرافی نگه دارید، اما به یاد داشته باشید که صرافی های پول دیجیتال معمولا تمام پول کاربران خود را در یک مکان نگه می دارند که این کار را برای هکرها آسان می کند. برخی از صرافی ها خدمات بیمه سرمایه را به کاربران ارائه می دهند و در صورت هک شدن، ضمانت بازپرداخت سرمایه افراد را دارند. همچنین، اگر اطلاعات ورود خود را فراموش کردید، می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و به دارایی ها دسترسی داشته باشید.  برای حفظ ارز دیجیتال خود در صرافی نیازی به عبارت بازیابی ندارید و می توانید برای دریافت دارایی های خود با پشتیبانی تماس بگیرید. راه اندازی و استفاده از صرافی آسان تر است و بسیاری از افرادی که با ارزهای دیجیتال معامله می کنند آن را دوست دارند. اگر می خواهید پول خود را در صرافی نگه دارید، بهتر است فقط با مقدار مورد نیاز معامله کنید و نه بیشتر.

جمع بندی و نتیجه گیری:
در این مقاله به بررسی انواع روش های نگهداری ارز دیجیتال پرداختیم. باید بدانید که از دارایی های دیجیتال خود به بهترین شکل مراقبت کنید. نگهداری ارز دیجیتال در صرافی های متمرکز یا پلتفرم های آنلاین مانند کیف پول های نرم افزاری مانند خودکشی است. اگر پول زیادی دارید ریسک نکنید و یک کیف پول شخصی انتخاب کنید. کیف پول های سخت افزاری بهترین راه برای ایمن نگه داشتن ارزهای دیجیتال شما هستند. بیشتر هک ها به دو دلیل اصلی رخ داده است: بی دقتی در نگهداری کلیدهای خصوصی و تهدیدات سایبری ناشی از اتصال کیف پول های نرم افزاری و صرافی ها به اینترنت. مهم است که ارز دیجیتال خود را ایمن نگه دارید. امنیت سرمایه شما تا حد زیادی تامین خواهد شد.

منابع: https://www.investopedia.com/how-to-store-cryptocurrency-7500942

 

نظرات کاربران در مورد انواع روش های نگهداری ارز دیجیتال
سوال امنیتی :6+51 = ?