سایت گلس نود(Galssnode) چیست؟

1402/05/29

سایت گلس نود(Glassnode)؛ نوعی پایگاه داده بلاک چین که از تحلیل آن چین استفاده می کنه! آیا دوست دارین تا با این سایت آشنا بشین؟ آیا می دونین سایت گلس نود چیست؟ انواع سرویس های گلس نود کدامند؟ گلس نود چه ویژگی هایی داره؟ چجوری میشه با سایت گلس نود کار کرد؟ اهمیت استفاده از سایت گلس نود چیست؟ سایت گلس نود چه مزایا و معایبی برای انواع صرافی ارز دیجیتال و غیره به همراه داره؟

بازار رمز ارزها یکی از نوظهورترین بازارهای مالی در دنیا شناخته میشه. بازار کریپتو نوسانات زیادی داره و به دلیل جدید بودن تحلیل اون کار خیلی سختیه. بنابراین، بررسی خیلی از روش های تحلیل واسه این بازار به تنهایی جوابگو نیست. واسه بررسی بازار کریپتو باید روش های مختلفی رو به کار برد. شما می تونین از تحلیل آنچین استفاده کنین که واسه این کار باید از سایت گلس نود بهره ببرین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت گلس نود یا Galssnode بهتون ارائه بدیم، به بررسی سرویس های گلس نود بپردازیم و مزایا و معایب سایت گلس نود رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این سایت آشنا بشین.

سایت گلس نود چیست؟

سایت گلس نود چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سایت گلس نود چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سایت گلس نود Glassnode یکی از بهترین ابزارهای ارائه دهنده اطلاعات و داده های درون شبکه های بلاک چین هست که داده های دقیقی رو به کمک تحلیل آن چین به کاربران خودش ارائه میده. با استفاده از تحلیل های آن چین، جریان سرمایه در شبکه های بلاک چینی تجزیه و تحلیل میشه و به همین دلیل اطلاعات و داده های خیلی دقیقی رو نسبت به سایت های دیگه به شما ارائه میده. شما می تونین واسه دسترسی به داده های موجود در شبکه های بلاک چینی واسه تحلیل آن چین، از امکانات و قابلیت های سایت گلس نود استفاده کنین.

جالب اینجاست که بدونین سایت گلس نود(Glassnode) در سال 2018 میلادی راه اندازی و ایجاد شد و دفتر مرکزی این سایت در شهر زوگ در سوئیس قرار داره. از سایت گلس نود میشه واسه دریافت داده هایی استفاده کرد که نمیشه اون ها رو از چارت های سایت تریدینگ ویو به دست آورد. همچنین سایت گلس نود داده های درون زنجیره ای شبکه های مختلف رو که از الگوریتم های اجماع اثبات کار و اثبات سهام استفاده می کنند، جمع آوری کرده و به کاربران ارائه داد. گلس نود در حقیقت بانکی از اطلاعات بلاک چین با متغیرهای آنچین هست.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

مزایا و معایب سایت گلس نود چیست؟

مزایا و معایب سایت گلس نود چیست؟

همونطور که گفتیم، سایت گلسنود(Glassnode) یکی از پلتفرم های تحلیلی هست که داده ها و اطلاعات دقیقی رو در اختیار کاربران خودش قرار میده و کاربران می تونن از امکانات و ابزارهای مختلف این سایت به منظور تحلیل آنچین رمز ارزهای مورد نظر خودشون استفاده کنند. سایت گلس نود دارای مزیت ها و مشکلات زیادی هست. در ادامه برخی از مزایا و معایب سایت گلس نود رو بررسی می کنیم:

مزایای سایت گلس نود

  • یکی از مزیت های سایت گلس نود این هست که سایت Glassnode از رمز ارزها و دارایی های کریپتویی مختلفی پشتیبانی می کنه که شامل 10 استیبل کوین هم هست.
  • سایت گلس نود(Galssnode) داده های درون زنجیره ای دقیق و به موقعی رو در اختیار کاربران و تحلیل گران بازار ارزهای دیجیتال قرار میده.
  • واحدهای اندازه گیری مختلفی در سایت گلس نود وجود دارن که شما می تونین با استفاده از این ابزارها داده های شبکه های بلاک چینی رو استخراج کنین.
  • سایت گلس نود به عنوان آکادمی آموزشی واسه یادگیری اصول و مفاهیم موجود در بازار ارزهای دیجیتال هم مورد استفاده کاربران فعال در بازار رمز ارزها قرار می گیره.
  • سایت گلس نود یا Glassnode دارای نمودارهای چندگانه و یکپارچه از سایت تریدینگ ویو هست که کاربران می تونن از این چارت ها استفاده کنند.

معایب سایت گلس نود

  • یکی از معایب استفاده از سایت گلس نود این هست که واچ لیستی برای ارزهای دیجیتال نداره و شما باید رمز ارزها رو به صورت جداگونه بررسی و آنالیز کنین.
  • سایت گلس نود(Glassnode) آلرت یا هشداری بر روی واحدهای اندازه گیری نداره و کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتال باید همواره این سایت رو زیر نظر داشته باشن.

معرفی انواع سرویس های گلس نود

معرفی انواع سرویس های گلس نود

توجه داشته باشین که گلس نود نوعی پلتفرم واسه تحلیل رمز ارزها بر اساس اطلاعات و داده های به دست اومده از بلاک چین اون رمز ارز هست. یعنی داده های هوشمند این سایت به وسیله بلاک چین ها تولید میشه. سایت گلس نود سرویس های مختلفی رو به کاربران ارائه میده. برخی از انواع سرویس های گلس نود عبارت هستن از:

بخش نمودارها(Charts)

یکی از انواع سرویس های گلس نود، بخش نمودارها یا Charts هست. در این قسمت که در گوشه سمت چپ بالای این سایت قرار داره، شما می تونین با کلیک روی ارز دیجیتال مورد نظر خودتون اون رو انتخاب کنین و بعدا با کمک متریک های مختلفی که روی اون ارز دیجیتال وجود داره، اون رو بررسی کنین. سایت گلس نود الان از شبکه های بیت کوین، اتریوم و لایت کوین پشتیبانی می کنه.

بخش Dashboards

بخش Dashboards هم یکی از انواع سرویس های گلس نود هست. در این بخش کاربران بازار رمز ارزها می تونن تحلیل های خودشون رو که با کمک متریک های مختلفی انجام دادن ذخیره کنند. واسه انجام این کار کافیه در بخش داشبورد روی گزینه Create Dashboard کلیک کنین و یه اسم واسه داشبورد خودتون انتخاب کنین و روی گزینه Create کلیک کنین.

بخش Workbench

یکی دیگه از انواع سرویس های گلس نود، قسمت Workbenchهست. این قسمت در حقیقت میزکار تحلیلگران هست. در این بخش می تونین تحلیل های خودتون رو انجامبدین، تغییرات خودتون رو در متریک های مختلف اعمال کرده و بعدا اون ها رو ذخیره کنین. د این بخش هم مثل قسمت قبل روی Create Chart کلیک کنین و بعدا با کلیک روی گزینه Add تحلیل خودتون رو شروع کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت گلس نود یا Galssnode بهتون ارائه بدیم، به بررسی سرویس های گلس نود بپردازیم و مزایا و معایب سایت گلس نود رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این سایت آشنا بشین. همونطور که گفتیم، سایت گلس نود Glassnode یکی از بهترین ابزارهای ارائه دهنده اطلاعات و داده های درون شبکه های بلاک چین هست که داده های دقیقی رو به کمک تحلیل آن چین به کاربران خودش ارائه میده. این سایت سرویس های مختلفی رو واسه کاربران خودش ارائه میده که شما هم می تونین از این بخش ها استفاده کنین.

 


نظرات کاربران در مورد سایت گلس نود(Galssnode) چیست؟
سوال امنیتی :2+65 = ?